Vannak zónázók is, amik ugyan Rákosrendezőn nem állnak meg, de a kereszteződésen áthaladnak. Dunakeszi felől (ha jól látom), napközben félóránként jön a személy és óránként a zónázó. Fót felől csak óránként egy vonat. Esztergom felől egy személy és egy zónázó. Ha jól számolom, irányonként 6, összesen 12 vonat óránként, tehát 5 percenként jön vonat, amiből 4 a kereszteződés előtt áll meg. Ez a szentendrei HÉV-en mondjuk a csillaghegyi átjáróban a csúcsidőn kívüli terhelés (illetve picit kevesebb, mert nem áll meg az összes vonat a megálló előtt, csak harmaduk). Ez tud dugót okozni.
Évekkel ezelőtt vkitől (nem részemről) felmerült egy elég hagyománytörő ötlet: Szerencs u., M3 (hadd nevezzem én is így :) 2*2 felüljáró, csak kifelé (!). Egyébiránt marad a lámpa. Gondolom, a felvetés annyira szokatlan volt, hogy, a különböző irányultságoktól függetlenül, még csak hozzászólást sem kapott...
Amúgy könnyű kiszámolni: személyvonatból van az esztergomi, váci, veresegyházi, ezek napközben óránként, ütemesen járnak
Vagy nem. Elég fellapozni az Elvirát: csak Budapestről Vác felé minimum négy vonat indul egy irányba napközben (2 vácig, egy zónázó szobig megy egy veresi), erre rájön időnként még egy gyorsított. Esztergom felé további két vonat per óra, ez így szumma 6-7, és mivel vissza is jönnek, összességében 12-14 vonat óránként.
Én sem vagyok szakember, de azért át lehet kelni ott, ha nem is nagyon egyszerű ;-) Amúgy könnyű kiszámolni: személyvonatból van az esztergomi, váci, veresegyházi, ezek napközben óránként, ütemesen járnak, vagyis lesz hat vonatunk/óra, és ezek jó esetben akár találkozhatnak is a sorompónál. Csúcsban azt hiszem ennél pont kétszer ennyi vonat jár, cserébe viszont nincs teherforgalom.
Értem én, de egyrészt ha a balra kanyarodók nem is mennének arra, akkor kisebb lenne a sor a Szerencs utcában, másrészt a balra kanyarodás meg a zebra a sárga ciklusra is hatással van.
Szóval akár még gyalogos felüljárót is lehetne építeni, mert a zebra kiiktatása is rövidítés lehetne a cikluson.
Amennyire én tudom, de én nem vagyok se közúti, se vasúti szakember, hogy a sorompót csak akkor nyitják fel jelenleg manuálisan, amikor Rákosrendező és a Nyugati között nem halad vonat. Ez napközben mondjuk 60 percből 5 lehet.
Ez elvben akjár így is lehetne. A Szegedi út Rákosrendező állomáson halad keresztül, ez azért kicsit összetettebbé teszi a történetet. Az elv ugyanaz, mint amit írsz, csak nagyjából minden mennyiséget meg kell szorozni tízzel.
A balra kanyarodás nem oszt, nem szoroz, főleg amióta felfestéssel is arra ösztönzik az autósokat, hogy ne egymást akadályozva álljanak meg a kereszteződés közepén, az egyenes forgalom ettől még tud haladni.
A lámpaciklus módosítását már meglépték a metrópótlás első napján. Tök jó volt, reggel már a Rákos útról sem lehetett befordulni a Szerencs utcába...
"Ebből a Szegedi út gyakorlatilag mintha nem is lenne, mert a biztosító berendezés olyan elavult, hogy szinte állandóan zárva van a sorompó."
Az ilyen és a hozzá hasonló olyan helyeken, ahol csak és kizárólag a fényjelző elavultsága okozza a bajt, azon néhány közlekedéstechnikai elektromérnök segítségével és a villamos jelzőrendszer vezérlő részének korszerűbbre cserélésével még viszonylag nem túl magas költségen feljavítható lenne a forgalomszabályozó jelzőrendszer hatékonysága.
1-2 darab vadiúj elektronikai panel, pár mérnök, ésszerű áttervezés, és 2-3 napos átszerelés hosszabb talán időre is megoldaná ezt és a hozzá hasonló jelzőrendszeri problémákat.
A kettő, amit írtam, összefügg. Róbert Károly körűt és Árpád úti felüljáró között a vasutat kb. 5 kilométer hosszban csak két helyen lehet keresztezni, ott is szintben csak. Ebből a Szegedi út gyakorlatilag mintha nem is lenne, mert a biztosító berendezés olyan elavult, hogy szinte állandóan zárva van a sorompó. A Szerencs utcai meg túlterhelt. Az M3 keresztezéséhez Délről Északra a Rákospalotai határút jó, a Rekettye utcánál 3,2m magasság korlátozás van, a Rákos - Széchenyi kereszteződést már nem nagyon lehet úgy tovább terhelni, hogy ne duguljon be. Hasonló a Pázmány - Szerencs. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy legalább a balra kanyarodás megtiltása (kamerával ellenőrizve), és a lámpaciklus rövidítése egy próbát megérne. A többihez sokkal nagyobb beruházás kellene.
A Hadrianus engem eléggé meglepett, a bejövő forgalom elől elzárt sáv pedig meglehetősen kaotikusra sikeredett, de összességében nem lett rossz. Őszintén szólva itt helye lenne oda-vissza két-két sávnak, és ugye fizikai hely is lenne ehhez... Szombat délelőtt mindenesetre két szgk összecsókolózott az új sávokban... Na és a bejövő 11 - Hadrianus balra fordulás továbbra sem megoldott.
Nem tudom, hogy a metrófelújítás, vagy a lámpás körforgalom tapasztalatai, vagy mi kellett hozzá, mert múlt héten nem voltam Magyarországon, de megszűnt a buszsáv, viszont cserébe városból kifelé két sávon lehet Hadrianus illletve Madzsar felől a 11 felé menni. Így három év után köszönöm. Illetve azt hiszem, most már le lehet írni, hogy a lámpás körforgalom is összességében bevált, azt is köszönöm, ha olvassa, akinek része volt benne.
Jó pár éve, hogy laikusként különböző fórumokon és hivatalos csatornákon javaslatokat teszek. Nyilván nem mind az én személyes javaslatom alapján, de azért jó érzés, hogy sikerült még:
- Petneházy-Röppentyű
- Teve - Róbert Károly
- Záhony u - Szentendrei
- meg egy-két jobbra kis ívben zöld, nem untatnálak benneteket vele
Két nagyobb volumenű projekt, amivel viszont nem állok jól, ha valaki fogja az üzenetet, és szeretne beszállni
- Szegedi úti sorompú helyzetének javítása bárhogyan
A projekt a tervek szerint 2019 őszére fejeződik be, ezzel teljessé válik a négysávos összeköttetés Budapest és – Mariboron és Ljubljanán keresztül – az Adriai-tenger koperi kikötője között.
A beírásom lényegesebb pontja azonban a 32-es útra vonatkozott: folt hátán folt, rázza a futóművet, mert a kátyútömések nem egy szintben vannak, hanem 4-5 centisek a szinteltérések, és egymásba is bele vannak már foltozva, ahol meg nem, ott veszélyesen nyomvályús, dobálja az autót magasságra és kissé oldalra is; ezek miatt pedig csak a 75-85 km/h javasolt oda -- a Jászberény-Jászfényszarui elágazópont közé (máshol nem tudom milyen, mivel csak itt mentem rajta) -- , mert egyébként balesetveszélyes lenne, pl. 90 km/h-val már talán inkább(!) igen! A 33-as Tisza-hídja is nyomvályús, de ez csak kellemetlen, még nem balesetveszélyes, de idővel ezt is ki kellene már majd javíttatni! Ez az út (a 33-as) máshol jó.
Van olyan NIF-es térkép, amin az lenne látható, hogy melyik utat mikor és milyen mértékben javították fel???
A 32-es utat is kijavíthatnák, költhetnének már erre is egyszer... . Tegnap volt egy utam Bp.-re, 33-31-32 kombináció után Jászfényszaru-Nagytarcsa-Cinkota-Herminamező volt az útirányom, és ebből a 32-es főút Jászberény és Jászfényszarui elágazás közötti szakasza -- és Jászberény belterületén csaknem végig!!! -- több helyen 500-1000 m hosszakon veszélyesen nyomvályús, dobálja az autót, lassítani kell 75-85 km/h-ra, mert különben tönkreteszi a futóművet, olyan agyonfoltozott és nyomvályús... . :(((
A többi út kiváló,a 31-es olyan végig mintha most újították volna fel, a 33-as is remek állapotban van,kivéve a Poroszló-Tiszafüredi Tisza-hidat, azt nyomvályúsodás miatt javítani kellene.