Merkel is meg a holland miniszterelnők Marc Rutte is Bulgáriában járt januárban, és támogatását fejezte ki ezügyben a bolgároknak, és innen feltételezem hogy a románokra ugyanez vonatkozik. Ugye eddig se a németek, se a hollandok sem támogatták a dolgot.
Talán nem OFF, mert utak szempontjából releváns. :-)
M6: szerintem nincs baj ezzel az uttal, majd ha megépül a Száva hid, meg a bosnyák szakasz fogja betölteni a szerepét. Sőt talán Szabadka felől még Szerbiát is rá lehetne kötni. Idő elött elkészült, ez kétségtelen. Az igazi probléma az M60-al van.
Elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom az M4 szükségességét, sosem vitattam, én csak azt mondom hogy nem lenne miröl beszélni ha a románok elkészültek volna idöben a kapcsolodó szakasszal. Ha megépül egyszer a teljes M4-A3 szakasz, már nem lesz szükség "K3"-as nyomvonalra. Tehát a kérdés az, hogy ideiglenes megoldásokat véglegesitsünk-e csak azért mert az egyik fél késik. Szerintem nem kéne.
Ott van pl. a nagylaki elkerülö kérdése: nagyon ugy néz ki hogy Románia talán mégis tud csatlakozni Schengenhez még 2020 elött. Jó hogy kivártunk, és nem épült feleslegesen egy nagylaki elkerülö? Igen.
A hír hallatán kutattam a neten és találtam ezt például:
Magyarország átmenő és eredő közúti forgalmának előrebecslése 2012-re és 2021-re.
Szép adathalmaz, benne táblázatos (11-13. oldal) és térképes (105. oldaltól) formában határforgalom prognózisok.
Mivel 2021 már közel van és - ha le nem állítják, - az M4 határszakasz elkészül 2020-ra, izgalmas "látni"a jövőt:)))
2010-ben készült a 2007. év adataiból... (érzékelhetőek a prognózisok kockázatai)
Szép dolgok vannak ezen a térképen. Létező M4 Kisújszállás-Berettyóújfalu között, M44 és M47!!! 2021-ben???
És a határok összes és külföldi gépjármű forgalma.
Különös világ lesz, ahol a megépült gyorsforgalmi utakon kisebb forgalom halad, mint a régi főutakon,
kivétel M47, ahol 3x annyi mint a régi úton?!?!?!
Hogy még izgalmasabb legyen: külföldi forgalom szinte semmi nincs az M35, M44 és M47-en.
Az M4 fullos a külföldi járművekkel, sőt a vonalvastagság szerint a határtól egészen Kisújszállásig több külföldi halad az M4-en, mint összes gépjármű (na itt dobom el az agyam)
És most még egy adat: 2021-ben az új M4 határon 5634 db gépjármű halad majd át.
OKA 2016: 42. főút Ártánd: 6799 db gépjármű. Ez már van autópályakapcsolat nélkül...
Ahogy a legendás Papp Laci mondta a bokszmeccs szünetében,
amikor Adler Zsiga bácsi biztatta: Jó, vagy nem tud megütni...
- Mester, akkor figyelje a bírót, mert valahonnan kapom a pofonokat....
Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.
A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.
E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.
Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?
"a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."
A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...
82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban
A terv szerint a nyomvonal Bukaresttől Brassón, Marosvásárhelyen, Kolozsváron, Zilahon és Nagyváradon keresztül egészen a magyar határon fekvő Nagyszántóig érő, összesen 588 kilométer hosszú (ebből a Brassó–Nagyszántó, azaz az erdélyi szakasz hossza 420 kilométer) autópálya a magyarországi M4-esre csatlakozik majd Nagykerekinél. Hogy mikor, az most sem világos…
Ó, azt írja, hogy jövő őszre kész is lesz, ez jó lenne. Na meg tavasszal átadják a Várpalota elkerülőt, végre Székesfehérvár-Veszprém között végig lakott terület nélküli 2*2 sávon lehet haladni. Még azt nem tudom, hogy lesz-e valami a 72-82-as közvetlen átkötéssel mert az lóg még a semmibe.
Köszi, igen erre. De ez jó hír, mert akkor tavasszal már az M3-astól Tarig végig meglesz a 2*2 sávos 110 km/h-val, így sokkal jobb lesz. Szlovákiába idén is megyünk pár alkalommal, és én sokkal jobban szeretem a Tátra felé ezt az útvonalat, mint az M2-esen át, főleg, hogy az M2-es is építés alatt van.
Irtam egy csomot, a szemet forummotor meg benyelte. Most mar nem irom le ujra vegig.
Amiben nem ertek egyet a behuzott nyomvonaladdal: Egerszeg es a meglvö 2x2 nem tesz lehetöve olcso kivitelezest, plusz a sarmelleki repter kihagyasa eleg nagy hiba lenne. En ugy vinnem, hogy 76 Sarmellek, utana 75 mellet es utana az egyik eszak-del völgyben esazkra Egerszeg iranyaba. A többivel nem vitatkozok.
En is igy szeretnem, hogy legyen 2x2 ut Koszegtol Szegedig (a vegig M9-et nem tamogatom, mert mar vannak azt helyettesitheto gazdasagosabb megoldasok); csak kicsit -talan- konstruktivabban fejeztem ki magam :D
Én is láttam már '80-as évekbeli M9 nyomvonalat.Ez is jelzi,hogy mint igény már régről felmerült,de nem tudom miért nem készült el,Illetve tudom,csak az off lenne.Valójában ódzkodnak Budapest érdekéből kieső nagy beruházást csinálni.