Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.04.11 0 1 39511

Ja, már 2010 óta megszokásból várom az augusztusi határozatokat, abban mindig kijelölik az "új" irányt.

 

 

Előzmény: mash.69 (39510)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 0 39510

ezek azok a rendeletek, amik 3-4 havonta változnak, attól függően mi lesz hirtelen fontos?

ki kerülnek dolgok, bekerülnek dolgok...

Előzmény: dimelo (39508)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 1 39509

Hát ahogy írtam is:

Talán a ciklus végére már Püspökladány környékének is neki állnak

 

 

Előzmény: dimelo (39508)
dimelo Creative Commons License 2018.04.11 0 0 39508

Kedves Tőled, hogy gondoltál az elszegényedő Naqykunságra és Sárrétre.

A baj csak az, hogy az urak nem gondolják még most sem komolyan.

 

Naivitásod - óhajod nincs megerősítve  a Kormányrendeletben.

 

Egy szó nincs építésről...

Előzmény: mash.69 (39503)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39507

Köszönöm! :)

Előzmény: gyoparOHs (39506)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39506

Egyszerű földi dolog...

A fa oszlopos vadkerítéseknél az un.   H oszloppal oldják meg a vadháló feszítését.

Előzmény: neofrix baszmacs (39505)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39505

Sziasztok! Az M5-ösön Szeged környékén az útmenti kerítésen kb. 100 méterenként van egy kisebb oszlopköz, egy vízszintes gerendaval. Teljesen be van drótozva, mint a kerítés többi része, kapuféleséget nem látok rajta. Még tudna valaki mondani, mi lehet ez?

 

Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.10 0 0 39504
Előzmény: mash.69 (39503)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.09 -1 1 39503

Mit írhatott a harisnyás jó ember, hogy 1 hónapot kapott?

 

Hírfigyelő kitiltva Útépítés, úttervezés topikból/fórumból egy hónapra.

Na akkor nem történt semmi tegnap, semmi olyan, ami miatt változna bármi is a következő 4 évben.

Ad hoc épülnek az útak, oda ahova a helyi erős ember megálmodja.

 

Nem történt semmi, minden halad tovább, ahogy kell. Talán a ciklus végére már Püspökladány környékének is neki állnak dimelo nagy örömére.

Az M2 halad, szerencse nem járok arra, eltudom képzelni mi lehet a 60-as tábla környékén....

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/hetfotol-nagyot-lassul-a-forgalom-az-m2-esen

 

 

Debrecen környéke tovább fejlődik...

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/a-hodut-fejleszti-debrecen-deli-ovezetenek-uthalozatat

NAR Creative Commons License 2018.04.09 -1 0 39502

Nem értem, hogy miért nem a máshol szokásos rendet használták, hogy mondjuk Hegyeshalom felé külső két sávot lezárják amíg dolgoznak rajta, a Hegyeshalom felőli oldalon a belső és a Budapest felőli oldalon is a belső sáv megy Hegyeshalom felé, Budapest felé meg két sávon (az eredeti külső és leálló sávokon) megy a forgalom, mindkét irányban 80-as korlátozással.

Előzmény: rm40 (39499)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.04.09 -3 0 39500

Igen, és ez főleg akkor nagyon balesetveszélyes, ha pl. a 80-ra korlátozott külső sávból akarsz a csak 120-ra korlátozott belső sávba sávváltással áthajtani, mivel a külső és a belső sávok közötti nagy sebességkülönbség miatt így a belsőbe behajtónak alig van esélye balesetmentesen bemenni a belsőbe, mert a külsőben a lassúak miatt nem tud felgyorsítani a sávváltáshoz, ha meg így próbálkozik sávot váltani, akkor a belső sávban sokkal gyorsabban jövő autók "hátbakaphatják".... !

 

Szerintem ilyen mértékű beavatkozáshoz előbb el kellene végezni egy előzetes forgalomszimulációt egy erre való programmal, amibe betáplálhatóak a mind forgalomsűrűségi, mind pedig a sebességi, követési távolsági, útszélességi, út-beláthatósági, sávszámi, és egyéb adatok, és aztán ami aszerint nem balesetveszélyes, csak olyan módosítást vezessenek be, még akárcsak ideiglenesen is!! (Megjegyzendő, hogy ez a mostani M1-es "ideiglenes(?)" útfelújítás augusztus végéig is el fog húzódni.. !) -- A nélkülözhető forgalmat pedig le kell terelni a javítás alatt álló autópályáról más szóba jöhető utakra, valamint szükséges lenne ilyen esetben egyes kritikus pontokon (a csatlakozási pontokon) a rendőri forgalomirányítás is!

Előzmény: rm40 (39499)
rm40 Creative Commons License 2018.04.08 0 1 39499

Fél-OFF:

Friss élmények az M1-ről. Nem tudom, hogy az autópálya kezelője ezt mégis hogy gondolta, de az a véleményem, hogy súlyosan balesetveszélyes forgalmi rendet vezetett be azzal, hogy Tatabánya és az M0 elválási pontja között végig a külső sávokat 80, a belső sávokat 120 km/h-ra korlátozta.

Ezzel az autósok egy részét gyakorlatilag folyamatos haladásra a belső sáv használatára ösztökéli, amivel él is az autósok többsége. A külsőbe visszatérés így intenzív fékezés nélkül kapásból 50%-os sebesség-túllépéssel jár, gyakorlatilag ezzel szemben például

- a belső sáv 120-szal halad, a sietők pedig jobbról (>50% sebesség-túllépés) előzik a sort,

- mindenki mindkét sávban tesz a korlátozásra.

A legrosszabb, hogy ez a teljesen szokatlan szabályozás más és más reakciót szül a közlekedés résztvevőitől, így teljesen kiszámíthatatlanná teszi a forgalmat.

Eközben ennek a hosszú szakasznak igenis van számos egész jó állapotú része, ahol teljesen indokolatlan bármelyik sáv korlátozása.

Valahogy nagyon át kéne gondolni ezt a szisztémát.

adiaboli Creative Commons License 2018.04.07 0 0 39498

Mind a HU-GO, mind a megyei matrica a jó ötletek közé tartozik.

Így igaz.

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/uj-eletre-kelti-varpalotat-az-uj-elkerulo-ut

Egy kis érdekesség az elkerülő út építéséről, sok jó képpel....

 

Kívánom, hogy a cikk (azaz az út) 15 év múlva is legyen időtálló. Már csak ezért is érdemes archiválni.

Előzmény: mash.69 (39497)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.07 -1 1 39497

Mind a HU-GO, mind a megyei matrica a jó ötletek közé tartozik.

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/uj-eletre-kelti-varpalotat-az-uj-elkerulo-ut

Egy kis érdekesség az elkerülő út építéséről, sok jó képpel....

Előzmény: dimelo (39496)
dimelo Creative Commons License 2018.04.07 0 0 39496

Kis kerülővel megtudható a NAV bevallásból,

hogy 2016-ban mennyi volt a HU-GO bevétel. (A cég honlapján csak a 2015-ig van fenn....)

 

A hálózat csak 56 km-rel növekedett (0,8%), de a bevétel 10 milliárd Ft-tal.  (6,3 %)

 

Szépen gömbölyödik a megyematrica bevétel is...

Előzmény: trizs77 (39492)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.06 -1 0 39495

és most már birósági ítáélet is van róla, hogy Simácskáékat jogtalanul zárták ki...

A Közgép központja 500 méterre van a felüljárótól...

Azt hiszem még minidig nem adták át és félpályás lámpás rend van a felüljárón...

 

https://index.hu/gazdasag/2018/04/05/kozgep_bkk_kozbeszerzes/

Előzmény: mash.69 (38851)
Samott Creative Commons License 2018.04.05 0 0 39494

Azert arra kivancsi leszek, hogy a 2x2 savot meg a ki/be hajto savokat a KoKinel hogy oldjak meg. Mert helyet nem hagytak neki anno.

Előzmény: mash.69 (39490)
dimelo Creative Commons License 2018.04.05 0 0 39493

az irritációm egyik oka, hogy

azért zajlik a "demokratikus" színjáték...

Előzmény: trizs77 (39492)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.05 0 0 39492

2011 óta több közlekedési adat (utasszámok, bevételek, támogatások, forgalmi adatok) lett titkos mint amennyit Rákosi balkeze,  Bebrits  etás titkosíttatott 1950-1956 között.

 

S ez sajnos nem vicc, nem túlzás.....................:-(((

Előzmény: dimelo (39491)
dimelo Creative Commons License 2018.04.05 0 0 39491

A hosszú hétvégén találkoztam egy régi közlekedés-szakértő ismerősömmel.

Tapasztalatainak jelentős részével egyetértve, felidéztük a "szép"-nek ugyan nem nevezhető,

de az utas szakma szempontjából legendás időket.

 

Hogy mi minden megváltozott...  (Ez lehetne szubjektív zsörtölődés is)

 

De ha olyan ember mondja, akinek neve  etalon a szakmában, akkor saját tapasztalataim is megerősíttetnek... 

 

Persze, egy-két fecske nem csinál nyarat.

A KTI Célforgalmi vizsgálatát is érintettük, mint hasznosítható ismeretanyagot:

http://www.kti.hu/index.php/kutatas/kiemelt-hazai-projektek/orszagos-celforgalmi-adatfelvetel-2016-2017

 

Jeleztem, hogy olvastam róla talán ősszel, de azóta nincs friss info...

 

 

Lehet, hogy nem jól kerestem, de nem találom a honlapon a végeredményt.

 

Mostanában a HU-Go adatok sem érhetők el, vagy csak nem értem az új idők szavát?

 

Kösz, ha valaki tud segíteni!

 

 

 

 

 

mash.69 Creative Commons License 2018.04.04 -1 2 39490

Főleg ezt díjaznám:

 

A második ütemben az út 2x2 sávosra bővül a Kőér utca és a Gyömrői út között. A különszintű átvezetések 2x2 sávossá bővülnek, a Felsőcsatári útnál új, 2x2 sávos aluljáró épül. A becsült költség itt 13-17 milliárd forint.

 

Jól járnának mind az autóval közlekedők, mind a vonattal utazók...

és akkor már csak a Határ útat kell átépíteni....

valamint az "épülő" Galvani hídat összekötni a Határ úttal és kész is vagyunk

 

 

Előzmény: MCA-001 (39489)
MCA-001 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 39489

Gyanús, hogy ez a terv valósul meg.

Mindegyikben 3 ütem szerepel.

Előzmény: Mash_bakter (39488)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.04 0 0 39488

kicsit konkrétebban ez mit is takar???

anno az olimpia lázában, olyan terveket láttam, hogy megszűntetek a a korlátokat és

egy normális 2*3 sávos utat csinálnak, középen sáv elválasztással...

 

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/teljesen_attervezik_a_ferihegyi_gyorsforgalmit_mutatjuk_a_reszleteket.628796.html

 

 

Előzmény: MCA-001 (39487)
MCA-001 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 39487

Talán 2019-ben megkezdődhet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út fejlesztése/felújítása:)

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 39486

"Pl. nem vagy köteles jobbra tartani, ha az úttes jobb oldala, ahol amúgy közlekedned kellene, közlekedésre nem alkalmas, mert el van jegesedve. De persze ez esetben elsőbbséget kell biztosítanod azok számára, akik a saját oldalukon közlekednek. [...] De amúgy az egész offtopic, mert nincs útépítési ill. úttervezési vonatkozása."

 

 

Abban az esetben nem lenne off, ha a biztonságosan szükséges mértékű jobbra tartást lehetetlenné tevő ok, ami a jobbra tartást lehetetlenné teszi, nem más, mint az útburkolat jobb szélének balesetveszélyesen kátyús állapota, mert ebben az esetben -- túl azon hogy emiatt következett be a baleset, és így emiatt az autós akár az útfenntartó-útkarbantartó vállalatot is beperelheti -- az útfenntartónak útjavítási feladatai lesznek a balesetveszélyes útburkolatrész kijavítását illetően.

Előzmény: Fradista Utazó (39482)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 39485

Amikor az útnak az útpadka melletti burkolatrésze jegesre van fagyva, az csökkenti a csúszásmentesen és ezáltal balesetmentesen használható burkolatrész szélességét, amely így az útburkolat teljes szélességéhez képest útszűkülethez hasonlít. Ilyen körülmények között pedig egy előrelátó autós automatikusan az útszűkületre vonatkozó szabályokat kell, hogy alkalmazza!!

Előzmény: Mr Reacher (39480)
DJ. Bakter Creative Commons License 2018.04.04 0 0 39484

Köszönöm szépen!

 

A felsorolás egy része RMT (Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány) szintű, más része engedélyezési terv szintű.

A (39457)-ben fejtegetett gondolatmenetéhez visszakanyarodva, éppen az RMT-ben alakítják ki a felek számára legelfogadhatóbb nyomvonalat. Az engedélyezési terv már konkrét nyomvonalra vonatkozik, csak úgy kap építési engedélyt. A technológia pedig nem engedélyezési terv szintű, hanem kiviteli terv szintű. Egy technológiaváltás az építésvezetőre tartozik, de egy nyomvonal módosítása nem.

Előzmény: trizs77 (39468)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.04.04 0 0 39483

A helyszíneléskor valahonnan kimérték az úttest középvonalát. Akkor én sem figyeltem, hogy honnan, hiszen le volt fagyva az út mindkét széle. A középvonal vagy ott van, vagy nyerünk 30 cm-t. A határozatban szövegesen is benne van, hogy a hozzátartozóm féknyoma a képzeletbeli középvonalon innen kezdődik, és az út széle felé tart. A másik félnek nincs féknyoma, mert megállás nélkül továbbhajtott (szerintünk még cserbenhagyás is). A vita most azon van, hogy ott van-e a középvonal, ahová berajzolták a sünök. Eziránt érdeklődtem, nem a kresz szerinti felelősségről.

Előzmény: Fradista Utazó (39482)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.04 -1 0 39482

A helyzet papíron egyszerű, a valóság alighanem bonyolultabb. 

A jobbra tartási kötelezettség szempontjából csak az úttest számít, a padka nem. Mintha nem is lenne padka. Továbbá, szabálysértési ügyben nem az ártatlanságot, hanem a bűnösséget kell bizonyítani. 

A te ügyedben viszont alighanem más tényezők is szerepet játszanak, még ha te az úttestre ill. a jobbra tartásra is hegyezted ki a kérdést. Senki nem köteles a saját biztonságát veszélyeztető módon közlekedni, és kifejezetten tilos úgy közlekedni, hogy mások biztonságát veszélyeztesd. Ezek a szabályok akkor is érvényesek, ha más jogszabályokkal ellentétes viselkedésre ösztönöznek. Pl. nem vagy köteles jobbra tartani, ha az úttes jobb oldala, ahol amúgy közlekedned kellene, közlekedésre nem alkalmas, mert el van jegesedve. De persze ez esetben elsőbbséget kell biztosítanod azok számára, akik a saját oldalukon közlekednek. 

 

Az ügyet, véleményem szerint, ketté kell bontani. 

1., A te családtagod büntetése. Itt érdekes lenne tudni, hogy pontosan milyen szabálysértés miatt is büntették meg, ez a leírásodból nem derül ki. 

2., A másik résztvevő féllel szembeni kártérítési igényed (a gyakorlatban nem ő, hanem a biztosítója fizetne, de ez itt most másodlagos). Itt neked kellene bizonyítanod, hogy ő egyrészt szabálytalan volt, másrészt, hogy ezzel veszélyeztette a te családtagodat, és hirtelen fékezésre ill. irányváltásra kényszerítette. Na, ez nem lesz egyszerű, ha a felvételről nem látszik egyértelműen, hogy mettől meddig tart az úttest. A leírásod alapján azt gondolnám, itt elég szerények az esélyeid. 

 

De amúgy az egész offtopic, mert nincs útépítési ill. úttervezési vonatkozása. Bár így is érdekesebb, mint Dimelo kilencszáztizenkettedik teljesen azonos tartalmú hozzászólása. 

Előzmény: Mr Reacher (39476)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.04.04 0 0 39481

Száraz úton evidens, hogy honnan mérjük ki az út középvonalát. Az úttest mindkét széle jeges.

 

Egyébként a két padka szélessége között azért van ilyen eltérés, mert valamikor volt egy nagy felújítás, műszaki átadáskor derült ki, hogy nincs meg az előírt szélesség, és utólag több helyen betoldottak a padka terhére.

Előzmény: Hírfigyelő (39479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!