Keresés

Részletes keresés

Jared- Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39230
mash.69 Creative Commons License 2018.03.12 -1 0 39229

szerinted többen fogják használni a 4-est a jelenleginél Törökszentmiklóstól keletre,

ha átadják Szolnoktól az M4-est?

Szerintem pont ugyan annyian....

Akinek kerülő volt az M35-M3 az eddig is erre járt, ezután is erre fog menni. 

Előzmény: dimelo (39225)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 -1 1 39228

Amióta a helikopter a divat...:(((((

Jól látszik, hogy nekik nem Magyarország számít...

 

A véleményed első része rendben, a vége... is.

Sajnos, mert az kockáztat, aki a 4. főúton közlekedik.

Az eddigi 20 év baleseti adatai nem győzték meg a döntéshozókat.... Szóval kell még több haláleset?

 

Ha ez nem számít, akkor legalább a pénz motiválná az elvetemülteket:

A 4. főút Üllő-Püspökladány szakaszán naponta 2500-3000 db tehergépkocsi közlekedik, ezek átlag 60 Ft/km útdíjat fizetnek.

Ha elkészülne egyszer az M4, akkor 4000-5000 tgk fizet majd 90 Ft-ot km-enként. + 10-15 ezer szgk és 3-4 ezer kistgk is...

 

A balesetekben milliárdos anyagi kár is keletkezik.

 

Mit is számoltak a költség-haszon elemzésekben? (CBA)

 

 

Ne legyek ilyen naív, mire elkészülhet az M4, addigra mennyi lesz az útdíj?

Előzmény: Roger Preed (39227)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39227

Érthetetlen amúgy, mert Varga Mihály karcagi, ez mégsem jelent akkora hátteret, hogy gyorsuljon az M4 projekt.

 

Meg merem kockáztatni, hogy ha elkészül az Üllő-Törökszentmiklós szakasz, akkor olyan forgalom (és baleseti szám) növekedés lesz a megmaradó Törökszentmiklós-Püspökladány-Berettyóújfalu szakaszon, hogy az ki fogja kényszeríteni a további szakaszokat.

 

Előzmény: dimelo (39225)
Roger Preed Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39226

Lásd #39168 posztot.

Előzmény: trizs77 (39223)
dimelo Creative Commons License 2018.03.12 -1 2 39225

Belezoomoltam a térképvázlatba.

A "betáp" ábrázolása hiányos...

 

Pirossal pótoltam,

a legnagyobb kamuzás, hogy Nagyváradról mindenki az M4-en jönne át. amikor 10 km-rel rövidebb a 42-esen Váradtól.

(Ha addig egyáltalán lesz A3 Kolozsvár felé)

 

Az M35-ről hasonló nagyságrend csökkenés reális (Merthogy 50-70 km az M35-M3 kerülő)

 

Ezért tuti, hogy lesz palacknyak Töröksztmiklós - Berettyóújfalu között, amikor átadják az M4 Üllő-Abony-Tszm. szakaszokat...

 

10 éve még volt ütemezése, 2 évenkénti 30 km-es haladással.

És akkor beérett a narancs: 11 évig állt az M35 folytatás is.

 

Az M4 kálváriája még ki tudja meddig tart...

www.haon.hu/nepessegcsokkenes-del-biharban-a-legnagyobb-a-problema/3781794

Előzmény: adiaboli (39221)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.12 0 0 39224

Fűzöm hozzá, hogy - a jelzett km-arányosítás mellett - a több éves adatok átlagát lenne érdemes átnézni. Egy-egy tömegszerencsétlenség ui. jelentősen torzíthatja a statisztikát: ezt tompíthatja a hosszabb ciklus alapul vétele.

Talán csúnya, amit írok, de az "eseményszám" és az "érintetti szám" mindig két, markánsan elkülönítendő adat. 

Előzmény: trizs77 (39223)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.12 0 1 39223

Ugye nem a cikk szerző volt az osztályelső számtanból?

 

Azért illik különbséget tenni (VII.elemi fölötti végzettség esetén) az abszolút érték az az átlag érték között.

akkor is ha egy szerkesztőségben aki tud számolni, az csak a szemetes kosarakat ürítheti ki.

 

A 2-es út 78 km hosszú.

A 4-es út 351 km hosszú.

 

Nem mindegy.

 

Összehasonlítani az utakat a rajtuk történt balesetek számát illetően, km-re eső arányszám nélkül, nem hülyeség, hanem butaság.

 

A Márvány utcai általánosban, VII-ben, Német tanárnőtől (matektanár) ilyenért egyes járt volna.

Igaz, az nem szerkesztőség volt, hanem csak egy hetedikes általános iskolai osztály.

Előzmény: puntooo (39222)
puntooo Creative Commons License 2018.03.11 0 0 39222
Előzmény: dimelo (39219)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.11 0 2 39221

Osztom víziódat, hogy a 2020-es években Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között Magyarország leghosszabb palacknyaka fog kialakulni: számtalan leendő áldozattal (mondjuk, ehhez kell egy, javarészt romániai vezetési "kultúra" is). Hiába, szükség van a rekord-döntögetésekre :(

Előzmény: dimelo (39219)
adiaboli Creative Commons License 2018.03.11 0 1 39220

Ez is bizonyítja, hogy a dugók nem szűnnek meg akkor sem, ha "végtelen" sok sávot építünk, mert ez csak egy eleme egy utazásnak, és az emberek A-ból B-be utaznak. Lásd Hungária gyűrű, hiába 3-3 sáv, hiába M0-ás, semmivel nincs kisebb dugó, mint amikor még csak 2-2 sávos volt a Könyves Kálmán korút a Népliget mellett.

 

A dugó a több sáv miatt rövidebb (ld. a gólya és a róka kölcsönös vacsorameghívását). És, mivel rövidebb, ezért kisebb. Ha neked lenne igazad, akkor meg sem éreznénk egy-egy, felújítás miatti  sáv-elvételt:)

Előzmény: radio100jozsi (39208)
dimelo Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 39219

Egy szösszenet arról, ami még 2022-ben sem lesz kész...

Az elemzés térképvázlata 2011-ben készült és 2031-ről szól!

Átterhelési vázlat szerint jelentős csökkenés az M5 -M8 - M44 elején, az M3-on kismértékű, 31-32. utakon látható.

Elvileg már lesz M5-M4 összekötő M8 szakasz Szolnokig.

De:

Nincs ábrázolva az M35 Berettyóújfalu-Debrecen között, pedig, azt egészen bizonyosan érinteni fogja

az egyre vastagodó "barna kolbász"...

Ha lehet hinni a kalibrálásnak, akkor a Pest megyei M4 szakasz 30 ezres forgalmú lesz...

 

Ezt 13 év alatt nehéz elképzelni... (Ja, amikor készült, még 20 évre volt...)

 

Előzmény: mash.69 (39215)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 39218

KeLLett akart lenni

 

Előzmény: mash.69 (39215)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.11 0 1 39217

Az egyik nemrég -- talán bő 1 éve -- átadott főúttal. a 338-assal kapcsolatban vettem észre tegnap (a 3317-es és a 36-os közötti szakaszán, főleg a keleti oldalon, tehát az észak felé, a 36-os felé vivő forg. sávban), amikor Nyíregyházára mentem át két autóalkatrészes szakboltot megnézni szombat délelőtt, hogy enyhe mértékben, de sajnos már nyomvályúsodik(!). Szemre még nem észrevehető, de ahogy az autót "ringatja" oldalirányban (jobb oldalt magasabban fut a kerék mint baloldalt, majd ez hirtelen az ellenkezőjére változik, hol így, hol úgy váltakozva), úgy már az autó mozgásán már "kissé" észrevehető. A "kissé"-t azért tettem idézőjelbe, mert ennyi idő alatt még nem volna szabad nyomvályúsodnia.

 

Akkor ezek szerint vagy gyenge az alapozása, vagy a megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű teherautók is rendszeresen rámennek... (?).

Mindenesetre ennél több időt kellene kibírnia. Szomorú hogy alig pár évvel az átadása után ezt is javítgathaják már.... . :) Ki volt ennek az útnak a kivitelezője? Strabag, vagy valami más cég?

dimelo Creative Commons License 2018.03.11 -1 0 39216

Biztosan bukott matekból...

vagy a "jóságos királyt" félretájékoztatták az álnok nyaloncok...

 

új útszakasz, milyen szép szó...

 

Megengedő esetben 300 km 2x2 sáv épült 2011 óta, a többit ő sem tudja,

hacsak bele nem számolta az elkezdetteket is a készbe. (A múlt héten már kiveséztük a tényleges építéseket)

 

Mindenesetre egy osztással tudtára hozható: 1200 milliárdból csak úgy jön ki mostanában 670 km, ha 2x1 sáv...

Előzmény: mash.69 (39215)
mash.69 Creative Commons License 2018.03.11 -1 1 39215

https://www.veol.hu/hirek/indul-a-varpalotai-elkerulo-epitese-1631524/

 

Indult. 2014-ben. Jliúsában.

2015 1. év

2016 2. év

2017 3. év.

Bakter 10 km-hez kelett több mint 3 év, majdnem 4....

Öregúras tempó. Tudjuk a németeknél ez már gyorsnak számít, ott 10 év alatt készült volna el...

 

http://168ora.hu/itthon/kesz-a-varpalotai-elkerulo-ut-de-a-helyiek-meg-ket-honapig-szivhatjak-a-kamionok-fustjet-a-valasztasok-miatt-15087

 

Ezért nem adták át, hogy király adhassa át..

http://www.blikk.hu/aktualis/politika/orban-viktor-varpalotai-elkerulo-ut-8-as-fout-migrans/d1vqlvn

 

A miniszterelnök kifejtette azt is, hogy 2010 óta Magyarországon 670 kilométernyi új útszakasz épült hozzávetőleg 1200 milliárd forintból, 2022-ig pedig további 900 kilométernyi négysávos útszakasz készül majd el. Hozzátette, hogy emellett mintegy 4000 kilométernyi útszakasz újult meg. 

Előzmény: dimelo (39214)
dimelo Creative Commons License 2018.03.11 -2 1 39214

A hét (vége) a Várpalota elkerülőről szólt.

Rendben, megérdemelték már az ott lakók.

 

Csak az árát tudnánk feledni: 9,4 km  28 milliárd Ft-ból.

 

Ilyenkor az a legdurvább, hogy a jogos örömben senkit nem érdekel, hogy mennyibe került,

vagy, hogy ha 6-8 évvel korábban építik, mennyivel lehetett volna kevesebb az "alkotmányos költség"...

 

Igen, 10-15 évvel ezelőtt is ment a mutyi, mégis megépült 1,2-1,9 milliárd Ft/km költségszinten 700 km autópálya!

 

Fölösleges alagúttal, viadukttal, lopással együtt.

Tehát a "kormányzati teljesítmény" az lett volna, ha kétszer ennyi 2x2 sávos út épül 2011-2017 között.

 

Csak a 4. főúton életben maradhatott volna több, mint 100 ember....

Jared- Creative Commons License 2018.03.11 0 0 39213

Nem akarok ötleteket adni, de a két csóri kereszteződés ideális hely lenne 1-1 védának, amig át nem épitik. Remélem hamarosan.

Előzmény: radio100jozsi (39212)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.10 0 1 39212

Ma akkor Bp, Népliget-M7-8-84-es úton Gérce oda 2 óra 5 perc, vissza 2 óra 2 perc volt. Reggel fél 7-es indulással, vissza 18 órára értünk. Semmi forgalom a 8-ason, senkit nem kellett előzni Herend-Gérce között, pedig 100-al haladtunk, egyetlen egy kamionnal sem találkoztunk még szemből sem, teljesen kihalt volt az út. Visszafelé szintén semmi előzés,  tempóban haladtunk, nem értünk be senkit, kamion szemből jött összesen 2 Jánosháza-Herend között a 2*1 sávos részen. Várpalotai elkerülő sima út, nagyon jó, hogy Fehérvártól-Veszprémig lehet haladni. Viszont most már egy kicsit így bosszantó a Csórnál és az Inotai erőműnél a szintbeni 70-es táblás csomópontok, sajnos simán 100-120-al döngetnek ott is. A veszprémi északi elkerülőn semmi gond nem volt sem oda, sem vissza, még a lámpákkal is szerencsénk volt.

 

Nincs statisztikai adatom, de csak tipp, hogy az M85/86 végig átadással szerintem vihetett el forgalmat a 8-as útról, mert nekem meglepő volt ez a gyér forgalom, pedig munkanap volt. 

van_Persil Creative Commons License 2018.03.10 -15 0 39211

Azt nem tudom.

Előzmény: puntooo (39210)
puntooo Creative Commons License 2018.03.10 0 0 39210

Ott normálisan mentek a kártalanítások? Az M35-M4 felé akadnak igencsak elégedetlen gazdák....

Előzmény: van_Persil (39209)
van_Persil Creative Commons License 2018.03.09 -15 0 39209

Az M85 fertöszentmiklós körüli nyomvonalához: az eredeti nyomvonalat (akárhol is vezetett volna) azért kellett elvetni, mert nem sikerült a területeket kisajátítani, így muszáj volt más nyomvonalat kitüzni. Egy barátom apósának a szölöjén vitt volna keresztül az út, már örültek, hogy megveszi az állam (az apósa 70+, a szölö nem kell egy gyereknek se), de aztán mégsem...

radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.09 -2 1 39208

Ez is bizonyítja, hogy a dugók nem szűnnek meg akkor sem, ha "végtelen" sok sávot építünk, mert ez csak egy eleme egy utazásnak, és az emberek A-ból B-be utaznak. Lásd Hungária gyűrű, hiába 3-3 sáv, hiába M0-ás, semmivel nincs kisebb dugó, mint amikor még csak 2-2 sávos volt a Könyves Kálmán korút a Népliget mellett.

Előzmény: Fradista Utazó (39202)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.09 0 0 39207

Én mindkét irányban mentem már, de ha most mennék, ahogy megyek is, nem mennék véletlenül sem az M1 felé, ott most semmiben nem lehet időt nyerni a kátyúk, a sebességkorlátozás, és az útfelújítás miatti sávszűkítések, és az ebből fakadó több km-es dugók okán. Persze az M85/86 az nem gond, tiszta M6-os, tök üres, csak addig el is kéne jutni. De persze én hétvégékről van tapasztalatom, bár holnap felemás munkanap. Majd meglássuk, és majd beszámolok, mennyi volt a menetidő.

Előzmény: van_Persil (39201)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.03.09 0 0 39206

Én is ebből vettem, mindig erre tervezek, és eddig ha rendben volt az út (nincs dugó, köd...stb), akkor elég pontosan ki szokott jönni ez a menetidő.

Előzmény: Mézgár (39204)
Mézgár Creative Commons License 2018.03.09 0 2 39205

Milyen ertelemben dijmentes, HU-GO ott is van. Szemelyautokra nehez lesz dijfizetest bevezetni, mert elötte epiteni kellene egy kvazi parhuzamos utat, ami feltetele a dijkötelessegnek.

Előzmény: van_Persil (39201)
Mézgár Creative Commons License 2018.03.09 0 0 39204
Előzmény: van_Persil (39201)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.09 0 0 39203

Naponta és irányonként átlagosan 6,5 órán át van torlódás ezen a szakaszon. Másfél órával nőtt egy év alatt. 

Előzmény: Fradista Utazó (39202)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.09 -1 1 39202

Közzétették a 2017-es belga forgalmi adatokat. Az R1 (antwerpeni körgyűrű) legterheltebb szakaszán naponta 225.330 személygépkocsi és kisteherautó, valamint 50.885 nehéz tehergépkocsi halad. Ez NEM ÁNF, mivel csak a tanítási napokat mérték. Mindenesetre ez valamivel több, mint 350 ezer egységjármű, az ÁNF-ben is valahol 300 ezer környékén lehet. Igaz, ezen a részen tíz forgalmi sáv áll rendelkezésre, de így is minden nap torlódik. 

Ez egyébként Madridon kívül Európa legforgalmasabb útszakasza. 

van_Persil Creative Commons License 2018.03.09 -16 0 39201

Ha szabályosan közlekedsz, akkor nem 7 perc a különbség. Az északi elkerülő szívás, ha megy előtted valaki, akit nem tudsz megelőzni. Én eddig csak olyanba futottam bele.

Az összes ismerősöm és én is mind az M85-86-on megyünk, senkinek se jutna eszébe Veszprém felé kerülni, egyszerűen túl nagy időveszteség. És van arra is kamion épp elég. A díjmentesség meg nem fog sokáig tartani.

Előzmény: radio100jozsi (39199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!