Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.
A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.
E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.
Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?
"a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."
A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...
82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban
A terv szerint a nyomvonal Bukaresttől Brassón, Marosvásárhelyen, Kolozsváron, Zilahon és Nagyváradon keresztül egészen a magyar határon fekvő Nagyszántóig érő, összesen 588 kilométer hosszú (ebből a BrassóNagyszántó, azaz az erdélyi szakasz hossza 420 kilométer) autópálya a magyarországi M4-esre csatlakozik majd Nagykerekinél. Hogy mikor, az most sem világos
Ó, azt írja, hogy jövő őszre kész is lesz, ez jó lenne. Na meg tavasszal átadják a Várpalota elkerülőt, végre Székesfehérvár-Veszprém között végig lakott terület nélküli 2*2 sávon lehet haladni. Még azt nem tudom, hogy lesz-e valami a 72-82-as közvetlen átkötéssel mert az lóg még a semmibe.
Köszi, igen erre. De ez jó hír, mert akkor tavasszal már az M3-astól Tarig végig meglesz a 2*2 sávos 110 km/h-val, így sokkal jobb lesz. Szlovákiába idén is megyünk pár alkalommal, és én sokkal jobban szeretem a Tátra felé ezt az útvonalat, mint az M2-esen át, főleg, hogy az M2-es is építés alatt van.
Irtam egy csomot, a szemet forummotor meg benyelte. Most mar nem irom le ujra vegig.
Amiben nem ertek egyet a behuzott nyomvonaladdal: Egerszeg es a meglvö 2x2 nem tesz lehetöve olcso kivitelezest, plusz a sarmelleki repter kihagyasa eleg nagy hiba lenne. En ugy vinnem, hogy 76 Sarmellek, utana 75 mellet es utana az egyik eszak-del völgyben esazkra Egerszeg iranyaba. A többivel nem vitatkozok.
En is igy szeretnem, hogy legyen 2x2 ut Koszegtol Szegedig (a vegig M9-et nem tamogatom, mert mar vannak azt helyettesitheto gazdasagosabb megoldasok); csak kicsit -talan- konstruktivabban fejeztem ki magam :D
Én is láttam már '80-as évekbeli M9 nyomvonalat.Ez is jelzi,hogy mint igény már régről felmerült,de nem tudom miért nem készült el,Illetve tudom,csak az off lenne.Valójában ódzkodnak Budapest érdekéből kieső nagy beruházást csinálni.
Sopronig biztos nem fog menni az M9, mert van az S31 mellette parhuzamosan, es azt lenne tobb ertelme azt folytatni SZTEM Szombathelyig (Koszeg - Szombathely; R87 (M87?)).
Szombathelytol delre pedig folytatodik Kormendig az M86 (Kormend elotti reszen mar van is egy par km 2x2; + 2 falu elkerulojet kell megoldani, a maradek par km sav 2szerezessel mehet (a la M2, M15, M70, 21, R67). Ugy emlekszem par honapja adtak ki az ukazt, hogy eszerint tervezzek at. SZTEM ,e miatt nincs ertelme Vasvartol Szombathelyig sem az M9-nek, szinte parhuzamosan, nehany km-rel nyugatabbra forg menni az M86-Del (kormendi "the end"-del).
Az M9-nek Z.egerszeg (R76) es Vasvar (8-as ut) osszekotesere van ertelme SZTEM a Nyugat-Dunantulon. Inkabb lehetne R76 vegig Vasvarig. M9 neven pedig Kaposvartol Tompaig, ahogy elobb is irtam.
En igy latom, ha valaki ezzel egyetert, annak orulok. Ha nem, akkor meg csak birja ki, hogy EN igy gondolom :D, vagy ott a nemito ikon.
Keso mar, de en az egeszet igy rendeztem volna le
- a falvak kikerulesevel persze;
- rovid bekotes az 86-os lovoi elkerulojebe;
- a 86-ost epiteni 2x2-re Zlovo es Kormend kozott, nem M9-et csinalni, a Szloveniaba tarto kamionok miatt IS.
Plane lassu lenne a hajo Szegedre Mohacsrol, mert ugye csak a vagohid van Mohacson, a premium japan, kinai, szingapuri export termek Szegeden keszul.
---------------------
Nem ismertem a történet részleteit, ezért rákérdeztem olyannál aki ismeri.
Jól írod.
Kitenyésztik a sertés, marhát, csirkét, birkát, akármit valahol Magyarországon.
Elviszik Mohácsra, 96%-ban teherautóval, mert a vasút drága lenne és rettentően lassú.
Ott levágják és "fő alkatrészeire" bontják állandó állatorvosi felügyelet mellett.
Ha minőségi export termék készül belőle, akkor hűtő teherautókkal átviszik Szegedre.
Ott elkészül belőle a kíváló árú, csomagolják, címkézik, dobozolják, stb.
Majd hűtő konténerbe kerül és harmadszor is teherautóval átviszik vagy Szabadkára , vagy Kelebiára, ritkábban Kiskunhalasra a vasútállomásra.
Ott vonatra rakják a hűtőkonténert, a vonat leviszi Pireuszba.
Ott kerül kínai hajóra, mely elviszi, nem csak kínába hanem más, ázsiai címzetteknek is.
A tájékoztató személy azt mondta próbálkoztak azzal is, hogy már Szegeden vasúti kocsira teszik a hűtő konténert, de a Szeged-Kelebia távot a vasút, nem minden esetben tudja egy nap alatt megtenni.