Debrecen és környéke most már ki van szolgálva rendesen, csak éppen egy normális északi elkerülő kéne neki, hogy közlekedni is lehessen arrafelé. A 354-es utat marhára nem értem, illetve szép, hogy Bocskaikertet is elkerüli, na de akkor is hiányzik egy jókora darab a 471 felé...
...és majd pár év múlva szélesítik az egész 813-at és majd megy a vakarózás, hogy ugyan biza miért nem lehetett annak idején, 2017-ben, 2x2 sávosra építeni azt a nyomorult hidat...
Mindez igaz addig, amig csak a Debrecen -> Nyiregy iranyrol beszelünk. De Janink szerint a Nyiregy -> Debrecen iranyt is meg akarjak csinalni. Azaz nem csak a jobb kicsi ivet, hanem a mütargyas atvezetöst is.
A Miskolc-Debrecen szakaszra sem szokás egy hetes matricát venni, mert az m30-m3-m35 szakasz is hosszabb, mint főúton. Ott a főváros felé hajlik el a nyomvonal.
A Hajdúnánás-Nyíregyháza út a 3317-es. Ez az út a megyehatár Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei oldalán főútvonal-minőségben van felújítva. A javítandó szakasz a megyehatár Hajdú-Bihar megyei oldalára esik, ami Hajdúdorog és Hajdúnánás külterületén halad át. Eme szakasz felújítását kellene befejezni még, mert a javítás jelenleg annál a fázisnál áll, hogy az összes kátyú strapabíró minőségi kátyútömést kapott, csak éppen a felülete nem lehetett sima.
Pár éve ugyanígy újították fel a 3502-es utat elejétől végig, (Tv.-Hn.-Hb.), és a 3501-es utat (Polg.-Hn.) is, a Keleti-főcsatorna híd-környéki 5 km-es "kis" szakaszának kivételével. Utolsó fázisként ui. a végleges kátyútöméseket végig vastag, és erős új aszfaltszőnyeggel burkolják le.A 3502-es út (Tv.-Hn.-Hb.) azóta főútvonal minőségű, ha kitáblázva nincs is. (Ezen egyébként az éjjeli nyomvonal-azonosítást elősegítő fényvisszaverő prizmás szegélypóznák(!!) is ki vannak építve végig, és a terelővonal is tisztán látszik éjjel is, mert újrafestették azt is.
A 3317-esen is "csak" ez, a töméseket lezáró új vastag aszfaltszőnyeg hiányzik már... .. . Ezzel lenne ui. teljesen készen az út.... !
Amúgy meg az utakat tervező szakiknak elő kellene húzni a szekrény mélyéről, és a friss ez évi baleseti statisztikai térképeket előcibálni, és ahol az ördögien rossz képet mutat, ott kellene megkezdeni a 2×2 sávosítást, de ott aztán minél sürgősebben!!!
Mindannyian tudjuk, hogy az M3 építésénél meghatározó volt, hogy Nyíregyháza és Debrecen polgármesterei az országos politikában lényegében főszerepet játszottak. A jelenlegi nyomvonal, az M3, M35 az adott pillanatban következő választások előtt elkészülhetett, és mindketten elmondhatták, hogy "elintézték" hogy az ő városukat eléri az autópálya. Az, hogy a Nyíregyháza és Debrecen közötti forgalomra lehetett volna egy a Görbeházánál keletebbre lévő elágazás, megoldva a két 100 ezer lakosnál nagyobb város közötti forgalmat, az így akkor nem lehetett fontos szempont. Most Lajosunk próbálja helyrehozni ezzel a csatlakozással az ügyet, de nem lehet. A két autópálya elválásának legalább 30 kilométerrel keletre kellene lennie, hogy a két nagyváros közötti forgalmat is gazdaságosan szolgálja.
Nem egyből jut eszébe egy 1-2 éve épített 338-as út. Helyette a fejébe "kőbe" van vésve az M35-M3 út vagy a régi 4-es főút, amit nem felejt el. Mindenki az autópályákat részesíti előnyben, még ott is, ahol van jobb alternatíva, mint itt a 338-as! :)
Természetesen a 4-es itt is 2×2 sávosítható. De előbb sokkal előbbre való lenne(!!!) A 4-esnek az agyonterhelt Debrecen-Monor szakasza.