Mióta elköltöztek Zalaegerszegről, beszántották az elkerülőút? Kedves Carina_S, Egerszegnek van észak-déli és kelet-nyugati elkerülője is. Ajánlom a Google maps-et.
"Van kellő tapasztalásom, hogy mennyire nem számít a meliorált terület, ha azt kívánja az "államérdek"."
Így sem kerülték ki, csak a szélén mentek bele, de ha egy 110-es nyomvonallal szinte teljesen is ki tudták kerülni, így ez jó döntés volt.
A körhídban nyilván van nagyzolás, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért nem olyan egyértelmű a dolog.
A kilátó már egy másik történet.
"autópálya árban épül egy 2x1 sávos elkerülő!"
Nem is ezt vitattuk. Sőt az a morbid, hogy már ez sem igaz (l. M4 Berettyó- oh szakaszt), mert kis túlzással már ott tartunk, hogy a korábbi autópálya ár az elkerülő ár, de gyorsút ár mindenképp, és a korábbi autópálya ár duplája a jelenlegi autópálya ár, csak ez nem tűnik fel senkinek lévén autópályák nemigen épülnek.
Ahogy most Földesen, Hajdúszováton látható: átgázolnak a sóderszállító kamionok a keskeny, kanyargós utcákon.
Ígéret csupán, hiszen Nagylakon is nagy a felzúdulás, évek teltek el az M43 átadás óta...
De ha már M4:
Két elképesztő idézet a Nif honlapjáról:
A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.
Tehát: azért építik a 100 milliárdos autópályát, hogy azon 4 ezres fogalom haladjon?
Homolya Róbert államtitkár: ...létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés. Erdélyből így az M4-M35-M3 útvonalon minden korábbinál gyorsabban megközelíthetővé válik Budapest és Nyugat-Európa.”
Az eredetileg román vázlatra az SSC-n rákerült néhány hiányos távolság adat.
Ezt egészítettem ki a Nagyvárad elkerülő hosszával + a DN19-ig tartó építendő szakasz hosszával.
Az SSC-s véleményekből: "kb. 4-10 km új utat (autópálya és elkerülő) kellene összehozni a románoknak 3 év alatt."
Sajnálom, de ez távoli becslés volt.
A románoknak minimum 12,1+6,5 km-t meg kell építeni,
továbbá 4,5 km, autópályát a DN19-ig és az eredetileg Bihar-t nyugatról elkerülő, a DN19-be visszavezető utat is. (szürke szaggatott)
Legalább 23 km, ami az ismert tempóval 3 év alatt kizárható.
"Jelenlegi szituációban nem érdemes használni az M4-et. Vagyis amíg nem épül a román oldalon a folytatás, a kamionoknak csak Berettyóújfalunál érdemes az M4-re menni. Az meg nagyon nagy szívás lesz a bedői és nagykereki lakosoknak, ha mégis kitáblázzák a kötelező tranzitirányt az M4-es felé és felterelik a 12t nehezebb járműveket a pályára..."
Nem csak a jelenlegi szituban...Ez volt az álláspontom eredendően is az elk.rt határmetszéspont miatt.
Talán mentségül, akkor (2002-2008) még hihetőbbnek tűnt az építkezés tempója. Itthon 10 éves késés van...
De odaát a jelenlegi toporgásban +10 km-es kerülő utat kell majd használni mindazoknak, akik a DN1-ről az M4-re akarnak felhajtani.
10 éve még küzdöttünk egy Biharkeresztes közeli nyomvonalért, de hasztalan...
Lesújtó véleményem: Az M4-re Berettyóújfalunál sem lesz érdemes felhajtani az ismert, objektív OK miatt:
Az M35-M3-M0 75 km-rel hosszabb, mint maradni és haladni a 42-4 (épülgető M4) útvonalon!
Csókoltatom Homolya államtitkárt a minden korábbinál gyorsabb M35-M3 útvonal"Pinocchio díjas" kijelentéséért.
"Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé
a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem..."
Azt nem. De pl. a Jókai utcáról vagy Tarján városrészből Szeged felé akar menni, az már simán használhatja az elkerülőt. A bodzási utat már tervezik szélesíteni az elkerülőig.
Az eredeti 2012/2013-as tervekben a tófeltöltéses elválási csomópont volt. Abban a tervben még minden csomópont különszintű volt (a kezdőt leszámítva). De a tó már a tervezés időszakában is ott volt. Aztán később módosultak a tervek úgy, hogy csak a 45-ösnél maradt a különszint és bejött a körhíd.
Pedig mekkora királyság lenne, ha lenne erre valami központi okosság, ahol ezek a tervek meg vanank, letölthetőek, kicsit úgy mint anno amikor kitalálták az Üvegzseb programot...
a PPT egy lakossági fórumra készült, ami 2012-ben volt..
a tervek készültek az "átkosban"
A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg.
van egy PPT és még sehol sincs ez lábas körforgalom, igaz az még a bezzeg az elmúlt 8 évben volt
igaz lehet az a bányató azóta keletkezett... és pont oda... olyan jó magyarosan...
kb. úgy mint annak idején az M0-ás déli része, addig addig tervezgették, amíg be nem épült a nyomvonal... de ugyan ez van az észeki, nyugati oldallal, a települések terjeszkednek
és így egyre közelebb kerülnek az elkerülőhüz... ami 10 éve mondjuk 1 km-re volt, az ma már 100méter
Amit bejelöltél az keresztül vágja a Hódmezőgazda meliorált (drénvezetékekkel teljesen átszőtt) területét (a Sertéstelep mögötti rész ahol szép szabályos parcellák vannak).
Szinte nap mint nap járok a 47-es ezen szakaszán. Én is "nézegettem" már laikusként, hogy mit is lehetett volna másként csinálni. Aztán arra jutottam, hogy ennél jobb megoldás itt nincs. Ha megnézed a 47-es nyomvonalát a streetview-n a 204-207-es km szelvény között, akkor láthatod, hogy az egyik oldalon a vasút az úttól 20-30 méterre, a másik oldalon meg 100-200-300 méterenként valami akadályozó tényező. A 204-es km-nél tanya, utána bányatavak, utána egy kis szabad terület, utána Kopáncsnál egy telephely, benzinkút, amit éppen most építenek ujjá. Szóval nincs egy olyan egybefüggő egy kilométeres hossz a 47-esen, ahol az utat el tudtad volna húzni normálisan. Ha nincs ott az a fránya bányató - amiből a homokot éppen a 2009-ben zajlott szélesítéshez termelték ki - akkor meg is lett volna az egybefüggő egy kilométer.
Dimelo nyomvonal terve kb. átment volna egy kertészeten, a kopáncsi vasútállomásnál metszenie kellett volna 2 vagy 3 sínpárt egy szép hosszú felüljáróval, meg valószínűleg el kellett volna bontani még egy-két tanyát az út mellett. Cserébe tényleg annyira elkerülte volna a várost, hogy azon városon belüli forgalom egyáltalán nem jelent volna meg. A mostani nyomvonalnál azért van erre némi esély. Nem nagy de van.
A 47-es út mellett végig ott a vonat ez ami zavaró, ha Szeged felé eltolják kicsit a csomópontot, akkor talán a 47-es elhúzásával jobbra, dél felé lehtett volna anyni helyett csinálni, hogy valamiféle trombitás autópálya csomópont épülhtett volna... de nem akarásnak, lábas körforgalom a vége
„De a készülő körforgalomba hogyan csatlakozna 2x2 sáv?”
Sehogy. Ha pl. Szeged felől jövünk: egysávos felhajtó, egy sávos körforgalom a körhídon, majd a vasút feletti híd után jöhet a 2x2 sáv. Ha autópálya ágak lehetnek egy sávosak, akkor ez itt miért lenne gond?
„te is én is tudom, hogy kellett a referencia valakinek”
Referencia? Miről? A körhíd egyik eleme sem különleges sem szerkezetében sem méretében.
„mert hogy semmi értelme nem volt ennek a körforgalomnak az tutkó”
A vasút közelsége indokolja, mint már leírtam.
„pláne úgy, hogy harsogják, hogy 2*2 sávos 47-est akarnak Szehedtől-Debrecenig...”
Ezt az elkerülőt 3 éve tervezték, amikor sehol sem volt a Szeged- Debrecen szöveg.
Ha jól látom, 150 méteres tengerszint feletti magasságról 220-ra kellene felmennie az autópályának kb. egy kilométeren, az 7%-os meredekség - nem tudom, szeretnek-e autópályát ilyen meredekre építeni.
>van egy falu valahol a keleti végeken, ahol már 4 kilátóm épült
Nagyanyám szülőfaluja :-) (Ahol élete utolsó kb. negyven évében nem járt soha, és ahol én sem jártam még sosem).
>az EU egy idóta banda
Nem gondolom. Az EU (ellentétben azzal, amit egyesek propagandaszerűen hirdetnek) alapvetően nem akar beleszólni az országok belügyeibe. Odaadja a pénzt, ami jár, az adott tagállam meg (mininális korlátozásokkal) csináljon vele, amit akar. Ha kilátót akar építeni, négyet egy faluba, építsen azt. Belügy.