Átadták az A44 autópálya Heiligenhaus-Hetterscheid - Heiligenhaus szakaszát. Az újonnan átadott rész 4,5 kilométer hosszú. Az építkezés 2010-ben indult meg (mintegy tíz évnyi előkészület után), és ma készült el.
Sziasztok! Az M5-ösön Szeged környékén az útmenti kerítésen kb. 100 méterenként van egy kisebb oszlopköz, egy vízszintes gerendaval. Teljesen be van drótozva, mint a kerítés többi része, kapuféleséget nem látok rajta. Még tudna valaki mondani, mi lehet ez?
Nem értem, hogy miért nem a máshol szokásos rendet használták, hogy mondjuk Hegyeshalom felé külső két sávot lezárják amíg dolgoznak rajta, a Hegyeshalom felőli oldalon a belső és a Budapest felőli oldalon is a belső sáv megy Hegyeshalom felé, Budapest felé meg két sávon (az eredeti külső és leálló sávokon) megy a forgalom, mindkét irányban 80-as korlátozással.
Igen, és ez főleg akkor nagyon balesetveszélyes, ha pl. a 80-ra korlátozott külső sávból akarsz a csak 120-ra korlátozott belső sávba sávváltással áthajtani, mivel a külső és a belső sávok közötti nagy sebességkülönbség miatt így a belsőbe behajtónak alig van esélye balesetmentesen bemenni a belsőbe, mert a külsőben a lassúak miatt nem tud felgyorsítani a sávváltáshoz, ha meg így próbálkozik sávot váltani, akkor a belső sávban sokkal gyorsabban jövő autók "hátbakaphatják".... !
Szerintem ilyen mértékű beavatkozáshoz előbb el kellene végezni egy előzetes forgalomszimulációt egy erre való programmal, amibe betáplálhatóak a mind forgalomsűrűségi, mind pedig a sebességi, követési távolsági, útszélességi, út-beláthatósági, sávszámi, és egyéb adatok, és aztán ami aszerint nem balesetveszélyes, csak olyan módosítást vezessenek be, még akárcsak ideiglenesen is!! (Megjegyzendő, hogy ez a mostani M1-es "ideiglenes(?)" útfelújítás augusztus végéig is el fog húzódni.. !) -- A nélkülözhető forgalmat pedig le kell terelni a javítás alatt álló autópályáról más szóba jöhető utakra, valamint szükséges lenne ilyen esetben egyes kritikus pontokon (a csatlakozási pontokon) a rendőri forgalomirányítás is!
Friss élmények az M1-ről. Nem tudom, hogy az autópálya kezelője ezt mégis hogy gondolta, de az a véleményem, hogy súlyosan balesetveszélyes forgalmi rendet vezetett be azzal, hogy Tatabánya és az M0 elválási pontja között végig a külső sávokat 80, a belső sávokat 120 km/h-ra korlátozta.
Ezzel az autósok egy részét gyakorlatilag folyamatos haladásra a belső sáv használatára ösztökéli, amivel él is az autósok többsége. A külsőbe visszatérés így intenzív fékezés nélkül kapásból 50%-os sebesség-túllépéssel jár, gyakorlatilag ezzel szemben például
- a belső sáv 120-szal halad, a sietők pedig jobbról (>50% sebesség-túllépés) előzik a sort,
- mindenki mindkét sávban tesz a korlátozásra.
A legrosszabb, hogy ez a teljesen szokatlan szabályozás más és más reakciót szül a közlekedés résztvevőitől, így teljesen kiszámíthatatlanná teszi a forgalmat.
Eközben ennek a hosszú szakasznak igenis van számos egész jó állapotú része, ahol teljesen indokolatlan bármelyik sáv korlátozása.
Valahogy nagyon át kéne gondolni ezt a szisztémát.
2011 óta több közlekedési adat (utasszámok, bevételek, támogatások, forgalmi adatok) lett titkos mint amennyit Rákosi balkeze, Bebrits etás titkosíttatott 1950-1956 között.
S ez sajnos nem vicc, nem túlzás.....................:-(((
A második ütemben az út 2x2 sávosra bővül a Kőér utca és a Gyömrői út között. A különszintű átvezetések 2x2 sávossá bővülnek, a Felsőcsatári útnál új, 2x2 sávos aluljáró épül. A becsült költség itt 13-17 milliárd forint.
Jól járnának mind az autóval közlekedők, mind a vonattal utazók...
és akkor már csak a Határ útat kell átépíteni....
valamint az "épülő" Galvani hídat összekötni a Határ úttal és kész is vagyunk