Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.18 0 0 39528

1., Ha megnézed, az érintett szakasz majdnem végig hídon fut. Brutális költséggel lehetne 2×3 sávra bővíteni (meglévő hidak lebontása, újak építése). 

2., Csúcsidőszakban ezen a részen mostanság nem a 80, hanem inkább a 40-60 km/h a jellemző sebesség, ehhez képest a folyamatos 80 érezhető előrelépést hozna. 

2b., Ebből fakadólag ma csúcsidőban a leállósáv csak a helyet foglalja, hiszen ennél a sebességnél nehézség nélkül meg tudsz állni. 

 

A helyzet valóban hasonló a budapesti M3 bevezetőhöz. Érdemi különbség, hogy csúcsidőn kívül a leállósáv továbbra is leállósávként fog üzemelni az A4-en (akárcsak a hasonló holland és német autópálya-szakaszokon), és extra sebességkorlátozás sem lesz.

Előzmény: radio100jozsi (39525)
Mézgár Creative Commons License 2018.04.18 0 1 39527

80-as folyamatos tempo meg mindig jobb, mint a lepesben araszolas. Tehat dugo megelözö oka van. Normal forgalomnal nincs nyitva a leallosav a forgalom reszere.

 

Amugy nem hasraütesszerü az ilyen savmegnyitas. Itt nemetben, ahol van ilyen, ott a teljes szakaszon videomegfigyeles van, plusz egy palyafenntarto is elötte leellenörzi a szakaszt (vegigmegy rajta). Ha tiszta, akkor valtjak az elektronikus tablakat. Amint szükseg van a leallo savra (valaki lerobban), maris valtjak a tablakat es visszaall a palya a normal üzemmodra.

Előzmény: radio100jozsi (39525)
van_Persil Creative Commons License 2018.04.17 -15 0 39526

én itt nem igazán látom a helyet a 3. sáv számára. Kn. Schwechattól Fischamendig 2x3 sávos.

Előzmény: radio100jozsi (39525)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.04.17 0 0 39525

Miért nem építenek 2*3 sávot inkább? Azért a leállósáv nem dísznek van egy autópályán. Persze gondolom, és a képeket nézve ezt visszafokozzák így egy sima 80-as max tempójú városi pályaszakasznak, mint az M3-as bevezető Pesten.

Előzmény: Fradista Utazó (39524)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.17 0 0 39524

Ausztriában is bevezetik, hogy zsúfolt szakaszokon a leállósávban is lehet közlekedni. Természetesen nem spontán, hanem jelzéseket követve. Elsőként Bécsben, az A4 Knoten Schwechat - Simmeringer Haide szakaszán. 

NAR Creative Commons License 2018.04.16 0 0 39523

Miért használja a részvételi felhívás a "Tatabánya-Újváros" nevet a "Tatabánya-Centrum" helyett?

Előzmény: rm40 (39522)
rm40 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 39522
adiaboli Creative Commons License 2018.04.15 -2 1 39521

Pongyola cikk, mert az ottani migránsok felelősségét nem érinti. Már csak a magyar "szereplők" kitüntethetőségének módját kellene megtalálni. ON.

Előzmény: rm40 (39520)
rm40 Creative Commons License 2018.04.14 0 0 39520
Pompiere Creative Commons License 2018.04.14 0 0 39519

... meg Szeged előtt a Flóratomnál, a Kastélynál és most már a vásárhelyi elkerülőn az összes csomópont. Hozzánk - csendes időben, éjszaka - 900 méterről is ide hallatszik. Sajnálom azokat, akiknek ilyen útszakasz mellett kell élniük.

Előzmény: gyoparOHs (39515)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.13 0 0 39518

Igen, építés alatt áll a Heiligenhaus - Kreuz Ratingen Ost szakasz is. 2016-ban kezdték el építeni, 2021 a tervezett átadás. 

 

A most elkészült szakasz is hasznos (18-20 ezer körül lesz az ÁNF várhatóan), de persze abban teljesen igazad van, hogy igazán értékes akkor lesz ez az autópálya, ha eléri az A3-at, és így nem csak Essen, de Düsseldorf felé is kapcsolatot nyújt, plusz az A3-on át még más célokhoz is. 

Előzmény: mash.69 (39517)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 39517

A maradék szakaszt hogy tervezeik? 2030-ban adják át?

Mert így elég flkésznek tűnik, amíg el nem éri az A3-ast, nem? Eléggé torzó.

Esetleg építés alatt van?

Előzmény: Fradista Utazó (39516)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.13 0 0 39516

Átadták az A44 autópálya Heiligenhaus-Hetterscheid - Heiligenhaus szakaszát. Az újonnan átadott rész 4,5 kilométer hosszú. Az építkezés 2010-ben indult meg (mintegy tíz évnyi előkészület után), és ma készült el. 

gyoparOHs Creative Commons License 2018.04.12 0 0 39515

pl.  Kakasszék

Előzmény: Pompiere (39514)
Pompiere Creative Commons License 2018.04.12 0 0 39514

Az akusztikus bordákaknak itthon is nagyon örülhetnek néhány helyen.

Előzmény: trizs77 (39513)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 39513
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 1 39512

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/kozel-husz-kilometernyi-utfejlesztest-hajt-vegre-nyiregyhazan-a-ke-viz

 

mennyire jó kis hanzatós a cím:  közel 20 km útfejlesztés

részleteiben:

Összesen 1393 méter hosszan a következő lakóutcákban történik majd útépítés:

Járdafelújítást 9882 méteren végeznek:

Szintén jelentős, 7336 méter hosszú az útfelújítással érintett terület:

 

Tehát a közel útfejlesztésből 20km 10 km járda....

dimelo Creative Commons License 2018.04.11 0 1 39511

Ja, már 2010 óta megszokásból várom az augusztusi határozatokat, abban mindig kijelölik az "új" irányt.

 

 

Előzmény: mash.69 (39510)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 0 39510

ezek azok a rendeletek, amik 3-4 havonta változnak, attól függően mi lesz hirtelen fontos?

ki kerülnek dolgok, bekerülnek dolgok...

Előzmény: dimelo (39508)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 1 39509

Hát ahogy írtam is:

Talán a ciklus végére már Püspökladány környékének is neki állnak

 

 

Előzmény: dimelo (39508)
dimelo Creative Commons License 2018.04.11 0 0 39508

Kedves Tőled, hogy gondoltál az elszegényedő Naqykunságra és Sárrétre.

A baj csak az, hogy az urak nem gondolják még most sem komolyan.

 

Naivitásod - óhajod nincs megerősítve  a Kormányrendeletben.

 

Egy szó nincs építésről...

Előzmény: mash.69 (39503)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39507

Köszönöm! :)

Előzmény: gyoparOHs (39506)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39506

Egyszerű földi dolog...

A fa oszlopos vadkerítéseknél az un.   H oszloppal oldják meg a vadháló feszítését.

Előzmény: neofrix baszmacs (39505)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39505

Sziasztok! Az M5-ösön Szeged környékén az útmenti kerítésen kb. 100 méterenként van egy kisebb oszlopköz, egy vízszintes gerendaval. Teljesen be van drótozva, mint a kerítés többi része, kapuféleséget nem látok rajta. Még tudna valaki mondani, mi lehet ez?

 

Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39504
Előzmény: mash.69 (39503)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.09 -1 1 39503

Mit írhatott a harisnyás jó ember, hogy 1 hónapot kapott?

 

Hírfigyelő kitiltva Útépítés, úttervezés topikból/fórumból egy hónapra.

Na akkor nem történt semmi tegnap, semmi olyan, ami miatt változna bármi is a következő 4 évben.

Ad hoc épülnek az útak, oda ahova a helyi erős ember megálmodja.

 

Nem történt semmi, minden halad tovább, ahogy kell. Talán a ciklus végére már Püspökladány környékének is neki állnak dimelo nagy örömére.

Az M2 halad, szerencse nem járok arra, eltudom képzelni mi lehet a 60-as tábla környékén....

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/hetfotol-nagyot-lassul-a-forgalom-az-m2-esen

 

 

Debrecen környéke tovább fejlődik...

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/a-hodut-fejleszti-debrecen-deli-ovezetenek-uthalozatat

NAR Creative Commons License 2018.04.09 -1 0 39502

Nem értem, hogy miért nem a máshol szokásos rendet használták, hogy mondjuk Hegyeshalom felé külső két sávot lezárják amíg dolgoznak rajta, a Hegyeshalom felőli oldalon a belső és a Budapest felőli oldalon is a belső sáv megy Hegyeshalom felé, Budapest felé meg két sávon (az eredeti külső és leálló sávokon) megy a forgalom, mindkét irányban 80-as korlátozással.

Előzmény: rm40 (39499)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.04.09 -3 0 39500

Igen, és ez főleg akkor nagyon balesetveszélyes, ha pl. a 80-ra korlátozott külső sávból akarsz a csak 120-ra korlátozott belső sávba sávváltással áthajtani, mivel a külső és a belső sávok közötti nagy sebességkülönbség miatt így a belsőbe behajtónak alig van esélye balesetmentesen bemenni a belsőbe, mert a külsőben a lassúak miatt nem tud felgyorsítani a sávváltáshoz, ha meg így próbálkozik sávot váltani, akkor a belső sávban sokkal gyorsabban jövő autók "hátbakaphatják".... !

 

Szerintem ilyen mértékű beavatkozáshoz előbb el kellene végezni egy előzetes forgalomszimulációt egy erre való programmal, amibe betáplálhatóak a mind forgalomsűrűségi, mind pedig a sebességi, követési távolsági, útszélességi, út-beláthatósági, sávszámi, és egyéb adatok, és aztán ami aszerint nem balesetveszélyes, csak olyan módosítást vezessenek be, még akárcsak ideiglenesen is!! (Megjegyzendő, hogy ez a mostani M1-es "ideiglenes(?)" útfelújítás augusztus végéig is el fog húzódni.. !) -- A nélkülözhető forgalmat pedig le kell terelni a javítás alatt álló autópályáról más szóba jöhető utakra, valamint szükséges lenne ilyen esetben egyes kritikus pontokon (a csatlakozási pontokon) a rendőri forgalomirányítás is!

Előzmény: rm40 (39499)
rm40 Creative Commons License 2018.04.08 0 1 39499

Fél-OFF:

Friss élmények az M1-ről. Nem tudom, hogy az autópálya kezelője ezt mégis hogy gondolta, de az a véleményem, hogy súlyosan balesetveszélyes forgalmi rendet vezetett be azzal, hogy Tatabánya és az M0 elválási pontja között végig a külső sávokat 80, a belső sávokat 120 km/h-ra korlátozta.

Ezzel az autósok egy részét gyakorlatilag folyamatos haladásra a belső sáv használatára ösztökéli, amivel él is az autósok többsége. A külsőbe visszatérés így intenzív fékezés nélkül kapásból 50%-os sebesség-túllépéssel jár, gyakorlatilag ezzel szemben például

- a belső sáv 120-szal halad, a sietők pedig jobbról (>50% sebesség-túllépés) előzik a sort,

- mindenki mindkét sávban tesz a korlátozásra.

A legrosszabb, hogy ez a teljesen szokatlan szabályozás más és más reakciót szül a közlekedés résztvevőitől, így teljesen kiszámíthatatlanná teszi a forgalmat.

Eközben ennek a hosszú szakasznak igenis van számos egész jó állapotú része, ahol teljesen indokolatlan bármelyik sáv korlátozása.

Valahogy nagyon át kéne gondolni ezt a szisztémát.

adiaboli Creative Commons License 2018.04.07 0 0 39498

Mind a HU-GO, mind a megyei matrica a jó ötletek közé tartozik.

Így igaz.

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/uj-eletre-kelti-varpalotat-az-uj-elkerulo-ut

Egy kis érdekesség az elkerülő út építéséről, sok jó képpel....

 

Kívánom, hogy a cikk (azaz az út) 15 év múlva is legyen időtálló. Már csak ezért is érdemes archiválni.

Előzmény: mash.69 (39497)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!