Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.08.13 -1 0 36590

Ritkán lehet bárkinek mázlija... (Én 07.29-én nyertem...időt, és ideget)

Sokak szívnak egyetlen benézett féktáv, (vagy egyéb figyelmetlenség) miatt.

 

A balesetek miatti veszteglés - szerintem - elsődlegesen nem kapacitás-probléma.

Előzmény: Ashi Valkoinen (36587)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.13 -1 1 36589

Engem nem érdekel, hogy máshol hogy (nem) kezelik.

 

A balesetet okozó személy nemcsak annak okoz kárt, akinek nekimegy, akit elüt, stb., hanem az infrastruktúrában is okoz kárt (szalagkorlátok, M3-on leolvadt kopóréteg), meg azoknak, akik akár órákat vesztegelnek egy dugóban azért, mert a barom elaludt / nem tartott követési távolságot / azt hitte, tud előzni. 

 

Az autózók normális többségének ne legyen már kötelessége lenyelni azt a kárt, amit nap mint nap el kell szenvedniük azok miatt, akik nem tudnak normálisan közlekedni.

Előzmény: hegyaljai3 (36588)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 36588

A nagyobb tapasztalattal rendelkező autópálya rendőrségek (Németország, Hollandia, Olaszország) is így kezelik a baleseteket? Vagy mások a jogszabályi előírásaink, ami alapján eljárnak?

Előzmény: Ashi Valkoinen (36587)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.13 0 0 36587

"Még a 71-76-os csomóponti dugót is megúsztuk,így 3 óra 50 perc alatt megvolt 380 km."

 

Irigyellek.

 

Nekem 5-én, pénteken az Eger-Siófok táv (25, 3 Ludasig, M3-M0-M7) 5 óra 40 perc (!) volt. 45 km/h átlagsebesség, majdnem végig 110-130-at tudó utakon.

 

Baleset M3-M31 csomópont előtt, lassulás M0-án (M5 környékén), félórán át telejs útzáras baleset M7-en Fehérvárnál, beragadtam a baleset és az előtte lévő lehajtó közé.

 

Tök jó lenne, ha a balesetek okozóin (vagy a biztosítón) levernék az általuk okozott késés anyagi vonzatát is, kezdésnek az érintett járművek száma (db) * torlódás által okozott időveszteség (óra) * bruttó magyarországi átlagbér (Ft/óra) képletnek megfelelően...

Előzmény: dimelo (36510)
troglodita Creative Commons License 2017.08.11 0 0 36586

https://www.google.com/maps/@68.4535537,17.5574126,11959m/data=!3m1!1e3?hl=en

Érdekes, mert nem tűnik olyan hatalmas kerülőnek a jelenlegi vonalvezetés sem, de kicsit közelebbről megnézve a jelenlegi, 53 éves hidat, háááát, azért jócskán vannak érvek az új híd mellett:

http://www.ofotingen.no/16198/katalog/rombaksbrua

Előzmény: Mash_bakter (36585)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.10 -1 1 36585

kicsit off:

Nézem az Artic Race of Norway-t és láttam benne egy épülő hídat, rá gugliztam

 

itt a képekre ha rányitsza még nagyíthatóak:

https://weltderwanderlust.com/2016/12/02/halogaland-bruecke-bei-narvik/

 

itt a wiki cikk róla, 2018-ban adják át...

https://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5logaland_Bridge

 

 

 

 

Mézgár Creative Commons License 2017.08.10 -1 0 36584

Mondjuk azt nem ertem, hogy mire kell a 9 új mütargy. Jelenleg atlag 2 km-kent van 1 mütargy, a 9 ujjal ez lecsökken atlag 1 km-re.

 

M15-röl valami hir? Miert nem akarjak kihirdetni a közbeszerzes nyerteset? Gyanusan nagy a hallgatas.

Előzmény: mash.69 (36582)
troglodita Creative Commons License 2017.08.10 0 0 36583

Vááááu, ez nagyon jól hangzik!!! Mondjuk ha már itt van az ember, akkor Szarajevót és Mostart mindenképp megnézném, valahol ott alvósan, csak kár, hogy egyetlen kukkot nem tudok egyetlen délszláv nyelven sem... ;-(((

Előzmény: bp01 (36579)
mash.69 Creative Commons License 2017.08.10 -1 0 36582

Egy újabb pont kerül kipipálásra a 2500 milliárdos ígéret tengerből....

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/08/a-colas-epiti-az-m70-es-autopalyat-letenyetol-a-szloven-hatarig

 

A 21 kilométerből 10 kilométeren kell 2 új sávot, a másik oldalt megépíteni...   16,7 milliárd-ból...

ez így kicsit soknak tűnik, de ha figyelembe veszem az

  • öt felüljáró és négy csőhíd megépítését

és más építéseket, a régi rész megerősítését 3 km hosszan...

 

http://static.regon.hu/ma/2017/08/tn4-hatarmentiut.jpg

 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36581

meg BIH, PL stb se.

Előzmény: tocsikolnak (36580)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36580

HR, A, SK ,H kozott adatcsere egyemeny van. kipostazzak Szombatheylrol a SK, HR, A vetsegeidete. SLO nincs benne.

Előzmény: bp01 (36579)
bp01 Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36579

Legutóbb Pécs-Makarsaka viszonylatban kipróbáltam a rövidebb utat Bród és Zenicán keresztül. Száguldás az nincs :) de nyaraláskor eleve nincs értelme rohanni (szerintem). A menetidő kicsit több mint körbe, de ezt nehéz összehasonlítani, mert a pályán főszezonban előfordult már, hogy 1,5 órát ácsorogtunk Zágráb alatt, de volt teljesen sima utunk is. Ami előny, hogy oda-vissza kb 400 km-rel(!) rövidebb az út és az autópálya díjat is meg lehet spórolni. Nem mellesleg gyönyörű vidéken autózhat az ember. Hátrány a rengeteg település (elkerülők alig vannak), a sebességre figyelni kell, bár engem nem Boszniában, hanem már Horvátországban vadásztak le:).

 

Egy biztos, ha valaki rohanva akar leérni az Adriára nem szabad ezt az utat választania. Ha kirándulásként fogja fel és látni is akar gyönyörű tájakat utazás közben akkor érdemes egyszer kipróbálni. Na meg az úton megspórolt pénz is jól jöhet egy hajókázáshoz (vagy bírságra :) )

Előzmény: troglodita (36548)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36578

Adria, csakis szloven matricaval az Isztriara, foleg Umag es eszakabbi reszei; ruhellem a balkanopithecusokat.

Előzmény: troglodita (36548)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36577

Ezt csinaljak eppen most Kisterenyen az (R)21-essel.vNincs uj a Nap alatt...

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36576

A 47-es útról mondják az arra járó árusok -- akik a zöldségboltokba a dinnyét hordják ide középnehéz tehergépkocsikkal -- , hogy ennek az útnak a középső szakasza (a Darvas, Szeghalom, Körösladány, és Békés környéki útszakaszon) a pár évvel ezelőtti felújítások ellenére is erősen nyomvályúsodik, a forgalom nehezen halad, egy-egy szállítás menetideje 6-8 óra hosszába telik a hibás nyomvályús szakaszok, és az ezekre kihelyezett 60 km/h-s sebességkorlátozások miatt, ezenkívül pedig pár helyen súlykorlátozást is láttak kitéve a nyomvályús szakaszokon. Az utat azonban errefelé nem javítják felújító jelleggel mostanában, hanem inkább csak "toldozzák-foldozzák". Ezt azonban hiába teszik, mert a teherautósok tapasztalatai szerint gyenge az út alapja, és sajnos nem bírja el a nagyobb tonnaterhelést.

Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36575

A gödöllői részen már akkor is hétvégi házas zártkertek voltak. Tulajdonképpen egy pihenőövezeten vezették keresztül a pályát. A domony-völgyi emelkedőt is ma biztosan másképp építenék.

Előzmény: RadiX (36573)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36574

na igen, ahogy Siófokon is ;-)

Előzmény: Mr Reacher (36572)
RadiX Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36573

és a települések belterülete is kisebb volt akkor, azóta nőttek rá a nyomvonalra

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36572

Akkor még nem számított az ott lakók érdeke. Gödöllőn is minden további fakszni nélkül keresztülvezették.

Előzmény: troglodita (36571)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36571

Ezt: https://www.google.hu/maps/@47.5835995,19.2444275,14z

Miért van annyira Mogyoródra nyomva, miért nem a településtől délre, távolabb vezették?

Előzmény: Mr Reacher (36569)
RadiX Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36570

de hát Mogyoród és Kerepes között vezették

Előzmény: troglodita (36568)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36569

Melyik út jelenlegi nyomvonalát nem érted?

Előzmény: troglodita (36568)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36568

Közben nézegetem az M3-M31 átkötés térképét (http://www.geoplan.hu/sites/default/files/images/Helyszinrajz_diszpozicio-Kas%C3%ADroz%C3%A1s_Javasolt_M10000.jpg) és nem igazán értem, hogy annak idején tk. miért nem Mogyoród és Kerepes között vezették az autópályát? Jó, tudom, annak idején nyilván nem volt szempont a még álmokban sem létező Hungaroring megközelítése, na de akkor sem értem a jelenlegi nyomvonalat. Ahogy a jelenlegi M51-et sem fogom sohasem megérteni, de azt már veséztük itt eleget...

hegyaljai3 Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36567

Egyébként melyik címre számoltad ki?

Előzmény: tocsikolnak (36566)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36566

De bocs, hogy nem tudtam a cimed, es nem arra szamoltam ki :D.

Előzmény: Mash_bakter (36565)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36565

inkább csak nyáron.

Előzmény: tocsikolnak (36564)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36564

tenyleg ?

Előzmény: Mash_bakter (36563)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.08 -2 0 36563

ez annyiból csalóka, hogy ugye senki nem a 0km-hez megy a Clark Adamhoz....

Észak Budaiaknak a 811-es, nekünk Dél Pestieknek meg az M6-os altarnatíva

ha az M7-es beáll és szüttyögsz 40-el, mert balaset van...

Előzmény: tocsikolnak (36562)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36562

Ha lassul az M1 (vagy a 811 vagy barmi), minek menekulnel akkor arra a Balatonrol Bp-re, ha valami miatt beall az M7 Szfv- Bp kozott ? 

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - M7 - Bp. (0.km): 64 km ( baleset. ill egyeb ok miatt (mazsolak a belso savokban stb.): 1-2-... ora? )

 

vs. 

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - 811 - M1 - Bp. (0.km): 97 km (atlagsebesseg M0-ig: 70-80 km/h)

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - 62 - 6209- M6 - Bp. (0.km): 91 km (atlagsebesseg M0-ig: 120 km/h)

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - M7- 7 - Bp. (0.km): 71 km (atlagsebesseg: 60-70 km/h)

 

Előzmény: NAR (36559)
dimelo Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36561

Egyfajta magyarázat van:

Püspökladánynál a 4. és a 42. utakon is közlekedési lámpa szabályozza a forgalmat nappal. (Ha jól rémlik este 8-ig)

 

Tehát a 4. főúton lefelé Kenderestől nincs forgalom visszafogó, csak valamelyest a karcagi körforgó.

De Pest felé a 42-est és a 4-est is szakaszolják a piros lámpák.

Ezért lehetnek 1-2 percek, amikor mintha nem lenne forgalom.

 

Továbbra sincs friss OKA2016?

Előzmény: troglodita (36560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!