...és majd pár év múlva szélesítik az egész 813-at és majd megy a vakarózás, hogy ugyan biza miért nem lehetett annak idején, 2017-ben, 2x2 sávosra építeni azt a nyomorult hidat...
Mindez igaz addig, amig csak a Debrecen -> Nyiregy iranyrol beszelünk. De Janink szerint a Nyiregy -> Debrecen iranyt is meg akarjak csinalni. Azaz nem csak a jobb kicsi ivet, hanem a mütargyas atvezetöst is.
A Miskolc-Debrecen szakaszra sem szokás egy hetes matricát venni, mert az m30-m3-m35 szakasz is hosszabb, mint főúton. Ott a főváros felé hajlik el a nyomvonal.
A Hajdúnánás-Nyíregyháza út a 3317-es. Ez az út a megyehatár Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei oldalán főútvonal-minőségben van felújítva. A javítandó szakasz a megyehatár Hajdú-Bihar megyei oldalára esik, ami Hajdúdorog és Hajdúnánás külterületén halad át. Eme szakasz felújítását kellene befejezni még, mert a javítás jelenleg annál a fázisnál áll, hogy az összes kátyú strapabíró minőségi kátyútömést kapott, csak éppen a felülete nem lehetett sima.
Pár éve ugyanígy újították fel a 3502-es utat elejétől végig, (Tv.-Hn.-Hb.), és a 3501-es utat (Polg.-Hn.) is, a Keleti-főcsatorna híd-környéki 5 km-es "kis" szakaszának kivételével. Utolsó fázisként ui. a végleges kátyútöméseket végig vastag, és erős új aszfaltszőnyeggel burkolják le.A 3502-es út (Tv.-Hn.-Hb.) azóta főútvonal minőségű, ha kitáblázva nincs is. (Ezen egyébként az éjjeli nyomvonal-azonosítást elősegítő fényvisszaverő prizmás szegélypóznák(!!) is ki vannak építve végig, és a terelővonal is tisztán látszik éjjel is, mert újrafestették azt is.
A 3317-esen is "csak" ez, a töméseket lezáró új vastag aszfaltszőnyeg hiányzik már... .. . Ezzel lenne ui. teljesen készen az út.... !
Amúgy meg az utakat tervező szakiknak elő kellene húzni a szekrény mélyéről, és a friss ez évi baleseti statisztikai térképeket előcibálni, és ahol az ördögien rossz képet mutat, ott kellene megkezdeni a 2×2 sávosítást, de ott aztán minél sürgősebben!!!
Mindannyian tudjuk, hogy az M3 építésénél meghatározó volt, hogy Nyíregyháza és Debrecen polgármesterei az országos politikában lényegében főszerepet játszottak. A jelenlegi nyomvonal, az M3, M35 az adott pillanatban következő választások előtt elkészülhetett, és mindketten elmondhatták, hogy "elintézték" hogy az ő városukat eléri az autópálya. Az, hogy a Nyíregyháza és Debrecen közötti forgalomra lehetett volna egy a Görbeházánál keletebbre lévő elágazás, megoldva a két 100 ezer lakosnál nagyobb város közötti forgalmat, az így akkor nem lehetett fontos szempont. Most Lajosunk próbálja helyrehozni ezzel a csatlakozással az ügyet, de nem lehet. A két autópálya elválásának legalább 30 kilométerrel keletre kellene lennie, hogy a két nagyváros közötti forgalmat is gazdaságosan szolgálja.
Nem egyből jut eszébe egy 1-2 éve épített 338-as út. Helyette a fejébe "kőbe" van vésve az M35-M3 út vagy a régi 4-es főút, amit nem felejt el. Mindenki az autópályákat részesíti előnyben, még ott is, ahol van jobb alternatíva, mint itt a 338-as! :)
Természetesen a 4-es itt is 2×2 sávosítható. De előbb sokkal előbbre való lenne(!!!) A 4-esnek az agyonterhelt Debrecen-Monor szakasza.
"A csomópont kiépítésének sokkal jobb magyarázata lehet, hogy Debrecen felől is sokan járnak a LEGO-ba dolgozni, és azt már nem Nyíregyháza felől a 4-esen át célszerű megközelíteni Debrecen felől, mert így át kell menni Nyíregyházán, miután a LEGO-t a 36-os út mentén találjuk, hanem az M35-ön és az M3-on át. Ehhez viszont valóban ki kell építeni a csomópont hiányzó Debrecen-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza vezető ágait."
Ez egy "közel sem optimális" útvonal. Debrecenből a LEGO-ba a 4-M3-338 útvonalon leggyorsabb eljutni. Nem kell Nyíregyházát átmenni. Nem mellesleg kétlem, hogy Debrecenből annyian járnak át a LEGO-ba dolgozni, hogy egy autópálya csomópontot megérne. Inkább a 4-est kellene 2x2 sávossá átépíteni.
"Nincs az a hülye, aki Debrecenből - Nyíregyházára arra menne :), amikor ott van a 4-es út..."
Persze hogy nem fognak az M35 felé kerülni... Ott a 4-es út, ami évtizedek óta elkerüli Újfehértót, Téglást, és Hajdúhadházt is. Csak Bocskaikerten megy át, de az meg csak 1 km lakott terület, amolyan "egy sor WC+egy sor ház" típusú "falu", de inkább csak településrész. A 4-est ezen a részen jó karban tartják, és ide már nem érvényes az ami a Debrecen-Monor szakaszára igaz, hogy forgalmilag balesetveszélyesen túlterhelt. Ezen a részén elviselhetően kisebb a forgalma.
A csomópont kiépítésének sokkal jobb magyarázata lehet, hogy Debrecen felől is sokan járnak a LEGO-ba dolgozni, és azt már nem Nyíregyháza felől a 4-esen át célszerű megközelíteni Debrecen felől, mert így át kell menni Nyíregyházán, miután a LEGO-t a 36-os út mentén találjuk, hanem az M35-ön és az M3-on át. Ehhez viszont valóban ki kell építeni a csomópont hiányzó Debrecen-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Debrecen oda-vissza vezető ágait.
Az M35-tel a nagyobbik baj az, hogy még mindig csak épül, de nincsen kész az a része, ami a román határ felé, ill. ami 47-es felé(!!) megy tovább.
"Kósa Lajos beszélt arról, hogy mindeddig nem épült ki teljesen az M35-ös és az M3-as autópálya csomópontja. Akkoriban a szocialista kormány a polgári pihenőparkra költötte az erre szánt pénzt, de mint kiderült, ez a pihenőpark nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A kormány most úgy döntött, hogy a korábban elkészült terveket felülvizsgálja, és megépíti a csomópont hiányzó részeit.
A Budapestet és Nyíregyházát összekötő M3-as autópályától az M35-ös sztráda vezet Debrecenbe. A 35 kilométeres autópályát 2006 decemberében adták át, a két sztráda Görbeházánál lévő csomópontját azonban a mai napig nem fejezték be. 2006-ban ugyanis a csomópont építésének csak az első üteme valósult meg. Ez azt jelenti, hogy most még hiányoznak azok az ágak, melyek a Debrecen-Nyíregyháza és a Nyíregyháza-Debrecen irányú forgalmakat vezetnék egyik autópályáról a másikra. A csomópont előtt lehajtva országos közúton érhető el a két irány. Ezen változtat majd a csomópont befejezése.
A miniszter kiemelte, hogy mivel az M4-es, az M35-ös és az M3-as is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat része lesz, a tranzitforgalom miatt fontos befejezni a csomópontot, melynek félbehagyása egy „nagyon rossz döntés volt”. A jelenlegi becslések szerint a munka kétmilliárd forintba kerül majd, s jövő évben el szeretnék végezni."
Mivel az Egom-Bgyarmat forgalom Szlovakian at a legrövidebb, ezert az nem terheli BP. eszak környeket, igy azt tehermentesiteni sem kell. De erölködj meg tovabb. A jelszo: harisnya!
"(És miért Egom-Bgyarmat? Azon túl hogy ránéztél a térképre és erre lehet legjobban felfűzni az elméleted.)"
Azért mert az országhatár-menti régiók közül ez az egyetlen, ahol a Duna-folyó ténylegesen elgátolja egy Bp.-környéket forgalmilag észak felől tehermentesítő decentralizáló körgyűrű kiépítését mindaddig, amíg(!) a szobi híd nem épül meg.