Keresés

Részletes keresés

klimakiraly Creative Commons License 2015.03.13 0 0 31347
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.09 0 0 31346

Ezzel most azért kicsit mellélőttél. Két okból is.

 

Erről a térségről van szó:

http://www.google.de/maps/@50.013912,8.2867793,12z

 

A kép közepén látható az A643 hídja (majdnem pont észak-déli fekvésű, egy szigeten megy keresztül), ami jelenleg le van zárva, és minden valószínűség szerint még sokáig így is marad (amíg le nem bontják). Mint az jól látható, alig pár kilométerrel arrébb (Mainztól délre, nagyjából északkelet-délnyugati fekvéssel) van egy másik Rajna-híd, az A60 autópályáé. Az egész nem sokban különbözik attól, mint amikor le volt zárva a Margit híd, és helyette az Árpád hídon kellett menni. Aligha tankoltak emiatt tömegek az Árpád fejedelem úti MOL-kútnál.

 

Ez az egyik fele. A másik: nem az autósoknak keletkezik napi 470 ezer euró vesztesége, hanem a gazdaságnak. Ami úgy értelmezendő, hogy mondjuk az autósoknak és a teherfuvarozóknak van 700 ezer euró veszteségük, másoknak 230 ezer nyereségük (most mondtam hasból két számot). Hidd el, az teljesen irreális, hogy akik ezzel most jól jártak, azok lobbyznak a hamarabbi újjáépítés ellen :-))

Előzmény: klimakiraly (31345)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.09 0 0 31345

Így van ez itt is. Az unió megtiltotta a nem inverteres klímák forgalmazását, mert sokat fogyasztanak. Mert ugye az emberek nem vesznek most drágábbat ami majdan majd az egyenleget átbillenti olcsóbba. Így most drágábban eltudjuk adni azt a kevés nem inverterest ami még maradt.

 

Németbe se számít hogy ez most így pazarlás, de a másik oldalnak is élni kell valamiből akinél az itteni veszteség nyereségként landol. Ha lenne híd nem arra mennének nem ott tankolnának. ...

 

Nem tudom hány ember ment tönkre az 5-ős út mellett mikor átadták az M5-t, de szerintem nagyon sok.

Előzmény: Fradista Utazó (31344)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.09 0 0 31344

A német gazdasági kamara végzett egy számítást az A643 Mainz-Wiesbaden közti, lezárt hídjával kapcsolatosan. A számítás szerint naponta 470 ezer euró kárt okoz a gazdaságnak a híd lezárása. A híd elbontása és egy új híd építése kijönne nagyjából 220 millió euróból, azaz alig másfél év alatt megtérülne.

Ehhez képest a kormány 2019-re tervezi a munkák megkezdését, azaz 2023-ig nem lesz ott használható híd.

klimakiraly Creative Commons License 2015.03.06 0 0 31343

Köszönöm megnyugodtam, mert táblázásban semmi logikát nem találtam. Össze vissza. Van Toll felirat itt is ott is. De nem tudtam még logikát találni benne hol és miért van. És hol és miért nincs. [Toll] táblácska. Jó tudom egy rövid idő és minden fizetős lesz de még nem az illene rendesen jelölni a Free és Toll szakaszokat, szerintem.

Előzmény: radio100jozsi (31342)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.03.05 0 0 31342

Itt megtalálod a választ: http://www.nemzetiutdij.hu/Halozat/pest_megye_A2.jpg?20150129

 

Az M51-es ingyenes az M0-5-s út között, mert az lényegében egybefűzött csomópont, főleg ha az M1 felé megyünk.

Előzmény: klimakiraly (31341)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.05 0 0 31341

Apropó útdíj.

A WAZE program fizetős utak elkerülése opcióval az Ócsai úrtól felvitt az M0-ra az M1 felé. Vajon jön bírság vagy az amit a gmaps még M51-nek jelöl az már M0 csomópont?

https://www.google.hu/maps/dir/47.3804782,19.129165/47.3676761,19.1067954/@47.3741218,19.1230057,15z

baposfa Creative Commons License 2015.03.05 0 0 31340

http://vaol.hu/hirek/e-matrica-4000-en-mar-visszakertek-a-penzuket-vas-megyeben-1683161

 

Nekem egy szóval sem említette senki sehol, hogy ha elektronikus úton igénylem vissza, akkor "kényelmi szolgáltatást" veszek igénybe, és ez miatt legyek türelemmel... Nevetséges indok, a tehetetlenségükre

Előzmény: baposfa (31214)
favorit81 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 31339
dimelo Creative Commons License 2015.03.03 0 0 31338

Ahogy már részletesen megbeszéltük,ennek sok értelme nincs.

A cím pedig orbitális félrevezetés.

Addig amíg nincs híd, addig ez nem összekötés.

Előzmény: BBCápa (31337)
BBCápa Creative Commons License 2015.03.03 0 0 31337

http://www.hirado.hu/2015/03/02/atadtak-a-forgalomnak-a-horvatorszagot-boszniaval-osszekoto-autopalya-szakaszt/

 

..hááát, mint a cikkből kitűnik, azért nem igazán, de ha egyszer ló nincs :)

favorit81 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 31336

https://www.facebook.com/nifzrt/photos/a.242529692586846.1073741827.235960079910474/409577862548694/?type=1&theater

 

Végre egy igazán fontos fejlesztés!

"Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megváltoztatta a profilképét."

 

Persze hol van ez még attól, hogy a metró logóból húsz éven belül már kb. a negyediket fogyasztjuk.

Pompiere Creative Commons License 2015.03.02 0 0 31335

Amellett, hogy teljesen igazad van a kerékpárút simaságát illetően, gyanítom, hogy Józsi bácsi meg Mari néni nem nyolc barra fújt kerekű biciklivel közlekedik, ezért nem is rázza szét őket annyira az egyenetlen felület. Ők már annak is örülnek, hogy nem hajt át egy kamion sem a nyakukon, amikor tekernek a boltba.

 

Egyébként szégyen, hogy ma Magyarországon csak ilyen minőségre telik.

Előzmény: sirdavegd (31334)
sirdavegd Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31334

"A leendő kerékpárút használókat nem irigylem: nyáron a külterületi szakaszok használta pokol lesz árnyék hiányában." Ha az eddig elkészült autópálya-Mórahalom-Ásotthalom kerékpárútra gondolok, akkor annyira nem hiányzik az, hogy nem lesz fa, ami felnyomja az aszfaltot, vagy egyenesen kinőjön alóla. Ásotthalom felé 2014 elején szabályos kis akácos kezdett kisarjadni az aszfaltból: először csak felrepedt az aszfalt, majd kidugták a fejüket, végül csoda történt, mert a Magyar Útkaparászati ZRt újrahúzta az aszfaltot. Ahol persze "csak" az apró kis gyökérkék nyomták fel 2 centis fraktált rajzolva a burkolatra, ott nem történt semmi beavatkozás - 8 barra fújt országútival egy igazi élmény arra járni :P
Szóval, a jelenlegi technológiai fegyelem ismeretében jó az, ha nincs növényzet a bingaút mellett és az alapba beépítve sem.

Előzmény: Pompiere (31268)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31333

Ezen a képen jobban látszik:

Előzmény: Fradista Utazó (31331)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31332

Igazán sehová. Persze vannak még más hidak a környéken, de azok is jól kihasználtak. Szó szerint mindennaposak csúcsidőszakban a jelentős torlódások, az A1 hídjának részleges lezárása óta a kölni körgyűrű még vasárnap is rendszeresen bedugul. Az A40 duisburgi hídját pár napja zárták le, arról egyelőre nem tudok pontosabbat írni, de gyanítom, ott is hasonló a helyzet.

Előzmény: radio100jozsi (31330)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31331

Ott van az, ha jól megnézed, csak egyelőre el van kerítve, a pálya mellett folyó építési munkák miatt.

Előzmény: radio100jozsi (31329)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31330

Ekkora forgalmat hová tudnak elterelni?

Előzmény: Fradista Utazó (31321)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31329

Leállósáv?

Előzmény: Fradista Utazó (31322)
klimakiraly Creative Commons License 2015.03.01 0 0 31328

Kicsit megnyugtattál, de csak kicsit. Én csak 1987 óta járok rajta havonta 1* 2* de akkor is furcsa egy híd nem nagyon ugrik be másik ilyen hullámos. :-) (74-ben milyen volt nem tudom az ovival szerintem nem jártunk arrafelé.)

Előzmény: Pompiere (31327)
Pompiere Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31327

Tisza híd már nem domború mint egy híd általában hanem homorú (lefelé hajlik) komolyan alig merek rámenni.

 

Az már '74. augusztus 20-án is olyan volt, amikor átadták. A déli oldal íve tényleg elég csúnyán néz ki, viszont ez - ahogy halottam - nem befolyásol semmit.

 

Ezt a hidat, először '90 őszén újították fel, már ha a teljes újraaszfaltozás annak számít. Aztán azóta még vagy kétszer-háromszor. A legutolsónál a dilatációkat cserélték, újraszigetelték, újraaszfaltozták megint. Sajnos nem sikerült, a dilatációknál kátyúk alakultak ki, nem "tapadt" le megfelelően az aszfalt - egy régebbi DM cikk szerint. Tavaly egész nagy felületeket kijavítottak, aztán, hogy ne látszódjon a sok folt, az egész útpályát bitumennel lekezelték és megszórták zúzottkővel. A vásárhely felőli oldalon az egyik dilatációnál már megint kátyús...

 

A sebességkorlátozás nem tudom, hogy csak a híd állapotának szól-e. Téli időszakokban volt rajta több halálos baleset is, a relatív gyorshajtás miatt.

Előzmény: klimakiraly (31326)
klimakiraly Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31326

Tényleg nem tudom. Gondolom vannak prioritások ott is. Még nem annyira fontosak van fontosabb.

 

Itt pl. a Szeged - Hódmezővásárhely közötti 47 -es úti Tisza híd már nem domború mint egy híd általában hanem homorú (lefelé hajlik) komolyan alig merek rámenni. Most már végig (60) tábla van. És nem nagyom látom hallom hogy kezdenének vele valamit. Pedig volt róla szó hogyha elkészül az M43 hídja akkor ez elkezdik javítani. Mondjuk ha arra elterelik a forgalmat akkor az nem lesz gyenge mutatvány az ingázóknak.

 

 

Előzmény: v_peti (31325)
v_peti Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31325

Azért a Nyugatnémet 60-as évek a mi 80-as éveinknek lehetett megfelelő. Na de miért nem újítják akkor fel?

Előzmény: klimakiraly (31324)
klimakiraly Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31324

Gondolod hogy erre a terhelésre tervezték őket. Szerintem a hatvanas években a mi utcánkban nem is volt autó. Most meg csak nekem van kettő. De szomszédban 4 van.

 

Persze nem ismerem a részleteket de gondolom németeknél se végtelen a költségvetés.

Előzmény: v_peti (31323)
v_peti Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31323

Német precizitás? :(

Nem gondoltam volna ezt a németekről. Ha ők Európa legerősebb gazdasága, akkor hogy fordulhat elő ott ilyesmi?

Előzmény: Fradista Utazó (31321)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31322

Az A4 autópálya új szakasza Jena mellett. A háttérben látható a régi pálya megkezdődött bontása.

Fradista Utazó Creative Commons License 2015.02.28 0 0 31321

Nem. A vizsgálatok mindegyik esetben megálapították, hogy a híd rossz műszaki állapotban van, ezért korlátozni kell a terhelését. A legfrisebb esetben, az A40 duisburgi hídjánál 11 helyen találtak szakadásokat a kábelekben.

Magyarul: félnek, hogy leszakad az egész.

Az A40 duisburgi és az A1 leverkuseni hídja hasonló technikával készült, a hatvanas években, mindkettő ferdekábeles függőhíd, 2×3 sáv, és mindkettőnél a kábelek szakadoznak. A leverkuseni híd lezárás előtti forgalma 120 ezer ej., a duisburgié 90 ezer ej. volt.

Előzmény: v_peti (31319)
klimakiraly Creative Commons License 2015.02.27 0 0 31320
v_peti Creative Commons License 2015.02.27 0 0 31319

Mi történik? Felújítás?

Előzmény: Fradista Utazó (31316)
dimelo Creative Commons License 2015.02.27 0 0 31318

"A Kormány ígérete szerint 2018-ig forgalomba lehet helyezni a Csorna–Kapuvár–Sopron közötti M85-ös gyorsforgalmi útszakaszt.

Győr és Pápa között szintén gyorsforgalminak tervezik a leendő M83-as utat."

 

Mi van? Miért ilyen élénk a fantáziája?

Megépülhet 17+ 60 km M85 2x2 saját forrásból 1 év alatt?

Mert forrást csak 2018-2020 között rendeltek az ígért építésekhez. (Azt is miből.)

 

Csornán is választás lesz?

Előzmény: kofy (31315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!