Irtam egy csomot, a szemet forummotor meg benyelte. Most mar nem irom le ujra vegig.
Amiben nem ertek egyet a behuzott nyomvonaladdal: Egerszeg es a meglvö 2x2 nem tesz lehetöve olcso kivitelezest, plusz a sarmelleki repter kihagyasa eleg nagy hiba lenne. En ugy vinnem, hogy 76 Sarmellek, utana 75 mellet es utana az egyik eszak-del völgyben esazkra Egerszeg iranyaba. A többivel nem vitatkozok.
En is igy szeretnem, hogy legyen 2x2 ut Koszegtol Szegedig (a vegig M9-et nem tamogatom, mert mar vannak azt helyettesitheto gazdasagosabb megoldasok); csak kicsit -talan- konstruktivabban fejeztem ki magam :D
Én is láttam már '80-as évekbeli M9 nyomvonalat.Ez is jelzi,hogy mint igény már régről felmerült,de nem tudom miért nem készült el,Illetve tudom,csak az off lenne.Valójában ódzkodnak Budapest érdekéből kieső nagy beruházást csinálni.
Sopronig biztos nem fog menni az M9, mert van az S31 mellette parhuzamosan, es azt lenne tobb ertelme azt folytatni SZTEM Szombathelyig (Koszeg - Szombathely; R87 (M87?)).
Szombathelytol delre pedig folytatodik Kormendig az M86 (Kormend elotti reszen mar van is egy par km 2x2; + 2 falu elkerulojet kell megoldani, a maradek par km sav 2szerezessel mehet (a la M2, M15, M70, 21, R67). Ugy emlekszem par honapja adtak ki az ukazt, hogy eszerint tervezzek at. SZTEM ,e miatt nincs ertelme Vasvartol Szombathelyig sem az M9-nek, szinte parhuzamosan, nehany km-rel nyugatabbra forg menni az M86-Del (kormendi "the end"-del).
Az M9-nek Z.egerszeg (R76) es Vasvar (8-as ut) osszekotesere van ertelme SZTEM a Nyugat-Dunantulon. Inkabb lehetne R76 vegig Vasvarig. M9 neven pedig Kaposvartol Tompaig, ahogy elobb is irtam.
En igy latom, ha valaki ezzel egyetert, annak orulok. Ha nem, akkor meg csak birja ki, hogy EN igy gondolom :D, vagy ott a nemito ikon.
Keso mar, de en az egeszet igy rendeztem volna le
- a falvak kikerulesevel persze;
- rovid bekotes az 86-os lovoi elkerulojebe;
- a 86-ost epiteni 2x2-re Zlovo es Kormend kozott, nem M9-et csinalni, a Szloveniaba tarto kamionok miatt IS.
Plane lassu lenne a hajo Szegedre Mohacsrol, mert ugye csak a vagohid van Mohacson, a premium japan, kinai, szingapuri export termek Szegeden keszul.
---------------------
Nem ismertem a történet részleteit, ezért rákérdeztem olyannál aki ismeri.
Jól írod.
Kitenyésztik a sertés, marhát, csirkét, birkát, akármit valahol Magyarországon.
Elviszik Mohácsra, 96%-ban teherautóval, mert a vasút drága lenne és rettentően lassú.
Ott levágják és "fő alkatrészeire" bontják állandó állatorvosi felügyelet mellett.
Ha minőségi export termék készül belőle, akkor hűtő teherautókkal átviszik Szegedre.
Ott elkészül belőle a kíváló árú, csomagolják, címkézik, dobozolják, stb.
Majd hűtő konténerbe kerül és harmadszor is teherautóval átviszik vagy Szabadkára , vagy Kelebiára, ritkábban Kiskunhalasra a vasútállomásra.
Ott vonatra rakják a hűtőkonténert, a vonat leviszi Pireuszba.
Ott kerül kínai hajóra, mely elviszi, nem csak kínába hanem más, ázsiai címzetteknek is.
A tájékoztató személy azt mondta próbálkoztak azzal is, hogy már Szegeden vasúti kocsira teszik a hűtő konténert, de a Szeged-Kelebia távot a vasút, nem minden esetben tudja egy nap alatt megtenni.
Sopronig menne az M9,Zalaegerszeget érintve.Az ezeréves tervek szerint...Lenne értelme,leágazásokkal az osztrák határ fele itt ott.Zalaegerszegen is van érdeklődés erre.
olvasni is tudok, bármily meglepő (mondjuk helyesen írni már kevésbé) és látom, hogy megyénként hozza a növekedést ezt a képet találtam anno a neten... na meg ezt, de ez meg régiós
De ha megnézed ezt itt Dél Dunántúl 6,4%-kal a legelmaradottabb régió ja és látom, hogy 2010-es adat és nem frissebb, mielőtt belekötsz
és nem attól lesz a régió fejlett, hgy gyorsan át tud menni rajta a tranzit.
Éppen 8 évvel ezelőtt kelteződött egy megvalósítási tanulmány a Kaposvár-Szt.László híd közötti M9 szakasz elkészítéséhez.Tehát még Bajnaiék idején készült,2010 előtt.A neten keringett jó ideig,az érintett önkormányzatok engedélyeivel együtt,aztán felszívódott.Szerintem azt alkalmazva,már meg tehették volna az első kapavágást.Valamiért ez elmaradt...
A terkep cime GDP-novekedes, nem GDP; semmit nem tudsz meg belole a GDP adatokrol. Tenyleg bekapcsolhatnad mar az olvasas funkciot magadon, ez egyre rohejesebb :D
Amugy meg eldonthetned mar, hogy Baranya fejlesztese ellen vagy mellette vagy, de nalad sztem inkabb fugg attol, hogy ki irja, mint , hogy mit ir. Igy tenyleg el se kell olvasni mast, csak a nicket :D.