Sziasztok ! Mint témában jártasaktól kérdezem: az M0 északi szektorral (10 és 11-es t közti szakasszal) most mi a valós helyzet ? Év elején Lázár elmondta, hogy 2018-ban már épülne, ill a kormányhatározat vagy rendelet szerint 2017-ben lezárul az előkészítés, ugyanakkor olyat is hallottam, hogy a nyomvonal környékén – pl. Üröm és Pilisborosjenő újonnan beépült területein - lakossági ellenállás is várható, illetve a lehajtók esetében még nem született döntés a végső változatról. Ha igazak az utóbbi hírek, akkor létezhet, hogy 2018-ban elkezdjék az építkezést és 2022-ig befejeződjön ? (egyáltalán kell 4 év ennek megépítéséhez, vagy mást is beleértenek a megépítésbe ?)
mash-sel az előbb véletlenül amúgy is egy időben írtuk nagyjából ugyanazt, harmadjára kár megismételni. A "sületlenség" jelzetű érveléssel nem tudok vitába szállni, nincs meg hozzá a szakmai felkészültségem.
Azt az albertfalvai változatot (az alagúton túlmenően) pedig azért még meg kellene beszélni az elképzelt "2*3 sávos köztes út" helyén élő kibombázandó csepeliekkel, erzsébetiekkel, kispesti/lőrinciekkel, kőbányi/rákosmentiekkel. Meg azokkal is, akiket nem bombáznak ki, csak majd olyan helyzetbe kerülnek, mint a "kiváló" Nagykőrösi úti bevezető két oldalán, falak mögött élők. (Megjegyzendő, hogy a Munkás körutat sohasem gondolták - komolyan - az Albertfalvai híd keleti/északi folytatásának. A Munkás körút az elképzelések szerint az M51/M5 csomópontból indulna észak felé, vö. "régi M0" változat.)
Az a "leendő" forgalom már most is ott van, csak éppen a Lágymányosi / Rákóczi híd felől érkezik. A Galvani híddal alapvetően nem nő majd meg a fővároson belüli mostani dunai átlépések száma, csak "szétterül" (nyilván az Erzsébet hídtól délre).
Talán az M51/M0-ról még levesz majd valami forgalmat (pl. az én esetemben, Dél-Pest - M1/M7 relációban, aki most inkább erős napszakokban - máskor nem - kerülők egy jóízűt a 0-án, megúszva a déli Hungáriát és a Lágymányosi hidat). A kérdés, hogy ez a forgalom mekkora pluszt jelent.
aki ezt az új hídat fogja használni, az most is arra megy, csak kénytelen bemenni a Hungária körútra
a Győmrői, Üllői, M5 bevezető, Soroksári, Weisz Manfréd utakról bemennek a körútig, azok nem fognak ezentúl a Hungária/KÖnyves Kálmán stb. körúton a dugóban araszolni
hanem végre egyből átjut Budára, ami az úticélja.
Pont az lesz a Galvani híd átadása útán, mint amikor a Lágymányous/Rákóczi hídat átadták,
a forgalom jelentős része a Petőfi hídról délre került.
Mai fejemmel el se tudom képzelni mi lenne Budapesttel, ha nem lenne ez a "fél" híd, hiva tünne a Hungária forgalma. Most azért északfelé az alsó és felős rakparton és dél felé az M6 és M7 felé is elszivárog. Persze az ideális az lenne, ha túl oldalon lenne egy körút szerű folytatása, de a beépítettség és a domborzati viszonyok ezt nem nagyon teszik lehetővé. Ha csak nem egyből alagutba folytatodna, ahogy az Albertfalvai hídnál kellene majd egyszer megcsinálni.
A 2x2 sávja csúcsban csak araszolva működik, csúcson kívül haladós.
Erre akarják egy új híd teljes forgalmát ráengedni ?
hová?
Meddig duzzad majd vissza ?
A híd közepén a Duna fölött áll meg az utolsó kocsi ai várja, hogy lehajtó ág átverekedje magát a Budafoki úti + Szerémi úti, + a Fehérvári úti kereszteződéseken?
1. Ha az a Lágymányosi híd / Rákóczi híd nem lenne „elfuselálva”, akkor manapság az „Osztyapenkónál” egész nappal (be)állna a közlekedés. Tény, hogy az Egérúton távban hosszabb az M1/M7-re jutás, mint a vasút mellett lenne, de az előző mondatra tekintettel időben biztosan rövidebb. Egyébként a hídról ne csak Bécs és a Balaton jusson az eszünkbe, mert más irányokba is utat nyit, pl. az M6 felé délre vagy a Budafoki úton és a rakparton északra, és nem csak a városból/ba ki/befelé irányuló, hanem a városon belüli forgalomnak is, stb., stb. Használják (használjuk) is szépen.
2. A Galvani hidat sem temetném már most. Viszont, hogy komoly igénybe vétele legyen, valóban feltétele, hogy a híd és a Jászberényi út között már a híd átadására elkészüljön egy zökkenőmentes közlekedést biztosító folyosó. A második körben el lehet jutni a Kerepesi útig. Az onnan történő északi folytatásban – a lakossági ellenállás miatt – nem hiszek.
3. M8, M9 hidak: igaz, de. Ha találtak volna pénzt Akarattya-Kecskemétre és (legalább) Dombóvár-"53"ra, akkor biztos nagyobb lenne a kihasználtságuk. Nem találtak. Akkor most ne lenne ez a két hidunk, mert kidobott pénz? Erről azért a használókat is megkérdezném. "Fél-hidakat" építeni pedig a lehető legnagyobb pazarlás lett volna.
Egy másik szakértő egy másik cikkben bőven elmondta már, de nem állok neki keresni most. De Ahogy a Lágymányosi híd is elfuserált lett az egyik oldalt, most ez a Galvani híd lesz elfuserált, csak nem a budai, hanem a pesti oldalt. Inkább azon kéne elgondolkozni, hogy mi lesz a "Munkás körúttal", mert még egy Duna hídnál is sokkal fontosabb, hogy Pesti oldalon a Hungária gyűrű, és az M0 között semmi sincs. Ha az meg lesz, akkor lehet hozzá Duna hidat passzolni, sőt egyszerre kettőt is, fent, és lent is. Van már két ilyen csökevény hidunk a Dunán (M8, M9), nem kéne egy harmadikra is elpazarolni a pénzeket.
"sokkal jobb 100 milliárdért semmibe vezető 25 km-t építeni a határhoz Hajdú-Bihar szélén, mert ezt megértik az ottani szavazók."
"Ha ezzel a határhoz vezető úttal az M42-re céloztál, akkor annak nem a magyar fél az oka hogy a semmibe vezet, hanem a romániai útépítők,
akiknek szemmel láthatólag nincsen pénzük az A1-es Nagyvárad -- Kolozsvár -- Marosvásárhely autópálya megépítésére. Viszont az épülő út
ekkor sem a semmibe fog vezetni, hanem a határszélen lévő Berettyóújfalu és Biharkeresztes városokig, amelyeknek vezető kistérségi funkcióik is
vannak, és ahonnan Kolozsvár felé így is tovább lehet jutni, legfeljebb egyelőre nem 2×2 sávos autópályán vagy autóúton, hanem 2×1 sávos főúton."
Azt most ne ragozzuk, hogy a 10 éves késéssel elkezdett M4 országhatár szakasz építése szavazatot hoz-e, mert eddig is odaszavaztak autópálya építés nélkül is (szegénységükben)
Fontosabb, hogy az alapkőletételnél már 2020-ról beszéltek, vagyis semmilyen választás előtt nem "koronáz". (Arcátlan időhúzás)
A szakmai szempontok egy részét leírtam a 36302-ben.
Sajnálatomra Carina benézi a térképet is:
Ami Berettyóújfalunak előny, abból Biharkeresztes semmit nem kap, hiszen az M4 Nagykereki felett, mintegy 10 km-re B.keresztestől vezet át a "semmibe".
Ebből a szempontból a 100 milliárd kidobott pénz!
Nagyváradnak sem jó. 42-47-en Debrecen - Nagyvárad 70 km. Az M35-M4 útvonalon 80 km, persze gyorsabb.
De aki nem az orráig lát, és nem önző, akkor tudhatja, ennek a szakasznak nemzetgazdasági haszna hosszú évekig semmi nem lesz.
A románokon múlik, de mi meg hülyék vagyunk, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk. (A kivitelezők már el is osztották az extraprofitot)
A nagyszerű NIF szerint 8000 a napi forgalom a 42. úton, ehhez képest a 4. főúton 12000-10000 Törökszentmiklós - Püspökladány között.
Nem az lett volna fontosabb, hogy a nagyobb forgalmú szakaszok épüljenek itthon? (helyette még R47 is...)
A közben múló idő (vagy a 2025-ös Mikulás) a románoknál is meghozhatná az A3 autópályát...
Mióta elköltöztek Zalaegerszegről, beszántották az elkerülőút? Kedves Carina_S, Egerszegnek van észak-déli és kelet-nyugati elkerülője is. Ajánlom a Google maps-et.
"Van kellő tapasztalásom, hogy mennyire nem számít a meliorált terület, ha azt kívánja az "államérdek"."
Így sem kerülték ki, csak a szélén mentek bele, de ha egy 110-es nyomvonallal szinte teljesen is ki tudták kerülni, így ez jó döntés volt.
A körhídban nyilván van nagyzolás, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem olyan egyértelmű a dolog.
A kilátó már egy másik történet.
"autópálya árban épül egy 2x1 sávos elkerülő!"
Nem is ezt vitattuk. Sőt az a morbid, hogy már ez sem igaz (l. M4 Berettyó- oh szakaszt), mert kis túlzással már ott tartunk, hogy a korábbi autópálya ár az elkerülő ár, de gyorsút ár mindenképp, és a korábbi autópálya ár duplája a jelenlegi autópálya ár, csak ez nem tűnik fel senkinek lévén autópályák nemigen épülnek.
Ahogy most Földesen, Hajdúszováton látható: átgázolnak a sóderszállító kamionok a keskeny, kanyargós utcákon.
Ígéret csupán, hiszen Nagylakon is nagy a felzúdulás, évek teltek el az M43 átadás óta...
De ha már M4:
Két elképesztő idézet a Nif honlapjáról:
A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.
Tehát: azért építik a 100 milliárdos autópályát, hogy azon 4 ezres fogalom haladjon?
Homolya Róbert államtitkár: ...létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés. Erdélyből így az M4-M35-M3 útvonalon minden korábbinál gyorsabban megközelíthetővé válik Budapest és Nyugat-Európa.”
Az eredetileg román vázlatra az SSC-n rákerült néhány hiányos távolság adat.
Ezt egészítettem ki a Nagyvárad elkerülő hosszával + a DN19-ig tartó építendő szakasz hosszával.
Az SSC-s véleményekből: "kb. 4-10 km új utat (autópálya és elkerülő) kellene összehozni a románoknak 3 év alatt."
Sajnálom, de ez távoli becslés volt.
A románoknak minimum 12,1+6,5 km-t meg kell építeni,
továbbá 4,5 km, autópályát a DN19-ig és az eredetileg Bihar-t nyugatról elkerülő, a DN19-be visszavezető utat is. (szürke szaggatott)
Legalább 23 km, ami az ismert tempóval 3 év alatt kizárható.
"Jelenlegi szituációban nem érdemes használni az M4-et. Vagyis amíg nem épül a román oldalon a folytatás, a kamionoknak csak Berettyóújfalunál érdemes az M4-re menni. Az meg nagyon nagy szívás lesz a bedői és nagykereki lakosoknak, ha mégis kitáblázzák a kötelező tranzitirányt az M4-es felé és felterelik a 12t nehezebb járműveket a pályára..."
Nem csak a jelenlegi szituban...Ez volt az álláspontom eredendően is az elk.rt határmetszéspont miatt.
Talán mentségül, akkor (2002-2008) még hihetőbbnek tűnt az építkezés tempója. Itthon 10 éves késés van...
De odaát a jelenlegi toporgásban +10 km-es kerülő utat kell majd használni mindazoknak, akik a DN1-ről az M4-re akarnak felhajtani.
10 éve még küzdöttünk egy Biharkeresztes közeli nyomvonalért, de hasztalan...
Lesújtó véleményem: Az M4-re Berettyóújfalunál sem lesz érdemes felhajtani az ismert, objektív OK miatt:
Az M35-M3-M0 75 km-rel hosszabb, mint maradni és haladni a 42-4 (épülgető M4) útvonalon!
Csókoltatom Homolya államtitkárt a minden korábbinál gyorsabb M35-M3 útvonal"Pinocchio díjas" kijelentéséért.
"Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé
a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem..."
Azt nem. De pl. a Jókai utcáról vagy Tarján városrészből Szeged felé akar menni, az már simán használhatja az elkerülőt. A bodzási utat már tervezik szélesíteni az elkerülőig.
Az eredeti 2012/2013-as tervekben a tófeltöltéses elválási csomópont volt. Abban a tervben még minden csomópont különszintű volt (a kezdőt leszámítva). De a tó már a tervezés időszakában is ott volt. Aztán később módosultak a tervek úgy, hogy csak a 45-ösnél maradt a különszint és bejött a körhíd.
Pedig mekkora királyság lenne, ha lenne erre valami központi okosság, ahol ezek a tervek meg vanank, letölthetőek, kicsit úgy mint anno amikor kitalálták az Üvegzseb programot...
a PPT egy lakossági fórumra készült, ami 2012-ben volt..
a tervek készültek az "átkosban"
A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg.