Keresés

Részletes keresés

Carina_S Creative Commons License 2017.05.23 0 0 35840

Nyíregyházától nyugatra pár kilométerre megépült és átadták a 338-as másodrendű főutat, amely részben az M3-ast köti össze a 36-ossal, részben pedig e két út között Nyíregyháza városnának nyugati elkerülő szakaszaként is működik.

 

Észak felé azonban nem látom a folytatását... .. . Vajon a 36-ostól északra is fogják folytatni a 4-esig -- itt jó lenne a 4-esre is, és emellett még a Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda összekötő útra is adni egy-egy csomópontot(!) -- (ez lenne az igazán jó, mert ez lenne a teljes nyugati nyugati elkerülő útvonal), vagy ne várjunk folytatást???

bp01 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 35839

Ami nekem egyértelmű:

Mohácsnál jelenleg nincs híd és nem is épül.

Az 55-ös út Bátaszéknél csatlakozik az M6-osba (Az 55-ös út vonatkozásában nincs olyan, hogy Szeged-Mohács).

Az M60 jelenleg Pécs alatt véget ér és nem épül tovább.

R67 Szigetvár-Kaposvár vonatkozásában jelenleg nem épül (nincs is szükség rá).

A horvát D12 és az M60 legközelebbi pontja jelenleg kb 135 km-re van egymástól.

 

"Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel"

 

A valóság az, hogy az elmúlt 7 évben Baranyában 950 m új gyorsforgalmi út épült (+850 m 2x1-el). A politikusok ígéreteit csak akkor szabad tényként kezelni ha már a szalagot vágják át. Gondolom nem kell ecsetelni hol mennyi ígéret hangzott el az elmúlt 20-30 évben és mennyi valósult meg belőle...

 

Arról nem is beszélve, hogy egy Szombathely-Szeged viszonylatban tervezett útba beletenni egy kb 80 km-es észak-déli irányú (Szigetvár-Balaton) szakaszt nem tűnik egy átgondolt elképzelésnek..  R76 jelenleg még nem épül. De ha egyszer kész lesz akkor az M7 csatlakozási pontjától nem lesz rövidebb és gyorsabb ez a sok szakaszból összeképzelt "egyértelműség" mint az M7-M0-M5.

 

 

Előzmény: tocsikolnak (35829)
dimelo Creative Commons License 2017.05.20 0 1 35838

Remélem lehiggadtál már...

 

39 éve vezetek, cégautót is korábban. 1 millió km-t elértem.

Jártam spanyol, francia, olasz, svájci, német, osztrák, szlovén, szerb, román, szlovák és lengyel utakon.

 

Ez még nem jelenti azt, hogy mindent tudnék.

De Te sem.

 

Horvát ügyekben lehetsz jártasabb, ha ismered a nyelvet és ott vagy arra felé élsz.

 

Speciel ismerem Rédics, Körmend, Sárvár, Keszthely úthálózatot is.

Jártam a 86-os 2x2 sávján Körmendtől Egyházasrádócig. (Látszatfejlesztés)

 

Ahol biztosan nem jártam az Bács-Tolna-Baranya.

 

De ettől még követem azt a "fejlődéstörténetet" amiben kevés logikát találok.

 

Amiben egyetértünk: a horvátok nem miattunk építenek semmit sem.

Úgy látszik, hogy Bosznia miatt sem...

De itthon a határkapcsolatokra hivatkozva akarnak építéseket kicsikarni. Akár szükséges, akár nem.

 

Itt most egy 2009-es térképvázlat, akkor is csak tervezték Barcs felé. 2017-re még Belovár-ig sem jutottak 8 év alatt.

27 km-ből megépült 10?

Előzmény: tocsikolnak (35834)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35837

"Vukelic" hid a gunyneve, ezzel a nevvel talan tobbet talalsz rola (vukelic most / vukelic bridge).

Előzmény: tocsikolnak (35836)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35836

A D1 regi hidjanak kivaltasara keszulhet a Korana-n . Csak tipp.

Előzmény: bnyuszi (35833)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35835

Ja es, Ploceba A1 ??? az A1 vege Medjugorje hataraban van. Ploceba a 2 x 1 -es D425 le a fennsikrol a partra. Voltal mar arra? Ne valaszolj... :D  

 

Tenyleg, feladom ... neked van igazad mindenben. 

Előzmény: dimelo (35832)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 -2 0 35834

Vezess tobbet, majd meglatod a sajat szemeddel :)

 

Tenyekkel es politikai indikaciokkal vitatkoznal ? Welcome to reality...

 

Csak egy jo tanacs, ne vessz el a reszletkerdesekben. Az osszkep egy kicsit mas kategoria, at kell latni a palyat terben es idoben.

 

Tehat 1szeruen, csak neked:

 

Nem Berzencenek vagy Mo-nak epul a D10, hanem Kaproncanak es Korosnek. 

 

A D12 epulese is teny. Epitik: ezt erted? Verosenek es Belovarnak. a D5 nem erdekes HR-nak Eszeken tul. T azt hiszed hoy azt is magyarokan epitettek ? lol

 

SK, nincs vizio; olvass, tajekozodj, esetleg vezess neha. Autout kenyelmesebb yes, ha levezetsz egyszer lengyelbol a balkanra, rajossz. Vagy barhol.

 

55. majd meglatod mi hova vezet, alapbol fog annyira vezetni, mint a M9 Dusnok hataraba. lol. Talan arra is kellene egyszer vezetned... De ne ragodj rajta, csak oszezavar.

 

Szombathely: A Kormend elotti autout szakasz (az erdon at a hosszu egyenes, aki jart mar arra ismeri) teny, a jovobeli M86 resze Szombathely utan. Vasvarnal szinten turjak a foldet a mezon, mar google mapsen sat-view-n is lathato. 

 

 

Szoval van sajat megfigyelesed is , vagy mi ? lol

Előzmény: dimelo (35832)
bnyuszi Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35833

Úgy látom a horvátok szeretnek a semmibe vezető hidakat építeni: https://www.google.hu/maps/@45.4697066,15.5691076,1122m/data=!3m1!1e3

Tudsz erről valamit? Mikor lesz folytatása, mikortól lesz használható?

Valamint az általad jelzett épülő szakaszokat mikor adják át?

Előzmény: tocsikolnak (35831)
dimelo Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35832

Belecsaptál a lecsóba rendesen:)

 

Ha ez a káoszelmélet valósul meg, akkor 2030-ra sem lesz egységes hálózat. (Eddig ezt elfogadtuk valamilyen kompromisszumként)

 

Engedelmeddel inkább a horvát és szlovák útvonalakra reagálnék (náluk valamivel logikusabb az építkezés)

 

CRO: A gyér vasúthálózat miatt minden irányba autópályákat terveztek, de igencsak megtorpant a tempó,

amióta Ploce-ig elvitték az A1 gerincet.

Írod az A10-A12-t:

A Gola-Berzence határkapcsolat magyar oldali autópálya???szempontból értelmezhetetlen.

Farkasevac még 80 km-re van a határtól, (M60 Barcsig +60 km)

Az A5 Eszéknél csak 25 km-re, mégsem épül. (M6 +20 km)

 

SVK:

Ha Zólyomtól Losonc felé vizionálsz, az 40 km-es kerülő az M0-M3  csomópontig. Kényelmesebb?

Az R3 előbbre tart (Martin), mint a Rózsahegy - Besztercebánya szakasz,

de az is csak a Zsolna környéki alagútfúrások utánra sorolva.

Fontosabb a D1-D3, mint bármelyik más irány.

 

Csak egy mondat itthonról:  az 55. út hol menne a mohácsi - hídra? Vagy 55-51. és még új 10 km?

 

Ez a +40 km-es kerülő hogyan venné át az M9 szerepét Szombathely felé?

Mert azt érteni vélem, hogy a hiányzó 300 km megépítésével létrejöhetne egy Arad-Zágráb útvonal...

 

Fantáziajátéknak kiváló, realitás 30-50 év.

Előzmény: tocsikolnak (35829)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35831

 Szlavoniaban a horvat D12-es autout epitese Belovaron es Verocen (Virovitica) keresztul Barcsig. Farkasevacnal tart most  epites. 5 evvel a leallitott A13 utan, uj nyomvonalon. (Podravina Y keleti ag.)

Hasonlokeppen a Podravina Y nyugati aga is folytatodik most D10 neven Koroson (Krizevci) at  Kaproncara  (Koprivnica), elvileg a hatarig (Gola / Berzence ).  

Előzmény: tocsikolnak (35829)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35830


Előzmény: tocsikolnak (35829)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.18 0 1 35829

Az M9-esbol meg egy darab fog epulni Vasvartol (M8) -Z.egerszegig (R76) es slussz passz. Semmi mas.

A  kelet somogyi-tolnai M9 szakasszal parhuzamos M60-ra terelodik a figyelem, ez egyertelmu. A mohacsi hidra tett igeret nem legbol kapott volt. A M9 szerepet igy Szegedtol Szombathelyig a kovetkezo szakaszok veszik at:

 

Szeged-Mohacs: 55-os ut,

Mohacs-Szigetvar: M60,

Szigetvar-Balaton: R67,

Balaton: M7

Balaton-Zalaegerszeg: R76,

Zalaegerszeg-Vasvar: M9,

Vasvar-Kormend: M8,

Kormend-Szombathely: M86.

 

Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel Belovaron es Verocen. Farkasevacnal tart most  epites. 

 

A szekszardi M9 megmarad nagyon hasznos Duna-hidnak.  

 

 

Lengyelorszag felol Krakkotol Jablonkan, Rozsahegyen, Besztercebanyan, Zolyomon, Losoncon kereszul az R21-M3-M32-M0-M7 lesz a kenyelmesebb.  A lengyel es a szlovak reszen is tobb uj "S" (PL) ill.  "R" (SK) gyorsforgalmi utszakasz van. Zolyom Losonc kozott keszen van a gyetvai elkerulo, majdnem kesz az uj szakasz Zolyom es Gyetva kozott. Gyetvatol tovabb pedig Lovinobanyaig van epites most. (Ez az R2).

Előzmény: dimelo (35819)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35828

A Közgépnek át kellene tennie a székhelyét Münchenbe...

 

A mérnökeinknek is lehetne melót találni, ahogy olvasom:

Azok viszont, mivel van munkájuk bőven, nem tolakodnak a feladatokért,

és igen laza határidőkkel vállalják csak a munkákat.

Előzmény: Fradista Utazó (35827)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.05.18 0 3 35827

A németországi autópálya-építésekről pár szó:

http://attus.hu/content/romokban-allo-autobahn

Mézgár Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35826

Masfel-ket ev utan visszaterünk ra. Egyelöre gözerövel epitik, a kepek tanusaga szerint. Bar kisebb valtozasok törtentek a kivitelezö környeken.

A többiben nem foglaltam allast.

Előzmény: dimelo (35825)
dimelo Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35825

Örülnék, ha igazad lenne. de a Peljesac-híd példája kételkedésre ad okot.

Minthogy az eszéki Dráva-híd után elfelejtettek csatlakozást építeni,

vagyis van híd, nincs út= addig semmit sem ér.

 

Az igazi baj, hogy Boszniában két külön stratégia és forrás(lenyúlás) van.

Meg azok a fránya hegyek: több az alagút, még több a viadukt és ezért iszonyú költség, rengeteg idő.

 

Besírok azon, hogy valakik a 2 hetes Dubrovniki üdülésükért kibicelnek.

 

 

A lengyeleket-szlovákokat nem izgatja az új kontinentális kapcsolat. Nekik jó, ami már van.

 

Előzmény: Mézgár (35822)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35824

A dolgot kétfelé kell választani. Van egyrészről az út megtérülése a főleg teherautók után befizetett útdíjból. Ez az összes érintett országra igaz. Másrészről van a személygépkocsik gyorsabb mozgásából, jelképes befizetéséből származó díj, amely az átjárhatóság, a turizmus élénkülésén keresztül hoz hasznot az egyes államoknak. No most ezeket az érveket nem lenne szabad összekeverni.

Előzmény: Mézgár (35822)
dimelo Creative Commons License 2017.05.18 0 1 35823

Az osztrák A2-n cseh, lengyel, balti és persze osztrák turisták haladnak az Adria felé.

Az ASFINAG adatai szerint:

2016

március        14591

augusztus   31842

AADT(éves):18721  személy és kisteher gk. lépi át a SLO/A határt

 

A horvát autópálya AADT forgalma

Karlovac-ig  31247  (Rijeka elágazás)

Zadar-ig     13072

Split-ig         8564

Ploce-ig       4023   (rosszabb, mint az M6-60)

 

Nem mondhatod, hogy megalapozatlanul állítottam  

a turizmus kialakult útirányait.

 

Abban igazad van, hogy nem a csehekből fogunk meggazdagodni. Másból sem.

 

A tranzitforgalom teher ágazatát is belefoglalva:

Az M86-M9 vonalon  csak az fog járni, akinek arra van dolga.

 

Koper és Trieszt A2-A9-en rövidebb, gyorsabb.

 

Előzmény: mzdude (35820)
Mézgár Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35822

A Száva hidat elkezdték építeni.

 

https://www.klix.ba/biznis/privreda/izgradnja-mosta-kod-svilaja-moguce-nove-prekompozicije-zbog-finansijskih-poteskoca-kompanije-viadukt/170427096#5

 

Lassan túl lehetne lépni, hogy nincs Száva híd. Röpke 2 év és kész is.

Előzmény: radio100jozsi (35821)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35821

Ha már ez az irány szóba került, néztem a google.mapson, hogy mi a szösz lesz a Horvát-Bosnyák határon a Száva híddal, ami az M6-Eszék-autópálya folytatása? Meg az is érdekes, hogy Eszék nyugati odlalán meg már áll a Dráva híd ezen a pályán, de tovább semmi sincs meg magyarország felé az M6-hoz.

 

Eszék Dráva-híd: https://www.google.hu/maps/@45.6131947,18.5810375,6579m/data=!3m1!1e3

Meg nem épült Száva-híd: https://www.google.hu/maps/@45.1087827,18.3279356,5535m/data=!3m1!1e3

 

 

 

Előzmény: mzdude (35818)
mzdude Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35820

Ha a szlovénoknál és a horvátok nyugatibb részein kiteszik a megtelt táblát, illetve állandósulnak a dugók, akkor lehet, hogy pl. a cseh polgár már alternatív útvonalat keres. Az persze tény, hogy nem a cseh turisták pénzéből fogunk meggazdagodni.

Előzmény: dimelo (35819)
dimelo Creative Commons License 2017.05.17 0 1 35819

A fórum éppen arra van, hogy vitatkozzunk.

 

Mindig rácsodálkozom a bosnyák kapocs - hívők optimizmusára.

 

Tessék kicsit globálisabban szemlélni a térséget. Nem az ukrán terepjárók jelentik a turizmust.

Akinek keleten van pénze, az repülővel utazik.

 

A tömegturizmus sok "apró" eurócskájáből keletkező hasznot a saját kocsijával max. Rijekáig behatoló német oszrák, cseh, lengyel turisták fizetik.

Ezért feltűnő a lengyel A/1-cseh D1 határkapcsolatnál a 2 év alatt tízezerre növekvő forgalom.

és az cseh R52 -A5 osztrák vonal.

 

Szlovákia közép-átszelés (Martin-Zólyom-Ipolyság) nélkül nincs jelentős átrendeződés,

semmit nem tesz hozzá az M6-A5, álljunk meg a Szávánál projekt.

 

Írtad is: ...déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit...

 

20 év, vagy 30?

Ez olyan versenyhátrány, amire nem is megoldás az M9-R76, merthogy ez most a téma.

Előzmény: mzdude (35818)
mzdude Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35818

A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….

 

Ezzel vitatkoznék. Ha Boszniában építkeznek még egy "kicsit", akkor a Montenegróba vagy Horvátország déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit.

Előzmény: dimelo (35817)
dimelo Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35817

Látszólag távoli asszociáció, de ide tartozik.

 

Előre bocsájtom: az R75(76) célja szerintem is jó, de a holládi csp-hoz kötés az nem az igazi.

De ha már ez van, innen kellene Marcali-Kaposvár felé folytatni az M9-et...

 

Lehetett volna az R76 csp.  Balatonszentgyörgyi M7 csp-nél (170. km).

 

Az R75 (76) építése az Adria-tranzit magyar szakaszára nincs pozitív hatással,  a későbbre tervezett M9-M7 Nagykanizsa összekötés még hosszabb útvonal lesz,

tehát a csökkenő volumenű É-D tranzit továbbra is a 86. úton fog haladni, így az M9 megtérülését nagymértékben rontja.

Az E-útdíj esetleges nivellálása a főutak és a gyorsforgalmi utak között nem fog átterelő hatást kiváltani.

 

Következmény: építésre elpazarolt uniós Euro százmilliók, de a nagyobbik baj,

a csekély útdíjbevétel miatt folyamatosan elveszített forint milliárdok.

 

A vasi lobbi már elérte önző célját, a zalai még "vívja" a csatát. (M9-ért nem kellene)

 

A SLO/A határon TÍZ-szer annyi személyforgalom halad, mint a 86-oson Rédicsnél,

ahol pedig jelentős a Lendva - Lenti kishatárforgalom.

 

A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….

 

Előzmény: trizs77 (35813)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.05.16 0 0 35816
trizs77 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 35815

újságíró......................:-((

Előzmény: mash.69 (35814)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.15 -1 0 35814

ezt a hülye címet...

hol írnák a többi Balaton körüli gyors útról?

az ember azt gonolná, hogy legalább 3 útról írnak, oszt kiderül 1 út két szakasza a jönnek...

Előzmény: trizs77 (35813)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 35813
trizs77 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 35812

 

 

2017. május. 15. . 12:01

 

Közlekedés

 

Sötét idők jönnek a 11-es úton közlekedőkre

 

szerző: hvg.hu

 

Ha teheti, kerülje el a budakalászi körforgalmat az elkövetkező hetekben. De nem teheti, ha egyszer arra lakik, mert nincs alternatíva.

 

http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20170515_budakalasz_korforgalom_lezaras#rss

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.05.13 0 1 35811

Van még ezzel némi bonyodalom.

 

Kevés az info, nem tudjuk mennyi a határidő,

összes tömeg, szállítási távolság.

 

A cikk szerint naponta egy kanyart tudnak realizálni (6000/150 = 40 tonnás nyerges)

 

Ez erős, mert max 50 km-re kellene szállítani  (Biharpüspöki-Kisszántó és kb. Derecske átlagában)

 

Ha naponta 100 km-t tesz meg egy nyerges, akkor legalább 6 órát áll, várakozik.

Ezt nem állította a nyilatkozó.

 

Megnéztem: Az ártándi bánya éves kapacitása 300-350 ezer tonna.

Biharpüspökiről nincs info...

Előzmény: mash.69 (35810)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!