FU-hoz is csatlakozva: a gyorsforgalmi utak nagyvárosi be- és átvezető szakaszaira a világon sehol és sohasem vonatkoz(hat)nak olyan "helyszíni" szabályok, mint amelyek általában az autópályákon/autóutakon érvényesülnek. A "besűrűsödött" forgalom Budapesttől Párizson át Las Vegas-ig felülírja a sztenderdeket, ami aztán nyilván táblák, felfestések képében is megjelenik. (Persze, a miheztartás végett, ilyenkor azért illik egy fokozattal "visszaminősíteni" az érintett útszakaszt.)
Ilyet csinálhatnának az M1-M7-en is. Kifelé az Egér úti felhajtótól az első budaörsi lehajtóig van kb. 700 méter, ott lehetne negyedik sáv, főleg, hogy a szűk lehajtóból (30-as sebességkorlátozás) emelkedőn kellene autópályatempóra gyorsulni ahhoz, hogy be tudjanak sorolni a buszok. Befelé meg is van a négy sáv végig ugyanezen a szakaszon. Az utolsó budaörsi felhajtó után is van kb. 700 méter, amíg háromsávos az M1/M7 mielőtt szétválik 2+2 sávra, ott is maradhatna a felhajtó sáv.
Amikor két sáv teljese tele van, ott úgyse tudsz nagy sebességgel haladni. Amikor a kiszélesítés ilyen-olyan okból nem merül fel, másutt is alkalmazzák a leállósáv átalakítását egy plusz forgalmi sávvá.
Németországban vagy Hollndiában (lehet, hogy máshol is, én még csak itt láttam) van erre egy alternatív módszer is, amikor a leállósávon csak csúcsidőben szabad közlekedni. Ezt persze ki is táblázzák, pl. így:
Most erre mit is lehet mondani? Attól autópálya az autópálya, hogy nagy biztonsággal lehet rajta nagy sebességgel haladni, és ennek része a leállósáv is, nem? De amúgy, persze, az esetek 99,999%-ában egy tök fölösleges dolog ;-) Kicsit olyan ez, mint Demszkiék hatvan valahány km vadiúj bicikliútja, ami a járdák adekvát felfestéséből született...
HAMAROSAN HÁROM SÁVON HALADHATNAK A BUDAPESTRŐL MISKOLC IRÁNYÁBA TARTÓK AZ M3-AS AUTÓPÁLYA KIVEZETŐJÉNEK EGY SZAKASZÁN
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2017. december 7-én estétől átalakítja az M3-as autópálya Budapestről kivezető szakaszának forgalmi rendjét. A beavatkozások részeként a leállósávot az M0-s csomópontig átépítik haladó sávvá, hogy ezzel is növelni tudják az útszakasz áteresztő képességét. A munkálatok már a mai napon elkezdődtek.
A 3-as metró felújítási munkáihoz kapcsolódóan, a Váci úti forgalmi rend megváltoztatásával kieső közúti kapacitás részleges pótlása érdekében a Budapest Közút 2017 november elején átprogramozta az M3-as autópálya bevezető szakaszán lévő Szerencs utcai lámpa beállításait, hogy több jármű tudjon egyszerre áthaladni, ezzel lecsökkentve a lámpa előtt várakozók sorát. Az első hetek tapasztalata azt mutatta, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében lévő M3-as autópálya kivezető szakaszán, a Szentmihályi úti becsatlakozásnál a délutáni csúcsforgalomban torlódások alakultak ki az átprogramozás hatására.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére az M3-as autópálya kivezetőjének leállósávját forgalmi sávvá építi át a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A munkálatoknak köszönhetően három forgalmi sáv fog rendelkezésre állni a főpályán haladó járműforgalom részére, ugyanis a Szentmihályi úti felhajtóág és az M0-s csomópont közötti szakaszán úgynevezett gyűjtő-elosztósávot alakítanak ki a szakemberek.
Az átalakítási munkálatok előtt megerősítik a leállósávot a Szentmihályi út gyorsítósávja és a Szilas pihenőhely között és a Szilas pihenőhely melletti részt a 11-es és 12-es kilométer szelvényeknél. A jelenlegi burkolati jelek felmarásával módosulnak a sávszélességek előbbi szakaszon.
A munkálatokat, köztük az aszfaltozást a mai napon elkezdték, a burkolati jelek marása és átfestése részben ezzel egy időben, részben közvetlenül az aszfaltozást követően készül, amennyiben azt az időjárás engedi. Így várhatóan hétvégére már kialakulhat az új forgalmi rend. Az átalakítással a Szilas pihenő lassítósávja megszűnik, így a közlekedőknek a külső (gyűjtő-elosztó) sávból lesz lehetőségük kihajtani a pihenőbe. Ezen forgalmirend-változásra burkolati jelekkel és táblázással is felhívják majd a közlekedők figyelmét. Fontos kiemelni ugyanakkor, hogy a szakaszon a 100 km/órás sebességkorlátozás megmarad.
Az M3-as autópálya bevezető szakaszán (Budapest irányába) hasonló átalakításra sajnos nincs lehetőség, ugyanis a pihenőből, valamint az M0-s autópályáról felhajtó járművek részére önálló gyorsítósávot szükséges biztosítani ahhoz, hogy dinamikusan, a forgalmat nem akadályozva csatlakozzanak be a főpályán haladó forgalomba.
A társaság a közlekedők türelmét és megértését kéri az átépítési munkálatok miatti korlátozások idejére, illetve felhívja az autósok figyelmét arra, hogy az átalakítást követően ne rutinból vezessenek az M3-as kivezető szakaszán és mindenképpen vegyék figyelembe az új forgalmi rendet.
Ha már ennyit áldoznak a határontúli magyarok lakta romániai területek és Magyarország összekötésére a 48-as főút felújításával, akkor már egy ugyanilyen hasonló projektbe belevehetnék a 4911-es és a 4925-ös összekötő utak továbbfejlesztését is (amely a határátkelőn át a romániai 1F főúthoz csatlakozik hozzá, mert ez a három út együtt a Nyíregyháza-Nyírbátor-Nagykároly kapcsolatot teremti meg.
Debrecen és környéke most már ki van szolgálva rendesen, csak éppen egy normális északi elkerülő kéne neki, hogy közlekedni is lehessen arrafelé. A 354-es utat marhára nem értem, illetve szép, hogy Bocskaikertet is elkerüli, na de akkor is hiányzik egy jókora darab a 471 felé...
...és majd pár év múlva szélesítik az egész 813-at és majd megy a vakarózás, hogy ugyan biza miért nem lehetett annak idején, 2017-ben, 2x2 sávosra építeni azt a nyomorult hidat...
Mindez igaz addig, amig csak a Debrecen -> Nyiregy iranyrol beszelünk. De Janink szerint a Nyiregy -> Debrecen iranyt is meg akarjak csinalni. Azaz nem csak a jobb kicsi ivet, hanem a mütargyas atvezetöst is.