Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.04.21 0 0 35715

Valaha én is ilyen naív voltam...

 

Jogos amit írsz, csak senkit nem érdekel a döntéshozóknál.

 

2008.02.28-án azért állították le a 4. főút engedélyes beruházását (Fegyvernek-Szapárfalu elkerülő).

indoklása:  "hamarosan" épül az M4...

 

9 év eltelt, de még 2022-ig sincs a kormányrendeletben ez a szakasz.

 

Előzmény: bp01 (35712)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.21 0 0 35714

klimakiraly Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 35713

Hát értem Én hogy mindig van magyarázat a lassú haladásra ... :-) Ne is terheljük ezzel a szervereket. :-)

 

3-an voltunk a kocsiban, és szerencsére időben voltunk 14:40 voltunk arra ... onnan még 1 óra Szeged így nem volt meg a napi 10 óra ... úgy mond húztuk az időt ... mondván nem tudtunk előzni akkora volt a forgalom. :-)

 

Tudod mint az M5-őn a 70-el száguldozó magyar kamionok ... vezetik a sort ... brrr ... órabérbe.

 

De mondom ha Én vezetek akkor nem akadunk be az tuti ... ezer dolgom lett volna sokkal jobb mint abban a zúgó dobozban ülni akár 5 perccel többet. Annyi idő alatt van hogy 10 sor php scriptet is megírók vagy egy terméket felviszek a webshopomba. :-)

Előzmény: bp01 (35711)
bp01 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35712

52-esnél maradva, amíg nem lesz M8, addig is sokat javulna a helyzet egy solti elkerülővel (amit már szintén régóta ígérgetnek) és a nyugati szakasz burkolatfelújításával.

 

bp01 Creative Commons License 2017.04.20 0 3 35711

És mennyivel később értél Kecskemétre azért mert mondjuk 20 km/h-vak kevesebb átlagot hoztál az utolsó 15 km-en? kb 3 perccel. Nem tudom mennyit keresel három perc alatt, de kéltem hogy azért megéri kocsisort előzve kockáztatni más emberek életét. Rengeteg dűlőút csatlakozik a főútra. Életveszélyes azon a szakaszon száguldozni.

 

Egyébként a hétvégén énis oda-vissza végigmentem az 52-esen. Nagy volt a forgalom, de keleti irányba folyamatosan lehetett haladni 95-105 km/h-s tempóban (nagyjából így haladt az autók többsége). Kecskemét közelében mindig nő a forgalom és ezt vannak akik nehezen kezelik. Pénteken egy dűlőútra forduló autó mögött épp két német csúcsmárka képviselői nem tudtak időben megállni és csúnya baleset lett belőle. Így aztán tényleg lelassult mögöttük a forgalom...

 

Előzmény: klimakiraly (35688)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35710

Elso utemben csak a 22-es a 2206-os kozotti 8-km kellene megepiteni (2x1) ket korforgalommal a ket vegen. 

 

Mar ezzel is megoszthato lenne a tovabb a szlovak 16-os fouton (jovoben R2)

 

- keletre Rimaszombat / Kassa fele;

- nyugatra es eszakra Zolyom / Besztercebanya fele 

 

tarto kamionforgalom.

 

Nyugati es eszaki  iranyban St. es az kozvetlenul St. melletti osszeepult falvak maris kiesnenek a forgalombol. 

A jelenlegi starjani "elkerulo" es a nyugati varosresz is csak a fele forgalmat kapna.

 

A Karancs-hegyet nem szabad szetturni, szetlyuggatni a beigert 40-50 milliardert sem!

 

Előzmény: mash.69 (35709)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 35709

reméljük a B-t választják és akkor lenne értelme a Salgótarján utáni szakasznak

Előzmény: tocsikolnak (35707)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 35708

Tunnel bei Rudersdorf ...

2,9 kilométer hosszú.....

ez gondolm megdobja a költségvetést

Előzmény: trizs77 (35704)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35707

Egybevagnak: 

 

1. Szlovak R7 Nagykurtos (Velky Krtis) - Losonc (Lucenec) kozott B es B1 verzio.

2. R21-es "salgotarjani elkerulot az Ipoly-volgyig!!!" otlet.

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35706

Jól számolva 5 év alatt készül el a nyugati szakasz...

Előzmény: mash.69 (35703)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35705
Előzmény: mash.69 (35703)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35704

Hát nem egy Szeged-Kistelek simaságú az biztos, de nem is az Alpok.

 

 

Előzmény: mash.69 (35703)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 35703

és neki áltak már?

kilométerenként 7 milliárd...

akkor bőven lehet benne alagút, viadukt.

Előzmény: tocsikolnak (35702)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35702
Előzmény: tocsikolnak (35701)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35701

M9-es megoldva.

 

M86 - Szombathely - Redics forgalom megoldva

Becs - Balaton forgalom megoldva.

Kelet-Balkan ---> Ausztria iranyu forgalom megoldva.

dimelo Creative Commons License 2017.04.19 0 0 35700

A fontos tanulság:

az útépítésekből lehet a legnagyobb extraextraextraprofitot kivenni...

Előzmény: trizs77 (35699)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 35699

Szepesi Anita, 2017. április 13. csütörtök, 09:00

 

 

Újra az útépítés húzza az építőipart

 

Az építőipar ágazatai közül az épületek építése ágazat termelése 15,1, az egyéb építményeké 29,9 százalékkal emelkedett.

A speciális szaképítés termelése 11,7 százalékkal nőtt.

A megkötött új szerződések volumene 43,5 százalékkal meghaladta az előző évit, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 68,5, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 23,3 százalékkal.

Az épületek esetében több nagy értékű szerződést kötöttek sportlétesítmények, ipari, oktatási épületek építésére, az egyéb építmények építményfőcsoportban pedig út- és vasútfejlesztésre.

 

Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállományának volumene február végén 117,2 százalékkal meghaladta az előző évi, alacsony bázist. Ezen belül az épületek építésére vonatkozó szerződéseké 58,2, az egyéb építményeké 177,7 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban.

trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 -2 0 35698

Legközelebb kikérem ELŐZETES véleményedet, hogy mennyi karakterből álljon a hozzászólásom?

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.19 0 2 35697

Ezt a sok szöveget megúsztad volna, ha emlékeznél rá, hogy pár hónapja Olaszországban egy túlterhelt, ténylegesen 108 tonna össztömegű kamion alatt szaladt le egy híd az A14 autópályán. Itt, ebben a topicban is volt szó róla.

Előzmény: trizs77 (35696)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 35696

Ez magától, vagy szintén egy 70t-ás (vagy mennyi volt) kamiontól hagyta el magát ennyire?

 

------------

 

A kamiontól biztosan nem.

 

Számtan (nem matek) jön.

 

egy kamion maximális súlya Európában - általában - 40 tonna lehet.

Pár országban 44 tonna.

 

Ha egy hídon van kettő sáv, egy az egyik irányba, másik a másikba, akkor egy hídon, egyszerre, szabályosan tartózkodhat kettő db 40 tonnás kamion, azaz 80 tonna.

Ha hosszú a híd vagy felüljáró akkor több is.

 

A hidaknál (fakuló emlékeim szerint) 1,87 a legkisebb túlméretezési engedmény.

Ezt leginkább kerékpár utakon lévő hidakra alkalmazzák, a komolyabb, közúti hidaknál ennél több.

 

De tételezzük fel, hogy olasz híd tervező barátunk kerékpárúti minimummal tervezte meg a képen látható közúti felüljárót.

Akkor 80x1,87= 149,6 = 150 tonna.

 

Ez is csak akkor igaz ha valahogy el tudta érni, hogy egy irányba tartó kamionok közül mindíg csak 1=egy tartózkodjon a felüljáróján/hídján.

 

Tehát ha egy kamionos, szabálytalanul, 40 tonna összgördülő tömeg helyett 70 tonnás összgördülő tömeggel hajt fel arra a, minimum 150 tonna teherbírású felüljáróra, az akkor sem omolhat össze.

 

-----------------

 

számtan vége.

 

Inkább gyenge minőségű munka, tervezői hiba, vagy alkalmatlan anyagok beépítése lehet a felüljáró beomlása mögött.

 

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 0 35695

leakartam fotózni a hétvégén, hogy milyen lett

ott megyek el 2 naponta és látom.

nagyon sűrün megfurják a régi betont, szerintem legalább 3 centis vasakat tolnak bele

bevasalják rendesen, aztán jön a beton mixer és tolják bele a betont...

Na majd holnap leszállok, oda sétálok, lefotózom és feltöltöm

remélem még nemc sinálták meg mindkét oldalt

 

ez az Illatos út vége, m5 aluljáró,  ahova elvileg a Galvani hídról jön majd a forgalom 

Előzmény: klimakiraly (35691)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 0 35694

hát ez nem jó ajánló levél egy KÖzgépnek és az olasz spanjának...

"olasz" minőség

Előzmény: Fradista Utazó (35690)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 0 35693

Na hát erre mondják, hogy a ló túloldala....

van 3 sávra hely, erre csinálnak belőle 2 kövér sávot, ami semmire se jó....

Előzmény: tocsikolnak (35687)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35692

Ez most konkrétan magától. 

Előzmény: klimakiraly (35691)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35691

Ez magától, vagy szintén egy 70T-ás (vagy mennyi volt) kamiontól hagyta el magát ennyire?

 

Ezt is nézegettem meddig bírja ... most elvileg raknak elé egy új szerkezetet ... nem így nézett ki tavaly ez 2014 novembere ... pedig előbb azt gondoltam hogy annyi volt a felújítás hogy lefújták valami anyaggal és lefestették azt kalap, de nem annál nagyobb a problem.

 

https://www.google.hu/maps/@47.4566874,19.1127141,3a,43.3y,302.92h,91.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7NydSeU3sYp1O9sgeyQ2uQ!2e0!7i13312!8i6656

Előzmény: Fradista Utazó (35690)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35690

Hányadik hasonló eset Olaszországban egy éven belül?

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35689

csak magyar ember nem előz

Pontosan, ahogy mondod. Szombaton, a 63-ason Szekszárd felé, a kajdacsi elág. után 1-2 kilométerrel utolértem 3-4 kocsit, amint gyönyörűen követtek egy 70-80-nal szüttyögő furgont. Kicsi volt a forgalom, széles, jó (fél éve teljesen felújított) az út, nem is értettem miért nem előznek. Még a relatíve kevés rutinommal is nagyon simán ment az előzés az 1,4-es szívó benzinnel. :D

Előzmény: klimakiraly (35688)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35688

Jó az az 2x1 sáv ... csak magyar ember nem előz. Ma is csoszogás ment az 52-esen ... 65-75km/h között Kecskemét előtt 15km-t.

 

Persze ma nem Én vezettem, Én azt 10 szgk. meg 5 tgk. lenyomtam volna a 2,3TD-vel. :-) Ezért nem Én vezetek ha van a kollégám. :-)

 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35687

25-oson kozepre tettel a kordont, ugyhogy most van 2x1.5, sav azaz 2x1szeles; meg kozepen a vas. senki nem eloz meg senkit.

 

Amugy a teherautoknak jo lenne a 2+1/1+2 szerintem is Egertol Rabafuzesig.  Csak szemelyauto ne menjen oda. 

 

Kormendtol Rabafuzesig amugy is 2x2 lesz mar vegig, nem ? Veszprem-Herend mar 2x2.

 

Hegyeshalomig meg ugyis ott lesz kozben mar R83 eloszor Papatol Gyorig, utana meg Ajkatol Papaig is. Amit eddig nem latam be, de most perpill felismerem , mint a R81-es alternativaja a M1 tehermentesitesere Gyortol. 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (35686)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 1 35686

én még minidg előbb csinálnék egy M8-at váltakozó 2 sávval, úgy mint a 25-ös út, csak elválasztásssal

mint az M5 3 sávúsítása vagy az M0 3 sávra bővítése a 4-es és az 5-ös út között

 

aZ M8 koronája végig autópálya szélesség lenne, de csak az egyik oldalt építeném ki 

a 2 sáv között beton elválasztás, hogy ne tudjon az 1 sávból átmenni a 2 sávba

ezt csinálnám Egertől-Körmendig VÉGIG.

Ha végig értem és van annyi forgalom, hogy érdemes autópályát csinálni belőle, akkor mehet a bővítés.

Egy csóringer országba nem tudom minek mindenhova autópálya...

elnézve a linkelt felvételt a 25-ös útról Egerbe és vissza ott se láttam, hogy autópálya kellene....

 

Abban a pillanatban, hogy az M3-asról Eger-Szolnok-Kecskemét-Újváros-veszprém vonalon

elérhető lenne az M5, M6, M7 máris csökkene a nyomás a Pest megyei területen és nem 

kellene gondolkodni azon, hogy kevés a 2 sáv az M3-ason, M5-ösön és az M0-ás egyes szakaszain...

Minden nagyobb település előtt/után rendes 2*2 sáv lenne....

 

csak sajnos nem rajtam/rajtunk topik lakókon múlikaz út fejlesztés. 

Előzmény: RadiX (35685)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!