Abszolút igazad van - de nem tudsz jobbat. Ha a közlekedőkbe szorult volna annyi kultúra, hogy péntek délután kettőkor lépésben haladjanak az iskola meg az óvoda előtt, akkor elég lenne a tábla. De nem szorult, és a tábla nem kényszerít ki semmit. A fekvőrendőr igen.
Persze a másik oldal is megtette a magáét. Nem az autópályán kellene szundikálva radarozni (lézerezni), hanem az ilyen helyeken aktívan dolgozni. Esetleg időszakra vonatkozó sebességkorlátozásokat alkalmazni, amit szívesebben tart be a közlekedő - erre is egyetlen egy példát tudok csak, Újpestről.
A fekvőrendőrt utálom is, mert abszolút nincsen semmi értelme: csak arra "jó", hogy az alacsonyabb hasmagasságú autók alvázának a hátsó kerék és az orrkerék környéki részét leverje, mert annyit még engednek a lengéscsillapítók, hogy azt a 20 centit lesüllyedjen az autó, és emiatt az ilyen autók alvázfestése tönkremegy, de akár a fékcsöveket is besúrolhatja, ami már veszélyes is!
Normális gyalogátkelőn egyébként nincs is fekvőrendőr -- ez csak az utóbbi évek "betegsége"! -- , egy Kijelölt gyalogosátkelőhely tábla előtte + a síksima fekete-fehér zebra, ill. ha feltűnőbbé akarják tenni, akkor piros mezőben piros-fehér zebra, mint amilyeneket a 35-ösön Sajószöged belterületén is látni lehet. Ezerszer normálisabb, mint a fenékleverős fekvőrendőr! A normális és elfogadott jelzésmódú korlátozásra meg ott vannak a 30-as táblák már ha szükségesek... .
Én az iskolák környékére telepített buktatókat szeretem nagyon: este vagy hétvégén abszolút nulla népsűrűség, de a fekvőrendőr meg a harmincas tábla az örök...
Itt a környéken a mellékutcákat 30-as övezetbe szervezik (ami jó ötlet, gyerekek, felnőttek, kutyák, macskák járnak az úttesten, járda sincs mindenhol). Ennek keretében az összes főútról lehajtóhoz fekvőrendőrt telepítenek. Ezt kevésbé értem - a főútról lekanyarodva úgyis lassan lehet csak haladni (szűk utcába 90 fokos kanyar), több értelme lenne egy-egy hosszabb egyenes utca közepére vagy a 30-as övezeten belül a beláthatatlan jobbkezes kereszteződésekbe tenni ezeket...
M0-áson kezd gond lenni az aszfaltos és a betonos részek találkozásánál. Konkrétan már 80-as tábla van kitéve az M3-as felett ha a Megyeri-híd felől jövünk az M5 felé, és ahogy vége az aszfaltos résznek, és kezdődik a betonos rész, jókora bukkanó van, mivel felgyűrődött az aszfalt. De ennél még brutálisabb van a Maglónál a 31-es útról az M5 felé felhajtva a nullásra.
Amig Tartol Kisterenyeig hadiallapotok vannak (kb 1ev) es 30as 60as tablak meg folyamatos elozni tilos; addig szemelyautoval remek alternativa 21135os ut:
csak ket kis takaros falun megy at (Nagykeresztur, Samsonhaza);
Úgy rajzoltam be, hogy a lápot és a tavat kikerülje az út. Ez a természetvédelmi előírások figyelembe vétele.
Másrészt a kényes területeken lehetne lábra állított felüljárót is tenni, és akkor alatta a táj érintetlen maradna, és csak a fölbe szúrt betonoszlopok foglalnának majdnem pontszerű helyeket. És egy felüljárót is meg lehet esztétikusan építeni. Cserébe alatta nem lesz csupa aszfalttal burkolt a táj. :-)!
Te egy nemzeti park területét akarod jelentős arányban leaszfaltozni.Ott, ahol tó és láp van. Az M3-ba Gelejnél szerinted miért tettek egy nagy "S" kanyart? Látszólag sík terület, akadály nélkül.
Az Eger-Miskolc út forgalma jelentéktelen. Nem számoltam még meg, de úgy tartják 100 kanyar van. A többi, általad felsorolt utak forgalma is a nullához konvergál. Az erdészetek zárt közútjaira pedig nem tudsz behajtani. A pórnép számára olyanok, mintha nem is lennének.
Meg. De neked meg az megvan, hogy Aggteleki Nemzeti Park, Bükki Nemzeti Park, Hortobágyi Nemzeti Park, Zempléni Nemzeti Park (régen 1990 körül még "csak": Zempléni Tájvédelmi Körzet rangban, de azóta előlépett nemzeti parkká!)??
Az Aggtelekin a Serényfalva és Múcsony felől jövő út összeközösítése megy át Ragálytól a 27-es főútig --> idegenforg.-célpontok: Aggteleki barlangbejáratok; --> átmenő. forg.: Ózd-Bánréve-Ragály-Aggtelek-Szin-27-es főút-Tornanádaska--[HÁTK.]-Torna-Szepsi, Edelény-Múcsony-Ragály-Aggtelek-[HÁTK.]-Domica-Pelsőc;
a Bükkin az Eger-Miskolc összekötő út halad át, autós-turista forgalma szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Alsó- és Felsőhámor, ill. Lillafüred a Palotaszállóval (forgalmas és nívós(!) turistaszálló!), Hollóstetői Turistaház; --> átmenő. forg.: Miskolc-Eger;
a Zemplénin a Sátoraljaújhely-Gönc-Hidasnémeti összekötő út megy át, autós-turista forgalma szintén szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Füzéri-vár, Hollóházi Porcelángyár-múzeum, Királykúti turista-pihenőhely és az aranyfeltáró bányák bánya-"múzeumai"; --> átmenő. forg.: Sátoraljaújhely-Széphalom-Gönc-Hidasnémeti-Tornyosnémeti-[HÁTK:]-Miglécnémeti-Kassa;
a Hortobágyin átmennek a 33-as, 34-es főutak, ezek autós-turista forgalma a Debrecen-Füzesabony összeköttetés miatt és a hortobágyi híres látnivalók, ill. a Tiszafüred-Kunhegyes-Fegyvernek-4-es főút kapcsolat miatt szintén szezonálisan jelentősek --> idegenforg.-célpontok: Hortobágy pusztai nevezetességei és Hídivásár, Hortobágy Csárda (mint főútvonal menti fontosabb autóspihenő(!) is funkcionál), Patkós Csárda (autóspihenő!) <---[Félhalom mellett], Kunmadarasi pusztai látnivalók; --> átmenő. forg.: Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony, Polgár-Tiszafüred-Fegyvernek-4-es főút-Törökszentmiklós-Szolnok;.
És ott megoldották annyival, hogy az út mellett kint van a "[XYZ...-i] Nemzeti Park" tábla, amely a védett területen való kultúrált viselkedés szabályaira figyelmeztet, az autósok pedig betartják, a np.-i parkőr pedig (ha arra jár) szúrópróbaszerűen, de mégiscsak ellenőrizheti mindezt. Az érintett utak pedig úgy vannak megépítve, hogy a lehető legkevesebb erdőt kellett irtani miattuk építésükkor, és ennek ellenére is mindegyik átesett friss felújító aszfaltozáson, tehát hiába régi utak, mert a felújításoknak szükségszerűen a mai útépítési szabályok betartása mellett elkészülniük.
Mint látod, mindegyik nemzeti parknak szezonálisan jelentős idegenforgalma és átmenő forgalma is van, és ennek ellenére az útépítéseket ill. azok időszakos felújításait a nemzeti parkok megléte mellett engedélyezték (különben rég leromlottak volna felújítás híján!!!). És minden szép és jó, minden szépen össze van hangolva... ! Voilá! ;-)!! Megoldható ez Tihany esetében is... ! ;-) ;-)!
Ha ezeket a mai szabályok szerint engedték felújítani a régi nyomvonalon, akkor ott Tihany mellett is engedélyezhető egy ugyanilyen szabályok betartásával megépítendő új út megépítése.
Másrészt a térképen az útvonalat úgy rajzoltam meg, ahogy az útmérnökök is gondolkodnak: olyan nyomvonalon, amely ki tudja kerülni a domborzati akadályokat, és amelyhez nem kell erdőket irtani sem. -- Én legalábbis úgy gondolom, hogy egy ilyen nyomvonal engedélyezhető lenne... . :)
Én úgy vélem, egy ilyen úttól és hídtól sokkal nagyobb "bűntett" a hódmezővásárhelyi gigantomániás körforgalmú csomópont megépítése, és még drága is, mert a pilonokat 15-20 évente statikailag ellenőrizni kell, hogy nem süllyednek-e meg eme út-"kolosszus" súlya alatt(!). Emellett még ronda is, olyan, mint egy óriás ujjára rakott túlméretezett jegygyűrű, és azt sem értem, hogy miknek a bekötéséhez kellett ilyen agyonbonyolított csomópont (??! :-O!).
Sokkal egyszerübb és értelemesebb, mindamellett környezetkímélöbb (épeszü ember nem vezet forgalams utat a tihanyi tavak közelébe) lenne egy Pápa-Devecser-Tapolca-Badacsony=>Fonyód-Kaposvár út, ahol "=>"=komp. Híd teljességgel fölösleges a Balatonra. A Balaton és a Bakony egyszerüen annyira elválasztja az Észak- és Dél-Dunántúlt, hogy nincs értelemes ok arra, hogy híd épüljön akárhol, akármennyiért a Balatonon keresztül ívelve. Mindenki, aki mást állít, sosem járt még arra.
Sokkal jobb lenne egy üvegfalu alagut az altalad felvazolt vonalon. Igy lehetne gyönyörködni a Balaton elövilagaban es egy-egy strandhoz közel esö szakaszon a fürdözökben is!
Igen, látom. A parti út valóban nem szélesíthető már tovább.
De a dombortérképeket tanulmányozva egy másik út kiépítésének lehetősége adott, más nyomvonalon. :>>
Viszont ezek alapján már egy új út kiépíthető lenne, és É-ról D-re átvezethető volna a belső út Tihany községtől É-ra eső részén Tihany É-i széléig, majd innen egy új utat kiépítve a Külső-tó és a Belső-tó között lenne tovább vezethető féltávon, majd pedig onnantól a Belső-tó DNy-i partját követve az út visszavezethető lenne a Tihany község D-i részét elhagyó belső útba egészen a mostani révig, amely helyett egy széles Balaton-híd épülhetne meg. A régi utakat -- mivel azok nem parti utak -- kellően ki lehetne szélesíteni, az új útszakasz pedig eleve így épülhetne meg. A 71-es úttól a jelenlegi Tihanyi révig kiépítendő kiszélesített út teljes hossza kb. 6,2 km-es lenne:>>
A Külső-tó és a Belső-tó közötti nyomvonal számára a két tó között bőven van elég széles és lapos hely, legfeljebb a tó felé eső enyhe lejtést kellene egy kisebb, 1,5 -- 2 m-es feltöltéssel kiegyenlíteni. :>>
Ha pedig készen van, akkor utána ez egy Rajkától és Hegyeshalomtól Győr, Veszprém, Kaposvár, Pécs bekötésével a Drávaszabolcs község melletti határátkelőhelybe futhatna bele. :>>