Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.02.14 0 1 38914

Télen utat építeni, régebben a hülyeség iskolapéldájának minősült.

(N18, Hollandia, nem saját fotó).

dimelo Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38913

Engedelmeddel egy kis következetesség hiányzik...

A 20 év miatt.

 

2008-ban érvényben lévő 2003-as Autópályatörvény és 2007-es módosítása

2015-re határozta meg az M4 határösszeköttetést is.

 

A románok éppen nekifogtak az A3-nak (Bechtel)

 

A 20 évre szóló "türelemnek" nem volt oka és törvényi kerete sem.

 

A határmetszéspont volt "bebetonozva" a 2003-as Natase-Medgyessy paktum miatt...

Aminek hatására megindult a földfelvásárlás Berettyóújfalutól, Nagyváradig sőt Zilahig.

 

Nem hatottak észérvek, csak a politikai és gazdasági akarat.

 

Ezt szívjuk most is....

Előzmény: Jared- (38912)
Jared- Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38912

Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.

 

 

Előzmény: dimelo (38911)
dimelo Creative Commons License 2018.02.14 0 0 38911

Erről beszélek évek óta...

2008-ba tájékoztattuk az államtitkárt, hogy a határmetszéspont Nagykereki - Kügypuszta között rizikó.

utána kezdték "vizsgálni a K0-K1-K2-K3 nyomvonalakat B.újfalu-tól Ártándig.

 

Csak a K3 lett volna alkalmas, de "ragaszkodtak" a mostani nyomvonalhoz.

 

Most itt egy ködös román ígéret...

Bármit tákolnak össze a DN19 útig, az nem oldja meg Nagyvárad elkerülését.

Vagyis Mindenki marad Bors-Ártánd 42-útvonalon, még évekig.

Ehhez minek megépíteni a 2x2 sávot+ határátkelőt?

 

Ja: találtam egy idevágó "referenciát":

http://www.fomterv.hu/hu/node/231

A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.

E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.

 

Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?

https://24.hu/fn/gazdasag/2018/02/05/kilometerenkent-45-milliard-egy-sztradaert-amelyik-a-mezon-vegzodik/

 

 "a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."

A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...

Előzmény: mash.69 (38909)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38910

azt is csak tervezgetik, tervezgetik...

 

82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban

 

ebben találtam: Veszprém, 2014. március 13.

http://www.hajmasker.hu/hajmweb/onkorm/hirdetm/veszprem_8_as_fout_2014_12.pdf

Előzmény: radio100jozsi (38908)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38909

A terv szerint a nyomvonal Bukaresttől Brassón, Marosvásárhelyen, Kolozsváron, Zilahon és Nagyváradon keresztül egészen a magyar határon fekvő Nagyszántóig érő, összesen 588 kilométer hosszú (ebből a Brassó–Nagyszántó, azaz az erdélyi szakasz hossza 420 kilométer) autópálya a magyarországi M4-esre csatlakozik majd Nagykerekinél. Hogy mikor, az most sem világos…

Előzmény: lübra19jtd (38906)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38908

Ó, azt írja, hogy jövő őszre kész is lesz, ez jó lenne. Na meg tavasszal átadják a Várpalota elkerülőt, végre Székesfehérvár-Veszprém között végig lakott terület nélküli 2*2 sávon lehet haladni. Még azt nem tudom, hogy lesz-e valami a 72-82-as közvetlen átkötéssel mert az lóg még a semmibe.

Előzmény: trizs77 (38905)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38907

Köszi, igen erre. De ez jó hír, mert akkor tavasszal már az M3-astól Tarig végig meglesz a 2*2 sávos 110 km/h-val, így sokkal jobb lesz. Szlovákiába idén is megyünk pár alkalommal, és én sokkal jobban szeretem a Tátra felé ezt az útvonalat, mint az M2-esen át, főleg, hogy az M2-es is építés alatt van.

Előzmény: mash.69 (38903)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38906
trizs77 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38905
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38904
Előzmény: mash.69 (38903)
mash.69 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 38903

A Pirosra gondolsz? https://nif.hu/app/uploads/2018/02/21-sz-terkep.png

Én itt szoktam nézelődni:

http://3100.hu/atadtak-a-21-es-fout-ket-ujonnan-negysavositott-szakaszat/

 

Azt írják:

A Heves megyei Hatvan és Lőrinci közötti szakaszon jelenleg a befejező munkálatok zajlanak, az átadás 2018 tavaszára várható.

 

Ezt olvasva a választások előtt átadják.

 

Előzmény: radio100jozsi (38902)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.02.12 0 0 38902

Arról tudni valamit, hogy mikor lesz kész az M3-8 km közötti Heves I. szakasz? Mert azt ont nem írja a cikk, de gondolom az is idén nyáron esedékes.

Előzmény: Mash_bakter (38900)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.12 0 1 38901

Meglepően olcsón és gyorsan...

- Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 kilométeres szakasz

- Pásztó és Mátraszőlős 3,73 kilométeres szakasz

A két fejlesztés együttesen 14,3 milliárd forintból valósult meg.  1,73 milliárd km-es áron...

Ilyenkor vicces, amikor az alföldön 2,5 meg 3,5 milliárdba kerül egy hasonló út...

Előzmény: Mash_bakter (38900)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.12 0 1 38900

a 21-es készülget... előbb, mint határidő, szinte mindegyik szakasz hónapokkal előbb készült el....

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/02/honapokkal-a-hatarido-elott-adtak-at-a-21-es-ut-uj-szakaszait

 

ez egy nagyon jó kép:

http://static.regon.hu/ma/2018/02/180212_dt-0800.jpg

 

hegyaljai3 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 38899

A Via Carpatica álmodóinak íme két poszt egy lengyel fórumról:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=145248721&postcount=16942

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=145250161&postcount=16943

A lengyeleknek úgy látszik az ütemezés alapján fontosabbak az északi szakaszok (S 61)

Az S 19 déli szakaszainak előkészítését még el sem kezdték.

A szlovákok sem nyilatkoznak arról, hogy mikorra készülnek el a Kassát és Eperjest megkerülő autópálya szakaszok, nemhogy mi lesz Eperjestől északra.

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.02.12 0 0 38898

Ez volt nemrég még az A20 autópálya Mecklenburgban:

Mash_bakter Creative Commons License 2018.02.11 -1 0 38897
mash.69 Creative Commons License 2018.02.09 -3 0 38896

Gondolom érdemben reagálni a számokra már nem megy.

A Dél Dunántul az ország legfejletlenebb régiója. Ennyi.

 

Előzmény: tocsikolnak (38886)
Mézgár Creative Commons License 2018.02.09 0 0 38895

Irtam egy csomot, a szemet forummotor meg benyelte. Most mar nem irom le ujra vegig.

 

Amiben nem ertek egyet a behuzott nyomvonaladdal: Egerszeg es a meglvö 2x2 nem tesz lehetöve olcso kivitelezest, plusz a sarmelleki repter kihagyasa eleg nagy hiba lenne. En ugy vinnem, hogy 76 Sarmellek, utana 75 mellet es utana az egyik eszak-del völgyben esazkra Egerszeg iranyaba. A többivel nem vitatkozok.

Előzmény: tocsikolnak (38888)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.02.09 -1 1 38894

En ilyen racsot elvi rajzolnek: 

 

Fekete: elsodleges elemek (M1, M10, M3, M49, M7, M5, M44, M4, R52, M6, R62, R8, R87, M66, R55, R11, M2, R21, M30, R26, R7 (SK), meg ami meg kimaradt)

Kek: masodlagos elemek (M34, M35, M15, M86)

Piros: harmadlagos elemek (M9, M47)

Sarga: negyedleges es asszimetrialo elemek (M70, M100, R310)

 

 

Na kb befejeztem ugy egy honapra a szovegelest :DD Lehet onanizalni. 

 

Előzmény: Hírfigyelő (38820)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.02.09 0 0 38893

Előzmény: aladar644 (38889)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.02.09 0 0 38892

Az a DAP volt SZTEM, nem M9. De szerintem a M9 is kb a DAP sorsara jut. 

Előzmény: aladar644 (38890)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.02.09 0 0 38891

En is igy szeretnem, hogy legyen 2x2 ut Koszegtol Szegedig (a vegig M9-et nem tamogatom, mert mar vannak azt helyettesitheto gazdasagosabb megoldasok); csak kicsit -talan- konstruktivabban fejeztem ki magam :D

 

A hisztit  nem az en mufajom ;) asszem.

Előzmény: aladar644 (38889)
aladar644 Creative Commons License 2018.02.09 -1 1 38890

Én is láttam már '80-as évekbeli M9 nyomvonalat.Ez is jelzi,hogy mint igény már régről felmerült,de nem tudom miért nem készült el,Illetve tudom,csak az off lenne.Valójában ódzkodnak Budapest érdekéből kieső nagy beruházást csinálni.

Előzmény: trizs77 (38885)
aladar644 Creative Commons License 2018.02.09 -1 1 38889

nekem tökmindegy hányas út,meg ki hogyan gondolja,csak lehessen végigmenni egy gyorsforgalmi úton az országon Ny-K irányba délen is.

Előzmény: tocsikolnak (38888)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.02.09 0 2 38888

Sopronig biztos nem fog menni az M9, mert van az S31 mellette parhuzamosan, es azt lenne tobb ertelme azt folytatni SZTEM Szombathelyig (Koszeg - Szombathely; R87 (M87?)).

 

Szombathelytol delre pedig folytatodik Kormendig az M86 (Kormend elotti reszen mar van is egy  par km 2x2; + 2 falu elkerulojet kell megoldani, a maradek par km sav 2szerezessel mehet (a la M2, M15, M70, 21, R67). Ugy emlekszem par honapja adtak ki az ukazt, hogy eszerint tervezzek at. SZTEM ,e miatt nincs ertelme Vasvartol Szombathelyig sem az M9-nek, szinte parhuzamosan, nehany km-rel nyugatabbra forg menni az M86-Del (kormendi "the end"-del). 

 

Az M9-nek Z.egerszeg (R76) es Vasvar (8-as ut)  osszekotesere van ertelme SZTEM a Nyugat-Dunantulon. Inkabb lehetne R76 vegig Vasvarig. M9 neven pedig Kaposvartol Tompaig, ahogy elobb is irtam. 

 

En igy latom, ha valaki ezzel egyetert, annak orulok. Ha nem, akkor meg csak birja ki, hogy EN igy gondolom :D, vagy ott a nemito ikon.

 

 

Keso mar, de en az egeszet igy rendeztem volna le

 

- a falvak kikerulesevel persze;

- rovid bekotes az 86-os lovoi elkerulojebe;

- a 86-ost epiteni 2x2-re Zlovo es Kormend kozott, nem M9-et csinalni, a Szloveniaba tarto kamionok miatt IS.

- a meglevo 2x2-es reszek felhasznalasaval.

 

Egy kis lamentalas, ha lehet :D.

Előzmény: aladar644 (38881)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.09 0 2 38887

Plane lassu lenne a hajo Szegedre Mohacsrol, mert ugye csak a vagohid van Mohacson, a premium japan, kinai, szingapuri export termek Szegeden keszul.

 

---------------------

 

 

 

Nem ismertem a történet részleteit, ezért rákérdeztem olyannál aki ismeri.

 

Jól írod.

 

Kitenyésztik a sertés, marhát, csirkét, birkát, akármit valahol Magyarországon.

Elviszik Mohácsra, 96%-ban teherautóval, mert a vasút drága lenne és rettentően lassú.

 

Ott levágják és "fő alkatrészeire" bontják állandó állatorvosi felügyelet mellett.

Ha minőségi export termék készül belőle, akkor hűtő teherautókkal átviszik Szegedre.

Ott elkészül belőle a kíváló árú, csomagolják, címkézik, dobozolják, stb.

Majd hűtő konténerbe kerül és harmadszor is teherautóval átviszik vagy Szabadkára , vagy Kelebiára, ritkábban Kiskunhalasra a vasútállomásra.

Ott vonatra rakják a hűtőkonténert, a vonat leviszi Pireuszba.

Ott kerül kínai hajóra, mely elviszi, nem csak kínába hanem más, ázsiai címzetteknek is.

 

A tájékoztató személy azt mondta próbálkoztak azzal is, hogy már Szegeden vasúti kocsira teszik a hűtő konténert, de a Szeged-Kelebia távot a vasút,  nem minden esetben tudja egy nap alatt megtenni.

Előzmény: tocsikolnak (38869)
tocsikolnak Creative Commons License 2018.02.09 -1 1 38886

hany nickkel akars meg letiltott hulyet csinalni magadbol ? tiszta szanalmas

Előzmény: mash.69 (38880)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 38885

Éppen 8 évvel ezelőtt kelteződött egy megvalósítási tanulmány a Kaposvár-Szt.László híd közötti M9 szakasz elkészítéséhez.

Tehát még Bajnaiék idején készült,2010 előtt.

 

---------------

 

Hhüümm.

 

Hátranyúltam, ami nehéz fizikai munka, és 22 cm távol lévő polcról,  leemeltem a Déli autópálya megvalósíthatósági tanulmányának, 1991-es térképét.

Ölég részletes.

Mondom 1991-es.

 

A 7-es, 8-as, és 9-es térkép szelvények foglalkoznak a Kaposvár-Duna híd szakasszal.

Magát a tanulmányt, már elkérte valamelyikötök úgy 6-7 éve.

A térkép könyvet megőriztem.

 

 

 

Előzmény: aladar644 (38876)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!