Elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom az M4 szükségességét, sosem vitattam, én csak azt mondom hogy nem lenne miröl beszélni ha a románok elkészültek volna idöben a kapcsolodó szakasszal. Ha megépül egyszer a teljes M4-A3 szakasz, már nem lesz szükség "K3"-as nyomvonalra. Tehát a kérdés az, hogy ideiglenes megoldásokat véglegesitsünk-e csak azért mert az egyik fél késik. Szerintem nem kéne.
Ott van pl. a nagylaki elkerülö kérdése: nagyon ugy néz ki hogy Románia talán mégis tud csatlakozni Schengenhez még 2020 elött. Jó hogy kivártunk, és nem épült feleslegesen egy nagylaki elkerülö? Igen.
A hír hallatán kutattam a neten és találtam ezt például:
Magyarország átmenő és eredő közúti forgalmának előrebecslése 2012-re és 2021-re.
Szép adathalmaz, benne táblázatos (11-13. oldal) és térképes (105. oldaltól) formában határforgalom prognózisok.
Mivel 2021 már közel van és - ha le nem állítják, - az M4 határszakasz elkészül 2020-ra, izgalmas "látni"a jövőt:)))
2010-ben készült a 2007. év adataiból... (érzékelhetőek a prognózisok kockázatai)
Szép dolgok vannak ezen a térképen. Létező M4 Kisújszállás-Berettyóújfalu között, M44 és M47!!! 2021-ben???
És a határok összes és külföldi gépjármű forgalma.
Különös világ lesz, ahol a megépült gyorsforgalmi utakon kisebb forgalom halad, mint a régi főutakon,
kivétel M47, ahol 3x annyi mint a régi úton?!?!?!
Hogy még izgalmasabb legyen: külföldi forgalom szinte semmi nincs az M35, M44 és M47-en.
Az M4 fullos a külföldi járművekkel, sőt a vonalvastagság szerint a határtól egészen Kisújszállásig több külföldi halad az M4-en, mint összes gépjármű (na itt dobom el az agyam)
És most még egy adat: 2021-ben az új M4 határon 5634 db gépjármű halad majd át.
OKA 2016: 42. főút Ártánd: 6799 db gépjármű. Ez már van autópályakapcsolat nélkül...
Ahogy a legendás Papp Laci mondta a bokszmeccs szünetében,
amikor Adler Zsiga bácsi biztatta: Jó, vagy nem tud megütni...
- Mester, akkor figyelje a bírót, mert valahonnan kapom a pofonokat....
Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.
A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.
E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.
Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?
"a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."
A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...
82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban
A terv szerint a nyomvonal Bukaresttől Brassón, Marosvásárhelyen, Kolozsváron, Zilahon és Nagyváradon keresztül egészen a magyar határon fekvő Nagyszántóig érő, összesen 588 kilométer hosszú (ebből a Brassó–Nagyszántó, azaz az erdélyi szakasz hossza 420 kilométer) autópálya a magyarországi M4-esre csatlakozik majd Nagykerekinél. Hogy mikor, az most sem világos…
Ó, azt írja, hogy jövő őszre kész is lesz, ez jó lenne. Na meg tavasszal átadják a Várpalota elkerülőt, végre Székesfehérvár-Veszprém között végig lakott terület nélküli 2*2 sávon lehet haladni. Még azt nem tudom, hogy lesz-e valami a 72-82-as közvetlen átkötéssel mert az lóg még a semmibe.
Köszi, igen erre. De ez jó hír, mert akkor tavasszal már az M3-astól Tarig végig meglesz a 2*2 sávos 110 km/h-val, így sokkal jobb lesz. Szlovákiába idén is megyünk pár alkalommal, és én sokkal jobban szeretem a Tátra felé ezt az útvonalat, mint az M2-esen át, főleg, hogy az M2-es is építés alatt van.
Irtam egy csomot, a szemet forummotor meg benyelte. Most mar nem irom le ujra vegig.
Amiben nem ertek egyet a behuzott nyomvonaladdal: Egerszeg es a meglvö 2x2 nem tesz lehetöve olcso kivitelezest, plusz a sarmelleki repter kihagyasa eleg nagy hiba lenne. En ugy vinnem, hogy 76 Sarmellek, utana 75 mellet es utana az egyik eszak-del völgyben esazkra Egerszeg iranyaba. A többivel nem vitatkozok.
En is igy szeretnem, hogy legyen 2x2 ut Koszegtol Szegedig (a vegig M9-et nem tamogatom, mert mar vannak azt helyettesitheto gazdasagosabb megoldasok); csak kicsit -talan- konstruktivabban fejeztem ki magam :D
Én is láttam már '80-as évekbeli M9 nyomvonalat.Ez is jelzi,hogy mint igény már régről felmerült,de nem tudom miért nem készült el,Illetve tudom,csak az off lenne.Valójában ódzkodnak Budapest érdekéből kieső nagy beruházást csinálni.
Sopronig biztos nem fog menni az M9, mert van az S31 mellette parhuzamosan, es azt lenne tobb ertelme azt folytatni SZTEM Szombathelyig (Koszeg - Szombathely; R87 (M87?)).
Szombathelytol delre pedig folytatodik Kormendig az M86 (Kormend elotti reszen mar van is egy par km 2x2; + 2 falu elkerulojet kell megoldani, a maradek par km sav 2szerezessel mehet (a la M2, M15, M70, 21, R67). Ugy emlekszem par honapja adtak ki az ukazt, hogy eszerint tervezzek at. SZTEM ,e miatt nincs ertelme Vasvartol Szombathelyig sem az M9-nek, szinte parhuzamosan, nehany km-rel nyugatabbra forg menni az M86-Del (kormendi "the end"-del).
Az M9-nek Z.egerszeg (R76) es Vasvar (8-as ut) osszekotesere van ertelme SZTEM a Nyugat-Dunantulon. Inkabb lehetne R76 vegig Vasvarig. M9 neven pedig Kaposvartol Tompaig, ahogy elobb is irtam.
En igy latom, ha valaki ezzel egyetert, annak orulok. Ha nem, akkor meg csak birja ki, hogy EN igy gondolom :D, vagy ott a nemito ikon.
Keso mar, de en az egeszet igy rendeztem volna le
- a falvak kikerulesevel persze;
- rovid bekotes az 86-os lovoi elkerulojebe;
- a 86-ost epiteni 2x2-re Zlovo es Kormend kozott, nem M9-et csinalni, a Szloveniaba tarto kamionok miatt IS.