Persze. De néha kicsit az az érzésem hogy itt páran minden áron kritizálnak. Ès szerintem ez nem jó. Vannak hibák persze, mint mindenhol, de Magyarország alapvetöen nem szar hely. Autópályahálózatot tekintve sem.
(pl. hogy lassan a vasúthálózatunk 2/3-a villamositva van, kifejezetten tetszik)
Azért alapvetően igaza van, mert amilyen véletlenszerűen fektetnek itt le bizonyos aszfaltcsíkokat, hát elég nehéz bármiért is lelkesedni. Bár én személy szerint az M5-M43-nak nagyon örülök ;-)))
És jó lesz/lett nagyon ennek az északi elkerülőnek a vonalvezetése, az ott lakók gondolom örülnek neki nagyon. Amúgy sem értem, hogy minek ez a szakasz, az M5-ről simán le lehet jönni az M5-5 kereszteződésénél, ha pedig a 44-esre akar valaki menni, akkor nem itt kerüli meg a várost, hanem délről, az 54-es felől.
Na igen, de Bács-Kiskun matricám még nekem sincs, pedig én elég gyakran járok a szüleimhez Szegedre ;-))) Amúgy röhej, hogy Kecskemét körül már annyi elkerülőt építenek, mint a szemét, de nekem akkor is az a legjobb, ha 50-el átmegyek az egész városon... Amúgy most nézem, hogy Kistelekig mehetnék B-K matricával, na de akkor a Kiskunfélegyháza-Kistelek út kiesik, azon pedig imádok 120-al teperni az erdő közepén ,-)
De ugye eléggé általános probléma ez: ott megy a település határában a fizetős autópálya, közben túl nagy az átmenőforgalom és akkor rínak a városiak, hogy épüljön elkerülő. Vagy az elkerülő már régebben megépült és akkor erre jön rá a teljesen váratlan nyomvezetésű új autópálya vagy autóút...
Szívesen! :) Ha megjelennek a tervezési szerződések és alá is írják őket, akkor már egy fokkal közelebb kerülünk a célhoz. Úgy érzem, hogy most megvan - meglesz az akarat hozzá, hogy tovább is vigyék. A végén minden kiderül.
A tervezett út az M7 autópálya és a 710. sz. főút 2019 második felére megépülő csomópontjától indul majd. A mintegy 65 kilométeres szakasz másik végpontja a 2007-ben átadott, Dunaújvárost Dunavecsével összekötő Pentele híd lesz. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott, mintegy 10 milliárd forintba kerülő előkészítés 2018 elején kezdődik el. A közbeszerzésen kiválasztandó tervezőknek 2022 végéig kell kidolgozniuk a megvalósíthatósági tanulmányt, a környezetvédelmi munkarészeket és az engedélyezési terveket.
Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Az új útszakasz az M8-tengely (a Graztól induló, Körmenden, Veszprémen, Dunaújvároson át Kecskemétig, majd két ágban Egerig és Békéscsabáig folytatódó sztrádakapcsolat) kiépítésének fontos mérföldköve. Magas ipari teljesítményt nyújtó nagyvárosokat, komoly gazdasági és idegenforgalmi potenciállal rendelkező térségeket köt össze, hathatós segítséget nyújthat a Budapest-Balaton viszonylatban főként a nyári hétvégéken tapasztalható forgalmi torlódások számának, kiterjedtségének csökkentésében.”
Az államtitkár hozzátette, hogy szintén hazai forrásból megindul az M8 Dunavecsétől Kecskemét felé vezető, mintegy 50 kilométeres folytatásának tervezése is. A beruházásokkal létrejövő M7-M6-M5 kapcsolat az M0 körgyűrűt érintő kerülőhöz és az egyéb, zömmel főúti alternatívákhoz képest is rövidebb idő alatt, alacsonyabb költséggel megtehető utat jelent majd. Siófok és Kecskemét központjai között a jelenlegi több mint két órás menetidő 1 óra 20 percre csökken. Az eljutás gyorsabbá, olcsóbbá és kényelmesebbé válik a Balaton térsége és a Dél-Alföld között.
Hétvégén a szélesedő M2-höz volt szerencsém, jó, hogy a hidak és csomópontok eleve a szélesebb vonalvezetéshez épültek annak idején, amit nem értek, hogy miért kellett szinte végig kitenni a 60-as táblát és felfesteni a sárga ideiglenes elválasztót ott is, ahol legkorábban majd csak novemberben lesz bármi érdemi munkavégzés...
Minden szart, még a hangyák pöcsének havonkénti növekedését is méri a KSH, de ha azt akarom megtudni, hogy Magyarország határait, melyik határátkelőhelyen hány kamion lépi át évente, arról nem tudnak semmit.