Keresés

Részletes keresés

bp01 Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36579

Legutóbb Pécs-Makarsaka viszonylatban kipróbáltam a rövidebb utat Bród és Zenicán keresztül. Száguldás az nincs :) de nyaraláskor eleve nincs értelme rohanni (szerintem). A menetidő kicsit több mint körbe, de ezt nehéz összehasonlítani, mert a pályán főszezonban előfordult már, hogy 1,5 órát ácsorogtunk Zágráb alatt, de volt teljesen sima utunk is. Ami előny, hogy oda-vissza kb 400 km-rel(!) rövidebb az út és az autópálya díjat is meg lehet spórolni. Nem mellesleg gyönyörű vidéken autózhat az ember. Hátrány a rengeteg település (elkerülők alig vannak), a sebességre figyelni kell, bár engem nem Boszniában, hanem már Horvátországban vadásztak le:).

 

Egy biztos, ha valaki rohanva akar leérni az Adriára nem szabad ezt az utat választania. Ha kirándulásként fogja fel és látni is akar gyönyörű tájakat utazás közben akkor érdemes egyszer kipróbálni. Na meg az úton megspórolt pénz is jól jöhet egy hajókázáshoz (vagy bírságra :) )

Előzmény: troglodita (36548)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36578

Adria, csakis szloven matricaval az Isztriara, foleg Umag es eszakabbi reszei; ruhellem a balkanopithecusokat.

Előzmény: troglodita (36548)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.09 -1 0 36577

Ezt csinaljak eppen most Kisterenyen az (R)21-essel.vNincs uj a Nap alatt...

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36576

A 47-es útról mondják az arra járó árusok -- akik a zöldségboltokba a dinnyét hordják ide középnehéz tehergépkocsikkal -- , hogy ennek az útnak a középső szakasza (a Darvas, Szeghalom, Körösladány, és Békés környéki útszakaszon) a pár évvel ezelőtti felújítások ellenére is erősen nyomvályúsodik, a forgalom nehezen halad, egy-egy szállítás menetideje 6-8 óra hosszába telik a hibás nyomvályús szakaszok, és az ezekre kihelyezett 60 km/h-s sebességkorlátozások miatt, ezenkívül pedig pár helyen súlykorlátozást is láttak kitéve a nyomvályús szakaszokon. Az utat azonban errefelé nem javítják felújító jelleggel mostanában, hanem inkább csak "toldozzák-foldozzák". Ezt azonban hiába teszik, mert a teherautósok tapasztalatai szerint gyenge az út alapja, és sajnos nem bírja el a nagyobb tonnaterhelést.

Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36575

A gödöllői részen már akkor is hétvégi házas zártkertek voltak. Tulajdonképpen egy pihenőövezeten vezették keresztül a pályát. A domony-völgyi emelkedőt is ma biztosan másképp építenék.

Előzmény: RadiX (36573)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36574

na igen, ahogy Siófokon is ;-)

Előzmény: Mr Reacher (36572)
RadiX Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36573

és a települések belterülete is kisebb volt akkor, azóta nőttek rá a nyomvonalra

Előzmény: Mr Reacher (36572)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36572

Akkor még nem számított az ott lakók érdeke. Gödöllőn is minden további fakszni nélkül keresztülvezették.

Előzmény: troglodita (36571)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36571

Ezt: https://www.google.hu/maps/@47.5835995,19.2444275,14z

Miért van annyira Mogyoródra nyomva, miért nem a településtől délre, távolabb vezették?

Előzmény: Mr Reacher (36569)
RadiX Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36570

de hát Mogyoród és Kerepes között vezették

Előzmény: troglodita (36568)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36569

Melyik út jelenlegi nyomvonalát nem érted?

Előzmény: troglodita (36568)
troglodita Creative Commons License 2017.08.09 0 0 36568

Közben nézegetem az M3-M31 átkötés térképét (http://www.geoplan.hu/sites/default/files/images/Helyszinrajz_diszpozicio-Kas%C3%ADroz%C3%A1s_Javasolt_M10000.jpg) és nem igazán értem, hogy annak idején tk. miért nem Mogyoród és Kerepes között vezették az autópályát? Jó, tudom, annak idején nyilván nem volt szempont a még álmokban sem létező Hungaroring megközelítése, na de akkor sem értem a jelenlegi nyomvonalat. Ahogy a jelenlegi M51-et sem fogom sohasem megérteni, de azt már veséztük itt eleget...

hegyaljai3 Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36567

Egyébként melyik címre számoltad ki?

Előzmény: tocsikolnak (36566)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36566

De bocs, hogy nem tudtam a cimed, es nem arra szamoltam ki :D.

Előzmény: Mash_bakter (36565)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36565

inkább csak nyáron.

Előzmény: tocsikolnak (36564)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36564

tenyleg ?

Előzmény: Mash_bakter (36563)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.08.08 -2 0 36563

ez annyiból csalóka, hogy ugye senki nem a 0km-hez megy a Clark Adamhoz....

Észak Budaiaknak a 811-es, nekünk Dél Pestieknek meg az M6-os altarnatíva

ha az M7-es beáll és szüttyögsz 40-el, mert balaset van...

Előzmény: tocsikolnak (36562)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36562

Ha lassul az M1 (vagy a 811 vagy barmi), minek menekulnel akkor arra a Balatonrol Bp-re, ha valami miatt beall az M7 Szfv- Bp kozott ? 

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - M7 - Bp. (0.km): 64 km ( baleset. ill egyeb ok miatt (mazsolak a belso savokban stb.): 1-2-... ora? )

 

vs. 

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - 811 - M1 - Bp. (0.km): 97 km (atlagsebesseg M0-ig: 70-80 km/h)

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - 62 - 6209- M6 - Bp. (0.km): 91 km (atlagsebesseg M0-ig: 120 km/h)

 

Szfv. ( M7/63-as csp. ) - M7- 7 - Bp. (0.km): 71 km (atlagsebesseg: 60-70 km/h)

 

Előzmény: NAR (36559)
dimelo Creative Commons License 2017.08.08 -1 0 36561

Egyfajta magyarázat van:

Püspökladánynál a 4. és a 42. utakon is közlekedési lámpa szabályozza a forgalmat nappal. (Ha jól rémlik este 8-ig)

 

Tehát a 4. főúton lefelé Kenderestől nincs forgalom visszafogó, csak valamelyest a karcagi körforgó.

De Pest felé a 42-est és a 4-est is szakaszolják a piros lámpák.

Ezért lehetnek 1-2 percek, amikor mintha nem lenne forgalom.

 

Továbbra sincs friss OKA2016?

Előzmény: troglodita (36560)
troglodita Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36560

ez érdekes, én két hete jöttem, tehát július 29-én, és tényleg teljesen üres volt minden...

Előzmény: dimelo (36558)
NAR Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36559

Az előzmény azt írta, hogy az M1 lett tele Bicskétől, nem a 811. Ott van pár kilométer 100-as korlátozás, nagy lejtő, emelkedő, Spar központ, a következő lehajtónál Tesco raktár meg egyébként is megérkeztünk Budapest elővárosi zónájába.

Előzmény: tocsikolnak (36544)
dimelo Creative Commons License 2017.08.08 -1 1 36558

Ilyen a szubjektív érzés.

Adott útszakaszon, adott időszakban.

 

Nekem 08.05. szombaton 19 óra körül volt "élményem".

4. főút Törökszentmiklóstól - Püspökladányig, majd 42. út

Egy-egy kamion mögött 20-30 személy és kisteher gépkocsi toporgott,

majd, ha engedett a szembeforgalom, nekilódulás...

 

Azt eddig is tudtam, hogy szombat-vasárnap felduzzad a személyforgalom (csökken a kamion),

de amit hajnali 3 órakor tapasztaltam, na az döbbentett meg!

 

Visszafelé közlekedtem 4212-42. utakon, amikor felhajtottam a 42. főútra

ugyanaz a látvány, mint szombat estefelé: Egy-egy kamion mögött 20-30 személy és kisteher gépkocsi haladt,

mintha nem is is éjjel volna...

 

Ez is egy szubjektív érzés...

Előzmény: troglodita (36557)
troglodita Creative Commons License 2017.08.08 0 1 36557

Egyébként hét hete jöttem arrafelé, de a szokásos M35-M3 helyett Karcagig a 4-esen maradtam, aztán a 34-33-as kombón értem el az M3-at. Ebből a Karcag-Kunmadaras abszolút no name út volt a legkülönb állapotú, a Tisza tó - M3 is kellemesen autózható, Püspökladány környékén pedig azt néztem, hogy talán valami atombomba pusztított arrafelé, annyira nem volt senki az utakon. Igaz, szombat kora este volt, normális ember a strandon ücsörög ilyenkor, nem az autójában izzad...

Előzmény: Mr Reacher (36555)
troglodita Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36556

De, sajnos ez egy zsákutca. Pár éve, amikor csak az autósok 1-2%-a használta, volt értelme. Mostanra sajnos túl nagy lett a penetrációja és emiatt a hasznossága erősen kérdőjelessé vált. Ahogy a tőzsdén is csak akkor nyersz, ha egyedül te tudod a bennfentes infót, mert ha már százan repültek rá az alacsony árfolyamra, akkor az már nem marad alacsony (és fordítva).

Előzmény: Mr Reacher (36554)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36555

Bihar megye felől a 42-es vagy 48-as úton jönnek, és akik az m3-ason futnak végig, azok a sokat átkozott m35-ön keresztül hajtanak fel.

Előzmény: dimelo (36534)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36554

A traffic info a te hasznodat szolgálja. Tömegesen nem fognak lehajtani az autópályáról, mert vagy nem rendelkeznek információval, vagy csesznek rá.

Előzmény: troglodita (36551)
troglodita Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36553
Előzmény: troglodita (36521)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36552

A waze is kiírja egy lebegő üzenetként pár mp-re, amit vezetés közben vagy észreveszel, vagy nem.

Előzmény: Fradista Utazó (36549)
troglodita Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36551

Igen, de az csak a pillanatnyi állapot. És ha másik ezer autós lesi a navigációs és a mínusz 20 perc reményében ráront az alsóbbrendű útra, akkor az másfél perc alatt bedugul és csak nézel ki a fejedből, hogy mi van.

Előzmény: Fradista Utazó (36549)
troglodita Creative Commons License 2017.08.08 0 0 36550

Dehogyis, már túl sokan hallgatnak rá és emiatt sokszor totál reménytelen helyzetbe kormányozza az embert. Minket Tárnoknál küldött ki az M7-ről a 7-re, csak azt nem tudta (nem a fenét nem, csak sz@rt rá), hogy sok száz autó fog elindulni a menekülő úton, ahol ráadásul fénysorompós vasúti átjáró is van, nem csekély vonatforgalommal. Egy óra múlva még mindig csak Martonvásáron álldogáltunk a sorban, szóval részemről ennyi volt az "okos" útvonaltervezőkkel való együttélés ;-)))

Előzmény: Mr Reacher (36547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!