Szívesen! :) Ha megjelennek a tervezési szerződések és alá is írják őket, akkor már egy fokkal közelebb kerülünk a célhoz. Úgy érzem, hogy most megvan - meglesz az akarat hozzá, hogy tovább is vigyék. A végén minden kiderül.
A tervezett út az M7 autópálya és a 710. sz. főút 2019 második felére megépülő csomópontjától indul majd. A mintegy 65 kilométeres szakasz másik végpontja a 2007-ben átadott, Dunaújvárost Dunavecsével összekötő Pentele híd lesz. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott, mintegy 10 milliárd forintba kerülő előkészítés 2018 elején kezdődik el. A közbeszerzésen kiválasztandó tervezőknek 2022 végéig kell kidolgozniuk a megvalósíthatósági tanulmányt, a környezetvédelmi munkarészeket és az engedélyezési terveket.
Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Az új útszakasz az M8-tengely (a Graztól induló, Körmenden, Veszprémen, Dunaújvároson át Kecskemétig, majd két ágban Egerig és Békéscsabáig folytatódó sztrádakapcsolat) kiépítésének fontos mérföldköve. Magas ipari teljesítményt nyújtó nagyvárosokat, komoly gazdasági és idegenforgalmi potenciállal rendelkező térségeket köt össze, hathatós segítséget nyújthat a Budapest-Balaton viszonylatban főként a nyári hétvégéken tapasztalható forgalmi torlódások számának, kiterjedtségének csökkentésében.”
Az államtitkár hozzátette, hogy szintén hazai forrásból megindul az M8 Dunavecsétől Kecskemét felé vezető, mintegy 50 kilométeres folytatásának tervezése is. A beruházásokkal létrejövő M7-M6-M5 kapcsolat az M0 körgyűrűt érintő kerülőhöz és az egyéb, zömmel főúti alternatívákhoz képest is rövidebb idő alatt, alacsonyabb költséggel megtehető utat jelent majd. Siófok és Kecskemét központjai között a jelenlegi több mint két órás menetidő 1 óra 20 percre csökken. Az eljutás gyorsabbá, olcsóbbá és kényelmesebbé válik a Balaton térsége és a Dél-Alföld között.
Hétvégén a szélesedő M2-höz volt szerencsém, jó, hogy a hidak és csomópontok eleve a szélesebb vonalvezetéshez épültek annak idején, amit nem értek, hogy miért kellett szinte végig kitenni a 60-as táblát és felfesteni a sárga ideiglenes elválasztót ott is, ahol legkorábban majd csak novemberben lesz bármi érdemi munkavégzés...
Minden szart, még a hangyák pöcsének havonkénti növekedését is méri a KSH, de ha azt akarom megtudni, hogy Magyarország határait, melyik határátkelőhelyen hány kamion lépi át évente, arról nem tudnak semmit.
Sokszínű olvtársunk többször tett be ide forgalomszámlálási adatokat.
Ok.
Köszönjük.
Kérdésem.
Tus e valaki egy olyan oldalról ahol a határátkelőhelyek forgalmi adatai találhatók, hogy ne keljen a Közút-2016 Pdf több száz oldalát végig bogarászni, egyenként összeszedni.
Köszi Tőled az emberi hangot! Szerintem más a vita, és más a másik becsmérlése... (Ezek szerint Debrecen közlekedési rendje olyan tökéletes-egyedül az országban,- hogy hülye, aki csak még beszélni is akarna róla.)
-De mazohista lennék, ha ilyen lehülyézeseket vágynék olvasni-annyit nem ér az egész; pláne hogy változtatni sem tudunk bármely -csak általam hallucinált- debreceni/környéki anomálián:-(
Forgalomszámlálási adatokkal nem tudom alátámasztani, de indokoltnak tartom. Ezzel elkerülhetik a várost a Nagyhalász-Kótaj-Kemecse felől érkező és az M3-ra tartó kamionok is.
vezető 38-as útig, majd onnan a tőle északi irányban lévő Nyírszőlősnél vezető 3822-es útig folytatódhat.
KÖszi. De miért a 3822-esen van akkora forgalom, hogy meg kellett hosszabbítani a 38-astól az elkerülőt Nyírszőlősig? Ezért gondoltam ha lőd, hát legyen kövér :)
Biztos vagyok benne, hogy nem okoskodásból hanem jószándékból írtad.
Azért nincs belátható időn belül létjogosultsága az “északi elkerülőnek”, mert egyszerűen nincs olyan forgalom Nyírszőlős és Nyírpazony/Nyirtura közt, ami ezt indokolná. Persze ez nem mindig kizáró ok :)
Az általad javasolt nyomvonal kettévágná a város melletti parkerdőt és igen sok lakóépületet kellene lebontani. Esélytelen. Ráadásul a forgalom nem is indokolja ezt az összekötést. Tudtommal nincs is a tervekben az "északi elkerülő". Kb itt lenne 3934-es (Korányi F. út) keresztezése.
A nyugati elkerülő az M3-as autópályától a Tiszavasvári felé vezető 36-os főútig tavaly októberben készült el. Az építkezés a 36-os úttól a Nyíregyháza és Tokaj között vezető 38-as útig, majd onnan a tőle északi irányban lévő Nyírszőlősnél vezető 3822-es útig folytatódhat. Ezzel az új szakasszal válna teljessé a megyeszékhely nyugati elkerülője, nagyrészt mentesítve a belvárost a kamionforgalomtól.
Valahogy nekem logikusabb lett volna, ha nem észek felé viszik tovább elkerülőt Nyírszőlős felé,
hanem keletre fordulva egy szép egyenes úttal a 4-esig vinni.
Keresztezve a 3822-est, a 3834-est és Nyírpazonynál a 4-esbe vinne...