Keresés

Részletes keresés

Mézgár Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35826

Masfel-ket ev utan visszaterünk ra. Egyelöre gözerövel epitik, a kepek tanusaga szerint. Bar kisebb valtozasok törtentek a kivitelezö környeken.

A többiben nem foglaltam allast.

Előzmény: dimelo (35825)
dimelo Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35825

Örülnék, ha igazad lenne. de a Peljesac-híd példája kételkedésre ad okot.

Minthogy az eszéki Dráva-híd után elfelejtettek csatlakozást építeni,

vagyis van híd, nincs út= addig semmit sem ér.

 

Az igazi baj, hogy Boszniában két külön stratégia és forrás(lenyúlás) van.

Meg azok a fránya hegyek: több az alagút, még több a viadukt és ezért iszonyú költség, rengeteg idő.

 

Besírok azon, hogy valakik a 2 hetes Dubrovniki üdülésükért kibicelnek.

 

 

A lengyeleket-szlovákokat nem izgatja az új kontinentális kapcsolat. Nekik jó, ami már van.

 

Előzmény: Mézgár (35822)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 35824

A dolgot kétfelé kell választani. Van egyrészről az út megtérülése a főleg teherautók után befizetett útdíjból. Ez az összes érintett országra igaz. Másrészről van a személygépkocsik gyorsabb mozgásából, jelképes befizetéséből származó díj, amely az átjárhatóság, a turizmus élénkülésén keresztül hoz hasznot az egyes államoknak. No most ezeket az érveket nem lenne szabad összekeverni.

Előzmény: Mézgár (35822)
dimelo Creative Commons License 2017.05.18 0 1 35823

Az osztrák A2-n cseh, lengyel, balti és persze osztrák turisták haladnak az Adria felé.

Az ASFINAG adatai szerint:

2016

március        14591

augusztus   31842

AADT(éves):18721  személy és kisteher gk. lépi át a SLO/A határt

 

A horvát autópálya AADT forgalma

Karlovac-ig  31247  (Rijeka elágazás)

Zadar-ig     13072

Split-ig         8564

Ploce-ig       4023   (rosszabb, mint az M6-60)

 

Nem mondhatod, hogy megalapozatlanul állítottam  

a turizmus kialakult útirányait.

 

Abban igazad van, hogy nem a csehekből fogunk meggazdagodni. Másból sem.

 

A tranzitforgalom teher ágazatát is belefoglalva:

Az M86-M9 vonalon  csak az fog járni, akinek arra van dolga.

 

Koper és Trieszt A2-A9-en rövidebb, gyorsabb.

 

Előzmény: mzdude (35820)
Mézgár Creative Commons License 2017.05.18 -1 0 35822

A Száva hidat elkezdték építeni.

 

https://www.klix.ba/biznis/privreda/izgradnja-mosta-kod-svilaja-moguce-nove-prekompozicije-zbog-finansijskih-poteskoca-kompanije-viadukt/170427096#5

 

Lassan túl lehetne lépni, hogy nincs Száva híd. Röpke 2 év és kész is.

Előzmény: radio100jozsi (35821)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35821

Ha már ez az irány szóba került, néztem a google.mapson, hogy mi a szösz lesz a Horvát-Bosnyák határon a Száva híddal, ami az M6-Eszék-autópálya folytatása? Meg az is érdekes, hogy Eszék nyugati odlalán meg már áll a Dráva híd ezen a pályán, de tovább semmi sincs meg magyarország felé az M6-hoz.

 

Eszék Dráva-híd: https://www.google.hu/maps/@45.6131947,18.5810375,6579m/data=!3m1!1e3

Meg nem épült Száva-híd: https://www.google.hu/maps/@45.1087827,18.3279356,5535m/data=!3m1!1e3

 

 

 

Előzmény: mzdude (35818)
mzdude Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35820

Ha a szlovénoknál és a horvátok nyugatibb részein kiteszik a megtelt táblát, illetve állandósulnak a dugók, akkor lehet, hogy pl. a cseh polgár már alternatív útvonalat keres. Az persze tény, hogy nem a cseh turisták pénzéből fogunk meggazdagodni.

Előzmény: dimelo (35819)
dimelo Creative Commons License 2017.05.17 0 1 35819

A fórum éppen arra van, hogy vitatkozzunk.

 

Mindig rácsodálkozom a bosnyák kapocs - hívők optimizmusára.

 

Tessék kicsit globálisabban szemlélni a térséget. Nem az ukrán terepjárók jelentik a turizmust.

Akinek keleten van pénze, az repülővel utazik.

 

A tömegturizmus sok "apró" eurócskájáből keletkező hasznot a saját kocsijával max. Rijekáig behatoló német oszrák, cseh, lengyel turisták fizetik.

Ezért feltűnő a lengyel A/1-cseh D1 határkapcsolatnál a 2 év alatt tízezerre növekvő forgalom.

és az cseh R52 -A5 osztrák vonal.

 

Szlovákia közép-átszelés (Martin-Zólyom-Ipolyság) nélkül nincs jelentős átrendeződés,

semmit nem tesz hozzá az M6-A5, álljunk meg a Szávánál projekt.

 

Írtad is: ...déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit...

 

20 év, vagy 30?

Ez olyan versenyhátrány, amire nem is megoldás az M9-R76, merthogy ez most a téma.

Előzmény: mzdude (35818)
mzdude Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35818

A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….

 

Ezzel vitatkoznék. Ha Boszniában építkeznek még egy "kicsit", akkor a Montenegróba vagy Horvátország déli részébe irányuló forgalomból kaphatunk mi is. Valamennyit.

Előzmény: dimelo (35817)
dimelo Creative Commons License 2017.05.17 0 0 35817

Látszólag távoli asszociáció, de ide tartozik.

 

Előre bocsájtom: az R75(76) célja szerintem is jó, de a holládi csp-hoz kötés az nem az igazi.

De ha már ez van, innen kellene Marcali-Kaposvár felé folytatni az M9-et...

 

Lehetett volna az R76 csp.  Balatonszentgyörgyi M7 csp-nél (170. km).

 

Az R75 (76) építése az Adria-tranzit magyar szakaszára nincs pozitív hatással,  a későbbre tervezett M9-M7 Nagykanizsa összekötés még hosszabb útvonal lesz,

tehát a csökkenő volumenű É-D tranzit továbbra is a 86. úton fog haladni, így az M9 megtérülését nagymértékben rontja.

Az E-útdíj esetleges nivellálása a főutak és a gyorsforgalmi utak között nem fog átterelő hatást kiváltani.

 

Következmény: építésre elpazarolt uniós Euro százmilliók, de a nagyobbik baj,

a csekély útdíjbevétel miatt folyamatosan elveszített forint milliárdok.

 

A vasi lobbi már elérte önző célját, a zalai még "vívja" a csatát. (M9-ért nem kellene)

 

A SLO/A határon TÍZ-szer annyi személyforgalom halad, mint a 86-oson Rédicsnél,

ahol pedig jelentős a Lendva - Lenti kishatárforgalom.

 

A turisztikai bevételt hozó tranzitforgalom Ausztrián át halad az Adria felé, és ez így lesz, amíg világ a világ….

 

Előzmény: trizs77 (35813)
gyoparOHs Creative Commons License 2017.05.16 0 0 35816
trizs77 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 35815

újságíró......................:-((

Előzmény: mash.69 (35814)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.15 -1 0 35814

ezt a hülye címet...

hol írnák a többi Balaton körüli gyors útról?

az ember azt gonolná, hogy legalább 3 útról írnak, oszt kiderül 1 út két szakasza a jönnek...

Előzmény: trizs77 (35813)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 35813
trizs77 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 35812

 

 

2017. május. 15. . 12:01

 

Közlekedés

 

Sötét idők jönnek a 11-es úton közlekedőkre

 

szerző: hvg.hu

 

Ha teheti, kerülje el a budakalászi körforgalmat az elkövetkező hetekben. De nem teheti, ha egyszer arra lakik, mert nincs alternatíva.

 

http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20170515_budakalasz_korforgalom_lezaras#rss

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.05.13 0 1 35811

Van még ezzel némi bonyodalom.

 

Kevés az info, nem tudjuk mennyi a határidő,

összes tömeg, szállítási távolság.

 

A cikk szerint naponta egy kanyart tudnak realizálni (6000/150 = 40 tonnás nyerges)

 

Ez erős, mert max 50 km-re kellene szállítani  (Biharpüspöki-Kisszántó és kb. Derecske átlagában)

 

Ha naponta 100 km-t tesz meg egy nyerges, akkor legalább 6 órát áll, várakozik.

Ezt nem állította a nyilatkozó.

 

Megnéztem: Az ártándi bánya éves kapacitása 300-350 ezer tonna.

Biharpüspökiről nincs info...

Előzmény: mash.69 (35810)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.13 -1 0 35810

ezt hívják extra profitnak...

Előzmény: dimelo (35809)
dimelo Creative Commons License 2017.05.12 0 1 35809

http://www.naplo.hu/helyi/2017/05/04/szivas-az-orszaghataron.naplo

 

– Szívás! – jelentette ki a szigorított schengeni határellenőrzésről az Ártándon élő, de Romániába dolgozni járó Buzás Gábor. – Kifelé menet néhány perc a várakozás, ott a román határőrök végzik az ellenőrzést, hazafelé, ahol a magyarok ellen­őriznek, ha szerencsém van, megúszom félóra várakozással, de csütörtökön és pénteken másfél óra. Forgalmit, személyit, jogosítványt kérik, sőt, még alkoholszondát is fújatnak. Semmi értelme ennek a szigorú ellenőrzésnek, ezzel kizárólag csak a polgárokkal toltak ki. Tapasztalom, magyar oldalon nincs kapacitás, azért halad lassan Magyarország felé a kocsisor.

Buzás Gábor cége az M35-ös sztrádaépítéshez hordja teherkocsikkal a kavicsot Romániából.

A vállalkozó egy gyors számítást tesz: –Napi hatezer tonna anyagot kell átszállítanom. Ezt most 150 kamionnal tudom megtenni.

Ha nem kellene várakozni a határon, elég lenne 75 kamion is. Érti a költségben a különbséget?

 

Csak egy kérdésem van: Ártándnál a magyar oldalon van sóderbánya.

A kivitelezői szerződésben van egy sóder ár. ( beton is)

 

Vajon mennyivel olcsóbb a túloldalról hordani és "szívni" a határon?

Előzmény: mash.69 (35799)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35808

– Visszakanyarodva a 10-es útra, egy korábbi beszélgetés során említette, hogy a kétezres évek közepe táján, civil kezdeményezésre, önkéntes forgalomszámlásába kezdtek.

Így viszonylag pontos képet kaptak az út leterheltségéről. Hajnali négytől, este tízig számlálták a településen átvágtató kisebb és nagyobb gépjárműveket.

Most mi a helyzet?

 


– Akkoriban nyolc-kilencezer járművet számoltunk össze az említett időintervallumban.

De már akkor tudtuk, hogy a kamionforgalom terheli meg leginkább a főutat.
Most aztán mintegy 190 milliós központi támogatásból megújult a falun áthaladó szakasz.

A forgalom gyakorlatilag nem változott, viszont jóval csendesebb lett a környék.

 

http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/volt-mirol-meselnie-a-dunaalmasi-polgarmesternek-725306/

 

 

bp01 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35807

Azt, hogy milyen eu határozat volt ebben a témában nem tudom, de több cikkben is megemlítették, hogy "Amikor a magyar kormány pénzt kért rá, azt mondták, hogy az ottani autóforgalom nem indokolja az autópálya építését."

Természetesen ez ma már mindegy...

Ahogy a hazai gyorsforgalmi útfejlesztési prioritásokban sem látok sok ésszerűséget, úgy az Eu finanszírozási logikáját is nehéz megérteni és ezt nem csak az M4 kapcsán írom.

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
dimelo Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35806

Szerintem sem, de ez volt a propaganda.

 

Nyakunkon a nyár, de még nincs hír a félbehagyott M4 folytatásáról.

 

Ennyi hazudozás után mégsem gyullad ki a ház a Cinege utcában...

vagy a felcsúti Stadion...

 

 

Hová süllyed még az ország?

 

Nincs minek örülni, mert minden kilométer bűncselekményből épül...

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
mash.69 Creative Commons License 2017.05.11 -1 0 35805

szerinted a HU-Fo-ból tervezték fizetni, csak összevesztek az elosztáson?

Előzmény: Fradista Utazó (35804)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.05.11 0 2 35804

>de kicsit korábban nem volt elég forgalom a 15000/nap, az M4 Tisza-híd szakasznál?

Továbbra is tartom azt az álláspontomat, hogy nem letezett ilyen EU-s határozat.

Előzmény: dimelo (35803)
dimelo Creative Commons License 2017.05.11 0 0 35803

Értem, hogy szkeptikus vagy, mert én is...

A matek kijönne, lehetne 60 km-t is építeni ennyi pénzből.

 

Azon elgondolkozhatnának odafenn az elvetemültek, hogy ugyanannak a haveri körnek az Üllő-Cegléd M4-nél 1 km-re csak 1,74 milliárdot "adtak".

 

JA, hogy autóút, ez meg pálya... 

 

Ha lehet még durvább az R67, ahol 3 milliárd/km és autóút...

 

Mi az az érvrendszer, amelyikkel meggyőzhető az Unió, hogy 2x2 sáv épüljön 3000 jármű/nap forgalomra,

de kicsit korábban nem volt elég forgalom a 15000/nap, az M4 Tisza-híd szakasznál?

 

 

Hazudozás az egész és nincs aki rendet vágjon.

2500 milliárdból épülő 900 km-es hálózatbővülésről trombitál a média.

Azt az egy osztást nem végzik el: 2,777 milliárd/km.

 

Pedig az M4 és M44 kivitelezés alatti szakaszainak költsége még 2 milliárd/km alatt voltak,

hacsak nem jönnek újabb kormányrendeletek...

Előzmény: bp01 (35802)
bp01 Creative Commons License 2017.05.10 0 0 35802

Szerinted érdekli ez az EU-t? Pénzt elküldik, a pénzt elköltik. Minden rendben. Az, hogy a kedvezményezett 29 km autópályát épít 132 milliárdból nem az ő bajuk. Talán kicsit átgondoltam finanszírozási tervezéssel akár 60 km-t is építhetnénk ennyi pénzből, de ez kinek az érdekel lenne? Az EU-é biztos nem... ő csak a pénzt adja.

Előzmény: dimelo (35801)
dimelo Creative Commons License 2017.05.09 0 0 35801

Hányszor kellene ugyanazt a dumát bevenni a népnek?

 

Amikor az M35.M4 csp-tól a 47 útig tartó 3 km nyertesét kihirdették, már akkor arra hivatkoztak, azért kerül 15 milliárdba, mert

ap. mérnökség és ap. rendőrség is benne van.

 

Most tehát a tengelysúlymérő állomás a többlet... 30 milliárdért.

 

És az EU is beveszi ezt a lótolvaj dumát?

Előzmény: mash.69 (35799)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 35800

Gyorsforgalmival kötik össze az M7-est és a 67-es utat

 

MTI      2017.05.09. 17:25

 

 

Megszületett a döntés a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es gyorsforgalmi  út beruházásának első szakászáról. 

 

 

A Látrányt és Kaposfüredet elkerülő utak között 33,2 kilométer hosszú, kétszer kétsávos új útszakasz összesen 96 milliárdba kerül majd. A korábban épített elkerülő szakaszok négysávossá tétele majd csak ezután kezdődik.

 

Szita Károly kaposvári polgármester elmondta, hogy erről a fejlesztésről már több, mint egy éve megállapodott Orbán Viktor miniszterelnökkel. Azóta pedig a tervezés és területrendezés zajlott, de a kivitelezésről is döntés született.

 

Elmondta, hogy feltehetően majd a nyár elején kezdődnek el a munkálatok.

A beruházást az európai uniós támogatás finanszírozza majd, ami a polgármester szerint javítja Kaposvár versenyképességét és hozzájárul a foglalkoztatás bővüléséhez is.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.05.09 -1 0 35799

Tehát 30 milliárdból az alábbiak épülnek:

A projektköltségek közötti különbség abból, adódik, hogy a projekt keretén belül egy autópályarendőrség és egy mérnökségi telep, valamint egy pár tengelysúlymérő állomás is létesül.

 

Darabja 10 milliárdért.... szép.....

Előzmény: trizs77 (35798)
trizs77 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 35798
dimelo Creative Commons License 2017.05.08 0 0 35797

A Gazdasági Világválság (2008) óta zajló raktér-optimalizálás következménye a 3,5 t alatti és

a 20 t feletti teherjárművek, - a kamionok - (Heavy Goods Vehicles) térnyerése.

A kategóriához a szóló, a pótkocsis a nyergesvontató és a speciális tehergépkocsikat sorolják, de eltérések is vannak.

Lengyelország adataiban együtt pótos - nyerges, Ausztriában >3,5 t, de együtt számítják Csehországban és Szlovákiában a buszokat és kistehergépkocsikat is.

 

A nyergesvontatók áramlásának térképvázlata:

Az A1/ D1-en a 2360 db nyergesvontató 20 %-ának célpontja Ostrava térsége.

2010 óta a nyergesvontatók száma csökkent 478 db-bal (73,4%) az R48 úton.

A PL-CZ tranzitban az összes nyergesvontató 3024 db-ról 5271 db-ra (174,3%), növekedett.

A D1-en haladók 50 %-a Brno-ig eljut, de nyugat felé csak kevés halad tovább, hiszen a lengyel A4-en gyorsabb a kapcsolat Németországgal.

A lengyel tranzit új útiránya Dél-Szlovákia felé: az A1/D1 - D2 gyorsabb!

Például a dévényújfalui Volkswagen gyár szállítási igényeit jobban segíti.

összes:                  12206     15995    131,0%

teher(+busz)           4287       6464    150,8%

nyergesvontató:      2714       5005    184,4% 

A HU-SLO-CRO-SRB-RO-BG tranzit növekedésének mértéke Rajka átkelőnél:

teher(+busz) 2015  4093       4660     113,8%  (2016. évi adat hiányzik)

nyergesvontató       3293       3708     112,6%   E75 helyett gyorsabb az E65 …

 

A magyar és cseh teheradatok között jelentős eltérés látszik, nehéz eldönteni, hogy 2010-ben volt-e hiba, vagy...?

 

216 %-os növekedés Ausztria felé! (Red line)

 

A 2010-2016 időszak jelentős forgalomváltozásait a lengyel A1 és az osztrák A5 (Schrick) szakaszok megépítése okozta.

Az R52 gyorsforgalmi út még nem készült el a határig, de az A5 autópályát is még most építik. Jelenleg 55 km-en 2x1 sáv van,

2017 végén 25 km-rel rövidül az A5 Poysdorf szakasz átadásával.

 

Magyarországon a 2013. júliusban bevezetett E-útdíj versenyhátrányba hozta a - már addig is - hosszabb M15 - 86. útvonalat.

A CZ-A (Mikulov/Drasenhofen) tranzitforgalom növekedése erre mutat.

összes:                      5054      7945    157,2%

teher:                        1280      2514    196,4%    1234 db

nyergesvontató:          980      2124    216,7%    1144 db

A rendszeres és megbízható osztrák adatok szerint 2012-2016 között:

(A5 átadása 2011, ezért csupán 4 év változásai)

A5 Schrick                  2224      3080      138,4%

A2 Loipersdorf           2959      3628      122,6%

A2 Grabern-tunnel     2231      2747      123,1%

A9 Spielfeld                2264      2924      129,1%

A CZ-A tranzitforgalom elsősorban Brno és Bécs között erősödött, de az A/SLO határadatok szerint a PL-CZ-A-SLO-I tranzitnak is lendületet adott.

       >3,5 t                 2010      2015

A9 Spielfeld               2097      2683      127,9%     586 db    2010-2016: 827 db

86. út  Rédics            1760      1921      109,1%     161 db

2016. évben az M86 átadása javított a menetidőn, de az emelt E-útdíj a szakaszt 50 %-kal drágábbá is tette a kamionoknak. (Turista személyforgalom csekély)

Előzmény: dimelo (35796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!