Keresés

Részletes keresés

bocskai67 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36325

Friss hír: 
Közmeghallgatás M0 témában Solymáron : júli 27. 10 óra ! :) 
Ez a hír , dokumentum szerint 2023-ban már forgalom lesz az északi szektoron. :)

http://pbjhirmondo.hu/uploads/site_pbjhirmondo/pages/Hivatal/Jegyz%C5%91/2017/Felh%C3%ADv%C3%A1sok/M0%20k%C3%B6zlem%C3%A9ny.pdf


bocskai67 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36324

Sziasztok !
Mint témában jártasaktól kérdezem: az M0 északi szektorral (10 és 11-es t közti szakasszal) most mi a valós helyzet ?
Év elején Lázár elmondta, hogy 2018-ban már épülne, ill a kormányhatározat vagy rendelet szerint 2017-ben lezárul az előkészítés, 
ugyanakkor olyat is hallottam, hogy a nyomvonal környékén – pl. Üröm és Pilisborosjenő újonnan beépült területein - lakossági ellenállás is várható, illetve a lehajtók esetében még nem született döntés a végső változatról. 
Ha igazak az utóbbi hírek, akkor létezhet, hogy 2018-ban elkezdjék az építkezést és 2022-ig befejeződjön ? (egyáltalán kell 4 év ennek megépítéséhez, vagy mást is beleértenek a megépítésbe ?)

Előre is köszi!

mash.69 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36323

hát ja, sanszosan egyfelé lakhatunk

és nap mint nap látjuk az M5 bevezető dugóját, sokszor már a Citron M5-nél...

de legkésőbb az M5 csőnél, amikor rá kellene kanyarodni a körútra....

volt a Facebookon olyan faszi, aki Szegtrvárról mondja meg a frankót,

hogy a Galvani híd egy szar, mert semmiből a semmibe...

áááá

ezekkel nem lehet vitatkozni

Előzmény: adiaboli (36319)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36322

asszony évekig Budaőrsön melózott minidg az M0-son ment

hazafelé már néha a városon át

mióta a Rákóczi/Petöfi híd között a Budai oldalon melózok 20 perccel hosszabb a menet idő

pedig a távolság a régi 2/3-ada, de lehet csak a fele...

neki áldás lenne a Galvani híd, mert a Rákóczi híd ezáltal átjárhatóbb lesz

ha balaset van akkor van alternatíva...

most ha koccanás van a Rákóczi híd - Obi/Csepel felé a lehajtónál, 

akkor a dugó az Nador utcáig tart.

Volt mikor az asszony az M0-ás híd felé került 2 hónapja, mert 40 perc alatt a 

Rákóczi hídra nem tudott felhajtani...

 

bírom az olyan okosokat, akik nem közlekednek arra, csak megmondja a frankót,

hogy a galvani a semmiből a semmibe visz...

közben érint 5 létfontosságú budapesti útat

 

Előzmény: adiaboli (36317)
Jared- Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36321

A második körben el lehet jutni a Kerepesi útig. Az onnan történő északi folytatásban – a lakossági ellenállás miatt – nem hiszek.

Azért a Nagy Lajos kiszélesitésében lehet reménykedni szerintem. Ez volna a logikus folytatás a Kerepesi úttol északra, új út nem kéne oda.

Előzmény: adiaboli (36314)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36320
adiaboli Creative Commons License 2017.07.19 0 1 36319

mash-sel az előbb  véletlenül amúgy is egy időben írtuk nagyjából ugyanazt, harmadjára kár megismételni. A "sületlenség" jelzetű érveléssel nem tudok vitába szállni, nincs meg hozzá a szakmai felkészültségem.

Azt az albertfalvai változatot (az alagúton túlmenően) pedig azért még meg kellene beszélni az elképzelt "2*3 sávos köztes út" helyén élő kibombázandó csepeliekkel, erzsébetiekkel, kispesti/lőrinciekkel, kőbányi/rákosmentiekkel. Meg azokkal is, akiket nem bombáznak ki, csak majd olyan helyzetbe kerülnek, mint a "kiváló" Nagykőrösi úti bevezető két oldalán, falak mögött élők. (Megjegyzendő, hogy a Munkás körutat sohasem gondolták - komolyan - az Albertfalvai híd keleti/északi folytatásának. A Munkás körút az elképzelések szerint az M51/M5 csomópontból indulna észak felé, vö. "régi M0" változat.) 

Előzmény: trizs77 (36318)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.19 -2 0 36318

A Hungária és az MO közé, Pesten kell még egy db 2x3 sáv félkör ív vagy több mint félkör ív.

Folyamatos.

 

Nem pontszerű beavatkozással.

 

A ma ismert Galvani nevű sületlenség, pontosan egy pontszerű beavatkozás.

 

adiaboli Creative Commons License 2017.07.19 0 1 36317

Az a "leendő" forgalom már most is ott van, csak éppen a Lágymányosi / Rákóczi híd felől érkezik. A Galvani híddal alapvetően nem nő majd meg a fővároson belüli mostani dunai átlépések száma, csak "szétterül" (nyilván az Erzsébet hídtól délre).

Talán az M51/M0-ról még levesz majd valami forgalmat (pl. az én esetemben, Dél-Pest - M1/M7 relációban, aki most inkább erős napszakokban - máskor nem - kerülők egy jóízűt a 0-án, megúszva a déli Hungáriát és a Lágymányosi hidat). A kérdés, hogy ez a forgalom mekkora pluszt jelent.

 

Előzmény: trizs77 (36315)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36316

ilyen hülyeségeket írni....

aki ezt az új hídat fogja használni, az most is arra megy, csak kénytelen bemenni a Hungária körútra

a Győmrői, Üllői, M5 bevezető, Soroksári, Weisz Manfréd utakról bemennek a körútig, azok nem fognak ezentúl a Hungária/KÖnyves Kálmán stb. körúton a dugóban araszolni

hanem végre egyből átjut Budára, ami az úticélja.

Pont az lesz a Galvani híd átadása útán, mint amikor a Lágymányous/Rákóczi hídat átadták,

a forgalom jelentős része a Petőfi hídról délre került.

Mai fejemmel el se tudom képzelni mi lenne Budapesttel, ha nem lenne ez a "fél" híd, hiva tünne a Hungária forgalma. Most azért északfelé az alsó és felős rakparton és dél felé az M6 és M7 felé is elszivárog. Persze az ideális az lenne, ha túl oldalon lenne egy körút szerű folytatása, de a beépítettség és a domborzati viszonyok ezt nem nagyon teszik lehetővé. Ha csak nem egyből alagutba folytatodna, ahogy az Albertfalvai hídnál kellene majd egyszer megcsinálni.

Előzmény: trizs77 (36315)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.19 -1 0 36315

A Galvani hidat sem temetném már most.

 

-------------

 

Én temetném.

 

Most az Andor utca teli van.

A 2x2 sávja csúcsban csak araszolva működik, csúcson kívül haladós.

 

Erre akarják egy új híd teljes forgalmát ráengedni ?

hová?

 

Meddig duzzad majd vissza ?

A híd közepén a Duna fölött áll meg az utolsó kocsi ai várja, hogy lehajtó ág átverekedje magát a Budafoki úti + Szerémi úti, + a Fehérvári úti kereszteződéseken?

 

adiaboli Creative Commons License 2017.07.19 0 0 36314

1. Ha az a Lágymányosi híd / Rákóczi híd nem lenne „elfuselálva”, akkor manapság az „Osztyapenkónál” egész nappal (be)állna a közlekedés. Tény, hogy az Egérúton távban hosszabb az M1/M7-re jutás, mint a vasút mellett lenne, de az előző mondatra tekintettel időben biztosan rövidebb. Egyébként a hídról ne csak Bécs és a Balaton jusson az eszünkbe, mert más irányokba is utat nyit, pl. az M6 felé délre vagy a Budafoki úton és a rakparton északra, és nem csak a városból/ba ki/befelé irányuló, hanem a városon belüli forgalomnak is, stb., stb. Használják (használjuk) is szépen.

2. A Galvani hidat sem temetném már most. Viszont, hogy komoly igénybe vétele legyen, valóban feltétele, hogy a híd és a Jászberényi út között már a híd átadására elkészüljön egy zökkenőmentes közlekedést biztosító folyosó. A második körben el lehet jutni a Kerepesi útig. Az onnan történő északi folytatásban – a lakossági ellenállás miatt – nem hiszek.

3. M8, M9 hidak: igaz, de. Ha találtak volna pénzt Akarattya-Kecskemétre és (legalább) Dombóvár-"53"ra, akkor biztos nagyobb lenne a kihasználtságuk. Nem találtak. Akkor most ne lenne ez a két hidunk, mert kidobott pénz? Erről azért a használókat is megkérdezném. "Fél-hidakat" építeni pedig a lehető legnagyobb pazarlás lett volna.

Előzmény: radio100jozsi (36313)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.07.18 0 1 36313

Egy másik szakértő egy másik cikkben bőven elmondta már, de nem állok neki keresni most. De Ahogy a Lágymányosi híd is elfuserált lett az egyik oldalt, most ez a Galvani híd lesz elfuserált, csak nem a budai, hanem a pesti oldalt. Inkább azon kéne elgondolkozni, hogy mi lesz a "Munkás körúttal", mert még egy Duna hídnál is sokkal fontosabb, hogy Pesti oldalon a Hungária gyűrű, és az M0 között semmi sincs. Ha az meg lesz, akkor lehet hozzá Duna hidat passzolni, sőt egyszerre kettőt is, fent, és lent is. Van már két ilyen csökevény hidunk a Dunán (M8, M9), nem kéne egy harmadikra is elpazarolni a pénzeket.

Előzmény: mash.69 (36312)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 36312

valami építő jellegű nincs? hogy miért nincs igaza? miben nincs igaza? stb....

Előzmény: radio100jozsi (36311)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 36311

Vicc, Andó Gergely már vasúti szakértőből közúti szakértőbe vedlett át :-)

Na kb. ennyit is ér a mondandója, erről meg cikket kreálni, már fájdalmas.

Előzmény: mash.69 (36309)
rm40 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 36310
Előzmény: mash.69 (36309)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.17 -1 0 36309

Haladnak a dolgok...

 

a választásokra csak elkészül majd a 8-as is

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/uj-korforgalom-nyilt-a-negysavosodo-8-as-uton

 

a Galvani híd ott jó, ahol van/lesz

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/napi-42-ezer-autoval-csokkenhet-a-fovarosi-hidak-forgalma

 

előbb utóbb Sopron is bekerül a gyors út hálózatba...

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/elrajtolt-a-sopront-bekoto-m85-os-kivitelezoi-kozbeszerzese

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.07.17 0 1 36308

Vannak csodabogarak a fórumozók között...

 

A lelkesedés nem pótolja a realitásérzéket...

 

A Zeg. elkerülő pontos példa, de ez sem semmi:

 

"sokkal jobb 100 milliárdért semmibe vezető 25 km-t építeni a határhoz Hajdú-Bihar szélén, mert ezt megértik az ottani szavazók."

 

"Ha ezzel a határhoz vezető úttal az M42-re céloztál, akkor annak nem a magyar fél az oka hogy a semmibe vezet, hanem a romániai útépítők,

akiknek szemmel láthatólag nincsen pénzük az A1-es Nagyvárad -- Kolozsvár -- Marosvásárhely autópálya megépítésére. Viszont az épülő út

ekkor sem a semmibe fog vezetni, hanem a határszélen lévő Berettyóújfalu és Biharkeresztes városokig, amelyeknek vezető kistérségi funkcióik is

vannak, és ahonnan Kolozsvár felé így is tovább lehet jutni, legfeljebb egyelőre nem 2×2 sávos autópályán vagy autóúton, hanem 2×1 sávos főúton."

 

Azt most ne ragozzuk, hogy a 10 éves késéssel elkezdett M4 országhatár szakasz építése szavazatot hoz-e, mert eddig is odaszavaztak autópálya építés nélkül is (szegénységükben)

Fontosabb, hogy az alapkőletételnél már 2020-ról beszéltek, vagyis semmilyen választás előtt nem "koronáz". (Arcátlan időhúzás)

 

A szakmai szempontok egy részét leírtam a 36302-ben.

 

Sajnálatomra Carina benézi a térképet is:

Ami Berettyóújfalunak előny, abból Biharkeresztes semmit nem kap, hiszen az M4 Nagykereki felett, mintegy 10 km-re B.keresztestől vezet át a "semmibe".

 

Ebből a szempontból a 100 milliárd kidobott pénz!

Nagyváradnak sem jó. 42-47-en Debrecen - Nagyvárad 70 km. Az M35-M4 útvonalon 80 km, persze gyorsabb.

 

De aki nem az orráig lát, és nem önző, akkor tudhatja, ennek a szakasznak nemzetgazdasági haszna hosszú évekig semmi nem lesz.

 

A románokon múlik, de mi meg hülyék vagyunk, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk. (A kivitelezők már el is osztották az extraprofitot)

 

A nagyszerű NIF szerint 8000 a napi forgalom a 42. úton, ehhez képest a 4. főúton 12000-10000 Törökszentmiklós - Püspökladány között.

 

Nem az lett volna fontosabb, hogy a nagyobb forgalmú szakaszok épüljenek itthon? (helyette még R47 is...)

A közben múló idő (vagy a 2025-ös Mikulás) a románoknál is meghozhatná az A3 autópályát...

Előzmény: Mézgár (36306)
klimakiraly Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36307

Ha Kopáncsi csárda-t ellehetett bontani anno akkor ez a lebegő körforgalom se biztos hogy indokolt.

 

Nem járok arra szerencsére sokszor ... így nem idegesít annyira. :-)

Előzmény: Pompiere (36292)
Mézgár Creative Commons License 2017.07.16 -1 0 36306

Mióta elköltöztek Zalaegerszegről, beszántották az elkerülőút? Kedves Carina_S, Egerszegnek van észak-déli és kelet-nyugati elkerülője is. Ajánlom a Google maps-et.

Előzmény: Carina_S (36264)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.16 -1 0 36305

Az lehet, hiszen az nem az ő dolguk, nekik csak annyi higy megossza a földi halandóval.

Sokszor a Nif és Magyar építők is úgy ír cikket útépítésről, hogY nincs egy árva térkép se....

Az egyik egy állami a másik egy szakmai oldal, mind kettőtől elvárható lenne a térkép...

A Facebookra is rendszeresen tettek fel ilyen félkész cikkeket. Sokat rinyaltam/tunk miatta

Lassan kezdenek leszokni ott is róla....

Előzmény: strangerr (36304)
strangerr Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36304

Azért az a "jó kis térkép"-et is (ha jól látom) a NIF csinálta, nem az Önkormányzat.

Előzmény: mash.69 (36296)
strangerr Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36303

"Van kellő tapasztalásom, hogy mennyire nem számít a meliorált terület, ha azt kívánja az "államérdek"."

 

Így sem kerülték ki, csak a szélén mentek bele, de ha egy 110-es nyomvonallal szinte teljesen is ki tudták kerülni, így ez jó döntés volt.

 

A körhídban nyilván van nagyzolás, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem olyan egyértelmű a dolog.

 

A kilátó már egy másik történet.

 

 

"autópálya árban épül egy 2x1 sávos elkerülő!"

 

Nem is ezt vitattuk. Sőt az a morbid, hogy már ez sem igaz (l. M4 Berettyó- oh szakaszt), mert kis túlzással már ott tartunk, hogy a korábbi autópálya ár az elkerülő ár, de gyorsút ár mindenképp, és a korábbi autópálya ár duplája a jelenlegi autópálya ár, csak ez nem tűnik fel senkinek lévén autópályák nemigen épülnek.

 

 

Előzmény: dimelo (36300)
dimelo Creative Commons License 2017.07.16 0 1 36302

Hiszem, ha majd látom!

 

Ahogy most Földesen, Hajdúszováton látható: átgázolnak a sóderszállító kamionok a keskeny, kanyargós utcákon.

Ígéret csupán, hiszen Nagylakon is nagy a felzúdulás, évek teltek el az M43 átadás óta...

 

De ha már M4:

Két elképesztő idézet a Nif honlapjáról:

A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg  átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom
halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.

 

Tehát: azért építik a 100 milliárdos autópályát, hogy azon 4 ezres fogalom haladjon?

 

Homolya Róbert államtitkár: ...létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés. Erdélyből így
az M4-M35-M3 útvonalon minden korábbinál gyorsabban megközelíthetővé válik Budapest és Nyugat-Európa.”

Az eredetileg román vázlatra az SSC-n rákerült néhány hiányos távolság adat.

Ezt egészítettem ki a Nagyvárad elkerülő hosszával + a DN19-ig tartó építendő szakasz hosszával.

 

Az SSC-s véleményekből:
"kb. 4-10 km új utat (autópálya és elkerülő) kellene összehozni a románoknak 3 év alatt."

 

Sajnálom, de ez távoli becslés volt.

 

A románoknak minimum 12,1+6,5 km-t meg kell építeni,

továbbá 4,5 km, autópályát a DN19-ig és az eredetileg Bihar-t nyugatról elkerülő, a DN19-be visszavezető utat is. (szürke szaggatott)

Legalább 23 km, ami az ismert tempóval 3 év alatt kizárható.

 

"Jelenlegi szituációban nem érdemes használni az M4-et. Vagyis amíg nem épül  a román oldalon a folytatás, a kamionoknak csak Berettyóújfalunál érdemes az M4-re menni.
Az meg nagyon nagy szívás lesz a bedői és nagykereki lakosoknak, ha mégis kitáblázzák
a kötelező tranzitirányt az M4-es felé és felterelik a 12t nehezebb járműveket a pályára..."

 

Nem csak a jelenlegi szituban...Ez volt az álláspontom eredendően is az elk.rt határmetszéspont miatt.

Talán mentségül, akkor (2002-2008) még hihetőbbnek tűnt az építkezés tempója.  Itthon 10 éves késés van...

De odaát a jelenlegi toporgásban +10 km-es kerülő utat kell majd használni mindazoknak, akik a DN1-ről az M4-re akarnak felhajtani.

10 éve még küzdöttünk egy Biharkeresztes közeli nyomvonalért, de hasztalan...

 

Lesújtó véleményem: Az M4-re Berettyóújfalunál sem lesz érdemes felhajtani az ismert, objektív OK miatt:

Az M35-M3-M0 75 km-rel hosszabb, mint maradni és haladni a 42-4 (épülgető M4) útvonalon!

 

Csókoltatom Homolya államtitkárt a minden korábbinál gyorsabb M35-M3 útvonal  "Pinocchio díjas" kijelentéséért.

 

 

Előzmény: trizs77 (36301)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.16 -1 0 36301
dimelo Creative Commons License 2017.07.16 0 1 36300

Van kellő tapasztalásom, hogy mennyire nem számít a meliorált terület, ha azt kívánja az "államérdek".

Itt valakiknek az egyéni érdeke diktált, a közérdek meg nem számít.

 

A Sun City Kalandpark csendesen összefogott a mezőgazdákkal, így még kilátót is "kaphatnak". Közpénzből.

Elvetemült világ: morbus lazarus.

 

A magam részéről lezárnám a témát, mert már úgyis megépül ez az abszurditás.

 

De sose feledjük: autópálya árban épül egy 2x1 sávos elkerülő!

Előzmény: strangerr (36293)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36299

Nyomokban  M44-t tartalmaz... 

strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 1 36298

"Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé

a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem..."

 

Azt nem. De pl. a Jókai utcáról vagy Tarján városrészből Szeged felé akar menni, az már simán használhatja az elkerülőt. A bodzási utat már tervezik szélesíteni az elkerülőig.

Előzmény: mash.69 (36294)
strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36297

Az eredeti 2012/2013-as tervekben a tófeltöltéses elválási csomópont volt. Abban a tervben még minden csomópont különszintű volt (a kezdőt leszámítva). De a tó már a tervezés időszakában is ott volt. Aztán később módosultak a tervek úgy, hogy csak a 45-ösnél maradt a különszint és bejött a körhíd.

Előzmény: mash.69 (36294)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36296

bocsi, hogy itt "offolok", de tök jó a projekt weblapja.

megnéztem egy másikat is, ami útépítéssel kapcsolatos.

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/egyeb-projektek-1/kalvin-janos-ter-korforgalmi-csomopont-epitese

érdemes megnézni milyen jó kis térkép van benne.

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/images/projektek/egyeb/kalvin_janos_ter_korforgalmi_csomopont/janos_ter.jpg

 

 

A múltkor találtam valami hírt egy Nyíregyházi körforgalom vagy csomópont átépítésről

de egy normális térképet nem találtam róla, hogy mi és hol fog épülni....

Helyi oldalak voltak, akik lehozták a hírt és azt gondolták, hogy mindekni tudja miről szól a fejlesztés.

A buta parszt pesti fejem meg nem ismeri a környéket, így jártam, nem tudom mi fog épülni...

Sajnos ilyen odlal nincs: https://projekt.nyiregyhaza.hu/kezdolap

 

Pedig mekkora királyság lenne, ha lenne erre valami központi okosság, ahol ezek a tervek meg vanank, letölthetőek, kicsit úgy mint anno amikor kitalálták az Üvegzseb programot...

Gondolom már abból sincs semmi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!