A 76-os út átépítése nagyon jó lett, már csak Balatonszentgyörgy környékével kéne kezdeni valamit.
... Én nem látok semmi mozgolódást, de attól még valahol a pusztában folyhat az útépítés. Vagy teljesen leállt ez a projekt?
Nem az a szakasz, de arrafelé:
"Mint tájékoztatásából kitűnt, a remélhetőleg nem túl távoli tervek között szerepel a 71-es főút átépítése Fenékpuszta térségében. Azaz ennek nyomvonalát a Gyöngyös-patak mellett továbbvezetve kötnék be a 76-osba, másfél kilométerre nyugatra a főutak jelenlegi kereszteződésétől, ami ezzel lényegében megszűnne, ráadásul itt a vasútvonalat felüljáróval kereszteznék."
Mostanában nem jártam arra, elmondásból annyit tudok, hogy most 76-os másik végén (a 86-osnál, Nádasd-Katafa környékén) dolgoznak a közös elkerülőn és az ahhoz csatlakozó új 76-oson.
Illetve Zalaegerszeg és Bagod között van tele eléggé össze-vissza mindkét oldali padka, árok, szántóföld széle kis karókon szalagokkal valamikor tavaly óta. Nem tudom, hogy tovább van-e, és egyáltalán van-e köze az arrafelé tervezett átépítés-folytatáshoz.
Amúgy tény, hogy sokkal jobb lett az út, viszont rengeteg kisebb-nagyobb baleset van rajta azóta. Szerencsére halálos nem volt mostanában, de rendszeresen (hetente 3-4 nap járok Egerszeg-Keszthely között) látok újabb és újabb nyomokat a szalagkorláton, úttesten, stb. 2 hete pont akkor emeltek ki Kisbucsa után a kanyargós emelkedős szakaszon egy autót az út mellől, amikor jöttem. Pár hete ugyanott volt egy súlyos sérüléses is.
Elfogadta a német parlament az útdíjról szóló törvényt.
2016 január 1-től kell a külföldieknek útdíjat fizetniük Németországban. A díj mértéke az autó környezetvédelmi besorolásától függ, az éves díj 30-130, a tíznapos 5-15 euró között lesz, a kategóriától függően.
kb olyan, hogy ha nem jön össze mondjuk Sopront összekötni a határral autópályán, akkor gondolunk egyet és megcsináljuk Nyíregyházával, mintha pont mindegy lenne.
Aztán milyen útvonalon halad a "négysávos autóút" (ami egyébéként nem is létező fogalom, mert az helyesen "2*2 sávos autóút" vagy autópálya), ha nem éppen a majdani M4 (Budapest felé eső) szakaszán, majd a 405-ön?
Vagy talán Kecskemét irányába váltanak az M8-ra (az sem lenne csoda, vö. M3, M35, M4, A3)? Ezen már röhögni sem lehet.
Nem tudom, néha az az érzésem, hogy ezek az emberek egyenesen sofőr mellé születtek, és a lesötétített ablakokon ki sem láttak soha. Azért egy országjáró embertől, még ha politikus is :), elvárható lenne a főbb magyar útszámok legalább megközelítő ismerete.
nekem laikusként az jönne a képbe, hogy az átmenő határfelé menő forgalmat minél gyorsabban a határig terelni, ergo a 4-est bővítést folytatni, autóúttá (ne adj isten autópályává)
ezzel nem tudom mit érnek el, aki elmegy Szolnokig, nem hiszem hogy visszafordul az M5-ös felé...?
Az egész autópálya dolgot nem értettem, miközben a 4-es eddigi szakaszait 2*2 sávos külön szintű csp-os szakaszként bővítették, építették meg, azaz nem illet a képbe egy közbenső teljes autópálya szakasz. Mert az eleje ilyen a Vecsés-Üllő elkerülő, utána ilyen a Ceglédbercel melletti szakasz, és szintén ilyen a Cegléd-Abony közötti szakasz. Ezt kellett volna csinálni, azaz a Ceglédberceli és Cegléd közötti szakasznál mellé építeni a másik 2 sávot, a nagy sík pusztában, és két külön szintű csp-t ráépíteni (311-es, és Tápiószentmártoni utak). Aztán persze összekötni az Üllő-Ceglédbercel közötti új elkerülővel sima 2*2-es útként az egészet, majd szépen Abony NY-től folytatni a bővítést. Töredékéből megépülhetett volna a dolog, saját forrásból, ahogy eddig is így épültek ezek a bővítések.
Ha ez igaz, akkor jelentős fordulatot jelent az ap fejlesztések finanszírozásának történetében. Az EU ezzel egy az egyben letolvajozza szeretett vezetőinket, és sajnos teljes joggal. Szvsz legalább 50 %-kal van túlárazva ez a szakasz. Ami egyebek mellett pl. azt is jelenti, hogy ebből a pénzből kb 2szer ilyen hosszú ap-sítást lehetett volna finanszírozni. Szomorú ez. Várom a fejleményeket. (Ja, és kb ennyit OV mostani ígérgetéseiről.)
Görbeházától számolom, mert arra megy jelenleg autópálya.
Majd ha kész lesz Bújfaluig az M4, akkor lehet számolgatni máshonnan.
Ugyanúgy ahogy Gyaluig számolom az utat a másik irányba, mert onnan egyértelmű hogy az autópályán megyek tovább Aranyosgyéres felé, még akkor is ha Magyanádas irányából vagy 20 km-rel rövidebb lenne Kolozsváron keresztül a régi úton...
miért írsz az E81-ről illetve a Vállaj-M3 útvonalról?
mentem már arra is, miért ne írhatnék róla?
Ha átterelődik a forgalom az M3 felé, akkor miért építenék meg az A3-M4-et?
én nem állítottam hogy átterelődik, max annyit hogy ha elkészül a 8 km-es szakasz, akkor személyautóknak akár előnyösebb is lehet.
Egyébként ha át is tereleődik ideiglenesen a forgalom egy része, az vissza fog terelődni ahogy elkészülnek a pálya további szakaszai.
Ha Zilahnál át lehet menni M3-ra, akkor ki az az őrült, aki ugyanezt az M35-ön tenné meg?
Nem értem mit akarsz ezzel mondani. Annak nincs sok értelme hogy valaki elmegy Zilah felé, aztán vissza Nagyvárad a jelenlegi kiépítettséggel.A tervek szerint ugye Zilah-Brettyószéplak-Nagykereki útvonalon fog vezetni a pálya, amihez az M4-M35 csatlakozik, tehát ha hiszünk az ígéretneknek, akkor majdan elég sokan fognak Zilah után az M35-re menni, ugyanis közvetlenül az M3-ra nem lesz más útvonal autópályán (meg más pályára se).
amíg az M4 Törökszentmiklós-Berettyóújfalu szakasz építése késik.
Ehhez nem kell ide M4, hiszen az M35-ön keresztül az M3 megközelíthető (lesz majd valamikor)