Keresés

Részletes keresés

Carina_S Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33955

Ezt a névzavart a legegyszerűbb tisztába tenni.

 

A Kisinyov székhelyű országot Moldovának vagy Moldáviának is szokás nevezni.;

A tőle nyugatra fekvő Kelet-Romániai országrész-területet a kárpátoktól keletre pedig egyszerűen Moldva néven nevezik.;.

 

Előzmény: Fradista Utazó (33948)
Carina_S Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33954

"Az ok annyi, hogy miért esnek be sokan az alagútba az egyszerüen annyi, hogy ugyebár rengeteg autós kollega csak fölösleges információnak gondolja a korlátozó táblákat, ö majd eldönti mennyivel akar menni."

 

Ja! Akkor értem már, hogy mi zajlik ott! Nem véletlenül van ui. a KRESZ-be az egyik legalapvetőbb szabályként belevéve a szabályok, ill. a jelzőtáblák és elsőbbséget szabályozó berendezések (pl. háromlámpás "villanyrendőr") jelzéseinek az utat közlekedő személyek általi felülbírálásának teljes körű és abszolút tilalma. ---> Aki ezt a szabályt megszegi, az eleve nem közútra való "autós"!!!

 

Ahol pedig rendszeresen megszegik ezt, oda ki kell telepedniük a rendőröknek a traffipaxszal, és néhány darab 100-200 ezer forintos bírság után hamarosan leszokik az összes autós a hülyéskedéstől! --> Ez tuti!!! És itt is ez lenne a helyes megoldás! ;-)

Előzmény: Mézgár (33940)
troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33953

Hát izé:

  • Moldva ha autópályát kap, akkor azt először valószínűleg Erdélyből kapja, az A8 képében
  • Ha Moldvát összekötik valaha Bukaresttel, az valószínűleg a Ploiesti-Buzau-Bákó-Pascani(A8)-Suceava vonalat fogja követni
  • Ha valaha is létezni fog egy Románia-Moldovai Köztársaság autópálya, az vagy Jászvásárnál, pontosabban Ungheni-Prut-nál (ez a vasúti átkelő neve, de ezt használom itt is, a sok egyforma nevű település miatt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Ungheni_%28egy%C3%A9rtelm%C5%B1s%C3%ADt%C5%91_lap%29) fog kilépni Románia területéről, vagy pedig Galac-nál, bár annak nem igazán lenne sok értelme, hacsak addigra nem lesz égetően szüksége valakinek egy közös Moldova-Dél-Ukrajna kapcsolatnak.
Előzmény: trizs77 (33952)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33952

Igazából ide csak az tartozik, csak az ON topik téma, hogy ha egy olvtárs Bukarestből Moldovába tartó autópályát hiányolja, akkor kávézaccon kívül, valami másból is rájöjjünk, hogy miről beszél, miről ír ?

 

 

 a./  - Bukarestből a szomszéd országba tartó autópályát hiányolja ?

vagy

  b./ - Bukarestből a román határon belüli, román régióba tartó autópályát hiányolja?

 

mert a két útirány nem feltétlenül fedi egymást.

troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33951

...és így fajult vitává ez a kis eszmecsere ;-)))

Előzmény: Fradista Utazó (33950)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33950

>Moldva az egy folyó Csehországban.

Ami igazából Vltava ;-)

Előzmény: Mr Reacher (33949)
Mr Reacher Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33949

Moldva (románul: Moldova [nem összekeverendő a mai Moldovával) egyike Románia történelmi tartományainak, Havasalföld (Olténiával együtt) és a tengerparti Dobrudzsa mellett. Régen Havasalfölddel együtt Oláhország névvel is illették összefoglalóan őket.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Moldva

 

Románul nincs különbség a két földrajzi terület elnevezésében. Moldva az egy folyó Csehországban.

Előzmény: trizs77 (33947)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33948

Ez a két név ugyanaz. Az egykorvolt Moldva (románul Moldova) fejedelemségből fakad mindkét elnevezés. Magyarul kicsit furcsán alakult, hogy az egyiket így, a másikat amúgy hívják, azt hiszem, az ilyesmire mondják, hogy "történelmileg így alakult". Másik példa erre a makedón (ógörög népcsoport) - macedón (mai, a bolgárral rokon népcsoport), ami szintén csak a magyar nyelvben különbözik egymástól.

Előzmény: trizs77 (33947)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33947

Én úgy látom a térképen, hogy van egy Moldova nevű ország és van egy Moldva nevű román régió.

 

Magyarországon is ment már 4 db autóbusz, Budapestről, esküvői különjáratként, üresen, fuvarba, tévesen,  Tapolcára (én is köztük voltam) mert a diszpécser,  a diszpozíción a Miskolc-Tapolca = M.-Tapolca rövidítést nem értette, nem ismerte.

Előzmény: Mr Reacher (33945)
troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33946

De, magyarul mindenképp Moldva, de erdélyi születésű lévén kicsit keverem az elnevezéseket ,-)

Előzmény: trizs77 (33944)
Mr Reacher Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33945

Románul Moldova.

Előzmény: trizs77 (33944)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33944

Romániában egyébként Moldova a legsanyarúbb sorsú régió

 

------------------

 

Nem Moldva ?

Előzmény: troglodita (33943)
troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33943

Romániában egyébként Moldova a legsanyarúbb sorsú régió, már ami az autópályák közelségét, jobban mondva távolságát illeti. Hiába 98-99%-ban román vidék, attól még nincs komoly tranzitforgalma és autóipara sincs, ezért egyelőre az autópályák messze elkerülik. Természetes, hogy minket magyarokat elsősorban Erdély és azon belül is a Székelyföld könnyű elérése izgat és érdekel, de nincs olyan gazdasági és politikai érdek, ami amellett szólna, hogy Székelyföldet úgy isten igazán keresztülszeljen egy autópálya. Marad a jövendő A8 Moldova felé, talán 2030 körül és persze az A3, Brassó és Marosvásárhely között, hasonló dátum környékén, amik ugye északról, illetve délnyugatról fogják érinteni a régiót.

Előzmény: trizs77 (33934)
troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33942

Fogalmazzunk úgy, hogy:

1. felsőbb politikai akarat

és

2. helyi lobbiérdekek

mentén épülnek az autópályák Romániában (is).

 

Ugye a legelső, Bukarest - Pitesti autópályának annyi értelme volt, hogy az olvtársak gyorsan és kényelmesen vihették haza az autóikat a Dacia gyárból, cserébe viszont évtizedekig csak kínkeservesen tudtak eljutni a tengerpartra autóval.

 

Aztán később valahogy mégis Konstanca felé kezdtek kacsingatni ők is, megépült tehát (kínkeservesen) az A2.

 

Közben kitalálták az A1-et és A3-at, ezek mellett és ellen számtalan érv hangzott és hangzik el ma is.

Például:

Pro A1: az ország központi részén fekszik, jobban ki tudja szolgálni az egész országot.

Kontra A1: délről szinte lehetetlenség megközelíteni, tehát hamis az előző állítás

 

Pro A1: a pitesti-i Dacia gyár, továbbá Bukarest-Konstanca tengely kiszolgálása autópályán keresztül

Kontra A1: az Olt völgyében autópályát építeni rettenetesen drága, nélküle meg semmit nem ér az egész

Kontra A1: Ploiesti felől kell Erdélyt elérni, akkor legalább a Bucegi hegység is megközelíthető lesz

 

Kontra A1: a Temes völgyében, a Duna vonalát érintve kell Dél-Romániába autópályát vezetni (A6!), ez kiszolgálná a Craiovai Ford gyárat is, meg a Daciát is

Pro A1: dehogyis, a legrövidebb autópályát kell megépíteni és kész

 

A1 prioritások: Olt völgye, mert ott már dupla forgalom van, északi és nyugati irányból is jönnek a teherautók

A1 prioritások: dehogyis, Déva-Nagyszeben tengely, mert az ott lakók belepusztulnak a hatalmas forgalomba

 

A3 prioritások: tűrhetetlen a közlekedés az Erdélyi-szigethegységen keresztül, valamit tenni kell a Nagyvárad - Kolozsvár közötti szakaszon

A3 prioritások: ugyanez a szöveg, csak Kolozsvár - Marosvásárhely szakaszon

 

...és tovább ez, még szinte számtalan változatban ;-)

 

Előzmény: dimelo (33936)
troglodita Creative Commons License 2016.08.30 0 1 33941

Hát igen, ezen évekig ment a vita, hogy mi a helyes és jó nyomvonal az A1 esetén. Ugye Nagylak az adott, mint határátkelő, evvel adott Arad is, mint következő nagyváros, amit érint az autópálya. Aztán Lippáig nem is lenne baj a Maros völgyével, de kicsit feljebb már annyira szűk, hogy a jelenlegi országút és a vasút mellett képtelenség lett volna az autópályának is helyet találni. Illetve hazudok, mert nagyjából tucatnyi Maros híddal (és/vagy hasonló számú alagúttal) meg lehetett volna oldani a helyzetet, de ugye ezt a megoldást senki nem gondolhatta komolyan. Maradt tehát a B terv, ami kicsit hosszabb, szintén problémás a hegyek közötti vonalvezetése, ám ugyanakkor beköt két és fél nagyvárost is (Temesvár, Lugos, Karánsebes) a hálózatba.

Előzmény: Carina_S (33937)
Mézgár Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 33940

Kinnt van jó elöre a tábla. Berlin-Prága-Pozsony-Zalaegerszeg útvonalat többször is megteszem egy évben, 3 orszagban is van alagut az úton. Olyan egy helyen sincs, hogy az alagut torkolataban hirtelen kinnt lenne egy 80-as tábla es lehet meglepödni.

Minden orszagban "lepcsösen" jön a korlátozás az alagút elött. Nemetországban 120-100-80, Csehországban 100-80. Szlovakiában csak a pozsonyi alagutat érintem, ott 90-röl kell 80-ra lassitani, de ez is már az alagut elött 3 elektronikus jelzötablán kinnt van, tehat nem meglepetesszerü.

 

Az ok annyi, hogy miért esnek be sokan az alagútba az egyszerüen annyi, hogy ugyebár rengeteg autós kollega csak fölösleges információnak gondolja a korlátozó táblákat, ö majd eldönti mennyivel akar menni.

 

A videó pedig pont ezért készült, hogy figyelem, az alagút nem játék!

 

Előzmény: Carina_S (33939)
Carina_S Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33939

"[...]behajt az alagútba és mikor már beért ott jut eszébe, hogy kint 80-as tábla volt, Ő meg épp 120-szal megy,  tehát - feleslegesen - nyom egy satu féket[...]"

 

Ez a jelenség viszont kapásból annak a szükségességét(!!) veti fel bennem, hogy a 80-as sebességkorlátozás tábláját kissé távolabb kellene tenni az alagúttól (200 m-rel hamarább), vagy pedig a mostani 80-as tábla elé 200 m-rel ki kellene rakni egy előjelző táblát, hogy picit odébb nagyfokú (120-ról 80-ra csökkentő) sebességkorlátozás várható.

 

És akkor felkészül, kigurít jó előre, és nincsen az kétségbeesett vészfékezés... !  :)

Előzmény: trizs77 (33930)
Carina_S Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33938

((Megj.: Lugos az A1-A6 csomópont mellett fekszik az A6-oson.))

Előzmény: Carina_S (33937)
Carina_S Creative Commons License 2016.08.30 0 0 33937

Tudom, hogy itt a tervezőket a nehéz hegyi terep között megbúvó keskeny völgyek állítják nagy kihívás elé, itt az A1-es Lugos - Déva szakaszán, csakhogy az A1 nyomvonalát ha megfigyeled, akkor Arad és Déva között egy szakaszon a lehető legszerencsétlenebb módon tervezték és építették meg ((Arad - Temesmurány - Hidasliget - Temesgyarmat - Temesjenő - Temesrékas+[A1-6-os főút csomópontja Temesvár felé] - Bégakörtés+[A1-A6 csomópontja] - Bégamonostor["A1" eddig számozva]<--[innentől egészen Marosillyéig "E673" az út száma]- Facsád - Dobra - Marosillye - Marossolymos - [innen ismét "A1"] - Déva)), és ebből az egész Arad - Marosillye nyomvonalszakasz csak egy nagyobb kerülő Temesvár megközelítéséhez, ahol a nyomvonal letér a Maros völgyéből. Ezen a nyomvonalon belül a Bégamonostor Marossolymos - Déva szakaszon nem látok még A1-es útszámozást (lásd: a vastagon szedett útszakaszt!) (Google-térkép), tehát valahol ezen a megépítendő szakaszon vannak ezek az útépítési problémák.--->

 

Jelmagyarázat:>>

még kiépítetlen A1-es útszakasz O--- _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ---O

 

 

Ha ui. az A1-es nyomvonalát nem térítenék ki mélyen délre Temesvár megközelítéséhez, hanem végig a Maros völgyében vezetnék ott, ahol most az E68-as út nyomvonala fut az Arad - Máriaradna - Berzova - Soborsin - Iltő - Marosillye - Déva szakaszon, akkor a Maros völgyében talán valamivel szellősebb helyet lehetne találni az új gyorsforgalmi autópályának (A1) is,esetleg magát a régi E68-ast szélesíthetnék autópályává. Temesvárt pedig egy másik autópályával kellene bekötni, amelyik le délre a román-szerb határ felé futna.

Előzmény: troglodita (33933)
dimelo Creative Commons License 2016.08.29 0 1 33936

A hálózat tervezés szintjén nem (Úgymint ígéretek)

építés terén mégis. (gyakorlat)

Itthon nem nemzeti alapon, csak haveri érdekből.

 

Előzmény: trizs77 (33934)
Mr Reacher Creative Commons License 2016.08.29 0 0 33935

Te nyelvi kisebbségként tekintesz az erdélyi, felvidéki magyarságra?

Előzmény: trizs77 (33934)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 33934

Autópálya építéseket  N E M  az országon belüli nyelvi kisebbségek igényei határozzák meg.

 

Sem Romániában, sem Magyarországon.

 

 

Magyarországon nem magyar anyanyelvű az ország lakosságának kb. 7%-a.

Mégsem kérdezzük meg őket, autópálya építési terveink elkészítése előtt, hogy feléjük vagy másfelé vezesse/építse, Magyarország, autópályáit.

 

 

Előzmény: Carina_S (33929)
troglodita Creative Commons License 2016.08.29 0 1 33933

Medvék és temetők (továbbá denevérek):

Az A1 Lugos és Déva szakaszáról van szó, ami egyrészt dimbes-dombos vidéken, másrészt a Maros völgye helyenként nagyon szűk részében épül éppen. A hegyes vidéken ún. ekoduktok építésével próbálják a helyi fauna érdekeit szem előtt tartani, ezek száma, sűrűsége, kialakítása ugye minden ilyen esetben számtalan további kérdést vet fel. A temetővel meg az a helyzet, hogy pont a legrosszabb helyen van, de lássuk be, mégsem lehet szó nélkül leaszfaltozni az egészet. A nyomvonal olyan, hogy itt a folyó északi partján vezet, mivel délen Piskinél az arborétum és a kiterjedt vasúti rendezőpályaudvar, Dévánál a közeli bányák meddőhányói, továbbá a Mintiai hőerőmű szűkítik a lehetséges keresztmetszetet. Maradt tehát az északi oldal, ahol meg szintén nem volt túl nagy mozgástere a tervezőnek. És akkor megtalálták a temetőt, továbbá néhány sziklaüreget, ahol szerencsétlenségünkre pont egy védett denevérfaj egyedei élnek szép számmal. Hát ez van, nem kell különösebben balfasznak lenni hozzá, hogy ilyenekbe belefusson az építő.

Előzmény: Carina_S (33929)
troglodita Creative Commons License 2016.08.29 0 0 33932

Nem igazán tudom, hogyan és milyen formában írjam le, de azért teszek még egy kísérletet...

 

VAN ROMÁN AUTÓPÁLYA A TENGERIG!!!

Előzmény: Carina_S (33929)
mash.69 Creative Commons License 2016.08.29 -1 0 33931

az osztrákoknál 100 és 80 rémlik

Előzmény: gw (33928)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 33930

hhááátt

 

A bemutatott esetek nagy részében egyértelmű vezetés technikai hiba volt látható, mindenfajta külső behatás nélkül.

 

Másik részében  - ahogy írod is - gyorshajtás is volt, de ahogy látom pár behajtós fotónál, behajt az alagútba és mikor már beért ott jut eszébe, hogy kint 80-as tábla volt, Ő meg épp 120-szal megy,  tehát - feleslegesen - nyom egy satu féket.

Minek?

Engedje kigurulni az autóját, hogy az magától lelassuljon és akkor senkinek nem lesz bántódása.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (33926)
Carina_S Creative Commons License 2016.08.28 0 0 33929

"Amiket álmodoznál, az ugyan racionálisnak tűnik, de nem román érdekből."

 

Na igen, tudom... .. . :(

 

Akkor én most erről őszintén bevallom neked, hogy bizony igencsak magyar érdekből, de a románok szemüvegén át próbálkoztam úgy álmodozni, hogy így vagy úgy abba egy székelyföldi autópálya is beleférjen. Ezért írtam le ötletként a Kolozsvár - Marosvásárhely - Csíkszereda - Buzáu - Constanca nyomvonalat, mint olyan lehetőséget, ami a kikötőváros elérésével fontos román érdeket is szolgálna, de úgy, hogy közben a magyarlakta Székelyföld is jól járjon.

 

Tudod, mivel a románok nem különösebben szeretnek a romániai magyarok javára tenni, ezért a Székelyföld bekötésére az egyetlen esély csak és kizárólag egy olyan autópálya megtervezése és megépítése(!!!) lehet, ami közben a románoknak is jelentős hasznot hoz. Mert mivel segítő szándék nem várható el tőlük, román szemüvegen át nézve a dolgokat csakis valamilyen fontosabb román érdek mentén ésszerű gondolkozni -- (pl. egy fontos tengerparti kikötői autópálya, ami "egészen véletlenül" a Székelyföldet is érintené) -- , mivel náluk ez más alapon nemigen menne... .

 

A "tragikomikus" (így leírva!!) kifejezést pedig -- a korábbi kommentemben -- a romániai autópálya-építések akadozó jellegére értettem: Miféle autópálya-építő társaság az olyan, amelyiknek az útját még a medvék és a régi temetők is el tudják állni??! Talán csak nem a medvék fogják felfalni a buldózerek vezetőit, vagy egy temető kikerülése 200 m-rel odább helyezett nyomvonalon olyan lehetetlen feladat??? :))) :-D Tudod mit, védjük meg szegény buldózer-vezetőket és autópálya-munkásokat: rakjunk nekik szép nagy tábortüzeket, hogy nehogy megegyék őket a medvék??? (Az autópálya-mérnök úr mellé meg adjunk négy lándzsás strázsát (őrt), akik majd hősiesen megvédik a medvéktől?? -- "Halálkomolyan", ami már az ősembernek is bevált, az a védekezési módszer nekik is sikerülhet... .. :-D :-)))) ---> Tiszta röhej.... !!! :-D

Előzmény: dimelo (33927)
gw Creative Commons License 2016.08.28 0 0 33928

Többnyire beton, általános a 80-as korlátozás, ha nedves az idő 60-as.

Előzmény: Fradista Utazó (33926)
dimelo Creative Commons License 2016.08.28 0 0 33927

Amiket álmodoznál, az ugyan racionálisnak tűnik, de nem román érdekből.

 

Az A10 épül, ezzel összekötik a majd 10-20 év múlva (sem) elkészülő északi pályát a délivel.

Kiváló visszaemlékezni való cikket olvashatsz, ha beütöd az A3 Transylvania szavakat a keresőbe.

 

Úgy telt el 10 év, hogy a Kolozsvár környéki 60 km-en kívül csak az A3 ígéretek jöttek. (Újabban A10)

A déli (EU forrást pazarló) fejlesztés botrányai tanulságosak.

 

Előzmény: Carina_S (33922)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.08.28 0 0 33926

Ezeknek a szlovák alagutaknak vajon mi a fenéből van a burkolata? OK, hogy szinte mindegyik esetben felmerül a gyorshajtás, de ezzel együtt durva.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!