Keresés

Részletes keresés

tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.14 -1 1 36602

M4 A.irsa-M0 majd elviszi egy joreszet; vagy legalabb nem noveli az M5-on a terhelest.

Előzmény: klimakiraly (36601)
klimakiraly Creative Commons License 2017.08.14 0 2 36601

A WAZE nagyon sokszor levitt már időben. Igaz Én az M5-őn járok, de M3-on segített.

 

A 405 - M0 szakasszal tehetnének valamit, ott nagyon sokszor kell menekülni ... igaz szinte mindig felfelé lefelé nem kellett még ha jól rémlik,

Előzmény: Ashi Valkoinen (36599)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.14 -1 0 36600

Epul az  "R" 21-es Kisterenyen keresztul:

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.14 -1 1 36599

Megpróbáltál okos lenni, de ha előtte pár km-el történik a baleset, akkor nem nagyon segít, hogy tudod, hogy az előző lehajtón le kellett volna menni.

Előzmény: NAR (36598)
NAR Creative Commons License 2017.08.14 0 1 36598

Nem erre találták ki a waze-t?

Előzmény: Ashi Valkoinen (36587)
troglodita Creative Commons License 2017.08.14 0 0 36597

most is szereti mindenki, ha "érinti", csak a tranzitforgalom kerülje messze a települést ;-)))

Előzmény: v_peti (36593)
troglodita Creative Commons License 2017.08.14 0 0 36596

na jó, de a németek nem emberek, hanem programhibás űrlények, ezt mindenki tudja róluk ,-)

Előzmény: Fradista Utazó (36591)
troglodita Creative Commons License 2017.08.14 0 1 36595

Na igen, sok az őrült az utakon, de ha  a biztosítón akarod leverni ennek az árát, akkor nyilván a kötelezők lesznek marha drágák, és három óra dugóért ha hozzád vágnak akár tízezer forintot is, mit érsz vele?

Előzmény: Ashi Valkoinen (36587)
dimelo Creative Commons License 2017.08.14 -1 0 36594

Elfogadom.

De a pályaszakaszok telítettsége nem azonos okokból keletkezik.

 

M1 tranzit + agglo

M3 tranzit + agglo

M5 tranzit

M7 szezonális tranzit (Tárnoktól befelé agglo)

Előzmény: Ashi Valkoinen (36592)
v_peti Creative Commons License 2017.08.13 0 0 36593

Régen pont fordítva volt, azért lobbiztak, hogy X vagy Y települést érintse a főút! Mondjuk ebben annyi logika volt, hogy egy első- vagy másodrendű főút sokkal jobb minőségű, mint egy harmadrendű (alapesetben), ezért nekik az volt a jó, ha a települést egy forgalmasabb főút érinti. Pl. Celldömölknek hátrány volt, hogy nem megy oda rendes másodrendű út. Jó, mostanra egy harmadrendűt felminősítettek.

 

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.13 0 0 36592

"Klimakirály vagy Ashi Valkoinen szemlélete, hogy az autópályán 130-cal mehetünk, és ha nem, akkor az késés, időveszteség"

 

Nekem biztosan nem ez a szemléletem. Az M1-en vezetek elég sokat, főleg Tatabánya és Budapest között, már megszoktam, hogy jó az a 100-110, amit lehet menni (mondjuk, hogy csak ennyit és nem többet lehet menni, az már kapacitásprobléma).

 

De azért szerintem jogosan vonom fel a szemöldököm, ha egy utat, mely során kisrészben egyszámjegyű főutat, nagyrészben fizetős autópályát vagy autóutat használok, csak 45 km/h átlagsebességgel sikerül megtenni...

 

dimelo

 

A balesetek miatti torlódás közvetlenül nem kapacitásprobléma, de a balesetek előfordulási gyakorisága és az adott autópályaszakasz telítettsége közötti összefüggés mégis inkább kapacitásproblémára enged következtetni...

Előzmény: Fradista Utazó (36591)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.08.13 -1 1 36591

Németországban, ha egy autópályán baleset van (természetesen sokkal több van, mint Magyarországon), akkor az, hogy ne lassuljon le a forgalom, ne legyen dugó, egyáltalán nem szempont. Általában azonnal lezárják teljes szélességben az egész autópályát, és csak akkor nyitják meg, ha teljesen eltakarítottak mindent, azaz egy egyszerűbb balesetnél is két-három órával később. 

Igaz, itt az emberek már sok éve hozzászoktak ahhoz, hogy az autópálya olyan út, ahol a dugóban állunk. Klimakirály vagy Ashi Valkoinen szemlélete, hogy az autópályán 130-cal mehetünk, és ha nem, akkor az késés, időveszteség, itt egyáltalán nem jellemző. Itt az, hogy egy Eger - Keszthely távolságot péntek délután(!) megtehess két-három komolyabb dugó nélkül, kizárt dolog. 

Előzmény: hegyaljai3 (36588)
dimelo Creative Commons License 2017.08.13 -1 0 36590

Ritkán lehet bárkinek mázlija... (Én 07.29-én nyertem...időt, és ideget)

Sokak szívnak egyetlen benézett féktáv, (vagy egyéb figyelmetlenség) miatt.

 

A balesetek miatti veszteglés - szerintem - elsődlegesen nem kapacitás-probléma.

Előzmény: Ashi Valkoinen (36587)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.13 -1 1 36589

Engem nem érdekel, hogy máshol hogy (nem) kezelik.

 

A balesetet okozó személy nemcsak annak okoz kárt, akinek nekimegy, akit elüt, stb., hanem az infrastruktúrában is okoz kárt (szalagkorlátok, M3-on leolvadt kopóréteg), meg azoknak, akik akár órákat vesztegelnek egy dugóban azért, mert a barom elaludt / nem tartott követési távolságot / azt hitte, tud előzni. 

 

Az autózók normális többségének ne legyen már kötelessége lenyelni azt a kárt, amit nap mint nap el kell szenvedniük azok miatt, akik nem tudnak normálisan közlekedni.

Előzmény: hegyaljai3 (36588)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 36588

A nagyobb tapasztalattal rendelkező autópálya rendőrségek (Németország, Hollandia, Olaszország) is így kezelik a baleseteket? Vagy mások a jogszabályi előírásaink, ami alapján eljárnak?

Előzmény: Ashi Valkoinen (36587)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.13 0 0 36587

"Még a 71-76-os csomóponti dugót is megúsztuk,így 3 óra 50 perc alatt megvolt 380 km."

 

Irigyellek.

 

Nekem 5-én, pénteken az Eger-Siófok táv (25, 3 Ludasig, M3-M0-M7) 5 óra 40 perc (!) volt. 45 km/h átlagsebesség, majdnem végig 110-130-at tudó utakon.

 

Baleset M3-M31 csomópont előtt, lassulás M0-án (M5 környékén), félórán át telejs útzáras baleset M7-en Fehérvárnál, beragadtam a baleset és az előtte lévő lehajtó közé.

 

Tök jó lenne, ha a balesetek okozóin (vagy a biztosítón) levernék az általuk okozott késés anyagi vonzatát is, kezdésnek az érintett járművek száma (db) * torlódás által okozott időveszteség (óra) * bruttó magyarországi átlagbér (Ft/óra) képletnek megfelelően...

Előzmény: dimelo (36510)
troglodita Creative Commons License 2017.08.11 0 0 36586

https://www.google.com/maps/@68.4535537,17.5574126,11959m/data=!3m1!1e3?hl=en

Érdekes, mert nem tűnik olyan hatalmas kerülőnek a jelenlegi vonalvezetés sem, de kicsit közelebbről megnézve a jelenlegi, 53 éves hidat, háááát, azért jócskán vannak érvek az új híd mellett:

http://www.ofotingen.no/16198/katalog/rombaksbrua

Előzmény: Mash_bakter (36585)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.10 -1 1 36585

kicsit off:

Nézem az Artic Race of Norway-t és láttam benne egy épülő hídat, rá gugliztam

 

itt a képekre ha rányitsza még nagyíthatóak:

https://weltderwanderlust.com/2016/12/02/halogaland-bruecke-bei-narvik/

 

itt a wiki cikk róla, 2018-ban adják át...

https://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5logaland_Bridge

 

 

 

 

Mézgár Creative Commons License 2017.08.10 -1 0 36584

Mondjuk azt nem ertem, hogy mire kell a 9 új mütargy. Jelenleg atlag 2 km-kent van 1 mütargy, a 9 ujjal ez lecsökken atlag 1 km-re.

 

M15-röl valami hir? Miert nem akarjak kihirdetni a közbeszerzes nyerteset? Gyanusan nagy a hallgatas.

Előzmény: mash.69 (36582)
troglodita Creative Commons License 2017.08.10 0 0 36583

Vááááu, ez nagyon jól hangzik!!! Mondjuk ha már itt van az ember, akkor Szarajevót és Mostart mindenképp megnézném, valahol ott alvósan, csak kár, hogy egyetlen kukkot nem tudok egyetlen délszláv nyelven sem... ;-(((

Előzmény: bp01 (36579)
mash.69 Creative Commons License 2017.08.10 -1 0 36582

Egy újabb pont kerül kipipálásra a 2500 milliárdos ígéret tengerből....

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/08/a-colas-epiti-az-m70-es-autopalyat-letenyetol-a-szloven-hatarig

 

A 21 kilométerből 10 kilométeren kell 2 új sávot, a másik oldalt megépíteni...   16,7 milliárd-ból...

ez így kicsit soknak tűnik, de ha figyelembe veszem az

  • öt felüljáró és négy csőhíd megépítését

és más építéseket, a régi rész megerősítését 3 km hosszan...

 

http://static.regon.hu/ma/2017/08/tn4-hatarmentiut.jpg

 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36581

meg BIH, PL stb se.

Előzmény: tocsikolnak (36580)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36580

HR, A, SK ,H kozott adatcsere egyemeny van. kipostazzak Szombatheylrol a SK, HR, A vetsegeidete. SLO nincs benne.

Előzmény: bp01 (36579)
bp01 Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36579

Legutóbb Pécs-Makarsaka viszonylatban kipróbáltam a rövidebb utat Bród és Zenicán keresztül. Száguldás az nincs :) de nyaraláskor eleve nincs értelme rohanni (szerintem). A menetidő kicsit több mint körbe, de ezt nehéz összehasonlítani, mert a pályán főszezonban előfordult már, hogy 1,5 órát ácsorogtunk Zágráb alatt, de volt teljesen sima utunk is. Ami előny, hogy oda-vissza kb 400 km-rel(!) rövidebb az út és az autópálya díjat is meg lehet spórolni. Nem mellesleg gyönyörű vidéken autózhat az ember. Hátrány a rengeteg település (elkerülők alig vannak), a sebességre figyelni kell, bár engem nem Boszniában, hanem már Horvátországban vadásztak le:).

 

Egy biztos, ha valaki rohanva akar leérni az Adriára nem szabad ezt az utat választania. Ha kirándulásként fogja fel és látni is akar gyönyörű tájakat utazás közben akkor érdemes egyszer kipróbálni. Na meg az úton megspórolt pénz is jól jöhet egy hajókázáshoz (vagy bírságra :) )

Előzmény: troglodita (36548)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36578

Adria, csakis szloven matricaval az Isztriara, foleg Umag es eszakabbi reszei; ruhellem a balkanopithecusokat.

Előzmény: troglodita (36548)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36577

Ezt csinaljak eppen most Kisterenyen az (R)21-essel.vNincs uj a Nap alatt...

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36576

A 47-es útról mondják az arra járó árusok -- akik a zöldségboltokba a dinnyét hordják ide középnehéz tehergépkocsikkal -- , hogy ennek az útnak a középső szakasza (a Darvas, Szeghalom, Körösladány, és Békés környéki útszakaszon) a pár évvel ezelőtti felújítások ellenére is erősen nyomvályúsodik, a forgalom nehezen halad, egy-egy szállítás menetideje 6-8 óra hosszába telik a hibás nyomvályús szakaszok, és az ezekre kihelyezett 60 km/h-s sebességkorlátozások miatt, ezenkívül pedig pár helyen súlykorlátozást is láttak kitéve a nyomvályús szakaszokon. Az utat azonban errefelé nem javítják felújító jelleggel mostanában, hanem inkább csak "toldozzák-foldozzák". Ezt azonban hiába teszik, mert a teherautósok tapasztalatai szerint gyenge az út alapja, és sajnos nem bírja el a nagyobb tonnaterhelést.

Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36575

A gödöllői részen már akkor is hétvégi házas zártkertek voltak. Tulajdonképpen egy pihenőövezeten vezették keresztül a pályát. A domony-völgyi emelkedőt is ma biztosan másképp építenék.

Előzmény: RadiX (36573)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36574

na igen, ahogy Siófokon is ;-)

Előzmény: Mr Reacher (36572)
RadiX Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36573

és a települések belterülete is kisebb volt akkor, azóta nőttek rá a nyomvonalra

Előzmény: Mr Reacher (36572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!