Szolnok és Abony között jelenleg nincs 4 sávos út. Vagy csak én nem találom :) (talán a Szolnok-Törökszentmiklós szakaszt akartad írni)
A Szolnok-Törökszentmiklós szakasz régóta az egyik legforgalmasabb része a 4-esnek (25.000 E/nap), szerintem simán a forgalom mértéke indokolta anno a bővítést, nem hinném hogy a gyorsforgalmi hálózat részének gondolták amikor kialakították. Ott jelentős a helyi forgalom, aminek nagy része ott is marad az M4 megépülte után is. Persze ahhoz már valószínűleg elég lenne a 2x1, de jelenleg a tranzit+helyi forgalomnak együttesen kell a 2x2. Ha időben elkezdték volna az M4 kiépítését szakaszosan, akkor lehet, hogy elkerülhető lett volna a bővítés.
Tartok tőle, hogy az M4 félbehagyott szakasza még évekig így marad. Most persze jönnek majd a szokásos ígéretek ahogy azt megszoktuk az elmúlt 25 évben, de amíg nincs meg az M4-M8 elválási csomópont addig értelme sincs megcsinálni azt a szakaszt. Pedig egy lendülettel akár 2021-re kész lehetne a Bp-Fegyvernek M4. Onnan meg már "csak egy köpés" Berettyóújfalu :)
Mire gondolsz? Tisztességes Szolnok-Abony 4 sávos szakasz...
Cegléd-Abony (nyugat), az van.
Esetleg az egyáltalán nem tisztességes Törökszentmiklós-Szajol-Szolnok(kelet), vagy a Surjány település lámpás kereszteződéssel "szabályozott" 5,5 km 2x2 sávos szakasza,
amely éppen ott ér véget Szapárfalu előtt, ahol a legdurvább a szűkület, a kosarasok és dinnyeárusok standjainál.
Régi mese: 2000-től 2008-ig minden 4. főút melletti falunak-városnak beígérték a 4-es elkerülőt.
Kisújszállás (késve) megkapta, a többi már 10 éve homályban...
2010-től már nem is ígért senki, bevillantották az M4 Abony-Törökszentmiklós autópályát,
Az 56-60 kilométer közötti 2x2 sávot is újraépítik az előző szakaszban, most éppen a Szolnok felé menő pályán megy kétirányú forgalom, mert az már elkészült (a betonos szakaszt teljesen újraépítették aszfaltburkolattal). Annyiban jó, hogy később nem kell más ütemben javítani mint az új részeket.
Na igen. 2014.12.2-én még azt írták, készen lehet 2020-ra az M35-ig....Két dolog motoszkál bennem: 1: az eddigi kevés tisztességes 4 sávos szakasz egyike pontosan a Szolnok Abony szakasz. Kicsit pazarlás, hogy ezzel párhuzamosan kezdték szinte először építeni a szolnoki északi szakaszt. 2: Nyilván ez is (az egész autópálya hálózatot jellemző, hosszútávú következetes koncepció nélküli bővítés eredménye) na persze a változó viszonyok mellett-közben egy rendszerváltással-ezen nem is igen lehet csodálkozni. De ezzel összefüggésben: tulajdonképpen milyen megfontolás alapján készült el pontosan azoknak a szakaszoknak a 4 sávúsítása-főleg Szolnoktól keletre?
Tényleg, ez fel sem tűnt, hogy eltolódik a km. szelvényezés, így lényegében Ceglédtől a mai 2*2 sávos szakaszt teljesen átépítik. Őszinte legyek azért agyrém, hogy egy jó minőségű új 2*2 sávos utat át kell megint építeni. Csak azért, hogy picit szélesebb legyen az alapja, miközben ez nem autópálya, azaz most is 110-el lehet menni, meg ezután is. A 21-es úton sem nyúltak a már kész 2*2 sávos szakaszokhoz.
Pont erre jöttem ma, az új kilométerszelvények kis táblákon kint vannak a két leendő útpálya közti sávban. A leendő 70.00 kilométer a Külső Kátai út kereszteződése előtt pár tíz méterrel van jelölve.
Ez engem is nagyon érdekelne. Szerintem az M4-M8 elvállási csomópont közbeszerzését is rövidesen ki kell írni, hogy garantált legyen az összeköttetés a félbehagyott szolnoki északi elkerülő és a most megjelent Cegléd-Abony szakasz között.
Arra is érdemes figyelni, hogy a hosszabb belső szakasszal eltolódnak a kilométerszelvények, jelenleg a 311-es körforgalomnál van a 70-es kilométerkő, a rajzon már egy kereszteződéssel (kb 3 kilométer?) korábban.
Azt, hogy alul- vagy felüljáró azt mindig a tárgyi tervezett létesítmény szempontjából értendő. Azaz ebben az esetben az aluljáró azt jelenti, hogy az M4 van alul, a keresztező út felül.
Kapcsolódó beruházás: M4 gyorsforgalmi út M0 - Cegléd közötti szakasz, M4 Abony-kelet csomópont (M8-M4 elválási csomópont).
tehát ebből nekem az jön le, hogy az egy külön projekt...
ezek a fő feladatok:
— 2x2 sávos gyorsforgalmi út építése 3,75 m széles forgalmi sávokkal, 26,60 m koronaszélességgel, stabilizáltüzemi sávval vt=130 km/h tervezési sebességgel,
— ~ 17,6 km M4 gyorsforgalmi út építése az alábbiak szerint:
— meglévő 2x2 sávos nyomvonal átépítése: 73+235-79+230 km sz. között (meglévő 8,25 m széles burkolat,26,60 m sz. korona),
— meglévő 2x1 sávos szakasz bővítése 2x2 sávossá: 79+230-90+859 km sz. között (meglévő 7,75 m sz.burkolat, ~13,80 m sz. korona),
— Csomópontok: 2 db (401. sz. út, 3122. j. út),
— Országos közúton történő beavatkozások: 2x1 sávos út 1 db (401. sz. út), 2x1 sávos mellékút 2 db (3119. j.út, 3122. j. út),
— Műtárgyak: 8 db (1 db meglévő felüljáró felújítása, 3 db meglévő aluljáró felújítása, 4 db új aluljáró építése),amelyek közül a legnagyobb szabad nyílású: 25,1 m,
meg még egy rakás kisebb nagyobb dolog, akit érdekel olvassa a linken