Azért az M1 Tatabánya és Biatorbágy között már tényleg katasztrofális a külső sávban, mindkét irányban. Egyszer-egyszer az egyik kezemmel el akartam engedni a kormányt egy gyors vakarózás erejéig, de nem lehet, fogni kell, mert a kátyúk kiütik a kezemből. Mindezt 100 körüli tempónál (kint is van a sok sebességkorlátozás), szerintem napközben 120 fölé nem is lehet menni. Nem egy-egy kátyú van, hanem 1-2 méterenként vagy kátyú a sáv jobb oldalán, vagy a bal oldalán vagy repedés keresztben. Nem is tudom, hogy lehet ezt értelmesen felújítani, 5-10 kilométeren keresztül lezárni a külső sávot, felmarni az aszfaltot és újraaszfaltozni? Rövidebben nem érdemes, ha 10 méter hosszan zárják le a külső sávot (mint ma Bicskénél), abból is 1 km dugó lesz előtte...
Tudom,és a császár meghibbant.2002-ben,amikor az M9-es meglévő szakaszaival elindította a régió egyetlen lehetséges felzárkóztatási folyamatát,még azt hittem,na végre.Így a hd,meg a másik 10 km-es szakasz tulajdonképpen torzóként maradt meg.A 6-os,60-as,ha folytatják,akkor nem annyira.Ezeket csak 10 éve nem folytatják,a 9-est már 16 éve.Még szerencse,hogy az M7-est megépítették,és kivezették a forgalmat a Balaton partról,és így délnyugatra is jutott pálya.
Nem lenne okosabb átadni az egész déldunántúlt a horvátoknak? Csak a nyűgje van velünk a dicső Magyarországnak,ahogy olvaslak.Minek ide akármilyen gyorsforgalmi út.Végülis elég távol esik Budapesttől,semmi értelme az egésznek.Trianon idején nagyon nem jól gondolkodtak,túl sokat hagytak meg acsonka országból,Nem????Most nem rinyálna innen senki,hogy nincs autópálya,az M7-től északra lakók élhetnének nyugodtan.Egy abszúrd M60-as pálya,meg az M9-es,meg a mohácsi híd Minek?Hiszen itt csupán emberek élnek,magyarok.Csepelen átívelő híd,2x3 sávval,Meg az M4-es,az M3-tól alig 60 km-re?na az igen.Bassza meg,nem olyan nehéz az a horváth nyelv,meg lehet szokni jobban,mint a sajátjaidtől a lenézést.
Merkel is meg a holland miniszterelnők Marc Rutte is Bulgáriában járt januárban, és támogatását fejezte ki ezügyben a bolgároknak, és innen feltételezem hogy a románokra ugyanez vonatkozik. Ugye eddig se a németek, se a hollandok sem támogatták a dolgot.
Talán nem OFF, mert utak szempontjából releváns. :-)
M6: szerintem nincs baj ezzel az uttal, majd ha megépül a Száva hid, meg a bosnyák szakasz fogja betölteni a szerepét. Sőt talán Szabadka felől még Szerbiát is rá lehetne kötni. Idő elött elkészült, ez kétségtelen. Az igazi probléma az M60-al van.
Elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom az M4 szükségességét, sosem vitattam, én csak azt mondom hogy nem lenne miröl beszélni ha a románok elkészültek volna idöben a kapcsolodó szakasszal. Ha megépül egyszer a teljes M4-A3 szakasz, már nem lesz szükség "K3"-as nyomvonalra. Tehát a kérdés az, hogy ideiglenes megoldásokat véglegesitsünk-e csak azért mert az egyik fél késik. Szerintem nem kéne.
Ott van pl. a nagylaki elkerülö kérdése: nagyon ugy néz ki hogy Románia talán mégis tud csatlakozni Schengenhez még 2020 elött. Jó hogy kivártunk, és nem épült feleslegesen egy nagylaki elkerülö? Igen.
A hír hallatán kutattam a neten és találtam ezt például:
Magyarország átmenő és eredő közúti forgalmának előrebecslése 2012-re és 2021-re.
Szép adathalmaz, benne táblázatos (11-13. oldal) és térképes (105. oldaltól) formában határforgalom prognózisok.
Mivel 2021 már közel van és - ha le nem állítják, - az M4 határszakasz elkészül 2020-ra, izgalmas "látni"a jövőt:)))
2010-ben készült a 2007. év adataiból... (érzékelhetőek a prognózisok kockázatai)
Szép dolgok vannak ezen a térképen. Létező M4 Kisújszállás-Berettyóújfalu között, M44 és M47!!! 2021-ben???
És a határok összes és külföldi gépjármű forgalma.
Különös világ lesz, ahol a megépült gyorsforgalmi utakon kisebb forgalom halad, mint a régi főutakon,
kivétel M47, ahol 3x annyi mint a régi úton?!?!?!
Hogy még izgalmasabb legyen: külföldi forgalom szinte semmi nincs az M35, M44 és M47-en.
Az M4 fullos a külföldi járművekkel, sőt a vonalvastagság szerint a határtól egészen Kisújszállásig több külföldi halad az M4-en, mint összes gépjármű (na itt dobom el az agyam)
És most még egy adat: 2021-ben az új M4 határon 5634 db gépjármű halad majd át.
OKA 2016: 42. főút Ártánd: 6799 db gépjármű. Ez már van autópályakapcsolat nélkül...
Ahogy a legendás Papp Laci mondta a bokszmeccs szünetében,
amikor Adler Zsiga bácsi biztatta: Jó, vagy nem tud megütni...
- Mester, akkor figyelje a bírót, mert valahonnan kapom a pofonokat....
Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.
A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.
E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.
Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?
"a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."
A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...
82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban
A terv szerint a nyomvonal Bukaresttől Brassón, Marosvásárhelyen, Kolozsváron, Zilahon és Nagyváradon keresztül egészen a magyar határon fekvő Nagyszántóig érő, összesen 588 kilométer hosszú (ebből a Brassó–Nagyszántó, azaz az erdélyi szakasz hossza 420 kilométer) autópálya a magyarországi M4-esre csatlakozik majd Nagykerekinél. Hogy mikor, az most sem világos…
Ó, azt írja, hogy jövő őszre kész is lesz, ez jó lenne. Na meg tavasszal átadják a Várpalota elkerülőt, végre Székesfehérvár-Veszprém között végig lakott terület nélküli 2*2 sávon lehet haladni. Még azt nem tudom, hogy lesz-e valami a 72-82-as közvetlen átkötéssel mert az lóg még a semmibe.
Köszi, igen erre. De ez jó hír, mert akkor tavasszal már az M3-astól Tarig végig meglesz a 2*2 sávos 110 km/h-val, így sokkal jobb lesz. Szlovákiába idén is megyünk pár alkalommal, és én sokkal jobban szeretem a Tátra felé ezt az útvonalat, mint az M2-esen át, főleg, hogy az M2-es is építés alatt van.