Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35706

Jól számolva 5 év alatt készül el a nyugati szakasz...

Előzmény: mash.69 (35703)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35705
Előzmény: mash.69 (35703)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35704

Hát nem egy Szeged-Kistelek simaságú az biztos, de nem is az Alpok.

 

 

Előzmény: mash.69 (35703)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.20 -1 0 35703

és neki áltak már?

kilométerenként 7 milliárd...

akkor bőven lehet benne alagút, viadukt.

Előzmény: tocsikolnak (35702)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35702
Előzmény: tocsikolnak (35701)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.20 0 0 35701

M9-es megoldva.

 

M86 - Szombathely - Redics forgalom megoldva

Becs - Balaton forgalom megoldva.

Kelet-Balkan ---> Ausztria iranyu forgalom megoldva.

dimelo Creative Commons License 2017.04.19 0 0 35700

A fontos tanulság:

az útépítésekből lehet a legnagyobb extraextraextraprofitot kivenni...

Előzmény: trizs77 (35699)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 35699

Szepesi Anita, 2017. április 13. csütörtök, 09:00

 

 

Újra az útépítés húzza az építőipart

 

Az építőipar ágazatai közül az épületek építése ágazat termelése 15,1, az egyéb építményeké 29,9 százalékkal emelkedett.

A speciális szaképítés termelése 11,7 százalékkal nőtt.

A megkötött új szerződések volumene 43,5 százalékkal meghaladta az előző évit, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 68,5, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 23,3 százalékkal.

Az épületek esetében több nagy értékű szerződést kötöttek sportlétesítmények, ipari, oktatási épületek építésére, az egyéb építmények építményfőcsoportban pedig út- és vasútfejlesztésre.

 

Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállományának volumene február végén 117,2 százalékkal meghaladta az előző évi, alacsony bázist. Ezen belül az épületek építésére vonatkozó szerződéseké 58,2, az egyéb építményeké 177,7 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban.

trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 -2 0 35698

Legközelebb kikérem ELŐZETES véleményedet, hogy mennyi karakterből álljon a hozzászólásom?

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.19 0 2 35697

Ezt a sok szöveget megúsztad volna, ha emlékeznél rá, hogy pár hónapja Olaszországban egy túlterhelt, ténylegesen 108 tonna össztömegű kamion alatt szaladt le egy híd az A14 autópályán. Itt, ebben a topicban is volt szó róla.

Előzmény: trizs77 (35696)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 0 0 35696

Ez magától, vagy szintén egy 70t-ás (vagy mennyi volt) kamiontól hagyta el magát ennyire?

 

------------

 

A kamiontól biztosan nem.

 

Számtan (nem matek) jön.

 

egy kamion maximális súlya Európában - általában - 40 tonna lehet.

Pár országban 44 tonna.

 

Ha egy hídon van kettő sáv, egy az egyik irányba, másik a másikba, akkor egy hídon, egyszerre, szabályosan tartózkodhat kettő db 40 tonnás kamion, azaz 80 tonna.

Ha hosszú a híd vagy felüljáró akkor több is.

 

A hidaknál (fakuló emlékeim szerint) 1,87 a legkisebb túlméretezési engedmény.

Ezt leginkább kerékpár utakon lévő hidakra alkalmazzák, a komolyabb, közúti hidaknál ennél több.

 

De tételezzük fel, hogy olasz híd tervező barátunk kerékpárúti minimummal tervezte meg a képen látható közúti felüljárót.

Akkor 80x1,87= 149,6 = 150 tonna.

 

Ez is csak akkor igaz ha valahogy el tudta érni, hogy egy irányba tartó kamionok közül mindíg csak 1=egy tartózkodjon a felüljáróján/hídján.

 

Tehát ha egy kamionos, szabálytalanul, 40 tonna összgördülő tömeg helyett 70 tonnás összgördülő tömeggel hajt fel arra a, minimum 150 tonna teherbírású felüljáróra, az akkor sem omolhat össze.

 

-----------------

 

számtan vége.

 

Inkább gyenge minőségű munka, tervezői hiba, vagy alkalmatlan anyagok beépítése lehet a felüljáró beomlása mögött.

 

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 0 35695

leakartam fotózni a hétvégén, hogy milyen lett

ott megyek el 2 naponta és látom.

nagyon sűrün megfurják a régi betont, szerintem legalább 3 centis vasakat tolnak bele

bevasalják rendesen, aztán jön a beton mixer és tolják bele a betont...

Na majd holnap leszállok, oda sétálok, lefotózom és feltöltöm

remélem még nemc sinálták meg mindkét oldalt

 

ez az Illatos út vége, m5 aluljáró,  ahova elvileg a Galvani hídról jön majd a forgalom 

Előzmény: klimakiraly (35691)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 0 35694

hát ez nem jó ajánló levél egy KÖzgépnek és az olasz spanjának...

"olasz" minőség

Előzmény: Fradista Utazó (35690)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 0 35693

Na hát erre mondják, hogy a ló túloldala....

van 3 sávra hely, erre csinálnak belőle 2 kövér sávot, ami semmire se jó....

Előzmény: tocsikolnak (35687)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35692

Ez most konkrétan magától. 

Előzmény: klimakiraly (35691)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35691

Ez magától, vagy szintén egy 70T-ás (vagy mennyi volt) kamiontól hagyta el magát ennyire?

 

Ezt is nézegettem meddig bírja ... most elvileg raknak elé egy új szerkezetet ... nem így nézett ki tavaly ez 2014 novembere ... pedig előbb azt gondoltam hogy annyi volt a felújítás hogy lefújták valami anyaggal és lefestették azt kalap, de nem annál nagyobb a problem.

 

https://www.google.hu/maps/@47.4566874,19.1127141,3a,43.3y,302.92h,91.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7NydSeU3sYp1O9sgeyQ2uQ!2e0!7i13312!8i6656

Előzmény: Fradista Utazó (35690)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35690

Hányadik hasonló eset Olaszországban egy éven belül?

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35689

csak magyar ember nem előz

Pontosan, ahogy mondod. Szombaton, a 63-ason Szekszárd felé, a kajdacsi elág. után 1-2 kilométerrel utolértem 3-4 kocsit, amint gyönyörűen követtek egy 70-80-nal szüttyögő furgont. Kicsi volt a forgalom, széles, jó (fél éve teljesen felújított) az út, nem is értettem miért nem előznek. Még a relatíve kevés rutinommal is nagyon simán ment az előzés az 1,4-es szívó benzinnel. :D

Előzmény: klimakiraly (35688)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35688

Jó az az 2x1 sáv ... csak magyar ember nem előz. Ma is csoszogás ment az 52-esen ... 65-75km/h között Kecskemét előtt 15km-t.

 

Persze ma nem Én vezettem, Én azt 10 szgk. meg 5 tgk. lenyomtam volna a 2,3TD-vel. :-) Ezért nem Én vezetek ha van a kollégám. :-)

 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35687

25-oson kozepre tettel a kordont, ugyhogy most van 2x1.5, sav azaz 2x1szeles; meg kozepen a vas. senki nem eloz meg senkit.

 

Amugy a teherautoknak jo lenne a 2+1/1+2 szerintem is Egertol Rabafuzesig.  Csak szemelyauto ne menjen oda. 

 

Kormendtol Rabafuzesig amugy is 2x2 lesz mar vegig, nem ? Veszprem-Herend mar 2x2.

 

Hegyeshalomig meg ugyis ott lesz kozben mar R83 eloszor Papatol Gyorig, utana meg Ajkatol Papaig is. Amit eddig nem latam be, de most perpill felismerem , mint a R81-es alternativaja a M1 tehermentesitesere Gyortol. 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (35686)
mash.69 Creative Commons License 2017.04.18 -1 1 35686

én még minidg előbb csinálnék egy M8-at váltakozó 2 sávval, úgy mint a 25-ös út, csak elválasztásssal

mint az M5 3 sávúsítása vagy az M0 3 sávra bővítése a 4-es és az 5-ös út között

 

aZ M8 koronája végig autópálya szélesség lenne, de csak az egyik oldalt építeném ki 

a 2 sáv között beton elválasztás, hogy ne tudjon az 1 sávból átmenni a 2 sávba

ezt csinálnám Egertől-Körmendig VÉGIG.

Ha végig értem és van annyi forgalom, hogy érdemes autópályát csinálni belőle, akkor mehet a bővítés.

Egy csóringer országba nem tudom minek mindenhova autópálya...

elnézve a linkelt felvételt a 25-ös útról Egerbe és vissza ott se láttam, hogy autópálya kellene....

 

Abban a pillanatban, hogy az M3-asról Eger-Szolnok-Kecskemét-Újváros-veszprém vonalon

elérhető lenne az M5, M6, M7 máris csökkene a nyomás a Pest megyei területen és nem 

kellene gondolkodni azon, hogy kevés a 2 sáv az M3-ason, M5-ösön és az M0-ás egyes szakaszain...

Minden nagyobb település előtt/után rendes 2*2 sáv lenne....

 

csak sajnos nem rajtam/rajtunk topik lakókon múlikaz út fejlesztés. 

Előzmény: RadiX (35685)
RadiX Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35685

Nem, arra gondoltam hogy 2x3 sávra elég forgalom van már az M5-ön a 405 és az M0 között.

Előzmény: tocsikolnak (35683)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35684
Előzmény: tocsikolnak (35683)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.04.18 0 0 35683

Igy gondoltad ? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=OFTITkHmwFY 

0:16-0:50

1:06-1:27

1:39-2:14

Hajdanaban, danaban a 25-os.

 

 

Ez lett a vege a 3-savozasnak:

 

2014 márciusában a Közlekedéstudományi Egyesület Heves Megyei Szervezete Közlekedési Klubjának rendezvényén került szóba az 25-ös főút ezen része. A szakemberek akkor egyetértettek abban, hogy a kis költségű intézkedéseknek kis hatásuk van, a balesetszám drasztikus csökkentéséhez vagy sok pénz, vagy nagyobb volumenű intézkedések (például a legveszélyesebb helyen a sávok beszűkítése és 40 kilométer/órás sebességkorlátozás bevezetése, sávelválasztó kerítés építése) kellenek. A táblázás már nem lesz hatékonyabb – állapították meg. Elhangzott: mivel a 25-ös út e szakasza néhol háromsávos, a burkolata is viszonylag jó minőségű, széles, így gyorsabb haladásra csábít

 

 

 

 

 

Előzmény: RadiX (35682)
RadiX Creative Commons License 2017.04.17 0 0 35682

Amíg nincs meg az M4 belső szakasza, addig gondok lesznek ott, a másik lehetőség a három sáv lenne.

Előzmény: klimakiraly (35681)
klimakiraly Creative Commons License 2017.04.17 0 0 35681

Grgggr ... kellemes ünnepeket az aszfalton ... hogy ez az M5 405-M0 szakasz nem esne szét teljesen ... akkor legalább nem mennénk arra ... 35perc mínusz ma. :-(

 

Tényleg nem lehet ezzel valamit csinálni? Hogy ne versenypálya legyen ... 100-as tábla durva lenne de akkor 120? Torlódás tábla? valami...

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.15 0 0 35680

Nyolcvan éve, 1937. április 15-én nyílt meg az első holland autópálya Hága és Zoetermeer közt, a mai A12. 

A felvétel a megnyitás évében készült.

dimelo Creative Commons License 2017.04.15 0 0 35679

A késedelemnek - egészen biztosan - a racionalitás nem oka.

 

A Horvátok nem építik az A5-öt, még az eszéki híd is a semmiben végződik.

Délen nem építik a Száva hidat, az A5 torzón áll az északi parton.

 

Mindez nem zavarná itthon a kormányt,

de azok a fránya forgalmi viszonyok is biztos "Soros miatt" olyan gyalázatosak...

OKA 2015:

Udvar: 1202 db gépjárműből 321 db teherkocsi.

 

Belefognak az M4 Berettyóújfalutól - országhatárig építésébe, de

ott is nyerésre áll az ármány, mert a románok sem csinálnak semmit.

Előzmény: trizs77 (35674)
strangerr Creative Commons License 2017.04.15 0 0 35678

Toronydaruk is építik a vásárhelyi körhidat a 47-esen

 

Fényképekkel.

 

http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/toronydaruk_is_epitik_a_vasarhelyi_korhidat_a_47-esen/2515111/

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.04.14 0 0 35677

A hosszú hétvégére Olaszországba utazók miatt tegnap este óta folyamatosan áll a dugó Svájcban a Szent Gotthard alagút előtt. Jelenleg is egy órával hosszabb a menetidő a szokásosnál, reggel ez 2,5 óra volt. Még éjszaka sem volt soha kevesebb az időveszteség 45 percnél. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!