Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37933

Vannak zónázók is, amik ugyan Rákosrendezőn nem állnak meg, de a kereszteződésen áthaladnak. Dunakeszi felől (ha jól látom), napközben félóránként jön a személy és óránként a zónázó. Fót felől csak óránként egy vonat. Esztergom felől egy személy és egy zónázó. Ha jól számolom, irányonként 6, összesen 12 vonat óránként, tehát 5 percenként jön vonat, amiből 4 a kereszteződés előtt áll meg. Ez a szentendrei HÉV-en mondjuk a csillaghegyi átjáróban a csúcsidőn kívüli terhelés (illetve picit kevesebb, mert nem áll meg az összes vonat a megálló előtt, csak harmaduk). Ez tud dugót okozni.

Előzmény: troglodita (37930)
adiaboli Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37932

Évekkel ezelőtt vkitől (nem részemről) felmerült egy elég hagyománytörő ötlet: Szerencs u., M3 (hadd nevezzem én is így :) 2*2 felüljáró, csak kifelé (!). Egyébiránt marad a lámpa. Gondolom, a felvetés annyira szokatlan volt, hogy, a különböző irányultságoktól függetlenül, még csak hozzászólást sem kapott...

toto92 Creative Commons License 2017.11.22 0 2 37931

Amúgy könnyű kiszámolni: személyvonatból van az esztergomi, váci, veresegyházi, ezek napközben óránként, ütemesen járnak

 

Vagy nem. Elég fellapozni az Elvirát: csak Budapestről Vác felé minimum négy vonat indul egy irányba napközben (2 vácig, egy zónázó szobig megy egy veresi), erre rájön időnként még egy gyorsított. Esztergom felé további két vonat per óra, ez így szumma 6-7, és mivel vissza is jönnek, összességében 12-14 vonat óránként. 

Előzmény: troglodita (37930)
troglodita Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37930

Én sem vagyok szakember, de azért át lehet kelni ott, ha nem is nagyon egyszerű ;-) Amúgy könnyű kiszámolni: személyvonatból van az esztergomi, váci, veresegyházi, ezek napközben óránként, ütemesen járnak, vagyis lesz hat vonatunk/óra, és ezek jó esetben akár találkozhatnak is a sorompónál. Csúcsban azt hiszem ennél pont kétszer ennyi vonat jár, cserébe viszont nincs teherforgalom.

Előzmény: hbe (37928)
hbe Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37929

Értem én, de egyrészt ha a balra kanyarodók nem is mennének arra, akkor kisebb lenne a sor a Szerencs utcában, másrészt a balra kanyarodás meg a zebra a sárga ciklusra is hatással van.

Szóval akár még gyalogos felüljárót is lehetne építeni, mert a zebra kiiktatása is rövidítés lehetne a cikluson.

Előzmény: toto92 (37924)
hbe Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37928

Amennyire én tudom, de én nem vagyok se közúti, se vasúti szakember, hogy a sorompót csak akkor nyitják fel jelenleg manuálisan, amikor Rákosrendező és a Nyugati között nem halad vonat. Ez napközben mondjuk 60 percből 5 lehet.

Előzmény: Fradista Utazó (37927)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37927

Ez elvben akjár így is lehetne. A Szegedi út Rákosrendező állomáson halad keresztül, ez azért kicsit összetettebbé teszi a történetet. Az elv ugyanaz, mint amit írsz, csak nagyjából minden mennyiséget meg kell szorozni tízzel. 

Előzmény: Hírfigyelő (37923)
toto92 Creative Commons License 2017.11.22 -2 1 37926

Szavakon lovaglás helyett a probléma megértésével is tehetsz egy próbát, lehet messzebbre visz.

Előzmény: trizs77 (37925)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.22 -3 0 37925

Javasolnám még, hogy építsünk falat az m3-as mellé végig, aki meg át akar menni Rákospalota egyik oldalára a másikról, az így járt......

 

-------------------

 

1./ Rákospalotán  NINCS  M3-as autópálya.

 

2./ Miben befolyásolja a keresztforgalmat a fal megléte vagy hiánya ?

 

 

Előzmény: toto92 (37922)
toto92 Creative Commons License 2017.11.22 0 1 37924

A balra kanyarodás nem oszt, nem szoroz, főleg amióta felfestéssel is arra ösztönzik az autósokat, hogy ne egymást akadályozva álljanak meg a kereszteződés közepén, az egyenes forgalom ettől még tud haladni.

 

A lámpaciklus módosítását már meglépték a metrópótlás első napján. Tök jó volt, reggel már a Rákos útról sem lehetett befordulni a Szerencs utcába...

Előzmény: hbe (37921)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37923

"Ebből a Szegedi út gyakorlatilag mintha nem is lenne, mert a biztosító berendezés olyan elavult, hogy szinte állandóan zárva van a sorompó."

 

Az ilyen és a hozzá hasonló olyan helyeken, ahol csak és kizárólag a fényjelző elavultsága okozza a bajt, azon néhány közlekedéstechnikai elektromérnök segítségével és a villamos jelzőrendszer vezérlő részének korszerűbbre cserélésével még viszonylag nem túl magas költségen feljavítható lenne a forgalomszabályozó jelzőrendszer hatékonysága.

1-2 darab vadiúj elektronikai panel, pár mérnök, ésszerű áttervezés, és 2-3 napos átszerelés hosszabb talán időre is megoldaná ezt és a hozzá hasonló jelzőrendszeri problémákat.

Előzmény: hbe (37921)
toto92 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37922

Javasolnám még, hogy építsünk falat az m3-as mellé végig, aki meg át akar menni Rákospalota egyik oldalára a másikról, az így járt...

Előzmény: Jared- (37916)
hbe Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37921

A kettő, amit írtam, összefügg. Róbert Károly körűt és Árpád úti felüljáró között a vasutat kb. 5 kilométer hosszban csak két helyen lehet keresztezni, ott is szintben csak. Ebből a Szegedi út gyakorlatilag mintha nem is lenne, mert a biztosító berendezés olyan elavult, hogy szinte állandóan zárva van a sorompó. A Szerencs utcai meg túlterhelt. Az M3 keresztezéséhez Délről Északra a Rákospalotai határút jó, a Rekettye utcánál 3,2m magasság korlátozás van, a Rákos - Széchenyi kereszteződést már nem nagyon lehet úgy tovább terhelni, hogy ne duguljon be. Hasonló a Pázmány - Szerencs. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy legalább a balra kanyarodás megtiltása (kamerával ellenőrizve), és a lámpaciklus rövidítése egy próbát megérne. A többihez sokkal nagyobb beruházás kellene.

Előzmény: Jared- (37916)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37920

elsősorban közlekedési kultúra kérdése, de ÚTÉPÍTÉS ügyben is van még tennivalónk, hogy legalább az EU átlag alá kerüljünk:

 

 

 

Mr Reacher Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37919
troglodita Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37918

A Hadrianus engem eléggé meglepett, a bejövő forgalom elől elzárt sáv pedig meglehetősen kaotikusra sikeredett, de összességében nem lett rossz. Őszintén szólva itt helye lenne oda-vissza két-két sávnak, és ugye fizikai hely is lenne ehhez... Szombat délelőtt mindenesetre két szgk összecsókolózott az új sávokban... Na és a bejövő 11 - Hadrianus balra fordulás továbbra sem megoldott.

Előzmény: hbe (37914)
mzdude Creative Commons License 2017.11.22 0 0 37917

Minden relatív, de bőven előfordul, hogy 2-3 lámpaváltást kell várni, mire átjutsz keresztben.

Előzmény: Jared- (37916)
Jared- Creative Commons License 2017.11.22 0 1 37916

Szerencs utca dugó kifelé

 

Miért nem zárják le végre azt a keresztezödést? Akkora forgalmat bonyolit hogy ne lehetne a Szentmihályi vagy a Széchényi út fele terelni a népet?

Előzmény: hbe (37914)
dimelo Creative Commons License 2017.11.21 0 0 37915

Köszi! Akkor a helyzet még erősebben vasút-orientált.

Előzmény: trizs77 (37911)
hbe Creative Commons License 2017.11.21 0 0 37914

Nem tudom, hogy a metrófelújítás, vagy a lámpás körforgalom tapasztalatai, vagy mi kellett hozzá, mert múlt héten nem voltam Magyarországon, de megszűnt a buszsáv, viszont cserébe városból kifelé két sávon lehet Hadrianus illletve Madzsar felől a 11 felé menni. Így három év után köszönöm. Illetve azt hiszem, most már le lehet írni, hogy a lámpás körforgalom is összességében bevált, azt is köszönöm, ha olvassa, akinek része volt benne.

 

Jó pár éve, hogy laikusként különböző fórumokon és hivatalos csatornákon javaslatokat teszek. Nyilván nem mind az én személyes javaslatom alapján, de azért jó érzés, hogy sikerült még:

- Petneházy-Röppentyű

- Teve - Róbert Károly

- Záhony u - Szentendrei

- meg egy-két jobbra kis ívben zöld, nem untatnálak benneteket vele

 

Két nagyobb volumenű projekt, amivel viszont nem állok jól, ha valaki fogja az üzenetet, és szeretne beszállni

- Szegedi úti sorompú helyzetének javítása bárhogyan

- Szerencs utca dugó kifelé

Előzmény: hbe (30351)
mash.69 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 37913

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/11/megkezdte-az-m70-es-negysavusitasat-az-euroaszfalt-es-a-colas

 

Na akkor az M70is 4 sávos lesz végig.....

 

A projekt a tervek szerint 2019 őszére fejeződik be, ezzel teljessé válik a négysávos összeköttetés Budapest és – Mariboron és Ljubljanán keresztül – az Adriai-tenger koperi kikötője között.

Előzmény: mash.69 (37912)
mash.69 Creative Commons License 2017.11.21 0 2 37912
trizs77 Creative Commons License 2017.11.21 0 1 37911

1,6 millió kamion  40 tonnával  (kis túlzás) = 64 millió tonna szállítva kamionnal

 

--------------

 

Ez nem így van.

Bár jó lenne ha így lenne.

 

Egy kamion összsúlya  lehet 40 tonna.

Hasznos raksúlya 22-24 tonna.

 

Egy kamion, átlagosan 12-15 tonna árút szállít.

 

Tehát az a 1,6 millió kamion,  nem 64 millió tonnát szállított, hanem kb. 24 millió tonnát.

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (37910)
dimelo Creative Commons License 2017.11.21 0 0 37910

1,6 millió kamion  40 tonnával  (kis túlzás) = 64 millió tonna szállítva kamionnal

de akkor 1900 millió (1,9 milliárd) tonna konténervonatokon?

 

A napi gépjármű mennyiség nem is olyan sok...

A biztonsági intézkedések is csökkenthetik...

Előzmény: trizs77 (37907)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.21 0 0 37909

Igen, mert szép új állapotú a 31-es.

 

A beírásom lényegesebb pontja azonban a 32-es útra vonatkozott: folt hátán folt, rázza a futóművet, mert a kátyútömések nem egy szintben vannak, hanem 4-5 centisek a szinteltérések, és egymásba is bele vannak már foltozva, ahol meg nem, ott veszélyesen nyomvályús, dobálja az autót magasságra és kissé oldalra is; ezek miatt pedig csak a 75-85 km/h javasolt oda -- a Jászberény-Jászfényszarui elágazópont közé (máshol nem tudom milyen, mivel csak itt mentem rajta) -- , mert egyébként balesetveszélyes lenne, pl. 90 km/h-val már talán inkább(!) igen! A 33-as Tisza-hídja is nyomvályús, de ez csak kellemetlen, még nem balesetveszélyes, de idővel ezt is ki kellene már majd javíttatni! Ez az út (a 33-as) máshol jó.

 

Van olyan NIF-es térkép, amin az lenne látható, hogy melyik utat mikor és milyen mértékben javították fel???

Előzmény: RadiX (37908)
RadiX Creative Commons License 2017.11.21 -1 2 37908

 31-es olyan végig mintha most újították volna fel

 


Talán mert most újították fel (tavaly).

Előzmény: Hírfigyelő (37906)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.20 0 1 37907

 

http://index.hu/gazdasag/2017/11/20/uj_neven_folytatja_a_csalagutat_uzemelteto_ceg/

 

   Évente 1,6 millió kamion, 2,6 millió személyautó és közel kétmilliárd tonna áruszállítmány halad keresztül a Csalagúton.

 

1,6 millió kamion.

 

Naponta 4400 kamion.

Irányonként napi 2200 kamion.

 

Plusz a konténervonatok, plusz naponta 7200 személyautó.

Hírfigyelő Creative Commons License 2017.11.20 0 0 37906

A 32-es utat is kijavíthatnák, költhetnének már erre is egyszer... . Tegnap volt egy utam Bp.-re, 33-31-32 kombináció után Jászfényszaru-Nagytarcsa-Cinkota-Herminamező volt az útirányom, és ebből a 32-es főút Jászberény és Jászfényszarui elágazás közötti szakasza -- és Jászberény belterületén csaknem végig!!! -- több helyen 500-1000 m hosszakon veszélyesen nyomvályús, dobálja az autót, lassítani kell 75-85 km/h-ra, mert különben tönkreteszi a futóművet, olyan agyonfoltozott és nyomvályús... . :(((

 

A többi út kiváló, a 31-es olyan végig mintha most újították volna fel, a 33-as is remek állapotban van, kivéve a Poroszló-Tiszafüredi Tisza-hidat, azt nyomvályúsodás miatt javítani kellene.

troglodita Creative Commons License 2017.11.17 0 0 37905

Ezt az új M35-öt és 481-et majd karácsony után letesztelem, hogy ne a négyes környékén lakókat nyomasszam én is ;-)

Előzmény: tocsikolnak (37904)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.11.17 0 0 37904

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!