Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32427

Lehet tudni valamit a 21-es főút kétsávosításának folytatásáról?  Mikor várható? 

Voltam rajta, most komolyan 3 sz..r felüljárót nem tudnak építeni emiatt kell körforgalmazni (sokan nem is ismerik a turbósat mennek összevissza ki merre lát)

 

Az M3-as kereszteződésénél is elég szar a burkolat ott is újra kellene aszfaltozni mert pattogsz rajta mint a nikkelbolha

 

 

Amúgy mi értelme az M3-ason ezeknek a betonelválasztóknak?  Ezek erősebbek mint a sövény + szalagkorlát?   Miért pont oda épül?   Közötte nem is le sövény? Tudom nem sokat ér a sövény de legalább zöld volt meg oxigént termelt.  Miért nem lehet visszaültetni közé a növényt?

hegyaljai3 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32426

http://www.stop.hu/belfold/oktober-vegeig-kidolgozzak-az-uj-gyorsforgalmi-utkategoria-felteteleit/1367059/

Újabb részletek szívárognak ki az M GYORSÚT koncepcióról, pl: vadvédelmi kerítés.

Előzmény: trizs77 (32423)
szzerb Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32425

5*

Előzmény: trizs77 (32421)
szikambria Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32424

"Mondd, jártál te már Kőröshegy felé?"

A mostani kormány pont ezen esetek okán tanulva alakította át a szabályozást, hogy ilyen értelmetlenül ne legyenek kidobálva a milliárdok. Ezért jön a képbe az M út is, hogy a szabványok és az elavult előírások ne akádályozzák meg az ésszerű és olcsóbb megoldásokat.

trizs77 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32423

http://hvg.hu/gazdasag/20151007_Gyorsan_eltakaritja_az_akadalyokat_a_korm#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso&utm_content=default

 

Október végéig adottak lehetnek az új gyorsforgalmi útkategória bevezetésének jogszabályi és műszaki szabályozási feltételei.

Az NFM az idei év évéig elvégzi a már meglévő főutak vagy autóutak esetleg indokolttá váló átsorolását is.

 

 

dimelo Creative Commons License 2015.10.07 0 1 32422

Ha már Kőröshegy akkor fontos emlékezni:

 

"2001 után már csak a völgyhidas és egy alagutas változat egyeztetése és tervezése zajlott, utóbbival kapcsolatban azonban számos tervezési, építési és üzemeltetési probléma merült  fel, így azt elvetették, és a völgyhidas változatot nyújtották be engedélyezésre. A környezetvédelmi engedélyt 2002. április 8-án adta ki a Nyugat-Dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség. A teljes autópálya-szakasz építési engedélyét 2003 végén adták ki.

2002-ben a Nemzeti Autópálya Rt. már lényegében lezárta a kivitelezési szerződést a Vegyépszer–Ganz Acélszerkezetek kettőssel az autópálya-szakasz és az acélszerkezetű híd megépítéséről, a szerződést azonban az országgyűlési választás után már nem írták alá.  A Medgyessy-kormány megváltoztatta az eredeti elképzeléseket, és acél helyett vasbetonszerkezetű hídra írt ki pályázatot (ennek okaként az egyszerűbb karbantartás, a párhuzamosan folyó más hídépítések miatti kapacitáshiány, de a Ganz Acélszerkezetek kiszorítása is felmerült). A hidat végül a Hídépítő Zrt. és a Strabag Zrt. Völgyhíd nevű konzorciuma építhette, a kivitelezési szerződést 2004. május 7-én írták alá."

 

 

 

Szóval, ha van bűn ebben, az meglehetősen egyenletesen oszlik meg minden érintett között.

Humorforrásnak elég bárgyú ma már...

 

Odafigyelhetne a média a Zalalövő elkerülőre is. (Csorna sem különb)

Pedig csak 2x1 sáv, 600 m-es híddal, harmadannyi magasságot áthidalva, mint Kőröshegynél

mégis 14 milliárd Ft-ba kerül.

 

Az ingerküszöb hol van?

Előzmény: trizs77 (32421)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.07 0 2 32421

A Köröshegyi völgyhíd + a tolnai autópálya alagutak cikizése elmegy a Showder klubban de egy alapszintű mérnök ebbe azért nem áll be.

 

Azért a cipész-cukrász-pék vonalat nem hozzuk már ide.

 

A töménytelen büfé+ruhatár szakos lehet (biztos), hogy nem érti meg a Köröshegyi völgyhíd szükségességét, de azért aki egy technikumot, noch da zu közlekedési technikumot , vagy magasabb iskolát, legalább közepesre elvégzett, annak azért már tudnia illik, hogy azt, ott, akkor, máshogy megépíteni nem lehetett.

 

A meghatározásaimban (korlátok) szerepelt az AKKOR szó is.

 

Ezt nem azért írtam oda mert unatkoztam, hanem mert ez fontos korlát, még akkor is ha a feledékenység ma már nemzeti sport.

 

Ugyanis a felkészületlen bírálók elfelejtik, hogy akkor milyen törvények voltak életben Magyarországon.

Ma már, ez ügyben más törvények a mérvadók.

 

A Köröshegyi völgyhíd építése előtt az M7 építői, írd és mond 8=nyolc variánst dolgoztak ki.

Mind a nyolc variánsról bőven írt az akkori sajtó, megjelentek a nyomvonal variánsok térkép vagy sematikus rajzai.

 

Ebből 7 variánst az érintett önkormányzatok elutasítottak, póriasabban fogalmazva megtiltották megépítésüket.

 

Az építők szabadon választhattak 1=egy variáns közül..........................:-))

 

Akkoriban, az akkor hatályos törvények szerint egy falusi önkormányzatnak ehhez törvény adta joga volt.

Kereki község + Köröshegy részönkormányzata + Balatonföldvár város önkormányzata élt ezzel a törvény adta jogával.

 

Ma már nem élhetne ilyen tiltással, de akkor megtehette.

Megtette.

 

Tehát számomra elfogadható ha a cukrász-művészettörténész-halbiológus a Köröshegyi völgyhíddal vagy az M6 alagútjaival viccelődik, de közlekedésmérnöktől, útépítőtől, közlekedési hobbystától elfogadhatatlan.

Az a tudatlanság, nyílt, fórumra tett, írásos beismerése.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ez nem! Macibb olvtársról szól.

 

 

Mr Reacher Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32420

Mennyivel egyszerűbb volt, amikor Gödöllőn és Érden minden fakszni nélkül keresztülvezették a sztrádát.

Előzmény: Törölt nick (32419)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32419

"Az autópályáknál az a lényeg, hogy biztonságosak legyenek, de feleslegesen ne legyen kiszórva az állam pénze"

Mondd, jártál te már Kőröshegy felé?

Előzmény: szikambria (32417)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.07 0 0 32418

Ha közútra akarsz csatlakozni az új bejáróddal, akkor engedély köteles.

Előzmény: TOM (32413)
szikambria Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32417

A Plázákhoz ennek semmi köze! Azokat magántőkések építették olyanra, amilyenre jónak látták, az ő pénzük volt, semmi közünk hozzá, de nyilván, ami esztétikusabb, abba többen mennek el vásáárolni! Az autópályáknál az a lényeg, hogy biztonságosak legyenek, de feleslegesen ne legyen kiszórva az állam pénze, hogy máshol még több épülhessen ebből.

Előzmény: klimakiraly (32416)
klimakiraly Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32416

Hát kíváncsi leszek az M3 betonos elválasztójára ... gondolom lesz annyira kopár hogy nem lesz élvezet rajta autózni. Persze az autópálya nem azért van hogy jól érezzük rajta magunkat utazás közben , mi az 4-5-10 óra amit megyünk rajta. (Még rémlik az M0 de ott elég keskenyek voltak a sávok pluszba.)

 

Ennyi erővel a plázákat is kár volt agyon csicsázni, a nagy betonkockákban is megvettük ami kellett.

Előzmény: szikambria (32415)
szikambria Creative Commons License 2015.10.06 -1 0 32415

Az a lényeg, hogy nem kell görcsösen ragaszkodni a meglévő szabványokhoz, hanem bátran el lehet térni majd azoktól, mert a mérnökök a tervezés során eddig  nem voltak túl érzékenyek a költségekre. Nyilván olyan autópálya abból már nem lesz, mint az m7-es, de  lehet aszfaltozott leállósávot építeni, csak megmarad a keskenyebb elválasztó  sáv.

Előzmény: klimakiraly (32414)
klimakiraly Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32414

Azt mondod, ha veszélyes lesz a burkolatlan leállósáv, és majd le....

Na de ha az elválasztó sáv is keskenyebb lesz, érzésem szerint az már nagyon drágán lesz autópálya.

 

 

Előzmény: szikambria (32409)
TOM Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32413

Sziasztok,

 

engedély köteles-e egy bejáró - nem állandó használatban lenne (gyakorlatilag csak teherbejáró lenne nagy ritkán használva) - ha van egy útcsatlakozási engedélyes másik állandó használatban lévő bejáró a másik utcáról (saroktelek). 

Eddig azt hittem csak főút esetében kell útcsatlakozási terv és engedély, vagy bármely bejáró esetén, független, hogy ki az út kezelője? A másik bejárónk nem főútra nyílna.

 

Előre is köszönöm,

 

Tamás

szikambria Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32412

Elméletileg Észak-Koreában kommunizmus van. Eméletileg...

Na de onnan adatokat még a CIA is alig tud kipréselni.

Menj el Albániába, ott is kommunizmus volt és láthatod, hogy milyen utak vannak, voltak!

v_peti Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32411

Elméletileg Észak-Koreában kommunizmus van. Eméletileg...

Na de onnan adatokat még a CIA is alig tud kipréselni.

Előzmény: trizs77 (32403)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.06 0 0 32410

f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levő, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része.

...

g) Útpadka: az útnak az úttest mellett levő, útburkolattal el nem látott része."

 

 

 

 

 

Szóval ami nem burkolt, annak a kresz szerint útpadka a becsületes neve.

 

-------------------

 

Mire ezt egy politikusnak, vagy szóvivőnek megtanítod addigra az állatkert majmai már másodfokú egyenleteket oldanak meg.

 

....................:-(((

Előzmény: Törölt nick (32407)
szikambria Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32409

"Ez lenne a nagy M-út megtakarítás?"

Is! Fél méterrel a fizikai elválasztó sáv is keskenyebb lesz! Valamint a szabványokat is átalakítják és olcsóbb, és tartósabb megoldásokat keresnek.

dimelo Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32408

Korrekt!

 

Az árkülönbség: nem több, mint 60-80 millió Ft/km. (2010-ig 40 millió volt)

Ez lenne a nagy M-út megtakarítás?

 

Nem 2,4 "csak" 2,32 milliárd/km?

3 % nem 30...

Előzmény: Törölt nick (32407)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.05 0 1 32407

"Itt lesz leállósáv, de az nem lesz burkolt, de ha ez a megoldás a gyakorlatban veszélyes lesz, akkor utólag bármikor le lehet majd aszfaltozni."

A leállósáv definíció szerint burkolt. 
"1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez

I. Az úttal kapcsolatos fogalmak

f) Leállósáv: az útnak az úttesttel azonos szintben levő, attól útburkolati jellel elválasztott és útburkolattal ellátott része.

...

g) Útpadka: az útnak az úttest mellett levő, útburkolattal el nem látott része."

Szóval ami nem burkolt, annak a kresz szerint útpadka a becsületes neve.

 

 

Előzmény: szikambria (32376)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32406

Egyetértek.

 

Ezért kell, itt, forintban, méterben, tengelynyomásban, kilóméterben, sávszélességben,  kifejeznünk magunkat és tartózkodni az izmusoktól.

 

 

Előzmény: Mr Reacher (32404)
szikambria Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32405

Akkor meg ne hivatkozz arra, hogy bezzeg a komunizmusban ennyit meg annyit költöttek, ha ezt te magad sem tudod alátámasztani, mert ez nem igaz! Ez egy blöff volt a részedről!

Másrészt, kár volt megszüntetni vasútvonalakat, mert ott most az emberek buszokkal közlekednek vagy autóval. A megnövekedett járműforgalom tönkrevágja az utakat és az áruszállító kamionok miatt pedig horribilis összegeket kellene felújításra, megerősítésre költeni, ráadásul ezek a kamionok hosszú ideig ingyen használták az utakat, mert útdíj nélkül közlekedtek. Valójában azonban ma sem fizetik ki azt a kárt ,amit az útburkolotban okoznak, hanem csak a töredékét.

 

Előzmény: trizs77 (32403)
Mr Reacher Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32404

Az érvek nélküli mindenre köpködés is egyfajta politikai szerepvállalás.

Előzmény: trizs77 (32403)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32403

Akkor azt mutasd meg, hogy mennyit költöttek forintban az utakra akkor ( a kommunizmusban ), és az mennyit ért dollárban akkor, és hasonlítsd össze azzal, hogy 1990-óta mennyit költöttek!

 

------------------

 

Nagyon szívesen megteszem.

Ehhez kettő dolog kell.

Az egyik OFF (mert politika) a másik meg másik topikra tartozik.

 

1./ Először legyen a világon egy ország, ahol legalább 5-10 évig van kommunizmus.

Ez az OFF része.

Ha majd egyszer lesz ilyen ország (már mint kommunista ország) akkor annak az országnak a statisztikai hivatalától elkérjük az adott időszakra vonatkozó, vagy öt vagy 10 év, útépítésre fordított összegének pontos adatát.

Összehasonlítjuk az adott ország éves beruházási összegével és kapunk egy viszonylag jó, értékelhető adatot, melyet NEM dollárban, nem fabatkában fejeznek ki, hanem %-ban.

(lásd közgazdaságtan középiskolásoknak I. évfolyam)

 

 

2./ A második feltétel, hogy a kérdezőnek, mielőtt kérdez (ez fontos, hogy előtte) egy középiskolai tanár tanítsa meg azokat a fogalmakat, a fogalmak jelentését, tartalmát, amit a kérdező használni akar.

Egyelőre a faluvégi végi bögrecsárda törzsközönségi szintjén megy ez, mert ott dívik, hogy a második liter kannásbor után, a helyi értelmiség (6 elemi) úgy kíván felvágni a többi alkesz előtt, hogy olyan idegen szavakat használ beszédében, amiknek jelentését Ő maga sem ismeri.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

amíg e két feltétel nem teljesül, maradjunk az  ÚTÉPÍTÉS, ÚTTERVEZÉS - nél.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32402

Azt el tudom fogadni ha valamelyik (felkészültebb) olvtárs azt írja hogy :

 

 - 1111-2222-ig a népgazdaság beruházási összegének 15%-t fordították útépítésre,

 - 3333-4444-ig pedig a nemzet gazdaság beruházási összegének 16%-t fordították útépítésre.

 

Ebben a két állításban kifejezte politikai hitvallásából azt ami maximum ide való:

Nevezetesen nép- vagy nemzet- gazdaság.

 

De ez a vég egy szakmáról szóló topikban.

semmilyen izmus, semmilyen párt vagy eszme nem tartozik ide.

 

Felkészületlen aki egy mérnöki témában, ahol méterek, kilométerk, köbméterek, forintok, teherbírás, stb. beszélgetésben, mert túl buta a szakmához, világnézeti hiedelmet vezeti elő szak érvek helyett.

 

Az már más kérdés, hogy még ahhoz is lusta, hogy legalább azoknak a szavaknak az értelmét megtanulja és helyesen használja, melyeket politikai mocskolódásai során vélt vagy valós ellenfeleire használ.

Ez 100%-ban OFF és legyen az Ő baja ha egyszer felkészült poltikusokkal, törénészekkel fog vitázni egy olyan topikban ami arról szól.

 

Itt az ÚTÉPÍTÉS, ÚTTERVEZÉS legyen a téma.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (32399)
dimelo Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32401

Én még emlékszem,

volt idő, amikor személyesen is találkoztam vele.

 

Ma már a KTI is hadiüzem.

Előzmény: Fradista Utazó (32400)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.10.05 0 1 32400

>Roads.extra, de régen volt aktuális...

Nálam van hostolva, de, egészen őszintén, már azt is elfelejtettem, ki a gazdája. Az mindenesetre világos, hogy évek óta nincs rajta új anyag, lassan már történelmi értéke lesz a weboldalnak...

Előzmény: dimelo (32398)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32399

Az a baj, hogy, amint te magad is írtad (meg még mások is), az útépítésről a politika dönt, a legtöbbször nem szakmai, hanem politikai szempontok alapján.

Ilyenformán az útépítésről politika nélkül beszélgetni hazugság volna.

Előzmény: trizs77 (32396)
dimelo Creative Commons License 2015.10.05 0 0 32398

Nem vagy egyedül...

 

Ez az új trend, a pártközpont felfedezte az eddig független fórum propagandacéljaikra hasznosítható médiafelületét.

 

Nem elég kinyomni a trollokat.

 

Az útépítés =  politika (sajnos!)

 

 

Ha örülhetnénk valami új útnak, mégis mindig lesz kritika is.

Miért éppen ott, miért éppen annyiért?

 

A lehet-ről nincs mit írni.

Üdítő kivétel, ha mellékelik a paramétereket és releváns szakmai vita jöhet létre.

 

De ma már hadititok minden.

 

Roads.extra, de régen volt aktuális...

Előzmény: trizs77 (32396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!