Keresés

Részletes keresés

kamant Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31404

A 76-os út átépítése nagyon jó lett, már csak Balatonszentgyörgy környékével kéne kezdeni valamit.

...
Én nem látok semmi mozgolódást, de attól még valahol a pusztában folyhat az útépítés. Vagy teljesen leállt ez a projekt?

 

Nem az a szakasz, de arrafelé:

"Mint tájékoztatásából kitűnt, a remélhetőleg nem túl távoli tervek között szerepel a 71-es főút átépítése Fenékpuszta térségében. Azaz ennek nyomvonalát a Gyöngyös-patak mellett továbbvezetve kötnék be a 76-osba, másfél kilométerre nyugatra a főutak jelenlegi kereszteződésétől, ami ezzel lényegében megszűnne, ráadásul itt a vasútvonalat felüljáróval kereszteznék."

 

Innen: http://zaol.hu/hirek/uthalozati-valtozasok-heviz-es-keszthely-tersegeben-1688453

 

Mostanában nem jártam arra, elmondásból annyit tudok, hogy most 76-os másik végén (a 86-osnál, Nádasd-Katafa környékén) dolgoznak a közös elkerülőn és az ahhoz csatlakozó új 76-oson.

Illetve Zalaegerszeg és Bagod között van tele eléggé össze-vissza mindkét oldali padka, árok, szántóföld széle kis karókon szalagokkal valamikor tavaly óta. Nem tudom, hogy tovább van-e, és egyáltalán van-e köze az arrafelé tervezett átépítés-folytatáshoz.

 

Amúgy tény, hogy sokkal jobb lett az út, viszont rengeteg kisebb-nagyobb baleset van rajta azóta. Szerencsére halálos nem volt mostanában, de rendszeresen (hetente 3-4 nap járok Egerszeg-Keszthely között) látok újabb és újabb nyomokat a szalagkorláton, úttesten, stb. 2 hete pont akkor emeltek ki Kisbucsa után a kanyargós emelkedős szakaszon egy autót az út mellől, amikor jöttem. Pár hete ugyanott volt egy súlyos sérüléses is.

Előzmény: Serivor (31378)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31403
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31402

Hmmm ... itt mennyi is €-ban a 10 napos ... nahh mindegy.

Előzmény: Fradista Utazó (31401)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31401

Elfogadta a német parlament az útdíjról szóló törvényt.

2016 január 1-től kell a külföldieknek útdíjat fizetniük Németországban. A díj mértéke az autó környezetvédelmi besorolásától függ, az éves díj 30-130, a tíznapos 5-15 euró között lesz, a kategóriától függően.

dimelo Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31400

Mély egyetértésem mellett is ki kell mondani:

 

Nekünk Mohács kell,

nekik...?

Waterloo...

 

A csatatéren egymással szemben: O. V. és S. L.

Előzmény: BBCápa (31397)
Green Army Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31399

kb olyan, hogy ha nem jön össze mondjuk Sopront összekötni a határral autópályán, akkor gondolunk egyet és megcsináljuk Nyíregyházával, mintha pont mindegy lenne.

Előzmény: BBCápa (31397)
Green Army Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31398
Előzmény: dimelo (31396)
BBCápa Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31397

Ez a csúcshazugság:

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón kifejtette, hogy

az M4-es autópályával kapcsolatos európai bizottsági elutasítás miatt a kormány most azon dolgozik, hogy

Szolnokot az M5-ös autópályával kösse össze egy négysávos autóúttal.

 Bocsi, de az 1696/2014. 11 26-i kormányhatározat már ezt hozta: hazai forrásból épül az M5-ig....

 Azt hazudnak, ami éppen akkor eszükbe jut...

Tényleg össze-vissza beszéd (Fehér Bélával szólva, "kancsal mese") ez.

Aztán milyen útvonalon halad a "négysávos autóút" (ami egyébéként nem is létező fogalom, mert az helyesen "2*2 sávos autóút" vagy autópálya), ha nem éppen a majdani M4 (Budapest felé eső) szakaszán, majd a 405-ön?

Vagy talán Kecskemét irányába váltanak az M8-ra (az sem lenne csoda, vö. M3, M35, M4, A3)? Ezen már röhögni sem lehet.

 

Nem tudom, néha az az érzésem, hogy ezek az emberek egyenesen sofőr mellé születtek, és  a lesötétített ablakokon ki sem láttak soha. Azért egy országjáró embertől, még ha politikus is :), elvárható lenne a főbb magyar útszámok legalább megközelítő ismerete.

Előzmény: dimelo (31393)
dimelo Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31396

Lásd 31 393... utolsó sora.

 

Még nem tudták "kitalálni", hogy a kampányígéretek helyett mi a hihető Update....

 

Az ígéret az volt, minden megyeszékhelyet bekötnek az autópályahálózatba.

 

Kicsit drága rongyrázás,

különösen, hogy a tranzitforgalom, -  amelynek útbevételei nagyon lényegesek, -

messze elkerüli például Kaposvárt, Zalaegerszeget, Salgótarjánt.

 

Konkrétan Szolnoknál is szükséges az M4 keleti folytatása,

de ha most leáll, majd újrapályáztatják honnan veszik el a hazai forrást?

Előzmény: Green Army (31395)
Green Army Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31395

nekem laikusként az jönne a képbe, hogy az átmenő határfelé menő forgalmat minél gyorsabban a határig terelni, ergo a 4-est bővítést folytatni, autóúttá (ne adj isten autópályává)

ezzel nem tudom mit érnek el, aki elmegy Szolnokig, nem hiszem hogy visszafordul az M5-ös felé...?

Előzmény: dimelo (31393)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.27 0 0 31394

Azt hazudnak, ami éppen akkor eszükbe jut.............

 

--------------

 

Viszont szerdára általában elfelejtik, hogy mit mondtak kedden és egészen más hagyja el szájukat.

 

.....................:-(((

 

Van egy = 1,  olyan ember a kormányzatban, aki látja, átlátja a hazai út- és vasútépítéseket ?

 

 

Előzmény: dimelo (31393)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31393

Ez a csúcshazugság:

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón kifejtette, hogy

az M4-es autópályával kapcsolatos európai bizottsági elutasítás miatt a kormány most azon dolgozik, hogy

Szolnokot az M5-ös autópályával kösse össze egy négysávos autóúttal.

 

Bocsi, de az 1696/2014. 11 26-i kormányhatározat már ezt hozta: hazai forrásból épül az M5-ig....

 

 

Azt hazudnak, ami éppen akkor eszükbe jut...

Előzmény: trizs77 (31389)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31392

Az egész autópálya dolgot nem értettem, miközben a 4-es eddigi szakaszait 2*2 sávos külön szintű csp-os szakaszként bővítették, építették meg, azaz nem illet a képbe egy közbenső teljes autópálya szakasz. Mert az eleje ilyen a Vecsés-Üllő elkerülő, utána ilyen a Ceglédbercel melletti szakasz, és szintén ilyen a Cegléd-Abony közötti szakasz. Ezt kellett volna csinálni, azaz a Ceglédberceli és Cegléd közötti szakasznál mellé építeni a másik 2 sávot, a nagy sík pusztában, és két külön szintű csp-t ráépíteni (311-es, és Tápiószentmártoni utak). Aztán persze összekötni az Üllő-Ceglédbercel közötti új elkerülővel sima 2*2-es útként az egészet, majd szépen Abony NY-től folytatni a bővítést. Töredékéből megépülhetett volna a dolog, saját forrásból, ahogy eddig is így épültek ezek a bővítések.

Előzmény: trizs77 (31389)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31391

Bocsi, természetesen magánvéleményed és -érdeked szerint cselekedsz.

 

Én igyekeztem objektívebb szempontok szerint érvelni.

 

Nem az M3 pontja (Görbeháza) a lényeges (hacsak nem Polgárra, Tiszaújvárosba, Miskolcra akarsz menni,)

hanem a legnagyobb vonzat Bp. és Ny-Európa szempontjából kell vizsgálódni.

M0-M5 csp. az új Origo.

 

Ezen a ponton mérhető össze reálisan az Erdély Ny-Európa relációban választható M43 M4, M3 útvonalai.

 

Ha Marosvásárhelytől , Csíkszeredától szemléljük már objektívebb a kép.

Már sokszor írtunk róla, hogy a román helyzetben most preferált lett az A10 Torda-Szászsebes,

amely éppen az alternatívákat hozza versenyhelyzetbe. (Kinek mi a jobb)

 

De itthon a 75 km-es M35-M3 "fel"kerülő nem buli sem időben, sem üzemanyagban.

 

Most, hogy balhé van az M4  szolnoki szakasszal, bizonytalanná vált a legrövidebb útvonal kiépülésének jövője.

De ettől még, aki nem akar pályadíjat fizetni erre jár és erre is fog járni.

Előzmény: pirosalmabumm (31383)
Pompiere Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31390

... és ehhez kibővítik az M5-öt is 2x3 sávra? :-)

Előzmény: trizs77 (31389)
trizs77 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31389

http://vs.hu/kozelet/osszes/lazar-m4-rol-m5-re-valtunk-0326?utm_source=hrkrs&utm_medium=rss&utm_campaign=main

 

Nagyon sáros lehet az ügy, mert se áttervezést nem terveznek, se újbóli kérelem beadást.

 

Inkább az M5-be való bekötést preferálják.

 

 

Green Army Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31388

hát igen, azt megnézném, hogy 18-ra elkészül az 2*2 sávos 8-as Veszprémtől a határig, vagy M4-es Szolnoktól a határig. mert nagyjából ezt igérte.

Előzmény: kese123 (31387)
kese123 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31387

Ha ez igaz, akkor jelentős fordulatot jelent az ap fejlesztések finanszírozásának történetében. Az EU ezzel egy az egyben letolvajozza szeretett vezetőinket, és sajnos teljes joggal. Szvsz legalább 50 %-kal van túlárazva ez a szakasz. Ami egyebek mellett pl. azt is jelenti, hogy ebből a pénzből kb 2szer ilyen hosszú ap-sítást lehetett volna finanszírozni. Szomorú ez. Várom a fejleményeket. (Ja, és kb ennyit OV mostani ígérgetéseiről.)

Előzmény: T-boy01 (31379)
Green Army Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31386

román oldalt júniusra tervezik, ha kiépül a határátkelő schengen elmaradása miatt.

Előzmény: klimakiraly (31385)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31385

Ha jól rémlik addig nem adják át még a Román oldal el nem készül. Nem jártam arra mostanság hogy hogyan haladnak.

 

http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/roman-magyar_meccs_az_m43-ason/2401461/

Előzmény: Green Army (31384)
Green Army Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31384

senki? semmit?

Előzmény: Green Army (31367)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31383

Görbeházától számolom, mert arra megy jelenleg autópálya.

Majd ha kész lesz Bújfaluig az M4, akkor lehet számolgatni máshonnan.

 

Ugyanúgy ahogy Gyaluig számolom az utat a másik irányba, mert onnan egyértelmű hogy az autópályán megyek tovább Aranyosgyéres felé, még akkor is ha Magyanádas irányából vagy 20 km-rel rövidebb lenne Kolozsváron keresztül a régi úton...

Előzmény: dimelo (31381)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31382

2011 májusban O.V. megemelte 160 milliárdra a szakasz büdzséjét...

Már akkor tudható volt a szándék,

de ilyen lassan "őrölnek" az EU-ban....

Előzmény: T-boy01 (31379)
dimelo Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31381

Bocsi, majd estefelé tudok részletesen válaszolni....

 

Most csak annyit: ne Görbeházáig számolj.

M0-M5 csomópontig 75 km-rel hosszabb az M35-M3 útvonal.

Ha az A3 Zilah felé működni fog akkor még 20 km-rel hosszabb lesz, mint a Dn1-42-4. útvonal.

Ekkor merül fel érdemi alternatívaként E81 - Vállaj - M3.

 

 

Előzmény: pirosalmabumm (31376)
T-boy01 Creative Commons License 2015.03.26 0 0 31380

http://index.hu/belfold/2015/03/23/trafipax_veda_gyorshajtas_ellenorzes_rendorseg/

 

Mától intenzív lesz a műszeres kéregetés az utakon! ...a 4-esre vagy másra...

 

Biztosan nemes célokra kell a pénz!

T-boy01 Creative Commons License 2015.03.26 0 1 31379
Serivor Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31378

Szervusztok!

 

Mostanában erről nem volt szó, de hátha ti tudtok valamit.

A 76-os út átépítése nagyon jó lett, már csak Balatonszentgyörgy környékével kéne kezdeni valamit.

Van itt egy cikk 2010-ből:

 

http://www.nif.hu/hu/hirek/Tovabb_korszerusodik_a_76-os_fout

 

 

Én nem látok semmi mozgolódást, de attól még valahol a pusztában folyhat az útépítés. Vagy teljesen leállt ez a projekt?

pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31377

Nyáron tele van az E60-as magyar rendszámos személyautókkal...

 

itt a határ túloldalán lévő szakaszra gondoltam...

Előzmény: dimelo (31375)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31376

miért írsz az E81-ről illetve a Vállaj-M3 útvonalról?

 

mentem már arra is, miért ne írhatnék róla?

 

Ha átterelődik a forgalom az M3 felé, akkor miért építenék meg az A3-M4-et?

 

 

én nem állítottam hogy átterelődik, max annyit hogy ha elkészül a 8 km-es szakasz, akkor személyautóknak akár előnyösebb is lehet.

 

Egyébként ha át is tereleődik ideiglenesen a forgalom egy része, az vissza fog terelődni ahogy elkészülnek a pálya további szakaszai.

 

Ha Zilahnál át lehet menni M3-ra, akkor ki az az őrült, aki ugyanezt az M35-ön tenné meg?

 

Nem értem mit akarsz ezzel mondani. Annak nincs sok értelme hogy valaki elmegy Zilah felé, aztán vissza Nagyvárad a jelenlegi kiépítettséggel.A tervek szerint ugye Zilah-Brettyószéplak-Nagykereki útvonalon fog vezetni a pálya, amihez az M4-M35 csatlakozik, tehát ha hiszünk az ígéretneknek, akkor majdan elég sokan fognak Zilah után az M35-re menni, ugyanis közvetlenül az M3-ra nem lesz más útvonal autópályán (meg más pályára se).

 

amíg az M4 Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz építése késik.

 

Ehhez nem kell ide M4, hiszen az M35-ön keresztül az M3 megközelíthető (lesz majd valamikor)

 

Előzmény: dimelo (31375)
dimelo Creative Commons License 2015.03.25 0 0 31375

Pontosan ez a lényeg:

 

Nyáron tele van az E60-as magyar rendszámos személyautókkal...

 

Ha az E60-ról van tapasztalatod, akkor miért írsz az E81-ről illetve a Vállaj-M3 útvonalról?

 

Ha átterelődik a forgalom az M3 felé, akkor miért építenék meg az A3-M4-et?

 

Az E60 = M4 + A3

 

Még tovább: Ha Zilahnál át lehet menni M3-ra, akkor ki az az őrült, aki ugyanezt az M35-ön tenné meg?

Nyilvánvalóan főleg a Várad környékieknek csak ez a jó..

 

Ezért lesz alacsony az AADT és így az M4-A3 határszakasz kihasználtsága

mindaddig, amíg az M4 Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz építése késik.

 

Milyen boldogok lesznek a Zilah,  Nagykároly és Tasnád környékén élők a növekvő forgalom miatt.

(A népi mondás szerint: Nem a kútba sz..tak, hanem a kávájára, aztán beleseprik...)

Előzmény: pirosalmabumm (31374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!