Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.03.14 -1 1 39243

hogy melyik szakasz segítene?

 

Nem a Tszm + Kisújszállás elkerülő 2x2 sávosítása. (A pusztában nincs kapacitásgond)

 

Hanem a Surjány-Fegyvernek-Kenderes és  Karcag--Berettyóújfalu M4 szakasz megépítése.

 

Vagyis: következetes és folyamatos M4 építés.

 

Ha válogatni akarnak, azzal nem szűnik meg a történelmi szégyen!

Előzmény: Roger Preed (39235)
dimelo Creative Commons License 2018.03.14 -1 0 39242

A szándékát is ismered?

Mindenesetre a 3,5 t nem annyira költséges, mint a J4.

Előzmény: trizs77 (39238)
v_peti Creative Commons License 2018.03.13 -1 0 39241

Ez nem azért van, hanem azért, mert nőtt a forgalom, így hozzánőtt a nagyobb kapacitáshoz. Ha n egységjárműre volt 2 sáv, és most meg 2n egységjárműre van 3 sáv, akkor a dugó ugyanúgy fennáll. Így ha elveszünk egy sávot, akkor az katasztrófa. De ha a forgalom n-re csökkenne, akkor ugyanannyira lenne dugós, mint előtte a 3 sáv 2n forgalommal.

Előzmény: adiaboli (39220)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.13 0 2 39240

Ezt már én is elszűrtem, azaz Vasad és Csévharaszt az a két település, ami úgy nem nyer semmit az M4-esen, de közben én nem szomorkodom, mert csak nyerünk itteni lakosok is. Egyrészt Üllőig nagyon gyér lesz a forgalom, így tényleg nem 70-el kell vánszorogni, másrészt megszűnik Üllőnél a lámpa. Amúgy is Üllői lámpa és Csévharaszt lakóhelyem között 15 perc átlagosan az út, így ez nem vészes menetidőben az összúthoz képest, mondjuk Budapestről jövet.

 

Viszont Monor 3/4-e mind Péteri felé fog menni, és ott fel az M4-re, így radikális változás lesz a város forgalmában. Jelenleg a városból és a Tápióság felől (Gomba, Bénye, Káva, Pánd...stb) a forgalom vagy az aluljáró, azaz a Kistói út felé meg, a másik része a sorompózós Ady út felé a 4-es útnak. Vannak kisebbségben olyanok, akik Üllőnél Gyömrő-Péteri felé jönnek Monorra. Ha meglesz az M4-es, akkor a Tápióság felőli forgalom teljesen eltűnik a városból, mert Monor szélén a gombai úton már felhajtanak az M4-re, míg a városi forgalom meg áthelyeződik a Péteri felé vezető útra.

 

Csévharaszt esetében még a Nyáregyháza felőli forgalommal nem tudom mi lesz, mert ez elég erős a falun keresztül, és hogy ezentúl elmennek Pilis felé, és onnan az új elkerülő, majd az M4, vagy maradnak a Csévharaszti irányban, és a régi 4-esen Üllőig. Meg Monorierdő is érdekes, hogy onnan is kicsit visszább mennek-e Pilis felé, és úgy az elkerülőn fel az M4-re, vagy továbbra is a régi 4-esen jönnek Üllőig szintén. Hát még tán 1,5 év, jövő őszre meglássuk.

 

Ja még valami, mivel végig M4-es lesz már majdan, így a mai 4-es autóút (Vecsés-Üllő elkerülő) is gondolom M4-es számozásra vált. de mi lesz a régi úttal? Ez Üllő-Vecsésen át 400-as, majd Albertirsától Abonyig 40-es, én arra tippelek, vagy 40-es lesz végig vagy 4-es út lesz végig, mert most már az M-es utak mellett is sima számon mennek a régi főutak. Lásd M3-3-as, vagy M2-2-es, M1-1-es stb.

Előzmény: Infomaker (39237)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39239

Hollandiában 2017-ben 1,6%-kal nőtt a közúti forgalom 2016-hoz képest. A torlódások mértéke 1,8%-kal csökkent. A legrosszabb a helyzet az A20 autópályán. Ez egy viszonylag rövid autópálya, mindössze 37 kilométer, de a rotterdami agglomeráción halad keresztül. 

trizs77 Creative Commons License 2018.03.13 0 1 39238

kíváncsi vagyok arra a fuvarosra, aki eddig az 50km-el hosszabb M3-ason ment.

ahol km-erenként 90ft, ellenben a 4-esen fizetendő 60ft-tal...

 

-----------

 

Hááát.

A kíváncsiságodat nehezen, de kielégíthetem.

 

Mo.-n számos társasági flotta van.

Kettőről biztosan tudom, hogy a Budapest-Debrecen útnál, a gkv-nek,  előírták az M3+M35 útvonalat.

Ők gyógyszerszállítók és 3,5 kis mercikkel járnak.

 

Előzmény: mash.69 (39234)
Infomaker Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39237

kicsit eltérve az itteni szakmai/politikai vitáktól:

 

azért kicsit elszomorodtam, amikor realizáltam, hogy a Monor déli részen lakó szüleihez ha Bp-ről jövök, továbbra is a régi 4-es lesz a legrövidebb, nem csak útban, hanem sajnos időben is.. szívesen száguldottam volna az új M4-en tovább Üllőnél..

 

de majd legalább a régin kevesebb lesz a forgalom.. most valamiért mindenki 90 helyett 70-nel megy :(

lübra19jtd Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39236

Mindig van egy határvonal amitől délre illetve északra az ember a 4est vagy a 3ast választja. Ez függ, hogy milyen autóval, mennyire szabálykövetően, mennyire költségtudatosan, mennyire tartva a balesetektől, stb közlekedünk. Ez a vonal most északabbra fog tolódni.

Előzmény: mash.69 (39234)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.13 0 0 39235

Szerintem a személyautó forgalom fog jelentősen növekedni.

 

Most egy Nagyvárad-Győr Google Maps tervezés a 4-es útra 4:35-öt, az M3-ra 4:45-öt ír. Tudjuk, hogy előbbi nagyobb bizonytalanság (baleset, kamion, stb), cserébe olcsóbb. Az átutazó forgalomból aki csak meg a GPS után (vagy annyira fillérbaszó) már most is az előbbit választja.

 

Ha az M0-Törökszentmiklós szakasz megépül, akkor Szolnok felé kb 20-30 percet lehet faragni, ami már lehet hogy több személyautót fog errefelé terelni.

Ahogy nézem 2016-ban Jász-Nagykun-Szolnok megyében végig 13 ezer E/nap felett volt a forgalom, erre "csak" 2-3 ezer E/nap növekedés már simán lehet kritikus.

 

Amit szerintem viszonylag gyorsan meg lehetne építeni és segítene az alábbi két szakasz:

- Törökszentmiklós elkerülő 2*2 sávos átépítése és Törökszentmiklós-Kelet/Fegyvernek csomópont megépítése

- Kisújszállás elkerülő 2*2 sávos bővítése és a végponti csomópontok megépítése

Utána meg jöhetnek a "fill the gap" projektek.

Előzmény: mash.69 (39234)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39234

mehehe

kíváncsi vagyok arra a fuvarosra, aki eddig az 50km-el hosszabb M3-ason ment.

ahol km-erenként 90ft, ellenben a 4-esen fizetendő 60ft-tal...

az m4 km díja olcsóbb és rövidebb is, nekik legfeljebb drágább lesz az eddig út

Előzmény: lübra19jtd (39233)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.03.12 -1 2 39233

Ez pedig tényleg így lesz. Épeszű Debrecen környéki ember most az M35ön megy délpestre, Ferihegyre is. Ez az M4 készültségével változni fog. Időben egyre kevesebb lesz az út a 4-esen, kmben meg mindig is az volt.

Hogy kinek éri meg amikor még csak Szolnokig ér és kinek amikor már Törökszentmiklósig az kérdés, de a tendencia elég egyértelmű.

A tranzit is hasonlóképpen fog menni. Ebben a dologban a kulcs az M0 csatlakozás helye és hogy csak délen lehet pestet kikerülni.

 

Előzmény: mash.69 (39229)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39232

Ez a forgalomprognózisból érzékelhető.

HA: átadják az M! határszakaszt, a prognóziskészítők szerint azonnal brutális forgalomnövekedés lesz. (Kétlem)

de ha mégis, akkor ezen járművek a rövidebb utat választják, mert Tsz.miklóstól (ugyanakkor, mint M35) kész lesz a 2x2.

Előzmény: mash.69 (39229)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39231

itt is kb. olyan árverseny lehtett, mint a M4-esen szakaszokon.

mindenki kiválasztotta mit akar építeni, arra adott egy jó drágát,

megkérte a többieket, hogy ha lehet ők legyenek drágábbak még nála is

cserébe majd ők lesznek drágábbak azon, amit ő szeretne megnyerni...

20-20km mindekinek jut a melóból

profit maximalizálás...

Előzmény: Jared- (39230)
Jared- Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39230
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39229

szerinted többen fogják használni a 4-est a jelenleginél Törökszentmiklóstól keletre,

ha átadják Szolnoktól az M4-est?

Szerintem pont ugyan annyian....

Akinek kerülő volt az M35-M3 az eddig is erre járt, ezután is erre fog menni. 

Előzmény: dimelo (39225)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 -1 1 39228

Amióta a helikopter a divat...:(((((

Jól látszik, hogy nekik nem Magyarország számít...

 

A véleményed első része rendben, a vége... is.

Sajnos, mert az kockáztat, aki a 4. főúton közlekedik.

Az eddigi 20 év baleseti adatai nem győzték meg a döntéshozókat.... Szóval kell még több haláleset?

 

Ha ez nem számít, akkor legalább a pénz motiválná az elvetemülteket:

A 4. főút Üllő-Püspökladány szakaszán naponta 2500-3000 db tehergépkocsi közlekedik, ezek átlag 60 Ft/km útdíjat fizetnek.

Ha elkészülne egyszer az M4, akkor 4000-5000 tgk fizet majd 90 Ft-ot km-enként. + 10-15 ezer szgk és 3-4 ezer kistgk is...

 

A balesetekben milliárdos anyagi kár is keletkezik.

 

Mit is számoltak a költség-haszon elemzésekben? (CBA)

 

 

Ne legyek ilyen naív, mire elkészülhet az M4, addigra mennyi lesz az útdíj?

Előzmény: Roger Preed (39227)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39227

Érthetetlen amúgy, mert Varga Mihály karcagi, ez mégsem jelent akkora hátteret, hogy gyorsuljon az M4 projekt.

 

Meg merem kockáztatni, hogy ha elkészül az Üllő-Törökszentmiklós szakasz, akkor olyan forgalom (és baleseti szám) növekedés lesz a megmaradó Törökszentmiklós-Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon, hogy az ki fogja kényszeríteni a további szakaszokat.

 

Előzmény: dimelo (39225)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39226

Lásd #39168 posztot.

Előzmény: trizs77 (39223)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 -1 2 39225

Belezoomoltam a térképvázlatba.

A "betáp" ábrázolása hiányos...

 

Pirossal pótoltam,

a legnagyobb kamuzás, hogy Nagyváradról mindenki az M4-en jönne át. amikor 10 km-rel rövidebb a 42-esen Váradtól.

(Ha addig egyáltalán lesz A3 Kolozsvár felé)

 

Az M35-ről hasonló nagyságrend csökkenés reális (Merthogy 50-70 km az M35-M3 kerülő)

 

Ezért tuti, hogy lesz palacknyak Töröksztmiklós - Berettyóújfalu között, amikor átadják az M4 Üllő-Abony-Tszm. szakaszokat...

 

10 éve még volt ütemezése, 2 évenkénti 30 km-es haladással.

És akkor beérett a narancs: 11 évig állt az M35 folytatás is.

 

Az M4 kálváriája még ki tudja meddig tart...

www.haon.hu/nepessegcsokkenes-del-biharban-a-legnagyobb-a-problema/3781794

Előzmény: adiaboli (39221)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39224

Fűzöm hozzá, hogy - a jelzett km-arányosítás mellett - a több éves adatok átlagát lenne érdemes átnézni. Egy-egy tömegszerencsétlenség ui. jelentősen torzíthatja a statisztikát: ezt tompíthatja a hosszabb ciklus alapul vétele.

Talán csúnya, amit írok, de az "eseményszám" és az "érintetti szám" mindig két, markánsan elkülönítendő adat. 

Előzmény: trizs77 (39223)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39223

Ugye nem a cikk szerző volt az osztályelső számtanból?

 

Azért illik különbséget tenni (VII.elemi fölötti végzettség esetén) az abszolút érték az az átlag érték között.

akkor is ha egy szerkesztőségben aki tud számolni, az csak a szemetes kosarakat ürítheti ki.

 

A 2-es út 78 km hosszú.

A 4-es út 351 km hosszú.

 

Nem mindegy.

 

Összehasonlítani az utakat a rajtuk történt balesetek számát illetően, km-re eső arányszám nélkül, nem hülyeség, hanem butaság.

 

A Márvány utcai általánosban, VII-ben, Német tanárnőtől (matektanár) ilyenért egyes járt volna.

Igaz, az nem szerkesztőség volt, hanem csak egy hetedikes általános iskolai osztály.

Előzmény: puntooo (39222)
puntooo Creative Commons License 2018.03.11 0 0 39222
Előzmény: dimelo (39219)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.11 0 2 39221

Osztom víziódat, hogy a 2020-es években Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között Magyarország leghosszabb palacknyaka fog kialakulni: számtalan leendő áldozattal (mondjuk, ehhez kell egy, javarészt romániai vezetési "kultúra" is). Hiába, szükség van a rekord-döntögetésekre :(

Előzmény: dimelo (39219)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.11 0 1 39220

Ez is bizonyítja, hogy a dugók nem szűnnek meg akkor sem, ha "végtelen" sok sávot építünk, mert ez csak egy eleme egy utazásnak, és az emberek A-ból B-be utaznak. Lásd Hungária gyűrű, hiába 3-3 sáv, hiába M0-ás, semmivel nincs kisebb dugó, mint amikor még csak 2-2 sávos volt a Könyves Kálmán korút a Népliget mellett.

 

A dugó a több sáv miatt rövidebb (ld. a gólya és a róka kölcsönös vacsorameghívását). És, mivel rövidebb, ezért kisebb. Ha neked lenne igazad, akkor meg sem éreznénk egy-egy, felújítás miatti  sáv-elvételt:)

Előzmény: radio100jozsi (39208)
dimelo Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 39219

Egy szösszenet arról, ami még 2022-ben sem lesz kész...

Az elemzés térképvázlata 2011-ben készült és 2031-ről szól!

Átterhelési vázlat szerint jelentős csökkenés az M5 -M8 - M44 elején, az M3-on kismértékű, 31-32. utakon látható.

Elvileg már lesz M5-M4 összekötő M8 szakasz Szolnokig.

De:

Nincs ábrázolva az M35 Berettyóújfalu-Debrecen között, pedig, azt egészen bizonyosan érinteni fogja

az egyre vastagodó "barna kolbász"...

Ha lehet hinni a kalibrálásnak, akkor a Pest megyei M4 szakasz 30 ezres forgalmú lesz...

 

Ezt 13 év alatt nehéz elképzelni... (Ja, amikor készült, még 20 évre volt...)

 

Előzmény: mash.69 (39215)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 39218

KeLLett akart lenni

 

Előzmény: mash.69 (39215)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.11 0 1 39217

Az egyik nemrég -- talán bő 1 éve -- átadott főúttal. a 338-assal kapcsolatban vettem észre tegnap (a 3317-es és a 36-os közötti szakaszán, főleg a keleti oldalon, tehát az észak felé, a 36-os felé vivő forg. sávban), amikor Nyíregyházára mentem át két autóalkatrészes szakboltot megnézni szombat délelőtt, hogy enyhe mértékben, de sajnos már nyomvályúsodik(!). Szemre még nem észrevehető, de ahogy az autót "ringatja" oldalirányban (jobb oldalt magasabban fut a kerék mint baloldalt, majd ez hirtelen az ellenkezőjére változik, hol így, hol úgy váltakozva), úgy már az autó mozgásán már "kissé" észrevehető. A "kissé"-t azért tettem idézőjelbe, mert ennyi idő alatt még nem volna szabad nyomvályúsodnia.

 

Akkor ezek szerint vagy gyenge az alapozása, vagy a megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű teherautók is rendszeresen rámennek... (?).

Mindenesetre ennél több időt kellene kibírnia. Szomorú hogy alig pár évvel az átadása után ezt is javítgathaják már.... . :) Ki volt ennek az útnak a kivitelezője? Strabag, vagy valami más cég?

dimelo Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 39216

Biztosan bukott matekból...

vagy a "jóságos királyt" félretájékoztatták az álnok nyaloncok...

 

új útszakasz, milyen szép szó...

 

Megengedő esetben 300 km 2x2 sáv épült 2011 óta, a többit ő sem tudja,

hacsak bele nem számolta az elkezdetteket is a készbe. (A múlt héten már kiveséztük a tényleges építéseket)

 

Mindenesetre egy osztással tudtára hozható: 1200 milliárdból csak úgy jön ki mostanában 670 km, ha 2x1 sáv...

Előzmény: mash.69 (39215)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.11 -1 1 39215

https://www.veol.hu/hirek/indul-a-varpalotai-elkerulo-epitese-1631524/

 

Indult. 2014-ben. Jliúsában.

2015 1. év

2016 2. év

2017 3. év.

Bakter 10 km-hez kelett több mint 3 év, majdnem 4....

Öregúras tempó. Tudjuk a németeknél ez már gyorsnak számít, ott 10 év alatt készült volna el...

 

http://168ora.hu/itthon/kesz-a-varpalotai-elkerulo-ut-de-a-helyiek-meg-ket-honapig-szivhatjak-a-kamionok-fustjet-a-valasztasok-miatt-15087

 

Ezért nem adták át, hogy király adhassa át..

http://www.blikk.hu/aktualis/politika/orban-viktor-varpalotai-elkerulo-ut-8-as-fout-migrans/d1vqlvn

 

A miniszterelnök kifejtette azt is, hogy 2010 óta Magyarországon 670 kilométernyi új útszakasz épült hozzávetőleg 1200 milliárd forintból, 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. Hozzátette, hogy emellett mintegy 4000 kilométernyi útszakasz újult meg. 

Előzmény: dimelo (39214)
dimelo Creative Commons License 2018.03.11 -2 1 39214

A hét (vége) a Várpalota elkerülőről szólt.

Rendben, megérdemelték már az ott lakók.

 

Csak az árát tudnánk feledni: 9,4 km  28 milliárd Ft-ból.

 

Ilyenkor az a legdurvább, hogy a jogos örömben senkit nem érdekel, hogy mennyibe került,

vagy, hogy ha 6-8 évvel korábban építik, mennyivel lehetett volna kevesebb az "alkotmányos költség"...

 

Igen, 10-15 évvel ezelőtt is ment a mutyi, mégis megépült 1,2-1,9 milliárd Ft/km költségszinten 700 km autópálya!

 

Fölösleges alagúttal, viadukttal, lopással együtt.

Tehát a "kormányzati teljesítmény" az lett volna, ha kétszer ennyi 2x2 sávos út épül 2011-2017 között.

 

Csak a 4. főúton életben maradhatott volna több, mint 100 ember....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!