Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2017.06.05 0 1 35952

Akkor már ketten vagyunk akiknek nem esik jól a vasárnapi húsleves, ha a határon kívül (500 km-re vagy távolabb) lévő útfejlesztésekről, a kötelező rántott hús készítés konyhából beszűrődő illata által keltett ihlet ellenére,  nem cserélünk eszmét.

 

.......................:-))

 

 

Előzmény: dimelo (35951)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35951

Én is aggódom a portugálok lelki üdvéért...

Előzmény: trizs77 (35950)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35950

A 79/A nak csak akkor van hálózati értéke, ha Déváig 2x2 sáv lenne.

 

---------------------

 

Ok.

de akkor mi lesz a Evora-Beja-Magros-Castro Verde út  ( IP2 = E802) bővítésével?

dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35949

Ez a nyúlfarknyi útfejlesztés pedig nem lehet annyira megerőltető összegű beruházás,

 

Ne kibicelj!

 

A 79/A nak csak akkor van hálózati értéke, ha Déváig 2x2 sáv lenne.

Ez illúzió.

M43 alternatívának nevezni is életszerűtlen, mert Kecskemét - Arad +35 km Gyulán át.

 

De még egy lényegi szempont:

A Dn 79-et sem turbózzák (még) 2x2-re, pedig az sokkal fontosabb Arad - Nagyvárad között.

 

Erre szólt egy kacagtatót a 47. útról Mr. Laser.

 

 

Álmodozni lehet, csak olyan, mint a pipafüst...

 

 

Előzmény: Carina_S (35944)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35948

A (35947)-ben két régi térképen bemutatott egykori főút-hálózat szerintem nagyon sok hasonlóságot mutat Csehország és Szlovákia, de különösen Csehország(!!!) főút-hálózatával, a főutak hálózatának sűrűségét illetően. Náluk mai napig is megtartották a két,- és háromszámjegyű másodrendű főutak hálózatát, sőt, azóta még tovább(!!) sűrítettek, fejlesztettek is rajta.

 

Az akkori magyar úthálózat ui. különösen az 1937 utáni(!), de javarészt még az 1950 körüli állapotok szerint is egészségesebb, sűrűbb főút-hálózatot mutat a mainál.

1-2 évtizeddel "felszabadulás" után a főút-hálózat sűrűségét is csökkentették, és a járásokat is megszüntették. Ma ebben -- szerencsére! -- ismét fordított tendencia mutatkozik meg: először kistérségeket hoztak létre, majd nem sokkal ezek után a járásokat állították vissza, most pedig Berg Tamás terveit nézegetve a főút-hálózat újbóli besűrűsítése(!!!) is szerepel. <---(Lásd az 1. Térképet!)

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

1. Térkép: Berg Tamás főút-hálózatfejlesztési tervezete Magyarországra vonatkozóan. A térképen visszaköszönni látom az e topikban egyszer már általam is emlegetett Tamási--Nagykónyi--Törökkoppány--Gamás--Somogyvár--Öreglak--Marcali--Sávoly nyomvonalú újonnan megépítendő főútvonal megépítésének szükségességét <--(!ti. hogy Ő is így látja, mint én... !). [;-) !]

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

Másrészt viszont egyes térségekben újonnan építendő főútvonalak továbbra sem szerepelnek.---> (É-cserehát: Ózd--Putnok--Aggtelek--Szendrő--Krasznokvajda--Gönc--Telkibánya--Sátoraljaújhely; K-Mo.: Kisvárda--Baktalórántháza--Nyírbátor--Vámospércs--Létavértes--Biharkeresztes--Sarkad--Gyula--Battonya--Makó--Szeged; Dny,- és Ny-Mo.: Barcs--Babócsa--Vízvár--Berzence--Csurgó--Iharosberény--Nagykanizsa--Letenye--Lenti--Őriszentpéter--Csákánydoroszló--Ják--Szombathely--Kőszeg--Lövő--Fertőszentmiklós;. Jó lenne továbbá a Székesfehérvár-Dunaújváros gyorsforg.-utat tovább tervezgetni keleten a Szolnok--Hatvan--Salgótarján--Somoskőújfalu, ill. nyugaton a Székesfehérvár--Mór--Kisbér--Komárom nyomvonalakon még tovább kiterjeszteni!) (A hiányolt főutakat szaggatott vastag lila színű vonallal, míg a hiányolt gyorsforg.-utakat szaggatott vastag bordó színű vonallal vittem fel az Ő térképére.) <---(Lásd az 2. Térképet!)

 

2. Térkép: A Berg-tervezetből hiányolt főutak és gyorsforgalmi utak. A tervezet összességében jó, de a határ menti főutakat(!!!) a jelzett helyeken erősen hiányolom belőle.

Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35947

Találtam két régi magyarországi úttérképet, melyekből az akkor érvényes országos útszámozás is teljes egészében kiderül. Tanulmányozható rajtuk, hogy miként változott, és hogyan fejlődött Magyarország útszerkezete.

 

1. Térkép: Magyar főúthálózat 1937 után (ill. a Dél-Felvidéki és a Délvidéki, ill. a Mura-vidéki településnevekből megítélve, a feltehetően 1941.04.11.-e és 1945.04.04.-e között fennállott főút-szerkezetet mutatja meg, amikor ezek a települések Magyarországhoz tartoztak.): >>

 

 

Magyarország főközlekedési útvonalai (1937)


((Összesen: 193 db főútvonal; ebből egyszámjegyű (elsőrendű): 8 db főútvonal; két,- és háromszámjegyű (másodrendű): 185 db főútvonal <---[melyekből kétszámjegyű: 35 db főútvonal; háromszámjegyű: 150 db főútvonal].))


<---(Ezen útszerkezet 1937 után, ill. 1941.04.11.-e és 1945.04.04.-e között állott fenn.)

 

1. Budapest--Oroszvár--Wien
2. Budapest--Balassagyarmat--Losonc
3. Budapest--Miskolc--Kassa
4. Budapest--Püspökladány--Kolozsvár
5. Budapest--Szeged--Beograd
6. Budapest--Mohács--Eszék
7. Budapest--Nagykanizsa--Varasd
8. Székesfehérvár--Jánosháza--Graz
11. Budapest--Esztergom
12. Rétság--Ipolyság
21. Hatvan--Salgótarján
22. Kerecsend--Miskolc
23. Miskolc--Putnok
31. Cegléd--Hatvan
32. Abony--Füzesabony
33. Füzesabony--Nyírábrány
34. Miskolc--Sátoraljaújhely
35. Bodrogkeresztúr--Nyírbátor
36. Berettyóújfalu--Záhony
37. Püspökladány--Beregszász
41. Cegléd--Kecskemét
42. Kiskunfélegyháza--Orosháza
43. Berettyóújfalu--Szeged
51. Budapest--Zombor
52. Dunaföldvár--Kecskemét
53. Dunaföldvár--Szabadka
54. Szeged--Bátaszék
61. Dunaföldvár--Dombóvár
62. Székesfehérvár--Cece
63. Dombóvár--Bátaszék
64. Dombóvár--Drávaszabolcs
65. Dombóvár--Nagykanizsa
66. Kaposvár--Szántód
71. Polgárdi--Keszthely
72. Veszprém--Balatonkövesd
73. Keszthely--Kiskomárom
74. Veszprém--Keszthely
75. Tapolca--Vasvár
76. Jánosháza--Sümeg
81. Győr--Székesfehérvár
82. Győr--Veszprém
84. Sopron--Jánosháza
85. Győr--Sopron (Wiener Neustadt-i kiágazással)
111. Magyaróvár--Rajka
112. Győr--Magyaróvár
113. Vác--Ipolyság
200. Bercel--Szurdokpüspöki
201. Újpest--Fót
202. Dunakeszi--Mogyoród
203. Vác--Galgamácsa
204. Vác--Acsa
205. Rétság--Galgaguta
206. Balassagyarmat--Aszód
207. Kétbodony--Alsótold
208. Szécsény--Pásztó
209. Szécsény--Zagyvapálfalva
211. Gyöngyös--Szurdokpüspöki
212. Kisterenye--Szarvaskő
213. Gyöngyös--Eger
214. Kápolna--Zabar
215. Felnémet--Vadna
231. Sajószentpéter--Bódvaszilas
232. Putnok--Aggtelek
233. Edelény--Bakta
301. Budapest--Nagykáta
302. Vecsés--Kistarcsa
303. Alberti--Nagykáta
311. Nagykáta--Jászapáti
321. Szolnok--Újszász
322. Jászkisér--Kunhegyes
323. Tiszafüred--Tiszaroff
324. Kenderes--Kunmadaras
325. Karcag--Tiszafüred
326. Tiszafüred--Nádudvar
327. Püspökladány--Balmazújváros
331. Miskolc--Debrecen
332. Nyékládháza--Ónod
333. Polgár--Nyíregyháza
334. Hajdúböszörmény--Rakamaz
335. Balmazújváros--Nyíregyháza
341. Mád--Encs
351. Olaszliszka--Nagyhalász
352. Rakamaz--Vencsellő
353. Nyíregyháza--Kisvárda
361. Nyíregyháza--Ilk
362. Kisvárda--Vásárosnamény
363. Mátészalka--Rohod
371. Mátészalka--Tiszabecs
372. Győrtelek--Csenger
373. Zsarolyán--Csengersima
401. Vecsés--Alsónémedi
402. Alberti--Örkény
411. Szolnok--Tiszainoka
412. Kisújszállás--Szarvas
413. Kisújszállás--Körösladány
414. Szarvas--Körösladány
415. Kecskemét--Békéscsaba
416. Kunszentmárton--Szentes
417. Szentes--Szarvas
418. Orosháza--Szarvas
421. Szentes--Hódmezővásárhely
422. Kistelek--Hódmezővásárhely
431. Szeged--Kiszombor
432. Hódmezővásárhely--Makó
433. Orosháza--Csanádpalota
434. Csanádapáca--Dombegyház
435. Békéscsaba--Gyula
436. Körösladány--Geszt
437. Kiszombor--Csanádapáca
438. Makó--Magyarcsanád
501. Dunaharaszti--Alsónémedi
502. Örkény--Tass
503. Kunszentmiklós--Szabadszállás
511. Adony--Ráckeve
512. Kalocsa--Fadd
521. Izsák--Kiskunfélegyháza
522. Kiskunfélegyháza--Kiskunmajsa
523. Kiskunhalas--Kistelek
524. Izsák--Kiskőrös
525. Soltvadkert--Szeged
531. Kiskőrös--Kalocsa
532. Sükösd--Kecel
533. Kecel--Kiskunhalas
534. Kiskunhalas--Csávoly
535. Kalocsa--Mélykút
541. Mélykút--Bácsalmás
542. Csávoly--Katymár
601. Adony--Sárkeresztúr
602. Adony--Sárbogárd
603. Székesfehérvár--Dunapentele
611. Cece--Paks
612. Tamási--Szedres
613. Szekszárd--Bonyhád
621. Simontornya--Enying
622. Siófok--Tamási
623. Igal--Kocsola
631. Pécs--Bonyhád
632. Pécs--Mohács
633. Pécsvárad--Magyarbóly
634. Siklós--Virágos
635. Nagyharsány--Beremend
641. Kaposvár--Sásd
642. Oroszló--Vejti
643. Pécs--Barcs
644. Kaposvár--Szigetvár
645. Szigetvár--Nagybajom
646. Böhönye--Vízvár
647. Háromfa--Barcs
648. Iharosberény--Gyékényes
649. Nagykanizsa--Zákány
651. Balatonboglár--Kaposvár
652. Balatonkeresztúr--Böhönye
653. Öreglak--Galambok (Kiskomárom-i kiágazással)
701. Veszprém--Balatonalmádi
711. Balatonakarattya--Enying
712. Aszófő--Tihany
731. Körmend--Keszthely
732. Keszthely--Lenti
733. Zalabér--Nagykanizsa
734. Zalaegerszeg--Őriszentpéter
735. Körmend--Alsólendva
751. Jánosháza--Türje
761. Devecser--Kőszeg
801. Budapest--Pilisszentiván
802. Budapest--Győr
803. Bia--Sóskút
804. Felcsút--Baracska
805. Székesfehérvár--Felcsút
806. Bodajk--Tinnye
807. Dunaalmás--Tóváros
808. Komárom--Kisbér (kiágazás az országhatárig)
811. Bodajk--Zirc
812. Kisbér--Lázi
821. Csorna--Városlőd
822. Pápa--Sárvár
823. Pápa--Jánosháza
824. Pápa--Devecser
825. Jánosháza--Kapuvár
826. Győr--Pápa
827. Csorna--Vámoscsalád
828. Beled--Sopronszécsény
829. Lövő--Fertőszentmiklós
841. Sárvár--Rábahídvég
842. Kőszeg--Körmend
843. Sárvár--Szombathely
844. Hegyfalu--Vát
845. Lövő--Kőszeg
846. Sopron--Harka
851. Csorna--Mosonszentpéter
852. Moson--Pusztasomorja
853. Magyaróvár--Hegyeshalom
854. Fertőszentmiklós--Eszterháza
855. Sopron--Pozsony

 

 

1. Térkép: Magyar főúthálózat 1950 körül (ez teljesen biztosan az 1945.04.04.-e után fennállott, ill. ki,- és átalakított főút-szerkezetet mutatja meg): >>

 

 

mzdude Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35946

Nonszensz hogy minden pénz oda folyik.

 

Hát, nyoma az nem sok van. Egy-két luxusberuházáson kívül, amelyek főként a lopást szolgálják.

Előzmény: klimakiraly (35916)
Roger Preed Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35945

Először kéne egy M3#3 csomópont Gödöllőtől Keletre, majd utána lehetne beszélni egy déli elkerülőről...

Előzmény: Csülkös.Pantani (35888)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35944

"És az a román oldalon is követhetetlen.

Ezzel együtt 79A 2x2 sávjáról beszélni kb. ugyanaz mint a vármegyeszékhelyekről."

 

A románoknak a Nagyvárad-Arad elsőrendű főútig vezető 79A-t csak kb. 22 km-es szakaszán kellene ehhez 2×2 sávosítaniuk, mert ez a Gyulavarsánd-Kisjenő útszakasz hossza. Ez a nyúlfarknyi útfejlesztés pedig nem lehet annyira megerőltető összegű beruházás, hogy a pénz oldaláról ne valósulhasson meg... . :)!

Másfelől magyar részről nézve a dolgot, Békéscsaba az egyik olyan megyeszékhely, amelyiknek jelenleg nincsen elsőrendű főútvonalú bekötése, csak másodrendű főútvonal összeköttetési szinten. (Mint ahogy nincsen elsőrendű főútja még Zalaegerszeg, Eger, Kaposvár, Szombathely megyeszékhelyeknek sem. Egyszóval: volna itt mit fejleszteni... .. .)

Előzmény: dimelo (35943)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35943

Mint ugyanabban a posztban jeleztem: nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt.

 

Ez nem topográfiai kérdés, az evidencia.

Ez gazdaságpolitikai kérdés, még inkább protekcionista szándék.

 

És az a román oldalon is követhetetlen.

Ezzel együtt 79A 2x2 sávjáról beszélni kb. ugyanaz mint a vármegyeszékhelyekről.

 

Minthogy az osztrákok sem fognak a határig 2x2 sávot építeni, az M8 "kedvéért"

 

Szállj le a földre, mert keserű ébredni a vágyálmokból...

Előzmény: Carina_S (35940)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 -2 0 35942

Nem Magyarországon múlt hogy ez csak egy álom "maradt" (pontosabban 4 éven át nem álom volt ez, hanem valóság!); jobban mondva változtatták vissza külföldi hatalmak erővel 4 év elteltével. Ez nem rajtunk magyarokon múlott, hanem a külföldieken.

 

De ha Magyarország saját magának akar(*1), vagy nem akar(*2) jobb utakat építeni, azzal már a saját sorsát formálja pozitívan(*1), vagy negatívan(*2). De ez viszont (azaz a magyarországi útfejlesztések jövője!), csak rajtunk, magyarokon múlik. Akkor pedig a fejlesztési lehetőségeket ne szalasszuk el.

((Éppen pár napja mondták a TV-híradókban egyes magyar kormányemberek, hogy Magyarország az EU-tól már csak 3 évig, 2020-ig kaphat olyan EU-támogatási pénzeket, amelyek vissza nem térítendő EU-támogatásoknak számítanak. És ez az utakra adott EU-pénzforrásokra is érvényes! Addig kell élni vele, amíg még lehet!!!))

Előzmény: hegyaljai3 (35933)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35941

Ezért már 5-6 éve nem találkozom a "szakma" képviselőivel.

 

Ha valakik közülük itt a fórumon olvashatják véleményemet, akkor ennyi a "szakmai" kapcsolat.

Előzmény: trizs77 (35939)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35940

 

"Az I. rendű úthálózat 2x2 sávra átépítése minden más szempontnál előbb való, mégis M44-et építenek faltól-falig előbb, és most a 47-et is fontosabbnak tartja?[...]

[...]Egy megyeszékhely bekötéséért 80-110 km 2x2 sávot építeni brutális pazarlás, ha nem folytatódik-kapcsolódik a hálózat sehová."

 

Ha valóban nem vezetne sehová sem az M44-es, ha nem folytatódna valóban sehová sem a hálózat, akkor valóban így lenne. De az M44-est lehet csatlakoztatni a Gyula_[HU]-Gyulavarsánd (Varsand)_[RO] határátkelőn át a romániai Szatmárnémeti-Nagyvárad-Nagyszalonta-Arad főútvonalhoz, ami szintén elsőrendű főútvonal. Az mostani 44-es út határon túli része 79A-ként csatlakozik ebbe bele Kisjenő (Chisineu-Cris) városánál.

Amiből egyrészt következik, hogy ez az út román oldalon továbbmegy Aradig, onnantól pedig Dél-Erdélyben Déván át Nagyszeben, Fogaras, és Brassó irányába, tehát a távolsági folytatás már megvan.

Másrészt pedig következik belőle az, hogyha a forgalom egy részét a 44[Mo]--79A[Ro] felé írányítjuk, akkor le lehet valamennyit venni a 43[Mo]--7[Ro] nyomvonal túlterheltségéből.

Előzmény: dimelo (35938)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 -1 2 35939

A szakma ehhez szalutál?

 

 

---------------

 

Mit ígértél a 15 éves fiadnak? Mehet jövőre angol nyelvű informatikai szakkörbe ?

 

Mit ígértél a 13 lányodnak ? Folytathatja a lovasklubban a serdülő II-as bajnokságban jövőre, ahol idén III. lett ?

 

Mert ha ezt, ezeket ígérted, akkor fogd be a száz, és szalutálj.

 

A később születetteknek minden féle kígyót-békát kiabálnal az átkosról.

Könnyen lehet, hogy az akkor, a felső politikát játszó b. 2000-4000 főnél ez így is vot.

 

De a szakmákban (sokfajtában) dolgozó 200.000-400.000 fő bizony szakmai alapon dönthetett.

 

Ma olyan korban élünk, hogy egy falusi járdaszegély építéshez ne követ végy először, hanem tudd meg, ki melyik párt befizetője, kifizetője?

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (35938)
dimelo Creative Commons License 2017.06.04 0 1 35938

Túlnyomó részben nagy tiszteletem Berg Tamásnak!

 

Ez volt az utolsó konzultációs kísérlet amiben részt vettem és még naivan reméltem: lehet társadalmi egyeztetés.

A fórumon azóta is egyeztet  mindenki mindenkivel.

 

Ezért most csak annyit szolidan: nem kell feltalálni újra és újra a spanyol viaszt.

 

Az elvekben létezik konszenzus (sugaras-gyűrűs-hálós, kinek hogy tetszik) a veszedelem az, hogy a kormány önkényesen felülírja a prioritási sorrendet.

Olyanokat hoz előre, vagy legalábbis ígérgeti, amelyek indokai nem helytállóak, de az még nagyobb gond, hogy nem intézkedik létfontosságú elemek befejezéséről.

Csak egy példa, így kampányban: Ha Mr. Laser bejelenti, hogy M47 Szeged-Berettyóújfalu közé, akkor először is nevezzük R47-nek,

de fontosabb, hogy, majd azután ha az M4 megépül Törökszentmiklós-B. újfalu között. Ez már bűn, amit az M4 körül elkövetnek!

Az I. rendű úthálózat 2x2 sávra átépítése minden más szempontnál előbb való, mégis M44-et építenek faltól-falig előbb, és most a 47-et is fontosabbnak tartja?

Igen, hazabeszél. Fazekas és Varga meg sehova sem beszél...

A szakma ehhez szalutál?

 

Egy megyeszékhely bekötéséért 80-110 km 2x2 sávot építeni brutális pazarlás, ha nem folytatódik-kapcsolódik a hálózat sehová.

 

Ilyenek: M44 Békéscsaba, M4 Szolnok, R67 Kaposvár, de sorolható még S.tarján, Ózd, Pápa

ugyanakkor hidak a semmibe Kalocsánál, vagy Mohácsnál.

A hiányzó M0 Nyugat, a lyukas M9, a sehogy sem haladó M8.

 

Néhány poszttal ezelőtti térkép-kiegészítésem erről szólt.

 

Előzmény: mash.69 (35937)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.04 -1 0 35937
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 -1 2 35936

 

  Ha ennyire felhevültek az urak a mai naptól, akkor tegyék már be színes térképen a Budapest-Etelköz-Levédia-Káma kanyarulat  2x2 néhol 2x3 sávos út elgondolásának látványtervét is.

 

Különös tekintettel a Kercsi kiszögellésésre.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.06.04 -1 1 35935

Tedd már be ugyan ilyen színezéssel a magyar úthálozatot.

tehát legyen sötét narancs, minden autópélya, autóút és 2 számjegyű főút.

aztán hasonlítgasd

Előzmény: Carina_S (35929)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2017.06.04 -2 0 35934

Sajnos. De ez itt off.

Nem. Nem. Soha!

 

Előzmény: hegyaljai3 (35933)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.04 -1 0 35933

Ez is egy álom volt.

Előzmény: Carina_S (35925)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35932

Ehhez egy gondolat: ez szerintem kevés, egyrészt, mert az országban több megyeszékhely van, mint amennyi megyei jogú város,

 

------------

 

Nem nyert.

 

De fordítva igaz.

 

Van 19 megye, 19 megyeszékhellyel.

 

Van 23 megyei jogú városunk.

 

 

Előzmény: Carina_S (35902)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.04 -1 2 35931

Az elvesztett körút felvidéki nyomvonalát helyettesíteni lehetne egy "Vác-Rétság-Balassagyarmat-Salgótarján-Ózd-Zádorfalva-Szendrő-Krasznokvajda-Hernádszurdok-Hidasnémeti-Gönc-Sátoraljaújhely-Kisvárda-Vásárosnamény-Mátészalka-Csenger" nyomvonallal.

 

--------------

 

 

Nem rossz gondolat.

 

Szerintem  ma, a magyar úthálózat fejlesztési feladatok sorrendjében valahol az 584. és 598. legfontosabb feladat között található.

 

Előtte a másik 583 fontos úthálózat fejlesztési feladatot oldjuk meg.

Ha azok készek, térjünk vissza erre az ötletre.

 

 

Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35930

Ezt az útrendszert Magyarország is teljesen átvehetné Csehországtól, mert annak térszerkezete lényegében nagyon hasonlít a magyarországi térszerkezethez. A Cseh főúthálózat-modell Magyarországon is nagyon jól működhetne, annál is inkább, mert a nálunk meglévő sugaras rendszert csak ki kellene egészíteni, hogy a sokkal előnyösebb sugaras-hálós útrendszer válhassék belőle.

 

Előzmény: Carina_S (35929)

Előzmény: mash.69 (35926)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.04 0 0 35929

A sugaras útszerkezet kötöttségeit (a vidéki városokat mindig csak a főközponton (főváros!) át lehet jól megközelíteni, direkt-kapcsolatban nem) a hálós útszerkezet oldja fel. Ha a kettőt összeötvözöd, akkor kapod a sugaras-hálós útszerkezetet, ami egy pókháló szerkezetére hasonlít. Középen vár a pók, de a központból a sugarak mentén a szélek irányában bárhová gyorsan eljuthat. De ha a háló szélén van az "A" pontban, akkor nem kell a háló közepe felé egy nagyot kerülnie, hogy a háló másik szélén lévő "B" pontba (ami az "A" ponttól 90o-kal van a kör mentén odébb) könnyedén és gyorsan eljusson. Ez a sugaras-hálós útrendszer lényege.

 

A sugaras-hálós útrendszerre példaként nézd meg Csehország példáját, amelynek főút-hálózata eme rendszer iskolapéldája. (Lásd az 1. Képet!):>>

 

1. Kép.: Csehország főút-hálózata (sugaras-hálós útrendszer). Mind a sugárutak, mind pedig a körutak nagyon jól megfigyelhetők a térképen

 

 

Előzmény: Carina_S (35925)

Előzmény: Carina_S (35928)

Előzmény: mash.69 (35926)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35928

"ami kell az az M8 Eger-Szolnok-Kecskemét-Újváros-Veszprém városokat érintve..."

 

Igen, erre is nagy szükség van. Csakhogy eredetileg ennél tovább építették volna. A Dunántúlon Székesfehérvártól Komárom felé, a Duna-Tisza közén pedig Szolnoktól Hatvan és a 21-es út felé, és tovább Salgótarjánon át a határig. És ez is egy sugaras-hálós útrendszernek lett volna az egyik hálós részeleme. Ez lett volna középső körvonal. A belső körút az M0-ás. A külső körút pedig az előbb említett határmenti körvonal, amiből az M9-est már el is kezdték tervezgetni és építgetni... .

Előzmény: mash.69 (35926)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 -3 0 35927

Ezekre a körutakra azért van szükség, hogy a főutak és a gyorsutak ne csak Budapestről vidékre (Szombathely, Pécs, Miskolc, Debrecen, Győr, stb. ...) vezessenek, tehát hogy a sugaras szerkezetet oldják, hogy aki Szegedről akar Debrecenbe menni, annak is meglegyen a rövid gyorsútja.

 

És van egy másik, sokkal(!!!) fontosabb szempont is, a hadseregé. Az említett külföldre szakított körvonal azért került az akkori Csehszlovákiához (amiben még Kárpátalja is benne foglaltatott), és Romániához, mert a trn.-határ megvonásakor az említett két ország igényt tartott egy határ menti katonai felvonulási útvonalra, hogy ha netán még többet akar később leszakítani rólunk, akkor ehhez legyen egy stabilan az ő kezükben lévő határközeli felvonulási útvonal. ((Ne feledd: Románia még mindig a Tiszai határról álmodozik, és csak az alkalmat lesi ehhez!!!))

Magyar szemmel erre csakis egyetlen helyes(!!!) válasz lehetséges: ha a trn.-határokon belül mi is kiépítenénk egy határmenti katonai felvonulási útvonalat, ami a határvédelem aktív védekező-támadó munkáját jelentősen megkönnyíthetné!!

Előzmény: mash.69 (35926)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.03 -1 1 35926

tehát azért kellene új útak, hogy körbe lehessen útazni az országot a határ mellett?

nem inkább oda kell építeni útat, ahol forgalom van?

 

ezek az agymenések-re remélem sose lesz pénz....

ami kell az az M8 Eger-Szolnok-Kecskemét-Újváros-Veszprém városokat érintve...

itt mehetne az út két irányba Győr és Szombathely

Előzmény: Carina_S (35925)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 -1 0 35925

Visszatérve az utakhoz, ugye tudod, hogy mekkora jelentősége volt/lenne a (35918)-ban említett közúti és vasúti körvonalnak (Pozsony-Losonc-Kassa-Ungvár-Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad-Temesvár)? Ennek a határon belüli pótlására az illetékeseknek már rég ki kellett volna eszelniük egy helyettesítő határközeli körvonalat, nyugat-keleti irányban egy Sopron-Győr-Komárom-Vác-Salgótarján-Ózd-Sátoraljaújhely-Mátészalka-Nyírbátor-Biharkeresztes-Gyula-Battonya-Makó-Szeged irányt kijelölve egy ilyen gyorsforgalmi útnak. <-- A körút déli és nyugati folytatása pedig lehetne pl. az M9-es tervezett Szeged-Baja-Szekszárd-Kaposvár-Zalaegerszeg-Szombathely szakasza, hogy a Szekszárdi híd is értelmet nyerjen végre... .

Előzmény: mash.69 (35920)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35924

OFF

-- Ja, látom, kösz, tehát (X) a képen, és a topikba vissza gomb. Oké! :)

ON

Előzmény: Kandel Láber (35922)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.03 0 0 35923

Abban én is igazat adok, hogy a munkahelyek hiánya is a hátramozdító tényezők között van. Viszont ahhoz hogy egy-egy munkáltató megtelepedjen, önmagában nem elég a nagy város, hanem emellett ott kell még másik feltételül állnia annak, hogy az a város jó utakon legyen megközelíthető.

 

A JABIL is nem akárhol van B.A.Z. megyében, hanem Tiszaújvárosban van a 35-ös főúttól alig 150 m-re, mert a főúthoz ilyen nyúlfarknyi bekötőút köti be, ami szintén széles és jó út.

 

Játsszunk csak el a gondolattal: valakinek eszébe jut pl. Emődtől északra haladva egy olyan gyorsforgalmi utat építeni, amely észak felé Edelényt, Szendrőt, és a határon túl pedig a szlovákiai Rozsnyót és Poprádot, majd a lengyel határt célozza meg. Utána máris megjelenhet egy JABIL-hoz vagy LEGO-hoz hasonló nagy cég pl. Edelényben, és az addig elmaradott térségben lesz egy olyan munkáltató, aki 60 km-es körzetben a helyi lakosságnak munkát tud adni. De ennek a cégnek is az első feltétele a jó út, ami oda vezet.

 

Ebből pedig azt lehet leszűrni, hogy jó megközelíthetőség és jó utak nélkül sehol nem lesz semmi sem, mert a sáros-göröngyös vagy lepukkant utakon senkinek nincs kedve megközelíteni egy várost vagy falut sem.

Ózdon például csodálkoznak azon, hogy hiába van kész az ipari park, mégis hatalmas nagy a munkanélküliség. Miért? Mert ehhez az odavivő 25-ös utat (Eger felől) és 23-as utat (Salgótarján felől) kellene gyorsforgalmi úttá felbővíteni, Dormándtól Bánrévéig (a 25-öst, végig). Aztán lenne ott utána ott is magas foglalkoztatottság!!

Előzmény: mash.69 (35920)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!