Keresés

Részletes keresés

Mézgár Creative Commons License 2017.07.16 -1 0 36306

Mióta elköltöztek Zalaegerszegről, beszántották az elkerülőút? Kedves Carina_S, Egerszegnek van észak-déli és kelet-nyugati elkerülője is. Ajánlom a Google maps-et.

Előzmény: Carina_S (36264)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.16 -1 0 36305

Az lehet, hiszen az nem az ő dolguk, nekik csak annyi higy megossza a földi halandóval.

Sokszor a Nif és Magyar építők is úgy ír cikket útépítésről, hogY nincs egy árva térkép se....

Az egyik egy állami a másik egy szakmai oldal, mind kettőtől elvárható lenne a térkép...

A Facebookra is rendszeresen tettek fel ilyen félkész cikkeket. Sokat rinyaltam/tunk miatta

Lassan kezdenek leszokni ott is róla....

Előzmény: strangerr (36304)
strangerr Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36304

Azért az a "jó kis térkép"-et is (ha jól látom) a NIF csinálta, nem az Önkormányzat.

Előzmény: mash.69 (36296)
strangerr Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36303

"Van kellő tapasztalásom, hogy mennyire nem számít a meliorált terület, ha azt kívánja az "államérdek"."

 

Így sem kerülték ki, csak a szélén mentek bele, de ha egy 110-es nyomvonallal szinte teljesen is ki tudták kerülni, így ez jó döntés volt.

 

A körhídban nyilván van nagyzolás, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem olyan egyértelmű a dolog.

 

A kilátó már egy másik történet.

 

 

"autópálya árban épül egy 2x1 sávos elkerülő!"

 

Nem is ezt vitattuk. Sőt az a morbid, hogy már ez sem igaz (l. M4 Berettyó- oh szakaszt), mert kis túlzással már ott tartunk, hogy a korábbi autópálya ár az elkerülő ár, de gyorsút ár mindenképp, és a korábbi autópálya ár duplája a jelenlegi autópálya ár, csak ez nem tűnik fel senkinek lévén autópályák nemigen épülnek.

 

 

Előzmény: dimelo (36300)
dimelo Creative Commons License 2017.07.16 0 1 36302

Hiszem, ha majd látom!

 

Ahogy most Földesen, Hajdúszováton látható: átgázolnak a sóderszállító kamionok a keskeny, kanyargós utcákon.

Ígéret csupán, hiszen Nagylakon is nagy a felzúdulás, évek teltek el az M43 átadás óta...

 

De ha már M4:

Két elképesztő idézet a Nif honlapjáról:

A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg  átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom
halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.

 

Tehát: azért építik a 100 milliárdos autópályát, hogy azon 4 ezres fogalom haladjon?

 

Homolya Róbert államtitkár: ...létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés. Erdélyből így
az M4-M35-M3 útvonalon minden korábbinál gyorsabban megközelíthetővé válik Budapest és Nyugat-Európa.”

Az eredetileg román vázlatra az SSC-n rákerült néhány hiányos távolság adat.

Ezt egészítettem ki a Nagyvárad elkerülő hosszával + a DN19-ig tartó építendő szakasz hosszával.

 

Az SSC-s véleményekből:
"kb. 4-10 km új utat (autópálya és elkerülő) kellene összehozni a románoknak 3 év alatt."

 

Sajnálom, de ez távoli becslés volt.

 

A románoknak minimum 12,1+6,5 km-t meg kell építeni,

továbbá 4,5 km, autópályát a DN19-ig és az eredetileg Bihar-t nyugatról elkerülő, a DN19-be visszavezető utat is. (szürke szaggatott)

Legalább 23 km, ami az ismert tempóval 3 év alatt kizárható.

 

"Jelenlegi szituációban nem érdemes használni az M4-et. Vagyis amíg nem épül  a román oldalon a folytatás, a kamionoknak csak Berettyóújfalunál érdemes az M4-re menni.
Az meg nagyon nagy szívás lesz a bedői és nagykereki lakosoknak, ha mégis kitáblázzák
a kötelező tranzitirányt az M4-es felé és felterelik a 12t nehezebb járműveket a pályára..."

 

Nem csak a jelenlegi szituban...Ez volt az álláspontom eredendően is az elk.rt határmetszéspont miatt.

Talán mentségül, akkor (2002-2008) még hihetőbbnek tűnt az építkezés tempója.  Itthon 10 éves késés van...

De odaát a jelenlegi toporgásban +10 km-es kerülő utat kell majd használni mindazoknak, akik a DN1-ről az M4-re akarnak felhajtani.

10 éve még küzdöttünk egy Biharkeresztes közeli nyomvonalért, de hasztalan...

 

Lesújtó véleményem: Az M4-re Berettyóújfalunál sem lesz érdemes felhajtani az ismert, objektív OK miatt:

Az M35-M3-M0 75 km-rel hosszabb, mint maradni és haladni a 42-4 (épülgető M4) útvonalon!

 

Csókoltatom Homolya államtitkárt a minden korábbinál gyorsabb M35-M3 útvonal  "Pinocchio díjas" kijelentéséért.

 

 

Előzmény: trizs77 (36301)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.16 -1 0 36301
dimelo Creative Commons License 2017.07.16 0 1 36300

Van kellő tapasztalásom, hogy mennyire nem számít a meliorált terület, ha azt kívánja az "államérdek".

Itt valakiknek az egyéni érdeke diktált, a közérdek meg nem számít.

 

A Sun City Kalandpark csendesen összefogott a mezőgazdákkal, így még kilátót is "kaphatnak". Közpénzből.

Elvetemült világ: morbus lazarus.

 

A magam részéről lezárnám a témát, mert már úgyis megépül ez az abszurditás.

 

De sose feledjük: autópálya árban épül egy 2x1 sávos elkerülő!

Előzmény: strangerr (36293)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36299

Nyomokban  M44-t tartalmaz... 

strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 1 36298

"Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé

a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem..."

 

Azt nem. De pl. a Jókai utcáról vagy Tarján városrészből Szeged felé akar menni, az már simán használhatja az elkerülőt. A bodzási utat már tervezik szélesíteni az elkerülőig.

Előzmény: mash.69 (36294)
strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36297

Az eredeti 2012/2013-as tervekben a tófeltöltéses elválási csomópont volt. Abban a tervben még minden csomópont különszintű volt (a kezdőt leszámítva). De a tó már a tervezés időszakában is ott volt. Aztán később módosultak a tervek úgy, hogy csak a 45-ösnél maradt a különszint és bejött a körhíd.

Előzmény: mash.69 (36294)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36296

bocsi, hogy itt "offolok", de tök jó a projekt weblapja.

megnéztem egy másikat is, ami útépítéssel kapcsolatos.

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/egyeb-projektek-1/kalvin-janos-ter-korforgalmi-csomopont-epitese

érdemes megnézni milyen jó kis térkép van benne.

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/images/projektek/egyeb/kalvin_janos_ter_korforgalmi_csomopont/janos_ter.jpg

 

 

A múltkor találtam valami hírt egy Nyíregyházi körforgalom vagy csomópont átépítésről

de egy normális térképet nem találtam róla, hogy mi és hol fog épülni....

Helyi oldalak voltak, akik lehozták a hírt és azt gondolták, hogy mindekni tudja miről szól a fejlesztés.

A buta parszt pesti fejem meg nem ismeri a környéket, így jártam, nem tudom mi fog épülni...

Sajnos ilyen odlal nincs: https://projekt.nyiregyhaza.hu/kezdolap

 

Pedig mekkora királyság lenne, ha lenne erre valami központi okosság, ahol ezek a tervek meg vanank, letölthetőek, kicsit úgy mint anno amikor kitalálták az Üvegzseb programot...

Gondolom már abból sincs semmi

mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36295

a PPT egy lakossági fórumra készült, ami 2012-ben volt..

a tervek készültek az "átkosban"

  • A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei  keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg.
Előzmény: mash.69 (36294)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36294

Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé

a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem...

 

Na kicsit guglizva:

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/47-es-ut-eszaki-elkerulo

van egy PPT és még sehol sincs ez lábas körforgalom, igaz az még a bezzeg az elmúlt 8 évben volt

igaz lehet az a bányató azóta keletkezett... és pont oda...  olyan jó magyarosan...

kb. úgy mint annak idején az M0-ás déli része, addig addig tervezgették, amíg be nem épült a nyomvonal...  de ugyan ez van az észeki, nyugati oldallal, a települések terjeszkednek

és így egyre közelebb kerülnek az elkerülőhüz... ami 10 éve mondjuk 1 km-re volt, az ma már 100méter

 

 

 

Előzmény: Pompiere (36292)
strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36293

Amit bejelöltél az keresztül vágja a Hódmezőgazda meliorált (drénvezetékekkel teljesen átszőtt) területét (a Sertéstelep mögötti rész ahol szép szabályos parcellák vannak).

 

Előzmény: dimelo (36288)
Pompiere Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36292

Szinte nap mint nap járok a 47-es ezen szakaszán. Én is "nézegettem" már laikusként, hogy mit is lehetett volna másként csinálni. Aztán arra jutottam, hogy ennél jobb megoldás itt nincs. Ha megnézed a 47-es nyomvonalát a streetview-n a 204-207-es km szelvény között, akkor láthatod, hogy az egyik oldalon a vasút az úttól 20-30 méterre, a másik oldalon meg 100-200-300 méterenként valami akadályozó tényező. A 204-es km-nél tanya, utána bányatavak, utána egy kis szabad terület, utána Kopáncsnál egy telephely, benzinkút, amit éppen most építenek ujjá. Szóval nincs egy olyan egybefüggő egy kilométeres hossz a 47-esen, ahol az utat el tudtad volna húzni normálisan. Ha nincs ott az a fránya bányató - amiből a homokot éppen a 2009-ben zajlott szélesítéshez termelték ki - akkor meg is lett volna az egybefüggő egy kilométer.

 

Dimelo nyomvonal terve kb. átment volna egy kertészeten, a kopáncsi vasútállomásnál metszenie kellett volna 2 vagy 3 sínpárt egy szép hosszú felüljáróval, meg valószínűleg el kellett volna bontani még egy-két tanyát az út mellett. Cserébe tényleg annyira elkerülte volna a várost, hogy azon városon belüli forgalom egyáltalán nem jelent volna meg. A mostani nyomvonalnál azért van erre némi esély. Nem nagy de van.

Előzmény: mash.69 (36287)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36291

http://hiros.hu/beruhazas/penz/folytatodik-a-kecskemeti-eszaki-elkerulo-epitese

 

http://magyarepitok.hu/mi-epul/2016/12/meg-egy-kis-karacsonyi-alapkoletetel-volt-kecskemeten

Dél-Alföld:

  • 445. sz. főút Kecskemét elkerülő (II/2) ütem (M5 és 5. sz. főút között) projekt megvalósítása
    2018. IV. negyedév

 

Elvileg felüljáró lesz, épül is, láttam, amikor jöttünk/mentünk Szegedről.

Az Pest felé lesz, igaz ahogy nézem nincs oda csak dülő út, lehet kellene egy kis aszfaltozás....

de Szeged felé van csomópont nem messze....

 

 

 

Előzmény: adiaboli (36289)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36290

M5/445

Előzmény: adiaboli (36289)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36289

A Hetényegyháza (Helikon utca) – M5/442 közötti összeköttetés lehet, hogy megérne néhány adóforintot.

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.07.15 0 1 36288

Én ennyit javasoltam (volna)

 

Kacskaringók és kör(híd)forgalom helyett.

Előzmény: mash.69 (36287)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36287

tök jól látszik az építés a gugliban:
https://www.google.hu/maps/@46.4141153,20.2975923,10513m/data=!3m1!1e


A 47-es út mellett végig ott a vonat ez ami zavaró, ha Szeged felé eltolják kicsit a csomópontot,
akkor talán a 47-es elhúzásával jobbra, dél felé lehtett volna anyni helyett csinálni,
hogy valamiféle trombitás autópálya csomópont épülhtett volna...
de nem akarásnak, lábas körforgalom a vége


mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36286

M0 még minidg...

 

http://24.hu/fn/gazdasag/2017/01/12/jovore-elkezdodhet-a-vadiuj-m0-s-epitese/

Ezt írják benne:

A projektben az lesz érdekes majd, hogy nagyon magas költségei lehetnek a 2×1 sáv ellenére is.

 

Tényleg csak 2x1 sáv lenne???

strangerr Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36285

Egy sávos a körforgalom, hiszen a fel- és lehajtók egy sávosak, az elkerülő meg 2x1.

Igazából ez egy 3 ágú körforgalom.

Előzmény: klimakiraly (36282)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36284

Ez is két sáv. Ja, nem.

gyoparOHs Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36283

Nekem ma de. kettőnek tűnt...

 

Talán ebből kiderül :https://www.youtube.com/watch?v=Xu-DHIPqDxo

Előzmény: klimakiraly (36282)
klimakiraly Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36282

Jó hogy mondod ... hány sávos lesz ez a körforgó? gondolom egy ...

Előzmény: strangerr (36281)
strangerr Creative Commons License 2017.07.14 0 1 36281

„De a készülő körforgalomba hogyan csatlakozna 2x2 sáv?”

 

Sehogy. Ha pl. Szeged felől jövünk: egysávos felhajtó, egy sávos körforgalom a körhídon, majd a vasút feletti híd után jöhet a 2x2 sáv. Ha autópálya ágak lehetnek egy sávosak, akkor ez itt miért lenne gond?

 

 

„te is én is tudom, hogy kellett a referencia valakinek”

 

Referencia? Miről? A körhíd egyik eleme sem különleges sem szerkezetében sem méretében.

 

 

„mert hogy semmi értelme nem volt ennek a körforgalomnak az tutkó”

 

A vasút közelsége indokolja, mint már leírtam.

 

 

„pláne úgy, hogy harsogják, hogy 2*2 sávos 47-est akarnak  Szehedtől-Debrecenig...”

 

Ezt az elkerülőt 3 éve tervezték, amikor sehol sem volt a Szeged- Debrecen szöveg. 

Előzmény: mash.69 (36258)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36280

Értem én hogy jogod van hülyének lenni az EU szerint,

De én a helyében csak meg nézném, hogy értelmes dolgokra adjak pénzt

Előzmény: Fradista Utazó (36278)
NAR Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36279

Ha jól látom, 150 méteres tengerszint feletti magasságról 220-ra kellene felmennie az autópályának kb. egy kilométeren, az 7%-os meredekség - nem tudom, szeretnek-e autópályát ilyen meredekre építeni.

Előzmény: part_wish (36263)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.14 0 1 36278

>van egy falu valahol a keleti végeken, ahol már 4 kilátóm épült

Nagyanyám szülőfaluja :-) (Ahol élete utolsó kb. negyven évében nem járt soha, és ahol én sem jártam még sosem).

 

>az EU egy idóta banda

Nem gondolom. Az EU (ellentétben azzal, amit egyesek propagandaszerűen hirdetnek) alapvetően nem akar beleszólni az országok belügyeibe. Odaadja a pénzt, ami jár, az adott tagállam meg (mininális korlátozásokkal) csináljon vele, amit akar. Ha kilátót akar építeni, négyet egy faluba, építsen azt. Belügy. 

Előzmény: mash.69 (36271)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36271

az EU egy idóta banda, van egy falu valahol a keleti végeken, ahol már 4 kilátóm épült

Előzmény: Fradista Utazó (36224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!