Keresés

Részletes keresés

M tiszteletes Creative Commons License 2014.08.02 0 0 30155

12 km épül 15,5 milliárdból

ez nálam rekord alacsony autópálya km ár....

olyan 1.3 milliárd/km

Előzmény: trizs77 (30154)
trizs77 Creative Commons License 2014.08.02 0 0 30154

????

Hogyan ?

 

Vásárosnaménytól visszakanyarodik Záhony felé ?

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Záhonyig épül tovább az M3 autópálya

 

2014. 8. 1. 17:15|

 

Év végéig Vásárosnaményig ér el az M3 autópálya, a folytatás M34 számozással Záhonyig fut tovább, a kormány uniós forrásból kívánja megépíteni a folytatást - az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlönyben jelent meg.

 

A kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az M34 autópálya Vásárosnamény és Záhony közötti szakasza kiépítéséhez szükséges forrás tervezéséről, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretén belül.

 

A finanszírozás tervezését azt követően kell megkezdenie a tárcavezetőnek, hogy kialakul a 2014–2020 közötti uniós programozási időszakra vonatkozó jogszabályi és eljárásrendi környezet.

 

Az M3 autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény között két szakaszban épül.

 - Az első 33,8 kilométer hosszú autópálya szakasz Nyíregyházától a 49-es út mellett lévő Őr községig tart, ezt múlt év elejétől már használhatják a közlekedők. Ez a szakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével, nettó 31,9 milliárd forintért épült meg.

 

Kivitelezője a „C-S-K-K 2009” Konzorcium volt, amelynek vezető tagja a Colas Hungária Zrt. A konzorcium tagjai pedig a STRABAG Építő Zrt., a KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., és a KELET-ÚT Kft. voltak.

 

 - Az Őr-Vásárosnamény közötti második szakasz 11,9 kilométer hosszú. Az erre kiírt közbeszerzést az M3 KRASZNA 2012 Konzorcium nyerte. A konzorcium vezetője a Magyar Aszfalt Kft., a tagjai pedig a KÖZGÉP Építő-, és Fémszerkezetgyártó Zrt. valamint a Colas Hungária Zrt.

 

A kivitelezés költsége nettó 15,4 milliárd forint lesz, a befejezése ez év végére várható.

 

Szerző: MTI

klimakiraly Creative Commons License 2014.08.01 0 0 30153
M tiszteletes Creative Commons License 2014.08.01 0 0 30152

Látom neki álltak az m1-m7 közötti m0as szakasz épitésének..

Földmunkákat csinálják, a fákat, bokrokat irtják.

 

 

klimakiraly Creative Commons License 2014.07.29 0 0 30151

Jártam arra az az út alapja teljesen kész volt. és azok kis nyilak is ki voltak rakva amit figyel a betonterítő gép. De a határ romániai oldalán semmi nem volt csak gaz meg egy bódé Románia zászlajával.

 

https://plus.google.com/u/0/photos/104295737996944119976/albums/6007036562403760689/6007031142749168098?pid=6007031142749168098&oid=104295737996944119976

 

Nekem egy ilyen cikkem van.

 

(nem tom ide tölteni ... )

 

https://plus.google.com/u/0/photos/104295737996944119976/albums/6007036562403760689/6041536119239932434?pid=6041536119239932434&oid=104295737996944119976

Előzmény: favorit81 (30150)
favorit81 Creative Commons License 2014.07.29 0 0 30150

Lehet, hogy Nagylak és Nagylak (Nadlac) között telibe kellene aszfaltozni a pusztát?

Épül egy út nálunk, meg egy másik tőle kb. 4 km-re  a túloldalon.

 

És közben még van egy ilyen terv is:

http://www.nif.hu/hu/fejlesztesek/kozutak/csanadpalota-nagylak_osszekoto_ut_elokeszitese

Vagy ezt a magyar oldali M43-43 összekötő felülírja majd, és nem építik meg?

(a google-n a meglévő (föld?)út nyomvonala jól látszik, meg az is, hogy hidat is kap az ap. fölé)

 

Igaz, ez csak amolyan "rétközi" út lett volna a határon át, na de ennyi párhuzamos utat építeni ugyanoda?

 

Előzmény: dimelo (29811)
v_peti Creative Commons License 2014.07.22 0 0 30149

Pedig Németország jobban teljesít. Legalábbis Magyarországhoz képest. Mégis. A vasúton nem látszik, hogy annyira rossz állapotban lenne. Igaz, rengeteg vicit bezártak, rengeteg kisállomást leépítettek, és hajdan nagy állomásokból csináltak táblás megállókat. Személyzet helyett csak automaták és kamerák vannak sok helyen.

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (30148)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.22 0 0 30148

Lezárták az A14-est, a hőség miatt tönkrement az útpálya:

 

Az A2-n, ami az egyik legfontosabb Európai Kelet-Nyugat folyosó (Duisburg - Dortmund - Hannover - Berlin - Poznan - Varsó) irányonként egy sáv járható a 2×3 helyett (mindkét irányban csak a leállósáv).

Előbb-utóbb össze fog dőlni ez az egész. És ahelyett, hogy komolyan elgondolkodnának azon, hogy mégis mi a fenét akarnak kezdeni az infrastruktúra-hálózattal (a vasút semmivel nincs jobb állapotban, sőt, csak az itt offtopic), ezen az idióta útdíjon vitatkoznak. ű

Eleve, ezekért az utakért akarnak díjat kérni?

Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.22 0 0 30147

Most jelent megy egy vizsgálat, miszerint az A45 autópálya (Dortmund - Aschaffenburg) elengedhetetlen felújítása során több, mint tíz völgyhidat kell kicserélni (azaz a meglévőt elbontani és újat építeni). Ennek a költségei önmagában elviszik kb. tíz év autópályadíj-bevételét. És azért van még egy-két autópálya Németországban.

 

Eközben a határmenti régiók egységesen tiltakoznak az útdíj ellen. Baden-Württemberg tartomány bemutatott egy számítást, miszerint az útdíj csak az ő tartományukban nagyobb veszteséget fog okozni, mint amennyi az összes, útdíjból várható bevétel. Jelenleg a tartományban kb. 2,5 milliárd euró jövedelem keletkezik a határforgalomból évente, ha ez 30%-kal csökken, az 750 millió euró kiesés évente. Az útdíjból várt bevétel össznémet szinten 600 millió euró.

Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.20 0 0 30146

A német A57 autópálya tegnap. 36 fok volt. Fotók: Rheinische Post.

 

BBCápa Creative Commons License 2014.07.19 0 0 30145

Meglengetem a (bajor:) kalapom, ha ez EU-konform-módon kivitelezhető lesz (max. magyar tanácsadókat importálnak).

Előzmény: Fradista Utazó (30144)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.19 0 0 30144

A bajorok felbéredtek, rájöttek, hogy az útdíj megöli a kishatárforgalmat, ezért most a bajor kormány (azaz ugyanaz a párt, amelyik az útdíj bevezetésével kampányolt, és amelyik, lényegében egyedüliként akarja az útdíjat bevezetni) most követeli, hogy a határmenti régiókban ne legyen érvényes az úthasználati díj. Mivel a Salzburg-Kufstein (A8-A93) útvonal kizárólag határmenti régiókat érint, ezzel a változással ez az útvonal ingyenes lenne.

Ami azért humoros, mert az úthasználati díjat legfőképpen a Salzburg-Kufstein közt autózó osztrákok megsarcolására találták ki.

M tiszteletes Creative Commons License 2014.07.19 0 0 30143

Hazudtam.

Majdnem az m7ig allnak akamionok a kulsoben

A 2 belsoben meg a szemelykocsik

 

Monduk az m7re se tudunk rakanyarodni...

2 savban docogunk 5tel

Előzmény: M tiszteletes (30142)
M tiszteletes Creative Commons License 2014.07.19 0 0 30142

M0 beallt, min allat.

Harosi hid elotti kanyarban barkacsolnak

A nagy lejto tetejen all a sor vege

dimelo Creative Commons License 2014.07.19 0 0 30141

Lassan körbejárjuk a kérdést.

Sajnálatosan nem ismerhetünk aktuális adatokat.

 

Az arányok, ha észrevételed szerint változtak, Németország felé módosultak.

Ebből az következik, hogy akár Nagylak, akár Gyula, akár Ártánd, akár Csengersima,

mindegyikről az M1 irány erősödött és nem az M7 olasz-spanyol.

 

Egyszerűsítve: az M9 300 km belügy.

 

Az M8 120 km jelentősen rövidítő tranzitvonal (lenne).

Mégsem épül a középső szakasz, csak egy kosárfülű Pentele hidunk van...

Előzmény: BBCápa (30140)
BBCápa Creative Commons License 2014.07.19 0 0 30140

Ezzel - és a szerb csatlakozás latolgatásával - együtt is, nézzünk a térképre.

Ítéletnapig sem lesz olyan közúti kapcsolat, hogy Romániából Szerbián és Horvátországon át érje meg Dél(nyugat)-Európába tartani. Még ha egy varázspálca hirtelen sztrádát teremtene Pitesti és a pozsareváci leágazás (vagyis Bukarest és Belgrád) között (nem fog...), akkor is csak a havasalföldiek (köztük persze a bukarestiek) járnának arra. Az ország döntő (és utazó) hányada változatlanul Magyarországon haladna át.

Hajlamosak vagyunk Romániát "keleti" szomszédunknak tekinteni, holott az csak 1920 előtt volt igaz. Valójában délkeleti szomszéd, hiszen Nagylak (nálunk eléggé délen van) nagyjából a román nyugat-keleti középvonalra esik.

Előzmény: Fradista Utazó (30139)
Fradista Utazó Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30139

2010 óta sok minden változott. A déli-európai országokban lényegesen kevesebb lett a román vendégmunkás, egyszerűen azért, mert a gazdasági válság nyomán a helyi munkanélküliek kiszorították őket. Egy részük átkerült Németországba, Franciaországba, kisebb nyugat-európai országokba, egy részük visszament Romániába.

Előzmény: dimelo (30138)
dimelo Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30138

Rögzítsük:

Röszkénél Szerbián keresztül Németországból (+Benelux) szerb, macedón török vendégmunkások.

 

Az 1,8 millió román olasz-spanyol desztináció.

DE azt ne gondold, hogy az mindegyik az M7-M5-M43 vonalat használja.Kb. fele a 4-42. vonalon megy Erdélybe.

De  amióta Mátészalkáig ér az M3, azóta Szatmárnémeti-Nagybánya-Dés-Máramaros-Jászvásár ott húz át.

 

Figyelmedbe ajánlom a 2010-es Országos Célforgalmi Felmérés adatait, térképeit.

 

Előzmény: ghosty9 (30136)
trizs77 Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30137

A 2020-as évekig is húzódhat az M0-s befejezése

 

 

2014. július 18., péntek, 15:58

 

Szerző: MTI

 

Címkék: közlekedés; M0; autópálya; építkezés; autópályaépítés; M0-s autópálya;

 

 

Négy ütemben folytatja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Budapestet körüli M0 autópálya fejlesztését - közölte a NIF pénteken az MTI-vel.

 

Az M0-s déli szektorának kétszer három sávossá történő szélesítése hiányzik még az M7 és az M1 autópályák között. Ennek a 2,7 kilométeres szakasznak az építése július közepén kezdődik, és jövő őszre készül el.

 

A következő ütem az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti szakasz felújítása, a bal pálya beton burkolatának cseréje. Ezzel együtt új felszerkezetet kap a Hárosi Duna híd. Ez a szakasz 2017 nyarára készül el.

 

Az északi szakasz tervezésére már megjelent a közbeszerzési kiírás, maga az építés 2017-ben kezdődhet. Ez a szakasz az M0 mostani végpontjától indul egy 600 méteres felüljáróval, majd egy 2 kilométeres alagutat követően, a Budakalászi úton egy csomópontba érkezik. Innen újra egy 3,2 kilométer hosszú alagutas szakasz következik, egészen a 10-es úti csomópontig. 

 

A negyedik szakasz a nyugati szektor, amely a 10-es számú főutat köti össze az 1-es számú főúttal. A nyomvonalra előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, amely öt  lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazza.

 

A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján, a következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A nyomvonal hossza körülbelül 18 kilométer, aminek több mint a fele - szakaszosan - alagútban vezet.

 

E szakasz kivitelezése a 2020-2027 közötti uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.

ghosty9 Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30136

"A vendégmunkások zöme szerb, macedón és török!"

 

Még egyszer: hol? http://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Italy

 

(Kiemelném: Olaszországban egymillió(!) román állampolgár. Meg százezer szerb. Spanyolországban 800e vs. háromezer(!).)

 

Nem az a kérdés, át lehet-e menni, hanem hogy hol gyorsabb és kényelmesebb. A szerbek az előzmény szempontjából amúgy tök irrelevánsak, de hát ezt már mondtam.

Előzmény: dimelo (30135)
dimelo Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30135

Világos, hogy Tompa is van.

Szintén azt erősíti, hogy Szerbia szgk-val járható.

 

Nem beszélve a görögbe kocsival turistáskodókról.

 

A vendégmunkások zöme szerb, macedón és török!

 

Ha a CRO-SRB határ forgalma nagyobb, mint Röszkénél, akkor már is látszik az átszokás...

Előzmény: ghosty9 (30134)
ghosty9 Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30134

"Csak azt gondolom, hogy Röszkénél 5 ezres forgalom van, vagyis a németországi vendégmunkások Szerbián mennek át."

 

Németországi milyen vendégmunkások? (Szerbek? Róluk nemigen volt szó eddig (nyilván ők semmiképp nem fognak megjelenni Magyarország déli részén kelet-nyugati irányban, talán az 55-ös egy csekély szakaszát leszámítva), de Tompát is add hozzá.)

Előzmény: dimelo (30133)
dimelo Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30133

Ha már erre jár agyunk rugója, sejthető, hogy 10 év az M9 300 km megépítésére nem elég.

Csak az M86, vagy az M4 példájából kiindulva.

A 7 éves keret 300 milliárd Ft, vagyis óvatosan 150 km pálya épülhet belőle.

 

Maradhatunk az eredeti állításomnál: hamarabb lesz Szerbia Eu tag...

 

Világos, hogy Schengen a tuti, de látva a román belépés következményeit,

már a "sima+ tagság is radikális változást jelentene arrafelé.

Azzal, hogy a horvátok már bent vannak, már csak egy határtortúra maradt.

 

Csak azt gondolom, hogy Röszkénél 5 ezres forgalom van, vagyis a németországi vendégmunkások Szerbián mennek át.

A délnyugatiak választhatnak...

2012: M - 1  Croatian bor. (Batrovci) - Adaševci 5074 139     932    6197

2013                                                                   5259  139   1024    6455

Előzmény: ghosty9 (30132)
ghosty9 Creative Commons License 2014.07.18 0 0 30132

"Ismerve, hogy milyen tempóban nem épülnek M9 szakaszok"

 

Nyilván olyan kérdés nincs, hogy érdemes-e tíz év múlva M9-est építeni, mert a franctuggya, majd meglátjuk akkor. (Nyilván csak az atomerőművek kivételek ez alól, de ez messzire vezet. :-) )

 

"Ugyanakkor: ha személykocsival átjárható Szerbia"

 

Ezt a jelenlegi helyzetre érted? Csak mert elég sok olasz rendszámú autó van azért a környéken (meg egyáltalán, az M5-ösön), úgy látszik, valamiért csak nem Szerbián át mennek.

 

Az is kérdés, de hát persze azt is a franctuggya, hogy az EU-tagság elég-e, vagy kell Schengen-tagság is. Mert az utóbbi nyilván belátható időn belül nem lesz, Bosznia miatt (azaz szerintem Bosznia, Horvátország és Szerbia egyszerre lesznek Schengen-tagok, Boszniát körbe biztonságosan őrizni finoman szólva sem költséghatékony).

Előzmény: dimelo (30131)
dimelo Creative Commons License 2014.07.17 0 0 30131

Bennem is van egyetértési készség.

 

De, ha hipotetikusan távolba vész Szerbia EU tagsága,

azzal még csak a bizonytalanságról írtál.

Ismerve, hogy milyen tempóban nem épülnek M9 szakaszok (Pl. 51-54 Dusnok)

nem kockázatos kijelenteni: hamarabb lép be Szerbia az EU-ba, mint az M9 elkészül.

Ugyanakkor: ha személykocsival átjárható Szerbia,

akkor "csupán" a kamionoknak elég rizikó 300 km-es M9-et építeni.

Mi lesz ha funkcióját veszíti az M9? Az útdíj erős terelő erő.

Előzmény: ghosty9 (30128)
Jared- Creative Commons License 2014.07.17 0 0 30130
Pompiere Creative Commons License 2014.07.17 0 0 30129

Valamikor régen az 55-56-65-ösön jártunk a Balatonra. Aztán annyira tönkrement a 65-ös, hogy átszoktunk Dunaföldvár felé. De ez utóbbi sem az igazi. Egy-két kamion és tényleg nem lehet haladni. Egyszer Cece előtt mi is beszorultunk két kamion mögé. Aztán úgy tudtuk őket megelőzni, hogy itt levágtam jobbra a kanyart.

 

Azt nem tudom, hogy mi van azzal a tervvel amit jó tíz éve, vagy még több, olvastam a Délmagyarban. Azt hiszem a Forráskúton újították fel a főutcát, a Szegedi utat. Erről tudósított a DM. Az egyik nyilatkozó azt mondta, hogy olyan szélességűre alakítják ki az új útpályát, hogy megfeleljen egy főút követelményeinek. Ennek a leendő főútnak már a száma is megvolt: 531-es lenne, ill. lett volna, ami a 5405-ös utat jelenti Szeged és Soltvadkert között.

Előzmény: ghosty9 (30127)
ghosty9 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 30128

Ezzel amúgy alapvetően egyetértek.

 

(Max. a Románia+Bulgária--Olaszország+Spanyolország forgalmat számolhatjuk ide (ez azért nagyon nem kevés), amennyiben Szerbia uniós csatlakozása a beláthatatlan távolba vész. Mert ez most ugye megint Pestig kerül, teljesen fölöslegesen.)

Előzmény: Fradista Utazó (30125)
ghosty9 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 30127

Egyébként ezen a távon próbáltunk kábé mindent, a fő truváj nem Szegedről a Dunántúlig eljutni (azért ott is messze van az ideálistól mind az M5-52, mind az 55-53-52, mind a Bordány-Üllés-Zsana-stb., mind az 55-51-M8), hanem hogy utána what now. A 61-64 átkötés csak papíron néz ki jól, konkrétan két bihari kamiont üldöztünk 60-nal, egyszer meg rövidítettünk Cecétől Németkér felé Paksig (utána M6), hát ezt se minősíteném. :-) Időben kevesebb valamivel az M5-M0-M7, persze km-ben meg nem kevéssel több.

 

Persze aztán ez úgy jelenik meg, hogy mekkora a forgalom az M0-on (meg a másik kettőn Pest alatt), nosza, bővítsük!

Előzmény: Pompiere (30126)
Pompiere Creative Commons License 2014.07.17 0 0 30126

Hú pedig de sokan vannak akik elfogadják a propaganda hívó szavát és pl. Szegedről a Balatonra az M5-M0-M7 útvonalon mennek.

Előzmény: Törölt nick (30124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!