A színeknek nincs igazán jelentősége, az évszámok és a grafikák talán érthetőek, a hidak melletti adat a híd hossza (néhány esetben több híd van egy tételben).
"Az Európai Unió forrásaiból finanszírozza az észak-erdélyi autópálya Marosvásárhelytől a magyar-román határig tartó szakaszának a befejezését Románia,
közölte Razvan Cuc szállításügyi miniszter szerdán a Főtér beszámolója szerint.
Az észak-erdélyi pálya Kolozsvártól nyugatra eső szakaszainak építését eddig állami költségvetésből állták,
a múlt héten azonban Corina Crețu regionális fejlesztésért felelős biztossal tárgyaltak az uniós finanszírozásáról – mondta a miniszter.
Razvan Cuc hozzátette: biztos benne, hogy mandátuma végéig autópályán lehet majd közlekedni Marosvásárhelytől a Bors-Ártánd határátkelőhelyig.
A Grindeanu-kabinet mandátuma 2020 decemberéig tart."
Hát értem Én hogy mindig van magyarázat a lassú haladásra ... :-) Ne is terheljük ezzel a szervereket. :-)
3-an voltunk a kocsiban, és szerencsére időben voltunk 14:40 voltunk arra ... onnan még 1 óra Szeged így nem volt meg a napi 10 óra ... úgy mond húztuk az időt ... mondván nem tudtunk előzni akkora volt a forgalom. :-)
Tudod mint az M5-őn a 70-el száguldozó magyar kamionok ... vezetik a sort ... brrr ... órabérbe.
De mondom ha Én vezetek akkor nem akadunk be az tuti ... ezer dolgom lett volna sokkal jobb mint abban a zúgó dobozban ülni akár 5 perccel többet. Annyi idő alatt van hogy 10 sor php scriptet is megírók vagy egy terméket felviszek a webshopomba. :-)
52-esnél maradva, amíg nem lesz M8, addig is sokat javulna a helyzet egy solti elkerülővel (amit már szintén régóta ígérgetnek) és a nyugati szakasz burkolatfelújításával.
És mennyivel később értél Kecskemétre azért mert mondjuk 20 km/h-vak kevesebb átlagot hoztál az utolsó 15 km-en? kb 3 perccel. Nem tudom mennyit keresel három perc alatt, de kéltem hogy azért megéri kocsisort előzve kockáztatni más emberek életét. Rengeteg dűlőút csatlakozik a főútra. Életveszélyes azon a szakaszon száguldozni.
Egyébként a hétvégén énis oda-vissza végigmentem az 52-esen. Nagy volt a forgalom, de keleti irányba folyamatosan lehetett haladni 95-105 km/h-s tempóban (nagyjából így haladt az autók többsége). Kecskemét közelében mindig nő a forgalom és ezt vannak akik nehezen kezelik. Pénteken egy dűlőútra forduló autó mögött épp két német csúcsmárka képviselői nem tudtak időben megállni és csúnya baleset lett belőle. Így aztán tényleg lelassult mögöttük a forgalom...
Az építőipar ágazatai közül az épületek építése ágazat termelése 15,1, az egyéb építményeké 29,9 százalékkal emelkedett.
A speciális szaképítés termelése 11,7 százalékkal nőtt.
A megkötött új szerződések volumene 43,5 százalékkal meghaladta az előző évit, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 68,5, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 23,3 százalékkal.
Az épületek esetében több nagy értékű szerződést kötöttek sportlétesítmények, ipari, oktatási épületek építésére, az egyéb építmények építményfőcsoportban pedig út- és vasútfejlesztésre.
Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállományának volumene február végén 117,2 százalékkal meghaladta az előző évi, alacsony bázist. Ezen belül az épületek építésére vonatkozó szerződéseké 58,2, az egyéb építményeké 177,7 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban.
Ezt a sok szöveget megúsztad volna, ha emlékeznél rá, hogy pár hónapja Olaszországban egy túlterhelt, ténylegesen 108 tonna össztömegű kamion alatt szaladt le egy híd az A14 autópályán. Itt, ebben a topicban is volt szó róla.
Ez magától, vagy szintén egy 70t-ás (vagy mennyi volt) kamiontól hagyta el magát ennyire?
------------
A kamiontól biztosan nem.
Számtan (nem matek) jön.
egy kamion maximális súlya Európában - általában - 40 tonna lehet.
Pár országban 44 tonna.
Ha egy hídon van kettő sáv, egy az egyik irányba, másik a másikba, akkor egy hídon, egyszerre, szabályosan tartózkodhat kettő db 40 tonnás kamion, azaz 80 tonna.
Ha hosszú a híd vagy felüljáró akkor több is.
A hidaknál (fakuló emlékeim szerint) 1,87 a legkisebb túlméretezési engedmény.
Ezt leginkább kerékpár utakon lévő hidakra alkalmazzák, a komolyabb, közúti hidaknál ennél több.
De tételezzük fel, hogy olasz híd tervező barátunk kerékpárúti minimummal tervezte meg a képen látható közúti felüljárót.
Akkor 80x1,87= 149,6 = 150 tonna.
Ez is csak akkor igaz ha valahogy el tudta érni, hogy egy irányba tartó kamionok közül mindíg csak 1=egy tartózkodjon a felüljáróján/hídján.
Tehát ha egy kamionos, szabálytalanul, 40 tonna összgördülő tömeg helyett 70 tonnás összgördülő tömeggel hajt fel arra a, minimum 150 tonna teherbírású felüljáróra, az akkor sem omolhat össze.
-----------------
számtan vége.
Inkább gyenge minőségű munka, tervezői hiba, vagy alkalmatlan anyagok beépítése lehet a felüljáró beomlása mögött.