Keresés

Részletes keresés

tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 -2 0 35834

Vezess tobbet, majd meglatod a sajat szemeddel :)

 

Tenyekkel es politikai indikaciokkal vitatkoznal ? Welcome to reality...

 

Csak egy jo tanacs, ne vessz el a reszletkerdesekben. Az osszkep egy kicsit mas kategoria, at kell latni a palyat terben es idoben.

 

Tehat 1szeruen, csak neked:

 

Nem Berzencenek vagy Mo-nak epul a D10, hanem Kaproncanak es Korosnek. 

 

A D12 epulese is teny. Epitik: ezt erted? Verosenek es Belovarnak. a D5 nem erdekes HR-nak Eszeken tul. T azt hiszed hoy azt is magyarokan epitettek ? lol

 

SK, nincs vizio; olvass, tajekozodj, esetleg vezess neha. Autout kenyelmesebb yes, ha levezetsz egyszer lengyelbol a balkanra, rajossz. Vagy barhol.

 

55. majd meglatod mi hova vezet, alapbol fog annyira vezetni, mint a M9 Dusnok hataraba. lol. Talan arra is kellene egyszer vezetned... De ne ragodj rajta, csak oszezavar.

 

Szombathely: A Kormend elotti autout szakasz (az erdon at a hosszu egyenes, aki jart mar arra ismeri) teny, a jovobeli M86 resze Szombathely utan. Vasvarnal szinten turjak a foldet a mezon, mar google mapsen sat-view-n is lathato. 

 

 

Szoval van sajat megfigyelesed is , vagy mi ? lol

Előzmény: dimelo (35832)
bnyuszi Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35833

Úgy látom a horvátok szeretnek a semmibe vezető hidakat építeni: https://www.google.hu/maps/@45.4697066,15.5691076,1122m/data=!3m1!1e3

Tudsz erről valamit? Mikor lesz folytatása, mikortól lesz használható?

Valamint az általad jelzett épülő szakaszokat mikor adják át?

Előzmény: tocsikolnak (35831)
dimelo Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35832

Belecsaptál a lecsóba rendesen:)

 

Ha ez a káoszelmélet valósul meg, akkor 2030-ra sem lesz egységes hálózat. (Eddig ezt elfogadtuk valamilyen kompromisszumként)

 

Engedelmeddel inkább a horvát és szlovák útvonalakra reagálnék (náluk valamivel logikusabb az építkezés)

 

CRO: A gyér vasúthálózat miatt minden irányba autópályákat terveztek, de igencsak megtorpant a tempó,

amióta Ploce-ig elvitték az A1 gerincet.

Írod az A10-A12-t:

A Gola-Berzence határkapcsolat magyar oldali autópálya???szempontból értelmezhetetlen.

Farkasevac még 80 km-re van a határtól, (M60 Barcsig +60 km)

Az A5 Eszéknél csak 25 km-re, mégsem épül. (M6 +20 km)

 

SVK:

Ha Zólyomtól Losonc felé vizionálsz, az 40 km-es kerülő az M0-M3  csomópontig. Kényelmesebb?

Az R3 előbbre tart (Martin), mint a Rózsahegy - Besztercebánya szakasz,

de az is csak a Zsolna környéki alagútfúrások utánra sorolva.

Fontosabb a D1-D3, mint bármelyik más irány.

 

Csak egy mondat itthonról:  az 55. út hol menne a mohácsi - hídra? Vagy 55-51. és még új 10 km?

 

Ez a +40 km-es kerülő hogyan venné át az M9 szerepét Szombathely felé?

Mert azt érteni vélem, hogy a hiányzó 300 km megépítésével létrejöhetne egy Arad-Zágráb útvonal...

 

Fantáziajátéknak kiváló, realitás 30-50 év.

Előzmény: tocsikolnak (35829)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.19 0 0 35831

 Szlavoniaban a horvat D12-es autout epitese Belovaron es Verocen (Virovitica) keresztul Barcsig. Farkasevacnal tart most  epites. 5 evvel a leallitott A13 utan, uj nyomvonalon. (Podravina Y keleti ag.)

Hasonlokeppen a Podravina Y nyugati aga is folytatodik most D10 neven Koroson (Krizevci) at  Kaproncara  (Koprivnica), elvileg a hatarig (Gola / Berzence ).  

Előzmény: tocsikolnak (35829)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35830


Előzmény: tocsikolnak (35829)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.05.18 0 1 35829

Az M9-esbol meg egy darab fog epulni Vasvartol (M8) -Z.egerszegig (R76) es slussz passz. Semmi mas.

A  kelet somogyi-tolnai M9 szakasszal parhuzamos M60-ra terelodik a figyelem, ez egyertelmu. A mohacsi hidra tett igeret nem legbol kapott volt. A M9 szerepet igy Szegedtol Szombathelyig a kovetkezo szakaszok veszik at:

 

Szeged-Mohacs: 55-os ut,

Mohacs-Szigetvar: M60,

Szigetvar-Balaton: R67,

Balaton: M7

Balaton-Zalaegerszeg: R76,

Zalaegerszeg-Vasvar: M9,

Vasvar-Kormend: M8,

Kormend-Szombathely: M86.

 

Az M60 Barcsig valo megepitese egybevagy az horvat D12-es autout epitesevel Belovaron es Verocen. Farkasevacnal tart most  epites. 

 

A szekszardi M9 megmarad nagyon hasznos Duna-hidnak.  

 

 

Lengyelorszag felol Krakkotol Jablonkan, Rozsahegyen, Besztercebanyan, Zolyomon, Losoncon kereszul az R21-M3-M32-M0-M7 lesz a kenyelmesebb.  A lengyel es a szlovak reszen is tobb uj "S" (PL) ill.  "R" (SK) gyorsforgalmi utszakasz van. Zolyom Losonc kozott keszen van a gyetvai elkerulo, majdnem kesz az uj szakasz Zolyom es Gyetva kozott. Gyetvatol tovabb pedig Lovinobanyaig van epites most. (Ez az R2).

Előzmény: dimelo (35819)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35828

A Közgépnek át kellene tennie a székhelyét Münchenbe...

 

A mérnökeinknek is lehetne melót találni, ahogy olvasom:

Azok viszont, mivel van munkájuk bőven, nem tolakodnak a feladatokért,

és igen laza határidőkkel vállalják csak a munkákat.

Előzmény: Fradista Utazó (35827)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.05.18 0 3 35827

A németországi autópálya-építésekről pár szó:

http://attus.hu/content/romokban-allo-autobahn

Mézgár Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35826

Masfel-ket ev utan visszaterünk ra. Egyelöre gözerövel epitik, a kepek tanusaga szerint. Bar kisebb valtozasok törtentek a kivitelezö környeken.

A többiben nem foglaltam allast.

Előzmény: dimelo (35825)
dimelo Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35825

Örülnék, ha igazad lenne. de a Peljesac-híd példája kételkedésre ad okot.

Minthogy az eszéki Dráva-híd után elfelejtettek csatlakozást építeni,

vagyis van híd, nincs út= addig semmit sem ér.

 

Az igazi baj, hogy Boszniában két külön stratégia és forrás(lenyúlás) van.

Meg azok a fránya hegyek: több az alagút, még több a viadukt és ezért iszonyú költség, rengeteg idő.

 

Besírok azon, hogy valakik a 2 hetes Dubrovniki üdülésükért kibicelnek.

 

 

A lengyeleket-szlovákokat nem izgatja az új kontinentális kapcsolat. Nekik jó, ami már van.

 

Előzmény: Mézgár (35822)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35824

A dolgot kétfelé kell választani. Van egyrészről az út megtérülése a főleg teherautók után befizetett útdíjból. Ez az összes érintett országra igaz. Másrészről van a személygépkocsik gyorsabb mozgásából, jelképes befizetéséből származó díj, amely az átjárhatóság, a turizmus élénkülésén keresztül hoz hasznot az egyes államoknak. No most ezeket az érveket nem lenne szabad összekeverni.

Előzmény: Mézgár (35822)
dimelo Creative Commons License 2017.05.18 0 1 35823

Az osztrák A2-n cseh, lengyel, balti és persze osztrák turisták haladnak az Adria felé.

Az ASFINAG adatai szerint:

2016

március        14591

augusztus   31842

AADT(éves):18721  személy és kisteher gk. lépi át a SLO/A határt

 

A horvát autópálya AADT forgalma

Karlovac-ig  31247  (Rijeka elágazás)

Zadar-ig     13072

Split-ig         8564

Ploce-ig       4023   (rosszabb, mint az M6-60)

 

Nem mondhatod, hogy megalapozatlanul állítottam  

a turizmus kialakult útirányait.

 

Abban igazad van, hogy nem a csehekből fogunk meggazdagodni. Másból sem.

 

A tranzitforgalom teher ágazatát is belefoglalva:

Az M86-M9 vonalon  csak az fog járni, akinek arra van dolga.

 

Koper és Trieszt A2-A9-en rövidebb, gyorsabb.

 

Előzmény: mzdude (35820)
Mézgár Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35822

A Száva hidat elkezdték építeni.

 

https://www.klix.ba/biznis/privreda/izgradnja-mosta-kod-svilaja-moguce-nove-prekompozicije-zbog-finansijskih-poteskoca-kompanije-viadukt/170427096#5

 

Lassan túl lehetne lépni, hogy nincs Száva híd. Röpke 2 év és kész is.

Előzmény: radio100jozsi (35821)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35821

Ha már ez az irány szóba került, néztem a google.mapson, hogy mi a szösz lesz a Horvát-Bosnyák határon a Száva híddal, ami az M6-Eszék-autópálya folytatása? Meg az is érdekes, hogy Eszék nyugati odlalán meg már áll a Dráva híd ezen a pályán, de tovább semmi sincs meg magyarország felé az M6-hoz.

 

Eszék Dráva-híd: https://www.google.hu/maps/@45.6131947,18.5810375,6579m/data=!3m1!1e3

Meg nem épült Száva-híd: https://www.google.hu/maps/@45.1087827,18.3279356,5535m/data=!3m1!1e3

 

 

 

Előzmény: mzdude (35818)
mzdude Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35820

Ha a szlovénoknál és a horvátok nyugatibb részein kiteszik a megtelt táblát, illetve állandósulnak a dugók, akkor lehet, hogy pl. a cseh polgár már alternatív útvonalat keres. Az persze tény, hogy nem a cseh turisták pénzéből fogunk meggazdagodni.

Előzmény: dimelo (35819)
dimelo Creative Commons License 2017.05.17 0 1 35819

A fórum éppen arra van, hogy vitatkozzunk.

 

Mindig rácsodálkozom a bosnyák kapocs - hívők optimizmusára.

 

Tessék kicsit globálisabban szemlélni a térséget. Nem az ukrán terepjárók jelentik a turizmust.

Akinek keleten van pénze, az repülővel utazik.

 

A tömegturizmus sok "apró" eurócskájáből keletkező hasznot a saját kocsijával max. Rijekáig behatoló német oszrák, cseh, lengyel turisták fizetik.

Ezért feltűnő a lengyel A/1-cseh D1 határkapcsolatnál a 2 év alatt tízezerre növekvő forgalom.

és az cseh R52 -A5 osztrák vonal.

 

Szlovákia közép-átszelés (Martin-Zólyom-Ipolyság) nélkül nincs jelentős átrendeződés,

semmit nem tesz hozzá az M6-A5, álljunk meg a Szávánál projekt.

 

Írtad is: ...déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit...

 

20 év, vagy 30?

Ez olyan versenyhátrány, amire nem is megoldás az M9-R76, merthogy ez most a téma.

Előzmény: mzdude (35818)
mzdude Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35818

A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….

 

Ezzel vitatkoznék. Ha Boszniában építkeznek még egy "kicsit", akkor a Montenegróba vagy Horvátország déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit.

Előzmény: dimelo (35817)
dimelo Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35817

Látszólag távoli asszociáció, de ide tartozik.

 

Előre bocsájtom: az R75(76) célja szerintem is jó, de a holládi csp-hoz kötés az nem az igazi.

De ha már ez van, innen kellene Marcali-Kaposvár felé folytatni az M9-et...

 

Lehetett volna az R76 csp.  Balatonszentgyörgyi M7 csp-nél (170. km).

 

Az R75 (76) építése az Adria-tranzit magyar szakaszára nincs pozitív hatással,  a későbbre tervezett M9-M7 Nagykanizsa összekötés még hosszabb útvonal lesz,

tehát a csökkenő volumenű É-D tranzit továbbra is a 86. úton fog haladni, így az M9 megtérülését nagymértékben rontja.

Az E-útdíj esetleges nivellálása a főutak és a gyorsforgalmi utak között nem fog átterelő hatást kiváltani.

 

Következmény: építésre elpazarolt uniós Euro százmilliók, de a nagyobbik baj,

a csekély útdíjbevétel miatt folyamatosan elveszített forint milliárdok.

 

A vasi lobbi már elérte önző célját, a zalai még "vívja" a csatát. (M9-ért nem kellene)

 

A SLO/A határon TÍZ-szer annyi személyforgalom halad, mint a 86-oson Rédicsnél,

ahol pedig jelentős a Lendva - Lenti kishatárforgalom.

 

A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….

 

Előzmény: trizs77 (35813)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.05.16 0 0 35816
trizs77 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 35815

újságíró......................:-((

Előzmény: mash.69 (35814)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.15 -1 0 35814

ezt a hülye címet...

hol írnák a többi Balaton körüli gyors útról?

az ember azt gonolná, hogy legalább 3 útról írnak, oszt kiderül 1 út két szakasza a jönnek...

Előzmény: trizs77 (35813)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 35813
trizs77 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 35812

 

 

2017. május. 15. . 12:01

 

Közlekedés

 

Sötét idők jönnek a 11-es úton közlekedőkre

 

szerző: hvg.hu

 

Ha teheti, kerülje el a budakalászi körforgalmat az elkövetkező hetekben. De nem teheti, ha egyszer arra lakik, mert nincs alternatíva.

 

http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20170515_budakalasz_korforgalom_lezaras#rss

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.05.13 0 1 35811

Van még ezzel némi bonyodalom.

 

Kevés az info, nem tudjuk mennyi a határidő,

összes tömeg, szállítási távolság.

 

A cikk szerint naponta egy kanyart tudnak realizálni (6000/150 = 40 tonnás nyerges)

 

Ez erős, mert max 50 km-re kellene szállítani  (Biharpüspöki-Kisszántó és kb. Derecske átlagában)

 

Ha naponta 100 km-t tesz meg egy nyerges, akkor legalább 6 órát áll, várakozik.

Ezt nem állította a nyilatkozó.

 

Megnéztem: Az ártándi bánya éves kapacitása 300-350 ezer tonna.

Biharpüspökiről nincs info...

Előzmény: mash.69 (35810)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.13 -1 0 35810

ezt hívják extra profitnak...

Előzmény: dimelo (35809)
dimelo Creative Commons License 2017.05.12 0 1 35809

http://www.naplo.hu/helyi/2017/05/04/szivas-az-orszaghataron.naplo

 

– Szívás! – jelentette ki a szigorított schengeni határellenőrzésről az Ártándon élő, de Romániába dolgozni járó Buzás Gábor. – Kifelé menet néhány perc a várakozás, ott a román határőrök végzik az ellenőrzést, hazafelé, ahol a magyarok ellen­őriznek, ha szerencsém van, megúszom félóra várakozással, de csütörtökön és pénteken másfél óra. Forgalmit, személyit, jogosítványt kérik, sőt, még alkoholszondát is fújatnak. Semmi értelme ennek a szigorú ellenőrzésnek, ezzel kizárólag csak a polgárokkal toltak ki. Tapasztalom, magyar oldalon nincs kapacitás, azért halad lassan Magyarország felé a kocsisor.

Buzás Gábor cége az M35-ös sztrádaépítéshez hordja teherkocsikkal a kavicsot Romániából.

A vállalkozó egy gyors számítást tesz: –Napi hatezer tonna anyagot kell átszállítanom. Ezt most 150 kamionnal tudom megtenni.

Ha nem kellene várakozni a határon, elég lenne 75 kamion is. Érti a költségben a különbséget?

 

Csak egy kérdésem van: Ártándnál a magyar oldalon van sóderbánya.

A kivitelezői szerződésben van egy sóder ár. ( beton is)

 

Vajon mennyivel olcsóbb a túloldalról hordani és "szívni" a határon?

Előzmény: mash.69 (35799)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35808

– Visszakanyarodva a 10-es útra, egy korábbi beszélgetés során említette, hogy a kétezres évek közepe táján, civil kezdeményezésre, önkéntes forgalomszámlásába kezdtek.

Így viszonylag pontos képet kaptak az út leterheltségéről. Hajnali négytől, este tízig számlálták a településen átvágtató kisebb és nagyobb gépjárműveket.

Most mi a helyzet?

 


– Akkoriban nyolc-kilencezer járművet számoltunk össze az említett időintervallumban.

De már akkor tudtuk, hogy a kamionforgalom terheli meg leginkább a főutat.
Most aztán mintegy 190 milliós központi támogatásból megújult a falun áthaladó szakasz.

A forgalom gyakorlatilag nem változott, viszont jóval csendesebb lett a környék.

 

http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/volt-mirol-meselnie-a-dunaalmasi-polgarmesternek-725306/

 

 

bp01 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35807

Azt, hogy milyen eu határozat volt ebben a témában nem tudom, de több cikkben is megemlítették, hogy "Amikor a magyar kormány pénzt kért rá, azt mondták, hogy az ottani autóforgalom nem indokolja az autópálya építését."

Természetesen ez ma már mindegy...

Ahogy a hazai gyorsforgalmi útfejlesztési prioritásokban sem látok sok ésszerűséget, úgy az Eu finanszírozási logikáját is nehéz megérteni és ezt nem csak az M4 kapcsán írom.

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
dimelo Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35806

Szerintem sem, de ez volt a propaganda.

 

Nyakunkon a nyár, de még nincs hír a félbehagyott M4 folytatásáról.

 

Ennyi hazudozás után mégsem gyullad ki a ház a Cinege utcában...

vagy a felcsúti Stadion...

 

 

Hová süllyed még az ország?

 

Nincs minek örülni, mert minden kilométer bűncselekményből épül...

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.11 -1 0 35805

szerinted a HU-Fo-ból tervezték fizetni, csak összevesztek az elosztáson?

Előzmény: Fradista Utazó (35804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!