Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2018.02.16 0 0 38925

Azért az M1 Tatabánya és Biatorbágy között már tényleg katasztrofális a külső sávban, mindkét irányban. Egyszer-egyszer az egyik kezemmel el akartam engedni a kormányt egy gyors vakarózás erejéig, de nem lehet, fogni kell, mert a kátyúk kiütik a kezemből. Mindezt 100 körüli tempónál (kint is van a sok sebességkorlátozás), szerintem napközben 120 fölé nem is lehet menni. Nem egy-egy kátyú van, hanem 1-2 méterenként vagy kátyú a sáv jobb oldalán, vagy a bal oldalán vagy repedés keresztben. Nem is tudom, hogy lehet ezt értelmesen felújítani, 5-10 kilométeren keresztül lezárni a külső sávot, felmarni az aszfaltot és újraaszfaltozni? Rövidebben nem érdemes, ha 10 méter hosszan zárják le a külső sávot (mint ma Bicskénél), abból is 1 km dugó lesz előtte...

Előzmény: Jared- (38922)
aladar644 Creative Commons License 2018.02.16 -1 1 38924

Tudom,és a császár meghibbant.2002-ben,amikor az M9-es meglévő szakaszaival elindította a régió egyetlen lehetséges felzárkóztatási folyamatát,még azt hittem,na végre.Így a hd,meg a másik 10 km-es szakasz tulajdonképpen torzóként maradt  meg.A 6-os,60-as,ha folytatják,akkor nem annyira.Ezeket csak 10 éve nem folytatják,a 9-est már 16 éve.Még szerencse,hogy az M7-est megépítették,és kivezették  a forgalmat a Balaton partról,és így délnyugatra is jutott pálya.

 

Előzmény: dimelo (38923)
dimelo Creative Commons License 2018.02.16 0 1 38923

Érzem az iróniát, helyesebben maliciát, keserű és emocionális véleményedből.

Trianon következményeinek közúti vonatkozásairól tudnék én is eleget írni, de

azért nem ártana a tényekből kiindulni. (Jusson eszedbe a német egyesítés: mindjárt 30 éve történt és lassú a kiegyenlítődés

Az összehasonlítás csak azonos platformon értelmezhető...)

 

Nem azt írtam, hogy felesleges, hanem azt, hogy abszurd, és a nyomvonalra értettem. Pósta Zoltán tudna erről sokat...

 

Amikor a költség/haszon elemzést (PPP) a sutba vágták...  (és azóta még hány hasonló eset van...)

 

 

Hálózatot tervezni szakmai feladat,

megvalósítása: politikai döntés.

A szakértők hiába bizonygatják, hogy mi a nemzetgazdasági érdek szerinti prioritási sorrend, attól még úgy lesz, ahogy császár óhajtja...

 

A baj akkor csúcsosodik, amikor a császár meghibban.

 

Előzmény: aladar644 (38921)
Jared- Creative Commons License 2018.02.16 0 0 38922

Ès már megint a prioritásoknál tartunk

 

Igen, ez jelenleg csak az M1-es sürgös bövitése lehet. :-)

 

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/sulyosbodik_helyzet_az_m1-esen_ezt_lepik_a_kamionosok.656935.html

Előzmény: dimelo (38920)
aladar644 Creative Commons License 2018.02.15 -2 3 38921

Nem lenne okosabb átadni az egész déldunántúlt a horvátoknak? Csak a nyűgje van velünk a dicső Magyarországnak,ahogy olvaslak.Minek ide akármilyen gyorsforgalmi út.Végülis elég távol esik Budapesttől,semmi értelme az egésznek.Trianon idején nagyon nem jól gondolkodtak,túl sokat hagytak meg acsonka országból,Nem????Most nem rinyálna innen senki,hogy nincs autópálya,az M7-től északra lakók élhetnének nyugodtan.Egy abszúrd M60-as pálya,meg az M9-es,meg a mohácsi híd Minek?Hiszen itt csupán emberek élnek,magyarok.Csepelen átívelő híd,2x3 sávval,Meg az M4-es,az M3-tól alig 60 km-re?na az igen.Bassza meg,nem olyan nehéz az a horváth nyelv,meg lehet szokni jobban,mint a sajátjaidtől a lenézést.

Előzmény: dimelo (38920)
dimelo Creative Commons License 2018.02.15 -2 1 38920

Így konkrétabb, de nem biztosabb.

Politikusi beszélgetés, esetleg szándék, és majd ahogy lesz, úgy lesz...

 

Igen, az M60 abszurd...

 

De lehetett volna alkalmazkodóbb nyomvonal. Respect Pósta Zoltán...

 

Nem ismerek olyan szerb szándékot, amelyik Szabadkát kötné össze 2x2 Eszékkel.

 

Az M6-M60 elkapkodott torzó. A racionalitás háttérbe szorítása.

 

 

És már megint a prioritásoknál tartunk...

 

Előzmény: Jared- (38919)
Jared- Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38919

Merkel is meg a holland miniszterelnők Marc Rutte is Bulgáriában járt januárban, és támogatását fejezte ki ezügyben a bolgároknak, és innen feltételezem hogy a románokra ugyanez vonatkozik. Ugye eddig se a németek, se a hollandok sem támogatták a dolgot.

 

Természetesen Juncker ugyanezt mondta.

 

Linkek: https://www.schengenvisainfo.com/germany-backs-bulgarias-bid-join-schengen/

http://bnr.bg/en/post/100930150/netherlands-supports-bulgarias-efforts-to-join-schengen-and-eurozone

 

Talán nem OFF, mert utak szempontjából releváns. :-)

 

M6: szerintem nincs baj ezzel az uttal, majd ha megépül a Száva hid, meg a bosnyák szakasz fogja betölteni a szerepét. Sőt talán Szabadka felől még Szerbiát is rá lehetne kötni. Idő elött elkészült, ez kétségtelen. Az igazi probléma az M60-al van.

 

Előzmény: dimelo (38918)
dimelo Creative Commons License 2018.02.15 -2 1 38918

Ilyen a világ, tele vagyunk FAKE NEWS-okkal....)))

 

Ebből az az izgalmas, hogy a románok Schengenbe léphetnének 2020 előtt? Ezt honnan gondolod?

 

DE attól még az A3 nyomvonalnak pontosan olyan fogyatéka van mint az M6 és Pécs helyzete...

Nem elég, hogy hosszabb, de Nagyváradot és a déli csatlakozó utakat 15 km-re kerüli el.

Ebből következik a 42-es út balsorsa.

Itt nem lesz elvárható elszívó hatás...

 

A K3 nem ideiglenes lett volna,

hanem az egész M4 B.újfalutól Biharkeresztesig a 42. út vonalában haladt volna

és onnan ívelt volna fel, hogy a román határmetszést elérje, ha már ők annyira ragaszkodnak Kügypusztához.

 

De itthon is "ragaszkodtak"...

 

Évtizedekig beszédtémát ad majd a szellempálya, a nagyobb baj, hogy pazaroljuk a nemzet vagyonát (Akár EU-s, akár hazai)

Előzmény: Jared- (38916)
Jared- Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38917

Tévedtem, ugy néz ki mégis megépül:

 

https://makohirado.hu/2018/01/11/jovore-keszul-el-a-nagylaki-elkerulout/

 

Véleményemet azonban fenntartom, hogy pillanatnyi helyzetekre nem kéne pluszban költeni.

Előzmény: Jared- (38916)
Jared- Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38916

Elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom az M4 szükségességét, sosem vitattam, én csak azt mondom hogy nem lenne miröl beszélni ha a románok elkészültek volna idöben a kapcsolodó szakasszal. Ha megépül egyszer a teljes M4-A3 szakasz, már nem lesz szükség "K3"-as nyomvonalra. Tehát a kérdés az, hogy ideiglenes megoldásokat véglegesitsünk-e csak azért mert az egyik fél késik. Szerintem nem kéne.

 

Ott van pl. a nagylaki elkerülö kérdése: nagyon ugy néz ki hogy Románia talán mégis tud csatlakozni Schengenhez még 2020 elött. Jó hogy kivártunk, és nem épült feleslegesen egy nagylaki elkerülö? Igen.

Előzmény: dimelo (38915)
dimelo Creative Commons License 2018.02.15 0 0 38915

A hír hallatán kutattam a neten és találtam ezt például:

Magyarország átmenő és eredő közúti forgalmának előrebecslése 2012-re és 2021-re.

Szép adathalmaz, benne táblázatos (11-13. oldal) és térképes (105. oldaltól) formában határforgalom prognózisok.

Mivel 2021 már közel van és - ha le nem állítják, - az M4 határszakasz elkészül 2020-ra, izgalmas "látni"a jövőt:)))

2010-ben készült a 2007. év adataiból... (érzékelhetőek a prognózisok kockázatai)

Szép dolgok vannak ezen a térképen. Létező M4 Kisújszállás-Berettyóújfalu között,  M44 és M47!!!  2021-ben???

És a határok összes és külföldi gépjármű forgalma.

Különös világ lesz, ahol a megépült gyorsforgalmi utakon kisebb forgalom halad, mint a régi főutakon,

kivétel M47, ahol 3x annyi mint a régi úton?!?!?!

Hogy még izgalmasabb legyen: külföldi forgalom szinte semmi nincs az M35, M44 és M47-en.

Az M4 fullos a külföldi járművekkel, sőt a vonalvastagság szerint a határtól egészen Kisújszállásig több külföldi halad az M4-en, mint összes gépjármű (na itt dobom el az agyam)

 

És most még egy adat: 2021-ben az új M4 határon 5634 db gépjármű halad majd át.

                                      OKA 2016: 42. főút Ártánd: 6799 db gépjármű.                                 Ez már van autópályakapcsolat nélkül...

 

Ahogy a legendás Papp Laci mondta a bokszmeccs szünetében,

amikor Adler Zsiga bácsi biztatta: Jó, vagy nem tud megütni...

- Mester, akkor figyelje a bírót, mert valahonnan kapom a pofonokat....

 

Előzmény: Jared- (38912)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38914

Télen utat építeni, régebben a hülyeség iskolapéldájának minősült.

(N18, Hollandia, nem saját fotó).

dimelo Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38913

Engedelmeddel egy kis következetesség hiányzik...

A 20 év miatt.

 

2008-ban érvényben lévő 2003-as Autópályatörvény és 2007-es módosítása

2015-re határozta meg az M4 határösszeköttetést is.

 

A románok éppen nekifogtak az A3-nak (Bechtel)

 

A 20 évre szóló "türelemnek" nem volt oka és törvényi kerete sem.

 

A határmetszéspont volt "bebetonozva" a 2003-as Natase-Medgyessy paktum miatt...

Aminek hatására megindult a földfelvásárlás Berettyóújfalutól, Nagyváradig sőt Zilahig.

 

Nem hatottak észérvek, csak a politikai és gazdasági akarat.

 

Ezt szívjuk most is....

Előzmény: Jared- (38912)
Jared- Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38912

Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.

 

 

Előzmény: dimelo (38911)
dimelo Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38911

Erről beszélek évek óta...

2008-ba tájékoztattuk az államtitkárt, hogy a határmetszéspont Nagykereki - Kügypuszta között rizikó.

utána kezdték "vizsgálni a K0-K1-K2-K3 nyomvonalakat B.újfalu-tól Ártándig.

 

Csak a K3 lett volna alkalmas, de "ragaszkodtak" a mostani nyomvonalhoz.

 

Most itt egy ködös román ígéret...

Bármit tákolnak össze a DN19 útig, az nem oldja meg Nagyvárad elkerülését.

Vagyis Mindenki marad Bors-Ártánd 42-útvonalon, még évekig.

Ehhez minek megépíteni a 2x2 sávot+ határátkelőt?

 

Ja: találtam egy idevágó "referenciát":

http://www.fomterv.hu/hu/node/231

A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.

E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.

 

Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?

https://24.hu/fn/gazdasag/2018/02/05/kilometerenkent-45-milliard-egy-sztradaert-amelyik-a-mezon-vegzodik/

 

 "a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."

A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...

Előzmény: mash.69 (38909)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38910

azt is csak tervezgetik, tervezgetik...

 

82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban

 

ebben találtam: Veszprém, 2014. március 13.

http://www.hajmasker.hu/hajmweb/onkorm/hirdetm/veszprem_8_as_fout_2014_12.pdf

Előzmény: radio100jozsi (38908)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38909

A terv szerint a nyomvonal Bukaresttől Brassón, Marosvásárhelyen, Kolozsváron, Zilahon és Nagyváradon keresztül egészen a magyar határon fekvő Nagyszántóig érő, összesen 588 kilométer hosszú (ebből a Brassó–Nagyszántó, azaz az erdélyi szakasz hossza 420 kilométer) autópálya a magyarországi M4-esre csatlakozik majd Nagykerekinél. Hogy mikor, az most sem világos…

Előzmény: lübra19jtd (38906)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38908

Ó, azt írja, hogy jövő őszre kész is lesz, ez jó lenne. Na meg tavasszal átadják a Várpalota elkerülőt, végre Székesfehérvár-Veszprém között végig lakott terület nélküli 2*2 sávon lehet haladni. Még azt nem tudom, hogy lesz-e valami a 72-82-as közvetlen átkötéssel mert az lóg még a semmibe.

Előzmény: trizs77 (38905)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38907

Köszi, igen erre. De ez jó hír, mert akkor tavasszal már az M3-astól Tarig végig meglesz a 2*2 sávos 110 km/h-val, így sokkal jobb lesz. Szlovákiába idén is megyünk pár alkalommal, és én sokkal jobban szeretem a Tátra felé ezt az útvonalat, mint az M2-esen át, főleg, hogy az M2-es is építés alatt van.

Előzmény: mash.69 (38903)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38906
trizs77 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38905
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38904
Előzmény: mash.69 (38903)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38903

A Pirosra gondolsz? https://nif.hu/app/uploads/2018/02/21-sz-terkep.png

Én itt szoktam nézelődni:

http://3100.hu/atadtak-a-21-es-fout-ket-ujonnan-negysavositott-szakaszat/

 

Azt írják:

A Heves megyei Hatvan és Lőrinci közötti szakaszon jelenleg a befejező munkálatok zajlanak, az átadás 2018 tavaszára várható.

 

Ezt olvasva a választások előtt átadják.

 

Előzmény: radio100jozsi (38902)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.02.12 0 0 38902

Arról tudni valamit, hogy mikor lesz kész az M3-8 km közötti Heves I. szakasz? Mert azt ont nem írja a cikk, de gondolom az is idén nyáron esedékes.

Előzmény: Mash_bakter (38900)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.12 0 1 38901

Meglepően olcsón és gyorsan...

- Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 kilométeres szakasz

- Pásztó és Mátraszőlős 3,73 kilométeres szakasz

A két fejlesztés együttesen 14,3 milliárd forintból valósult meg.  1,73 milliárd km-es áron...

Ilyenkor vicces, amikor az alföldön 2,5 meg 3,5 milliárdba kerül egy hasonló út...

Előzmény: Mash_bakter (38900)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.12 0 1 38900

a 21-es készülget... előbb, mint határidő, szinte mindegyik szakasz hónapokkal előbb készült el....

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/02/honapokkal-a-hatarido-elott-adtak-at-a-21-es-ut-uj-szakaszait

 

ez egy nagyon jó kép:

http://static.regon.hu/ma/2018/02/180212_dt-0800.jpg

 

hegyaljai3 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 38899

A Via Carpatica álmodóinak íme két poszt egy lengyel fórumról:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=145248721&postcount=16942

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=145250161&postcount=16943

A lengyeleknek úgy látszik az ütemezés alapján fontosabbak az északi szakaszok (S 61)

Az S 19 déli szakaszainak előkészítését még el sem kezdték.

A szlovákok sem nyilatkoznak arról, hogy mikorra készülnek el a Kassát és Eperjest megkerülő autópálya szakaszok, nemhogy mi lesz Eperjestől északra.

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.02.12 0 0 38898

Ez volt nemrég még az A20 autópálya Mecklenburgban:

Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.11 -1 0 38897
mash.69 Creative Commons License 2018.02.09 -3 0 38896

Gondolom érdemben reagálni a számokra már nem megy.

A Dél Dunántul az ország legfejletlenebb régiója. Ennyi.

 

Előzmény: tocsikolnak (38886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!