Nyíregyházától nyugatra pár kilométerre megépült és átadták a 338-as másodrendű főutat, amely részben az M3-ast köti össze a 36-ossal, részben pedig e két út között Nyíregyháza városnának nyugati elkerülő szakaszaként is működik.
Észak felé azonban nem látom a folytatását... .. . Vajon a 36-ostól északra is fogják folytatni a 4-esig -- itt jó lenne a 4-esre is, és emellett még a Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda összekötő útra is adni egy-egy csomópontot(!) -- (ez lenne az igazán jó, mert ez lenne a teljes nyugati nyugati elkerülő útvonal), vagy ne várjunk folytatást???
Az 55-ös út Bátaszéknél csatlakozik az M6-osba (Az 55-ös út vonatkozásában nincs olyan, hogy Szeged-Mohács).
Az M60 jelenleg Pécs alatt véget ér és nem épül tovább.
R67 Szigetvár-Kaposvár vonatkozásában jelenleg nem épül (nincs is szükség rá).
A horvát D12 és az M60 legközelebbi pontja jelenleg kb 135 km-re van egymástól.
"Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel"
A valóság az, hogy az elmúlt 7 évben Baranyában 950 m új gyorsforgalmi út épült (+850 m 2x1-el). A politikusok ígéreteit csak akkor szabad tényként kezelni ha már a szalagot vágják át. Gondolom nem kell ecsetelni hol mennyi ígéret hangzott el az elmúlt 20-30 évben és mennyi valósult meg belőle...
Arról nem is beszélve, hogy egy Szombathely-Szeged viszonylatban tervezett útba beletenni egy kb 80 km-es észak-déli irányú (Szigetvár-Balaton) szakaszt nem tűnik egy átgondolt elképzelésnek.. R76 jelenleg még nem épül. De ha egyszer kész lesz akkor az M7 csatlakozási pontjától nem lesz rövidebb és gyorsabb ez a sok szakaszból összeképzelt "egyértelműség" mint az M7-M0-M5.
Tenyekkel es politikai indikaciokkal vitatkoznal ? Welcome to reality...
Csak egy jo tanacs, ne vessz el a reszletkerdesekben. Az osszkep egy kicsit mas kategoria, at kell latni a palyat terben es idoben.
Tehat 1szeruen, csak neked:
Nem Berzencenek vagy Mo-nak epul a D10, hanem Kaproncanak es Korosnek.
A D12 epulese is teny. Epitik: ezt erted? Verosenek es Belovarnak. a D5 nem erdekes HR-nak Eszeken tul. T azt hiszed hoy azt is magyarokan epitettek ? lol
SK, nincs vizio; olvass, tajekozodj, esetleg vezess neha. Autout kenyelmesebb yes, ha levezetsz egyszer lengyelbol a balkanra, rajossz. Vagy barhol.
55. majd meglatod mi hova vezet, alapbol fog annyira vezetni, mint a M9 Dusnok hataraba. lol. Talan arra is kellene egyszer vezetned... De ne ragodj rajta, csak oszezavar.
Szombathely: A Kormend elotti autout szakasz (az erdon at a hosszu egyenes, aki jart mar arra ismeri) teny, a jovobeli M86 resze Szombathely utan. Vasvarnal szinten turjak a foldet a mezon, mar google mapsen sat-view-n is lathato.
Szlavoniaban a horvat D12-es autout epitese Belovaron es Verocen (Virovitica) keresztul Barcsig. Farkasevacnal tart most epites. 5 evvel a leallitott A13 utan, uj nyomvonalon. (Podravina Y keleti ag.)
Hasonlokeppen a Podravina Y nyugati aga is folytatodik most D10 neven Koroson (Krizevci) at Kaproncara (Koprivnica), elvileg a hatarig (Gola / Berzence ).
Az M9-esbol meg egy darab fog epulni Vasvartol (M8) -Z.egerszegig (R76) es slussz passz. Semmi mas.
A kelet somogyi-tolnai M9 szakasszal parhuzamos M60-ra terelodik a figyelem, ez egyertelmu. A mohacsi hidra tett igeret nem legbol kapott volt. A M9 szerepet igy Szegedtol Szombathelyig a kovetkezo szakaszok veszik at:
Szeged-Mohacs: 55-os ut,
Mohacs-Szigetvar: M60,
Szigetvar-Balaton: R67,
Balaton: M7
Balaton-Zalaegerszeg: R76,
Zalaegerszeg-Vasvar: M9,
Vasvar-Kormend: M8,
Kormend-Szombathely: M86.
Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel Belovaron es Verocen. Farkasevacnal tart most epites.
A szekszardi M9 megmarad nagyon hasznos Duna-hidnak.
Lengyelorszag felol Krakkotol Jablonkan, Rozsahegyen, Besztercebanyan, Zolyomon, Losoncon kereszul az R21-M3-M32-M0-M7 lesz a kenyelmesebb. A lengyel es a szlovak reszen is tobb uj "S" (PL) ill. "R" (SK) gyorsforgalmi utszakasz van. Zolyom Losonc kozott keszen van a gyetvai elkerulo, majdnem kesz az uj szakasz Zolyom es Gyetva kozott. Gyetvatol tovabb pedig Lovinobanyaig van epites most. (Ez az R2).
A dolgot kétfelé kell választani. Van egyrészről az út megtérülése a főleg teherautók után befizetett útdíjból. Ez az összes érintett országra igaz. Másrészről van a személygépkocsik gyorsabb mozgásából, jelképes befizetéséből származó díj, amely az átjárhatóság, a turizmus élénkülésén keresztül hoz hasznot az egyes államoknak. No most ezeket az érveket nem lenne szabad összekeverni.
Ha már ez az irány szóba került, néztem a google.mapson, hogy mi a szösz lesz a Horvát-Bosnyák határon a Száva híddal, ami az M6-Eszék-autópálya folytatása? Meg az is érdekes, hogy Eszék nyugati odlalán meg már áll a Dráva híd ezen a pályán, de tovább semmi sincs meg magyarország felé az M6-hoz.
Ha a szlovénoknál és a horvátok nyugatibb részein kiteszik a megtelt táblát, illetve állandósulnak a dugók, akkor lehet, hogy pl. a cseh polgár már alternatív útvonalat keres. Az persze tény, hogy nem a cseh turisták pénzéből fogunk meggazdagodni.
A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….
Ezzel vitatkoznék. Ha Boszniában építkeznek még egy "kicsit", akkor a Montenegróba vagy Horvátország déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit.
Előre bocsájtom: az R75(76) célja szerintem is jó, de a holládi csp-hoz kötés az nem az igazi.
De ha már ez van, innen kellene Marcali-Kaposvár felé folytatni az M9-et...
Lehetett volna az R76 csp. Balatonszentgyörgyi M7 csp-nél (170. km).
Az R75 (76) építése az Adria-tranzit magyar szakaszára nincs pozitív hatással, a későbbre tervezett M9-M7 Nagykanizsa összekötés még hosszabb útvonal lesz,
tehát a csökkenő volumenű É-D tranzit továbbra is a 86. úton fog haladni, így az M9 megtérülését nagymértékben rontja.
Az E-útdíj esetleges nivellálása a főutak és a gyorsforgalmi utak között nem fog átterelő hatást kiváltani.
Következmény: építésre elpazarolt uniós Euro százmilliók, de a nagyobbik baj,
a csekély útdíjbevétel miatt folyamatosan elveszített forint milliárdok.
A vasi lobbi már elérte önző célját, a zalai még "vívja" a csatát. (M9-ért nem kellene)
A SLO/A határon TÍZ-szer annyi személyforgalom halad, mint a 86-oson Rédicsnél,
ahol pedig jelentős a Lendva - Lenti kishatárforgalom.
A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….