Pont ezert epül Zalaegerszeg/Zalaszentivan tersegebe egy vasuti kontenerterminal/logisztikai központ. Kitünö vasuti kapcsolat van a koperi kikötöhöz ;)
Még akkor sem, ha ezzel az egy helyett két sztrádával duplájára nőhetne az adriai kikötőkből kiinduló és Magyarország, Szlovákia, Lengyelország felé irányuló nagybani közúti áruszállítási kapacitás?
Ha így érvelne nekik valaki, biztos belemennének, mert a kikötői áruforgalom messzi földre fuvarozása ill. annak kapacitásának duplájára felbővítése nagyon megtérülő dolog lenne ám!! (A tengerentúli szállításokkal összefüggő dolgoknak -- banánimport, trópusi élelmiszernövények, kávé, datolya, aloe vera mint gyógynövény amit gyógykrémekhez használnak fel, stb. -- importja mindig nagy jövedelmük volt, van, és lesz.)
Akkor sikeresen felreertettelek :) Mondjuk a lehetöseget megadtad, mert bar utolag latom, hogy pontokba szedted, de nem nagyon formaztad a szöveget, hogy könnyü legyen megerteni. Pedig mielött valaszoltam, vagy 5 percet gondolkodtam, hogy pontosan mire is gondolhatsz.
Az teny, hogy a jelenlegi tervek eröforras pazarloak, es a forgalom se igenyli. Se delen, se eszakon nem kellene a parhozamossag, viszont valahogy probalnak egy Györ-Szombathely-Nagykanizsa tengelyt (folytatatas Kaposvar fele), masreszt meg ott a hatar menti tranzit (86), aminek viszont egy Szhely-Zeg-Kanizsa utvonal mar tul nagy kerülö. Öszinten szolva, en nem tudom, hogy lehetne ezt esszerüen megoldani.
Szerintem talán több értelme lenne az R76-ost inkább Őriszentpéter, Bajánsenye, és a szlovén határ, Őrihódos irányában folytatni. És persze rávenni a szlovéneket a túloldali folytatásra. És akkor az Adriai-tengerpartra vágyó turistáknak nemcsak az M7-es lenne, meg a horvátországi sztrádák, hanem egy magyar-szlovén gyorsforgalmi út vagy sztráda is. Az adriai turistaforgalom nagyon nagy, biztosan lenne rá bőven igény! Ha meg teherforgalmi szemmel nézzük, akkor ez feljavíthatná az adriai kikötők és Budapest közötti áruszállítást!!
Elvileg beköthető a nemzetközi vérkeringésbe is Egerszeg :)
R76 meghosszabbítva M8-ig (Körmend és az osztrák határ közötti szakaszig). A túloldalon egyszer csak elkészül az S7 és akkor lenne egy gyorsforgalmi kapcsolat M7 (Balatonszentgyörgy) és az A2 (Graz) között Zalaegerszegen keresztül.
Persze ennek lehet az M8 hívek nem örülnének, hiszen ez az útvonal elvileg kiválthatná a Körmend-Lepsény M8 szakaszt.
Arról nem is beszélve, hogy a kamionos bizniszben az olyan dologok mint sávelhagyásfigyelés, követési távolság stb stb robotpilóta funkciók hamarabb elterjednek mint az Szgk kategóriában. Elkezedi beépíteni a MAN, Scania és a nagy flottások viszik mint a tejfölt (lízing cégnek eleve megéri ilyen eszközöket lízingbe adni, mert kisebb valószínűséggel balesetezik a jármű, a lízingdíjat meg nem löki az égbe egy ilyen változás).
Az ontopic autópálya építések meg gazdaságosabbá teszik az ilyen rendszerek alkalmazását, mert itt akad felfestés és releváns táblázás - nem úgy mint az országos közúthálózat 90%-án. Ami meg inkább balesetveszélyes szakasz az az autópálya bevezető.
Na most akkor én mondok neked valamit, és vagy elhiszed, vagy nem.
Van egy közeli rokonom, aki történetesen évek óta kamionsofőr. Kb. 2 havonta látjuk egymást, olyankor mindig elmondja az uti "élményeit".
Ez az "élmény" abból áll, hogy Magyarország és Hollandia, Belgium, Franciaország, Németország, Ausztria célpontok között szállít egy nagy fuvarozó cégnél mindenféle árut. Van mikor a Tesconak vagy az Aldinak, máskor meg a Legonak szállít, megint máskor meg cement a rakománya, ami hídépítéshez, útépítéshez megy külföldre eladásra pl. a DCM-től (Vácról).
Ami a lényeg: én írtam, hogy a pihenőidőket betartják ugyan, de épp csak hogy igen...... Az autópályán sűrű forgalomban jön, mert a német autópályákon ugyebár nem ő az egyedüli kamionos, naponta több százat számolhatna meg egy 4-500 km-es útszakaszon is akár. A sűrű forgalom miatt feszülten figyelnie kell, mert a többi is kamionos is ugyanúgy nyomja a gázt, akárcsak ő, hogy az óra szerinti menetidőt úgy használja ki, hogy a pihenést is (épp hogy csak, de) betartsa. Közben a megengedett legnagyobb sebességet a felső sebességhatár alatt 1-2 km/h-val tartja be (épp csak hogy be ne mérhessék). A többi szintúgy. Ezeket a menetírón és a sebességírón rendszeresen ellenőrzi, hogy nem hibázott-e véletlenül, nehogy "megfogják".... . Ehhez jön még a migránshelyzet miatti belső határellenőrzés, ahol a kamionosokat különös gonddal vizsgálják át a tekintetben, hogy nem-lopóztak-e a belsejébe az egyik pihenőnél a sofőr alvásideje alatt migránsok. Ezt még külön maga is leellenőrzi, mert a migránsveszélyes útvonalakon 50-100 km-enként megáll megnézni hogy épek-e a plombái, mert ha nem venné észre és nem jelentené a migránsokat, azonnal repülne a cégtől, szárnyak nélkül természetesen, mivel hogy kirúgnák. És bírságot is kapna. (Emiatt a cége újabban a Calais felé vivő útvonalakat mindet letiltotta neki Calais-tól 100 km-es(!) körzetben.) A határon minden kamiont félreállítanak a vizsgálat idejére kivétel nélkül, legyen az francia-német, német-osztrák, vagy osztrák-magyar határ. Addig ott állnak a nyári hőségben, előveszik a tartalék ivóvizet frissítőnek, és várják hogy továbbmehessenek a határon. A határőrök is természetesen arra kíváncsiak, hogy nem visz-e migránst. Így telik mind a menetideje, mind a pihenőideje. És bár egy kilenc órás pihenőnek elégnek kellene lennie normál eseteben, ez igaz, ezt aláírom neked. De nem olyan körülmények között, amikor a vezetés terhére az állandó idegfeszültség is rátesz pár lapáttal.
Neki ez a rendszeres tapasztalata.. . Kamionsofőrként. Ha hiszed, ha nem. Pont.
Amugy jobban örülnek, ha az M86-M15 (Csorna-Mosonmagyarovar) összeköteseröl gondolkodnanak. Szombaton jartam arra legutobb, a 86-os utrol csak ejszakara vannak kitiltva a kamionok. Kamionstopp a höseg miatt nem volt. Egyik se került az M85-M1 utvonalon. Egy jo nyomvonallal meg rövidülhetne is az M86-M15 tavolsag 47 km-röl ugy 30-32-km-re.
Ha engem, mint zalait kerdezel, akkor azt mondom, hogy nem lesz az sok :D
Persze hatekonyabban is lehetne penzt költeni. Szerintem a legnagyobb problema, hogy Zalaegerszeg totalisan kiesik a fö közlekedesi utvonalakrol, de valahogy megis be akarjak kötni.
/off Vasutat a zalai nemesek annak idejen sikeresen megtorpedoztak, azota is szivjuk a levet, hogy 17-es vonal (Szhely-Nkanizsa) nem Egerszegen megy at.
Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna.
---------------
Aki számtanból (nem matematikából) is buta miért nem a tájképfestészet aktuális kérdeseiről ír véleményt ?
Egy kamionos 1500 km-t, 21 óra vezetett idővel tehet meg, azaz közben kétszer is meg kell állnia 9-9 órára.
A teljes útja 9+9+9+9+3 = 39 óra lesz.
Amiből a piros a vezetési idő.
Egy román kamionos Hollandiától hazáig nem tudja nyomni a gázt.
Ha Hollandia keleti csücskéből Maastrichtból indult, akkor 1500 km megtétele után még csak Nagyváradon van, a harmadik napon.
Aki pedig 9 óra kötelező pihenő után, 500-600 km vezetés miatt elálmosodik, ne kamiont vezessen, hanem kecskét.
Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton
-------------
Kicsi fijjam !
A kocsmai műveltség = a TV Híradós műveltség.
Ha a TV Híradóban minden este bemutatok kettő állatkínzót, akkor Magyarország népességének butább része, meg lesz győződve arról, hogy elszaporodtak az állatkínzások.
Holott nem.
Csak azt mutattam be.
Magyarországon 2016-ban 16.600 közuti baleset történt.
Azaz naponta 46.
Ebből a napi 46-ból, az esti TV Híradók bemutatnak a vérre szomjazóknak 1-3-at.
Aki buta, ebből az 1-3-ból tájékozódik, és nem tud semmit az aznapi másik 43-45 közuti balesetről.
Mert nem csak buta, hanem lusta is utána nézni, tanulni.
Ők a posvány akik manipulálhatók.
Könnyen.
Lásd pl. az itt OFF migráns kérdést.
Az autópálya - egyelőre - a legbiztonságosabb közlekedési helyszínünk.
Az autópályák építése- remélhetőleg - sokáig folytatódni fog a népesség 90-95%-nak örömére és egy-két elvarázsolt sötétzöld, vasútmániás vagy közlekedési klubos bánatára.
De úgy is lehetne hogy aki sokat megy sokat fizet aki keveset az keveset. De manapság tudom mindenben az a divat aki sokat vesz az olcsó aki keveset az sok. Ha mindenki ugyan annyit fizetne egy km ért akkor is befolyna annyi pénz, és igazsagossabb lenne.
Az elalvást mint okok nem azért emeltem ki mert a sok vezető hülye lenne, dehogyis. Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna. Közben meg az előírt pihenőidőket épphogy csak betartják, egy perccel többet nem pihennek, szintén a menetidő minél pontosabb betartása miatt (sietség!). És mi a következmény? Hát a baleset... .. :((