Keresés

Részletes keresés

mzdude Creative Commons License 2017.10.04 -1 3 37232

Abszolút igazad van - de nem tudsz jobbat. Ha a közlekedőkbe szorult volna annyi kultúra, hogy péntek délután kettőkor lépésben haladjanak az iskola meg az óvoda előtt, akkor elég lenne a tábla. De nem szorult, és a tábla nem kényszerít ki semmit. A fekvőrendőr igen.

 

Persze a másik oldal is megtette a magáét. Nem az autópályán kellene szundikálva radarozni (lézerezni), hanem az ilyen helyeken aktívan dolgozni. Esetleg időszakra vonatkozó sebességkorlátozásokat alkalmazni, amit szívesebben tart be a közlekedő - erre is egyetlen egy példát tudok csak, Újpestről.

Előzmény: Hírfigyelő (37231)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.10.04 -3 1 37231

A fekvőrendőrt utálom is, mert abszolút nincsen semmi értelme: csak arra "jó", hogy az alacsonyabb hasmagasságú autók alvázának a hátsó kerék és az orrkerék környéki részét leverje, mert annyit még engednek a lengéscsillapítók, hogy azt a 20 centit lesüllyedjen az autó, és emiatt az ilyen autók alvázfestése tönkremegy, de akár a fékcsöveket is besúrolhatja, ami már veszélyes is!

 

Normális gyalogátkelőn egyébként nincs is fekvőrendőr -- ez csak az utóbbi évek "betegsége"! -- , egy Kijelölt gyalogosátkelőhely tábla előtte + a síksima fekete-fehér zebra, ill. ha feltűnőbbé akarják tenni, akkor piros mezőben piros-fehér zebra, mint amilyeneket a 35-ösön Sajószöged belterületén is látni lehet. Ezerszer normálisabb, mint a fenékleverős fekvőrendőr! A normális és elfogadott jelzésmódú korlátozásra meg ott vannak a 30-as táblák már ha szükségesek... .

Előzmény: troglodita (37230)
troglodita Creative Commons License 2017.10.03 -1 0 37230

Én az iskolák környékére telepített buktatókat szeretem nagyon: este vagy hétvégén abszolút nulla népsűrűség, de a fekvőrendőr meg a harmincas tábla az örök...

Előzmény: NAR (37229)
NAR Creative Commons License 2017.10.03 -1 0 37229

Itt a környéken a mellékutcákat 30-as övezetbe szervezik (ami jó ötlet, gyerekek, felnőttek, kutyák, macskák járnak az úttesten, járda sincs mindenhol). Ennek keretében az összes főútról lehajtóhoz fekvőrendőrt telepítenek. Ezt kevésbé értem - a főútról lekanyarodva úgyis lassan lehet csak haladni (szűk utcába 90 fokos kanyar), több értelme lenne egy-egy hosszabb egyenes utca közepére vagy a 30-as övezeten belül a beláthatatlan jobbkezes kereszteződésekbe tenni ezeket...

radio100jozsi Creative Commons License 2017.10.02 -1 0 37228

M0-áson kezd gond lenni az aszfaltos és a betonos részek találkozásánál. Konkrétan már 80-as tábla van kitéve az M3-as felett ha a Megyeri-híd felől jövünk az M5 felé, és ahogy vége az aszfaltos résznek, és kezdődik a betonos rész, jókora bukkanó van, mivel felgyűrődött az aszfalt. De ennél még brutálisabb van a Maglónál a 31-es útról az M5 felé felhajtva a nullásra. 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.10.02 -1 2 37227

R21:

 

Amig Tartol Kisterenyeig hadiallapotok vannak (kb 1ev) es 30as 60as tablak meg folyamatos elozni tilos;  addig szemelyautoval remek alternativa 21135os ut:

 

csak ket kis takaros falun megy at (Nagykeresztur, Samsonhaza);

ugyanugy 15 km, mint a 21esen lenne;

jo minosegu az ut;

nincs semmi forgalom;

nagyon szep a taj. 

 

Tesztelve.

 

 

Előzmény: trizs77 (37158)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.10.02 -1 1 37226

igy jon ki az origo kloakan... DD

Előzmény: troglodita (37224)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.10.02 -1 1 37225

A következő választásokig el is készül.....

Nem ez volt az ígéret 5 éve is??? 

Előzmény: tocsikolnak (37223)
troglodita Creative Commons License 2017.10.02 -1 1 37224

de jó kis rákosista hangulatú cikk ;-)))

Előzmény: tocsikolnak (37223)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.10.02 -1 1 37223
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.29 -2 5 37222

Nálam régen megkapta a X-et, még az elődje nickkén Carina S vagy valami hasonló...

Írogasson inkább a migráns topikba, a harisnyás lábak topikba....

Előzmény: Mr Reacher (37216)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 -2 1 37221

Úgy rajzoltam be, hogy a lápot és a tavat kikerülje az út. Ez a természetvédelmi előírások figyelembe vétele.

 

Másrészt a kényes területeken lehetne lábra állított felüljárót is tenni, és akkor alatta a táj érintetlen maradna, és csak a fölbe szúrt betonoszlopok foglalnának majdnem pontszerű helyeket. És egy felüljárót is meg lehet esztétikusan építeni. Cserébe alatta nem lesz csupa aszfalttal burkolt a táj. :-)!

Előzmény: Mr Reacher (37219)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 -2 2 37220

Jelenthetné, de egy ilyen tákolmány - KSH-ra hivatkozó - tudósításból ez nem egyértelmű...

 

Ha azt állítja: a 4. főúton 13 halálos volt,

akkor mi Szolnoknál az 5, Karcagnál a 7 és Hajdúszoboszlónál a 13?

 

Úgy sejtem, a lényeg a kattintás:)))

Előzmény: troglodita (37217)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37219

Te egy nemzeti park területét akarod jelentős arányban leaszfaltozni.Ott, ahol tó és láp van. Az M3-ba Gelejnél szerinted miért tettek egy nagy "S" kanyart? Látszólag sík terület, akadály nélkül.

 

Az Eger-Miskolc út forgalma jelentéktelen. Nem számoltam még meg, de úgy tartják 100 kanyar van. A többi, általad felsorolt utak forgalma is a nullához konvergál. Az erdészetek zárt közútjaira pedig nem tudsz behajtani. A pórnép számára olyanok, mintha nem is lennének.

Előzmény: Hírfigyelő (37218)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 -1 1 37218

Olvasd ki a lényeget. :>>

 

A többi is nemzeti park, és mégis megengedték rajtuk a viszonylag forgalmasabb utak megépítését régen, és felújítását a közelmúltban (pár éve).

Előzmény: Mr Reacher (37216)
troglodita Creative Commons License 2017.09.29 -1 0 37217

és akkor ez azt jelentené, hogy a sztrádákat leszámítva Bp-en a 14-est leszámítva minden kerületben háromnál kevesebb halálos baleset történt tavaly?

Előzmény: dimelo (37213)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.29 -2 3 37216

Addig olvastam, hogy a Palotaszálló egy turistaszálló. Nem lehet téged komolyan venni.

Előzmény: Hírfigyelő (37214)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 -1 1 37215

[...] mert a felújításoknak szükségszerűen a mai útépítési szabályok betartása mellett kellett elkészülniük.

Előzmény: Hírfigyelő (37214)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 -4 1 37214

Meg. De neked meg az megvan, hogy Aggteleki Nemzeti Park, Bükki Nemzeti Park, Hortobágyi Nemzeti Park, Zempléni Nemzeti Park (régen 1990 körül még "csak": Zempléni Tájvédelmi Körzet rangban, de azóta előlépett nemzeti parkká!)??

 

Az Aggtelekin a Serényfalva és Múcsony felől jövő út összeközösítése megy át Ragálytól a 27-es főútig --> idegenforg.-célpontok: Aggteleki barlangbejáratok; --> átmenő. forg.: Ózd-Bánréve-Ragály-Aggtelek-Szin-27-es főút-Tornanádaska--[HÁTK.]-Torna-Szepsi, Edelény-Múcsony-Ragály-Aggtelek-[HÁTK.]-Domica-Pelsőc;

 

a Bükkin az Eger-Miskolc összekötő út halad át, autós-turista forgalma szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Alsó- és Felsőhámor, ill. Lillafüred a Palotaszállóval (forgalmas és nívós(!) turistaszálló!), Hollóstetői Turistaház; --> átmenő. forg.: Miskolc-Eger;

 

a Zemplénin a Sátoraljaújhely-Gönc-Hidasnémeti összekötő út megy át, autós-turista forgalma szintén szezonálisan jelentős --> idegenforg.-célpontok: Füzéri-vár, Hollóházi Porcelángyár-múzeum, Királykúti turista-pihenőhely és az aranyfeltáró bányák bánya-"múzeumai"; --> átmenő. forg.: Sátoraljaújhely-Széphalom-Gönc-Hidasnémeti-Tornyosnémeti-[HÁTK:]-Miglécnémeti-Kassa;

 

a Hortobágyin átmennek a 33-as, 34-es főutak, ezek autós-turista forgalma a Debrecen-Füzesabony összeköttetés miatt és a hortobágyi híres látnivalók, ill. a  Tiszafüred-Kunhegyes-Fegyvernek-4-es főút kapcsolat miatt szintén szezonálisan jelentősek --> idegenforg.-célpontok: Hortobágy pusztai nevezetességei és Hídivásár, Hortobágy Csárda (mint főútvonal menti fontosabb autóspihenő(!) is funkcionál), Patkós Csárda (autóspihenő!) <---[Félhalom mellett], Kunmadarasi pusztai látnivalók; --> átmenő. forg.: Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony, Polgár-Tiszafüred-Fegyvernek-4-es főút-Törökszentmiklós-Szolnok;.

 

És ott megoldották annyival, hogy az út mellett kint van a "[XYZ...-i] Nemzeti Park" tábla, amely a védett területen való kultúrált viselkedés szabályaira figyelmeztet, az autósok pedig betartják, a np.-i parkőr pedig (ha arra jár) szúrópróbaszerűen, de mégiscsak ellenőrizheti mindezt. Az érintett utak pedig úgy vannak megépítve, hogy a lehető legkevesebb erdőt kellett irtani miattuk építésükkor, és ennek ellenére is mindegyik átesett friss felújító aszfaltozáson, tehát hiába régi utak, mert a felújításoknak szükségszerűen a mai útépítési szabályok betartása mellett elkészülniük.

 

Mint látod, mindegyik nemzeti parknak szezonálisan jelentős idegenforgalma és átmenő forgalma is van, és ennek ellenére az útépítéseket ill. azok időszakos felújításait a nemzeti parkok megléte mellett engedélyezték (különben rég leromlottak volna felújítás híján!!!). És minden szép és jó, minden szépen össze van hangolva... ! Voilá! ;-)!! Megoldható ez Tihany esetében is... ! ;-) ;-)!

 

Ha ezeket a mai szabályok szerint engedték felújítani a régi nyomvonalon, akkor ott Tihany mellett is engedélyezhető egy ugyanilyen szabályok betartásával megépítendő új út megépítése.

 

Másrészt a térképen az útvonalat úgy rajzoltam meg, ahogy az útmérnökök is gondolkodnak: olyan nyomvonalon, amely ki tudja kerülni a domborzati akadályokat, és amelyhez nem kell erdőket irtani sem. -- Én legalábbis úgy gondolom, hogy egy ilyen nyomvonal engedélyezhető lenne... . :)

 

Én úgy vélem, egy ilyen úttól és hídtól sokkal nagyobb "bűntett" a hódmezővásárhelyi gigantomániás körforgalmú csomópont megépítése, és még drága is, mert a pilonokat 15-20 évente statikailag ellenőrizni kell, hogy nem süllyednek-e meg eme út-"kolosszus" súlya alatt(!). Emellett még ronda is, olyan, mint egy óriás ujjára rakott túlméretezett jegygyűrű, és azt sem értem, hogy miknek a bekötéséhez kellett ilyen agyonbonyolított csomópont (??! :-O!).

Előzmény: Mr Reacher (37207)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 -1 0 37213
Előzmény: dimelo (37212)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37212

Igen, bőven lehet, hogy ez is kamuzás... Ripost-ból

 

Nekem pl. a Hajdúszoboszlóhoz írt szám a feltűnő.

 

A lényeg, hogy városi adatokat külterületi adatokkal, autópályát mellékúttal nem helyes összehasonlítani.

Előzmény: troglodita (37209)
van_Persil Creative Commons License 2017.09.29 -10 1 37211

A Balatonban kb 30 cm a látótávolság. Max, ha egy sellö ráhasal az üvegcsövedre, akkor tudsz valamiben gyönyörködni.

Előzmény: Mézgár (37204)
van_Persil Creative Commons License 2017.09.29 -10 0 37210

Sokkal egyszerübb és értelemesebb, mindamellett környezetkímélöbb (épeszü ember nem vezet forgalams utat a tihanyi tavak közelébe) lenne egy Pápa-Devecser-Tapolca-Badacsony=>Fonyód-Kaposvár út, ahol "=>"=komp. Híd teljességgel fölösleges a Balatonra. A Balaton és a Bakony egyszerüen annyira elválasztja az Észak- és Dél-Dunántúlt, hogy nincs értelemes ok arra, hogy híd épüljön akárhol, akármennyiért a Balatonon keresztül ívelve. Mindenki, aki mást állít, sosem járt még arra.

Előzmény: Hírfigyelő (37203)
troglodita Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37209

Ezt meg honnan szedted? Én a Budapest 14. kerület - 6, Kecskemét - 18 részig próbáltam értelmezni, de ezek után feladtam...

Előzmény: dimelo (37208)
dimelo Creative Commons License 2017.09.29 -1 1 37208

Olvasom a parttalan, tényeket figyelmen kívül hagyó vitát.

Beleborzadok egyes trollkodók "szakmai" fejtegetéseibe.

 

Mindez azért van, hogy ne beszéljünk a valós problémákról?

 

Ezzel a térképpel is van baj, de a témája elgondolkodtató-

 

Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.29 -1 5 37207

Az megvan, hogy a Tihanyi-félsziget az ország első tájvédelmi körzete, jelenleg a Balaton-felvidéki Nemzeti Park része?

Előzmény: Hírfigyelő (37203)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37206

...És a vezetés közbeni kukkolás is csak a balesetek számát növelné... ! :-O! :-)) :-(((

Előzmény: Mézgár (37204)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37205

Úristen!!!! :-))) :DDDD!!!! !!!!

 

Egy koccanásos baleset, és mindenki ott fulladna meg az üvegfalú alagutadban... ! :-)) :-(((!

Előzmény: Mézgár (37204)
Mézgár Creative Commons License 2017.09.29 -1 2 37204

Sokkal jobb lenne egy üvegfalu alagut az altalad felvazolt vonalon. Igy lehetne gyönyörködni a Balaton elövilagaban es egy-egy strandhoz közel esö szakaszon a fürdözökben is!

Előzmény: adiaboli (37201)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.29 0 1 37203

Igen, látom. A parti út valóban nem szélesíthető már tovább.

 

De a dombortérképeket tanulmányozva egy másik út kiépítésének lehetősége adott, más nyomvonalon. :>>

 

 

 

Viszont ezek alapján már egy új út kiépíthető lenne, és É-ról D-re átvezethető volna a belső út Tihany községtől É-ra eső részén Tihany É-i széléig, majd innen egy új utat kiépítve a Külső-tó és a Belső-tó között lenne tovább vezethető féltávon, majd pedig onnantól a Belső-tó DNy-i partját követve az út visszavezethető lenne a Tihany község D-i részét elhagyó belső útba egészen a mostani révig, amely helyett egy széles Balaton-híd épülhetne meg. A régi utakat -- mivel azok nem parti utak -- kellően ki lehetne szélesíteni, az új útszakasz pedig eleve így épülhetne meg. A 71-es úttól a jelenlegi Tihanyi révig kiépítendő kiszélesített út teljes hossza kb. 6,2 km-es lenne:>>

 

 

A Külső-tó és a Belső-tó közötti nyomvonal számára a két tó között bőven van elég széles és lapos hely, legfeljebb a tó felé eső enyhe lejtést kellene egy kisebb, 1,5 -- 2 m-es feltöltéssel kiegyenlíteni. :>>

 

 

 

Ha pedig készen van, akkor utána ez egy Rajkától és Hegyeshalomtól Győr, Veszprém, Kaposvár, Pécs bekötésével a Drávaszabolcs község melletti határátkelőhelybe futhatna bele. :>>

 

 

Előzmény: Mézgár (37197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!