A kép közepén látható az A643 hídja (majdnem pont észak-déli fekvésű, egy szigeten megy keresztül), ami jelenleg le van zárva, és minden valószínűség szerint még sokáig így is marad (amíg le nem bontják). Mint az jól látható, alig pár kilométerrel arrébb (Mainztól délre, nagyjából északkelet-délnyugati fekvéssel) van egy másik Rajna-híd, az A60 autópályáé. Az egész nem sokban különbözik attól, mint amikor le volt zárva a Margit híd, és helyette az Árpád hídon kellett menni. Aligha tankoltak emiatt tömegek az Árpád fejedelem úti MOL-kútnál.
Ez az egyik fele. A másik: nem az autósoknak keletkezik napi 470 ezer euró vesztesége, hanem a gazdaságnak. Ami úgy értelmezendő, hogy mondjuk az autósoknak és a teherfuvarozóknak van 700 ezer euró veszteségük, másoknak 230 ezer nyereségük (most mondtam hasból két számot). Hidd el, az teljesen irreális, hogy akik ezzel most jól jártak, azok lobbyznak a hamarabbi újjáépítés ellen :-))
Így van ez itt is. Az unió megtiltotta a nem inverteres klímák forgalmazását, mert sokat fogyasztanak. Mert ugye az emberek nem vesznek most drágábbat ami majdan majd az egyenleget átbillenti olcsóbba. Így most drágábban eltudjuk adni azt a kevés nem inverterest ami még maradt.
Németbe se számít hogy ez most így pazarlás, de a másik oldalnak is élni kell valamiből akinél az itteni veszteség nyereségként landol. Ha lenne híd nem arra mennének nem ott tankolnának. ...
Nem tudom hány ember ment tönkre az 5-ős út mellett mikor átadták az M5-t, de szerintem nagyon sok.
A német gazdasági kamara végzett egy számítást az A643 Mainz-Wiesbaden közti, lezárt hídjával kapcsolatosan. A számítás szerint naponta 470 ezer euró kárt okoz a gazdaságnak a híd lezárása. A híd elbontása és egy új híd építése kijönne nagyjából 220 millió euróból, azaz alig másfél év alatt megtérülne.
Ehhez képest a kormány 2019-re tervezi a munkák megkezdését, azaz 2023-ig nem lesz ott használható híd.
Köszönöm megnyugodtam, mert táblázásban semmi logikát nem találtam. Össze vissza. Van Toll felirat itt is ott is. De nem tudtam még logikát találni benne hol és miért van. És hol és miért nincs. [Toll] táblácska. Jó tudom egy rövid idő és minden fizetős lesz de még nem az illene rendesen jelölni a Free és Toll szakaszokat, szerintem.
A WAZE program fizetős utak elkerülése opcióval az Ócsai úrtól felvitt az M0-ra az M1 felé. Vajon jön bírság vagy az amit a gmaps még M51-nek jelöl az már M0 csomópont?
Nekem egy szóval sem említette senki sehol, hogy ha elektronikus úton igénylem vissza, akkor "kényelmi szolgáltatást" veszek igénybe, és ez miatt legyek türelemmel... Nevetséges indok, a tehetetlenségükre
Amellett, hogy teljesen igazad van a kerékpárút simaságát illetően, gyanítom, hogy Józsi bácsi meg Mari néni nem nyolc barra fújt kerekű biciklivel közlekedik, ezért nem is rázza szét őket annyira az egyenetlen felület. Ők már annak is örülnek, hogy nem hajt át egy kamion sem a nyakukon, amikor tekernek a boltba.
Egyébként szégyen, hogy ma Magyarországon csak ilyen minőségre telik.
"A leendő kerékpárút használókat nem irigylem: nyáron a külterületi szakaszok használta pokol lesz árnyék hiányában." Ha az eddig elkészült autópálya-Mórahalom-Ásotthalom kerékpárútra gondolok, akkor annyira nem hiányzik az, hogy nem lesz fa, ami felnyomja az aszfaltot, vagy egyenesen kinőjön alóla. Ásotthalom felé 2014 elején szabályos kis akácos kezdett kisarjadni az aszfaltból: először csak felrepedt az aszfalt, majd kidugták a fejüket, végül csoda történt, mert a Magyar Útkaparászati ZRt újrahúzta az aszfaltot. Ahol persze "csak" az apró kis gyökérkék nyomták fel 2 centis fraktált rajzolva a burkolatra, ott nem történt semmi beavatkozás - 8 barra fújt országútival egy igazi élmény arra járni :P Szóval, a jelenlegi technológiai fegyelem ismeretében jó az, ha nincs növényzet a bingaút mellett és az alapba beépítve sem.
Igazán sehová. Persze vannak még más hidak a környéken, de azok is jól kihasználtak. Szó szerint mindennaposak csúcsidőszakban a jelentős torlódások, az A1 hídjának részleges lezárása óta a kölni körgyűrű még vasárnap is rendszeresen bedugul. Az A40 duisburgi hídját pár napja zárták le, arról egyelőre nem tudok pontosabbat írni, de gyanítom, ott is hasonló a helyzet.
Kicsit megnyugtattál, de csak kicsit. Én csak 1987 óta járok rajta havonta 1* 2* de akkor is furcsa egy híd nem nagyon ugrik be másik ilyen hullámos. :-) (74-ben milyen volt nem tudom az ovival szerintem nem jártunk arrafelé.)
Tisza híd már nem domború mint egy híd általában hanem homorú (lefelé hajlik) komolyan alig merek rámenni.
Az már '74. augusztus 20-án is olyan volt, amikor átadták. A déli oldal íve tényleg elég csúnyán néz ki, viszont ez - ahogy halottam - nem befolyásol semmit.
Ezt a hidat, először '90 őszén újították fel, már ha a teljes újraaszfaltozás annak számít. Aztán azóta még vagy kétszer-háromszor. A legutolsónál a dilatációkat cserélték, újraszigetelték, újraaszfaltozták megint. Sajnos nem sikerült, a dilatációknál kátyúk alakultak ki, nem "tapadt" le megfelelően az aszfalt - egy régebbi DM cikk szerint. Tavaly egész nagy felületeket kijavítottak, aztán, hogy ne látszódjon a sok folt, az egész útpályát bitumennel lekezelték és megszórták zúzottkővel. A vásárhely felőli oldalon az egyik dilatációnál már megint kátyús...
A sebességkorlátozás nem tudom, hogy csak a híd állapotának szól-e. Téli időszakokban volt rajta több halálos baleset is, a relatív gyorshajtás miatt.
Tényleg nem tudom. Gondolom vannak prioritások ott is. Még nem annyira fontosak van fontosabb.
Itt pl. a Szeged - Hódmezővásárhely közötti 47 -es úti Tisza híd már nem domború mint egy híd általában hanem homorú (lefelé hajlik) komolyan alig merek rámenni. Most már végig (60) tábla van. És nem nagyom látom hallom hogy kezdenének vele valamit. Pedig volt róla szó hogyha elkészül az M43 hídja akkor ez elkezdik javítani. Mondjuk ha arra elterelik a forgalmat akkor az nem lesz gyenge mutatvány az ingázóknak.
Gondolod hogy erre a terhelésre tervezték őket. Szerintem a hatvanas években a mi utcánkban nem is volt autó. Most meg csak nekem van kettő. De szomszédban 4 van.
Persze nem ismerem a részleteket de gondolom németeknél se végtelen a költségvetés.
Nem. A vizsgálatok mindegyik esetben megálapították, hogy a híd rossz műszaki állapotban van, ezért korlátozni kell a terhelését. A legfrisebb esetben, az A40 duisburgi hídjánál 11 helyen találtak szakadásokat a kábelekben.
Magyarul: félnek, hogy leszakad az egész.
Az A40 duisburgi és az A1 leverkuseni hídja hasonló technikával készült, a hatvanas években, mindkettő ferdekábeles függőhíd, 2×3 sáv, és mindkettőnél a kábelek szakadoznak. A leverkuseni híd lezárás előtti forgalma 120 ezer ej., a duisburgié 90 ezer ej. volt.