Az M6 alagutak tárgyában született ÁSZ anyagból idézek. A bold részek az anyagból kerültek át, nem én emeltem ki. Így én átfordítanám a megjegyzésedet: Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is szükségesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.
A NIF Zrt. az alagútépítési technológia választását alapvetően az elutasító határozatra építve, a környezetvédelmi szempontokkal, továbbá 7-8 millió m3 kitermelt föld elhelyezési többletköltségével indokolta. A környezetvédelmi szempontokon túl az alagút megépítése melletti érvek között 2007. évben már az időkorlát vált meghatározóvá, amelynek alárendelték a költségszempontokat. (Pécs Európa Kulturális Fővárosa volt 2010. január 1-től.) A költségeket összehasonlító szakértői dokumentum szerint az alagút nélküli változatnál figyelembe vették az 50 km-es átlagos szállítási távolság miatti földelhelyezési többletköltséget, valamint az ilyen hatósugarú térségben a jogszabályok szerinti kötelezettséget az úthelyreállításokra 10 milliárd Ft-ot meghaladó értékben. Ugyanakkor nem vették számításba az alagutak üzemeltetési költségeit, sebességi és forgalombiztonsági jellemzőkre gyakorolt csökkentő hatását. A bevágások és töltések építésére maradt idő a talajmechanikai szakvélemény alapján az előkészítés és döntések késedelme miatt az alagútépítés szükségszerűségét mutatta. (Vagyis nem volt elég idő, hogy az alagút nélküli megoldást kivitelezzék 2010. január 1-ig.) A nyomvonalváltozatok kidolgozása és összehasonlítása nem volt teljes körű. Nemzetgazdasági szintű hasznosítási megoldásokat (például hulladéklerakók rekultivációja révén) nem alkalmaztak. Az alagútépítés szükségessége nem volt teljes körűen bizonyított, kiemelten a nyomvonal változatok építéstechnológiát és költségeket figyelembe vevő keresése és a költség összehasonlítások vonatkozásában. A nyomvonal és azzal összefüggő építéstechnológiára vonatkozó döntések meghozatalakor, a gazdaságossági összehasonlításkor megalapozatlanul mutatták ki az alagútépítési technológia és a vonatkozó nyomvonal előnyösségét más korábbi időszakban lehetséges műszaki megoldásokkal szemben.
Ha pedig netán lenne, úgy rögvest be is indulna a kőröshegyi és a tolna-baranyai alagutas effektus......
------------------------
A Showder klubban mit mondanak, vagy a 8 elemi alattiak meddig jutnak el, az egy dolog.
Civilek, állampolgári joguk butaságokat beszélni.
Az útépítés topikban, még a felületeseknek, vagy a tőmondatos kommunikáción felnövőknek is illik annyit tudni (a cukrász topikban ezt nem kell tudni), hogy a :
- Köröshegyi völgyhíd indokoltan épülrt meg és indokoltan ott, ahol ma is áll. Ugyanis a másik hét alternatív nyomvonalra a helyi önkormányzatok (akkor még volt ilyen joguk) nem adtak építési engedélyt.
-A Tolna-Baranyai alagutak pedig azért épültek meg, mert így volt olcsóbb. Ezt ugyan már az építés alatt/után leírták a szakértők, de az Ő nyilatkozataikat, a humoristák előadásait néző közönség (talán??) 1% ha olvassa. Ugyanis olvasni+érteni nem annyira könnyű, mint az altesti humort hallgatni.
Összegezve.
Ha a cukrász-cipész-fodrász feleslegesnek gondolja a köröshegyi völgyhidat vagy a tolnai alagutakat az nem baj.
Ha útépítő vagy közlekedésmérnök is feleslegesnek gondolja, akkor ott nagy a baj.
Az elkerülő befejező, 3,3 kilométer hosszú része az 5-ös út és az M5-ös autópálya között a Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében épül 2016 decembere óta. A projektből már csak három körforgalom, az említett autópálya csomópont és a két autópálya pihenő megépítése, valamint a főpályán a kopóréteg aszfaltozása maradt hátra.
Hát elnéézve a képeket a felüljáró környékén semmi sincs kész.....
Brazíliában tömegével adják át az utakat a napokban.
Ennek fő oka, hogy a leggazdagabb államban, Sao Paulóban októberben választások lesznek, és a helyi törvények szerint választások előtt 180 napon belül tilos új utat átadni.
Én szivesen olvasom dimelo sorait az M4-el kapcsolatban. Ez akkora adóssága a magyar úttörténelemnek, hogy semmi kivetni valót nem látok abban, hogy elég gyakran meg van említve ez a topicban.
Egyszerüen mar unalmas, hogy minden heten megvan az M4 napod. Semmi nem fog attol valtozni, hogy hetente kiborulsz, es kiirod magadbol. Egyszerüen unalmas. Semmi ujdonsag nincs abban, amit irsz. Egyszerü ismetelgetes papagaj modra. Ettöl senkinek nem lesz jobb. Es ahogy nezem, neked se.
Bocs, ha megsertettelek, de ez most kikivankozott belölem.
Elkészült az A57 hídja Dormagennél. Ez gyorsan ment, még nincs egészen hat éve, hogy az előző híd egy tűzesetben leégett. Ezalatt az idő alatt két ideiglenes katonai hídon lehetett közlekedni.
Piszok mazlistak! Itt a fejlett nyugaton, a mindenre es mindenkire nyitott Berlinbe, 16km vasut (Projekt Dresdener Bahn) felepitesehez 21 ev megfeszitett kemeny elökeszitö munka utan megtettek az elsö kapavagast! Hogy mikor lesz kesz? Csak remelni tudjuk, hogy nem BER hosszusagu projekt lesz belöle. Vagy egy Lückenschlus U5 (2,2km metroalagut, 3 uj allomas) 2010-ben nekikezdtek, atadas talan 2020-ba
Ironia ON:Amugy nem tudom mi lesz veled, ha egyszer tenyleg megepül az M4. Bar meg van idöd uj hobbi utan nezni :)
Most tehát az történik majd, hogy a szolnoki északi elkerülőhöz a tiszapüspöki hidat tényleg megépítik a már felállított torzókra, de mivel az EU nem ad pénzt, így a projekt költségszintje és műszaki tartalma csökken, a nyomvonal pedig a híd után nem Fegyvernek felé, hanem kissé délebbre, Törökszentmiklós felé kanyarodik el. Majd onnan a most előkészítendő útszakasz Püspökladány és Berettyóújfalu felé halad tovább.
"a híradóban mégis az volt tegnap este, hogy azon is dugók vannak."
Péntek este nagy dugó volt az M1-en (az 1-es járható volt), vasárnap este nem volt dugó. Remélhetőleg hozzászoknak az autósok és nem 130-cal közelítenek a lezárt szakaszhoz, akkor nem lesz olyan nagy dugó.
"Ez így összeadva már 4 sáv, csak a forgalmi rendet kellene átvariálni rajtuk: Bicske-Ny. és Tatabánya-D. között az 1-es legyen két sávon egyirányúsítva a Bicske--Tatabánya (= Bp.--Hegyeshalom) irányban, a 8101-es pedig a Tatabánya--Bicske (= Hegyeshalom--Bp.) forgalmi irányban legyen két sávon egyirányúsítva"
8101-es út negyedrangú, ennek megfelelő minőséggel (OK, az M1 sem sokkal jobb). Továbbá nem tudom, hogy feltűnt neked, hogy nem az egész M1-et zárják le, csak egy-egy sávot (illetve van, ahol csak a kapaszkodósávot), azaz nem kell két sáv a kieső egy sáv kapacitásának pótlására.