Keresés

Részletes keresés

enkies Creative Commons License 2009.11.28 0 0 6585
Valóban!
Előzmény: Akozs (6584)
Akozs Creative Commons License 2009.11.28 0 0 6584

Tisztelt Enkies!

 

A 6579.sz. hozzászólás utólsó mondata ez:

"A Korona homlokzati képe sem véletlenül mutat több pártus vonást!"

A 6580.sz. pedig így kezdődik:

"A Szent Korona zománcképeire vonatkozóan", vagyis a hozzászólások a Szent Koronával kapcsolatosak.

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: enkies (6583)
enkies Creative Commons License 2009.11.28 0 0 6583
T. Akozs!
Valóban, bizonyos kutatási területeken kevésnek bizonyulhat az analógia / hasonlatosság.
Ám, ha egy arcra tekintünk: .. ha valakit kinainak festenek le, az bizony kinai...pedig megállapításunk teljességgel szubjektív!
Ha a lepel Jézusarcára ill. az arról készült művészi festményekre tekintünk, akkor nemigen van szükségünk tudományos módszerekre. Egy "nemzsidó" arc tekint ránk!
Előzmény: Akozs (6582)
Akozs Creative Commons License 2009.11.27 0 0 6582

Tisztelt Enkies!

 

- A 6197-ben olvasható megállapítás a kutatásban történő használata miatt íródott.

  Ez az idézet mutatja, hogy nem csak ma, -történészek, műtörténészek, Csomor Lajos, Ön, stb.-, hanem a XIX. században is a kutatók megfeledkeztek arról, miszerint az " analógia= hasonlóság, hasonlatosság, hasonlóságon alapuló egyezés" feltevés alkotásához, de nem annak igazolására alkalmas. Vagyis közléskor nem a kijelentő, hanem a feltételes mód illeti.

- A közreadott adatok és azok ismerete elégtelen arra, hogy kérdéseire választ tudjak adni. Csak egy példa: a tudományos kutatás a zárólemezen kévő foglalatban látható zománcképről, sem az1880-ban készített űvegnegatívról (jobb minőségűt mint 1892-ben, 1938-ban, 1971-ben, stb. közreadtak), sem az 1978 után  makrófelvételekről készített képeket, sem a mikroszkóppal végzett vizsgálat eredményét közre nem adta.

Az aranyműves-csoport, majd az Öket ellenőrző ötvös-csoport a szóban lévő helyről elegendő ismeretanyagot nem közöltek, stb.

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: enkies (6581)
enkies Creative Commons License 2009.11.27 0 0 6581
T. Akozs!
A 6197-re történő hivatkozása nem nyugtat neg.
Attól, hogy valaki kijelenti: az analógia nem azonos a bizonyítással, vagy bizonyossággal....ez egy bölcs kijelentés, de ez is relatív. Ugyanis, ha nincs más bizonyítási lalap, lehetőség, akkor csak azzal élhetünk, ami van!
A tudományok különböző ágainál igen sokszor (és helyesen) élnek ezzel a módszerrel. Pl. néprajz-kutatásban is.
Mivel a Koronára vonatkozóan , annak igen sok részére vonatkozóan nincs KONKRÉT kapaszkodónk, csakis hasonlóságokra, analógiákra támaszkodhatunk. (Pl. maguk a történészek, koronakutatók hoznak igen sokszor "analógiákat".)
---
Végső soron kiváncsi lennék, mi az Ön álláspontja ....ugyanis csak egyetlen tekintetben volt szíves megnyilatkozni. (A korona egységes keletkezésű.) ...ám semmi más tekintetben nem foglal semmi mellett állást! Vajon mégis, mi az Ön véleménye? ....pl. a homlokzati Pantokrátorról, az apostolképek eredetéről (mikor, hol keletkezhettek?) vollt-e a Koronán eredetileg Mária-kép mikor, milyen okból és körülmények között kerülhetett a Koronára a kereszt? ...stb.
üdvözlettel
enkies
Előzmény: Akozs (6580)
Akozs Creative Commons License 2009.11.26 0 0 6580

Tisztelt Enkies!

 

A Szent Korona zománcképeire vonatkozóan, -ismétlések nélkül Qedrák 538.sz. hozzászólásától a legutolsókig-, Csomor Lajos (1996. 173-180.o.) fej-, haj-, szakáll-, ruharedő-, gomb-, díszgallér-, és kéztartás rajzolatában lát hasonlóságot a reánk maradt pártus emlékeken lévökkel.

A hasonlóság és a kutatás kapcsolatáról a 6197-ben olvasható.

Minden esetben, így Csomor Lajos esetében is, amennyiben van, a hasonlat csak a feltevés alapjának,erősítésnek, stb. és nem igazolásnak tekinthető.

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: enkies (6579)
enkies Creative Commons License 2009.11.25 0 0 6579
Nem csapom be magam, kedves Milyennincs!
Nem lenne tul sok véletlen, hogy a kódex ábrázolása a LEPLET modellezi? Mikor a lepel még nem is volt nyugateurópában?..ha jól tudom, akkor még Bizáncban őrizték)
A pápák csalhatatélanságáról : HITBÉLI kérdésekben tartják annak őket. A LEPEL valódisága az egyik legszorosabban veendő hitbéli kérdés, hisz magának a megváltónak a testét takarta!
Tudom, egy buzgó katolikusnak (nem tudom, hogy Te az vagy e, s nem is illik erre rákérdeznem, tehát nem teszem) roppant nagy törés és nehéz "megemésztenie"! De végsősoron nem kerülheti meg e kérdést.
A Korona homlokzati képe sem véletlenül mutat több pártus vonást! (Ennyiben ide tartozik a lepel kérdése.)
Előzmény: milyennincs (6578)
milyennincs Creative Commons License 2009.11.25 0 0 6578

Enkies!

Ne csapd be magad.

Anélkül, hogy hitvitába bonyolódnék, Akozs "szigorúan betű szerint"-i stílusában inkább mondjuk azt, hogy a Pray-kódex ábrázol egy leplet, amin ugyanolyan jelek (halszálás mintázat, négy L alakú luk) vannak, mint a szóban forgó leplen.

 

A Pray-kódexben való ábrázolás önmagában nem igazolja, hogy az a lepel, amit ma "A halotti lepel"-nek tartanak az lenne, ami fedte a Megváltó testét. A mindenkori pápa tévedhetetlensége nem azt jelenti, hogy nem tévedhet, hanem, hogy kijelentéseit nem kérdőjelezik meg. Nem kérdőjelezheti meg senki.

 

Az biztos, ha ma akarnék egyet hamisítani, akkor ma is figyelemmel lennék a fellelhető leírásokra.

Előzmény: enkies (6577)
enkies Creative Commons License 2009.11.25 0 0 6577
....aha!....miután óriási blamázs, merthogy ez a bizottság pártatlanokból, egymást kontrollálni képes emberekből állt...hát kellett egy cáfoló "bizottság"
Csakhogy még érdekesebb!
A Pray kódex is ábrázolja a leplet! Gondolod, hogy valaki "okos" már akkor úgy gondolta, hogy hamisítani fog egy ilyen leplet egy majdan megszülető Leonardo..??
(Arról nem beszélve, hogy több, mint egy tucat pápa rögzítette le korábban, hogy valódi!
Csak ez azóta kínos, hogy a lepel arról beszél, hogy Jézus nem volt zsidó!!)
Előzmény: Wazull (6576)
Wazull Creative Commons License 2009.11.25 0 0 6576
Csakhogy itt épp az a bökkenő, hogy tudós társaság bizonyította be a Torinói Lepelről, hogy az VALÓDI?, EREDETI!
Tudod ez azert erdekes, mert tobb mas tudos tarsasag meg azt bizonyitotta be, hogy nem VALODI, EREDETI!
Szoval: minden jot.
Előzmény: enkies (6572)
Akozs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6575

Tisztelt Sokadikk!

 

-A szóbanlévő két kép egy egyszerű képszerkesztőben is addig nagyítható amég a feliratos mező és benne a két betűrészlet láthatóvá válik.

- Borbola János, mint olvashatta, foglalkozik a névvel (2009.12-13.o.), de ARTHOLO rövidítést nem talált.

Tóth Endre is írt róla (1996.189.o.), de Ő is csak arra jutott, hogy

"sem a neolatin nyelvekben, sem a középgörögben a Bertalan névnek nincsen Artholo alakja"

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: Törölt nick (6574)
Akozs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6573

Tisztelt Sokadikk!

 

- Még egy betű sem.

- Világháló: A Magyar Szent Korona (Szelényi Károly fényképei).

Az egyik: Részlet (Jakab)- téves a megnevezés, mert a képen Szent János látható.

A másik: Pantokrátor az apostolokkal.

- Jobb klikkel menthetőek

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: Törölt nick (6571)
enkies Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6572
"Finom kis csúsztatással búcsuzol! (Ügyes!)
Hozod itt azt, hogy a középkorban (és tán máskor is) nagy "ipar" volt a kegytárgyak hamisítása!
Így igaz! Csakhogy itt épp az a bökkenő, hogy tudós társaság bizonyította be a Torinói Lepelről, hogy az VALÓDI?, EREDETI!
..és ténylg minen jót!
Előzmény: Wazull (6568)
Akozs Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6569

Tisztelt Sokadikk!

 

- Van két fénykép (Világháló, 14,3 és 18,0 MB-os) ahol lehet látni a kép két sarkát, valamint az első és utolsó betű felső részét, mint ahogy azt 1792-ben és 1986-ban (nem 1886-ban) leírták,  lerajzolták.

- Az érdeklődő, pillanatnyilag annyit tudhat meg a Szent Koronán lévő ARTHOLO képről amennyit 1792-től máig írtak, rajzoltak, fényképeztek és azokból közreadtak.

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: Törölt nick (6561)
Wazull Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6568
Akinek szeme van a látásra, az lát...aki pedig elvakult...az nem.
Ezzel max. egyetertek.

Vagy nem láttad még soha Jézus arcának , a Lepel alapján megfestett portréját??
Lattam mar portret a lepelrol, de van aki szerint Jacques de Molay kepe lenne az. Erre legalabb annyira nincs bizonyitek mint amit te allitasz.
A kozepkorban kulon iparag volt a kegytargyak/szentek darabjainak a hamisitasa. Nehany kozuluk a mai napig fennmaradt, amit lelkes onjelolt kutatok orommel interpretalnak mint echte bizonyitekokat.

De hagyjuk, mert sajnos ismét kezdesz gagyiba átmenni megjegyzéseiddel...
ebbe nem óhajtok belemenni!
Minden jót!

Igazad van: minden jot!
Előzmény: enkies (6567)
enkies Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6567
Akinek szeme van a látásra, az lát...aki pedig elvakult...az nem.
Vagy nem láttad még soha Jézus arcának , a Lepel alapján megfestett portréját??
De hagyjuk, mert sajnos ismét kezdesz gagyiba átmenni megjegyzéseiddel...
ebbe nem óhajtok belemenni!
Minden jót!
Előzmény: Wazull (6566)
Wazull Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6566
OFF
Kedves enkies, ha majd kijozanodtal, akkor ird mar le meg egyszer, hogyan is lehet a torinoi lepel kepebol megmondani, hogy Jezus nem zsidonak szuletett. Esetleg az, hogyan bizonyitottak be, hogy a fold banan alaku, vagy hogyan lehet birkavesevel foldrengest megelozni.
Előzmény: enkies (6565)
enkies Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6565
Nem, Wazull, nem erről van szó.
A kaukázusi tipus-megnevezés nem mindenkinél azonos fogalmat takar. Főleg nem VOLT azonos. Én találkoztam olyan idősebb antropológus előadóval, akinél különbség van a kaukázusi és a semita között. (Mindketten tudjuk, hogy a holokauszt óta a világ zsidó-értelmiségeirészéről erős nyomás érzékelhető arra vonatkozóan, hogy megkülönböztetésük...finoman kifejezve "ne legyen éles"! ezért "módosul/t az 50-es évek óta a szakirodalomban ez a kategorizálás.)
Egyébként, kérlek próbálj meg kissé elszakadni az ilyen, vagy olyan kategorizálástól, s vess egy pillantást a Torinói Lepel arcképére....ha Te abban egy "zsidós'" arcot látsz....akkor szemüvegre van szükséged!
---
Nem tudom, miért hozod ide a Korona képét?
Egy szóval sem említettem, hogy abból a képből indultam volna ki!! (Ugyanakkor megjegyzendő: az a kép valóban erős hasonlatosságot mutat a keleti ortodixoknál szigorú szabályok szerint ábrázokt Jézus-képekhez....amik meg ugyebár "erősen nem semita jellegű arcok!)
És végül: AZ EGÉSZ TÉMÁRÓL ENNYIT! (Még mielőtt bárki is azt hinné/terjesztené, hogy rasszista vagyok...merthogy távol áll tőlem minden kirekesztő és rasszista szemlélet!)
Előzmény: Wazull (6563)
enkies Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6564
Igen, 1982-t akartam írni, bár LXR már pontosította.
Yesuhua....először is tisztázzuk (bár Te jobban tudod, mint én) a héber semmiképpen sem írhatta így, hiszen nem írt magánhangzókat. Azt meg, hogy 2000 évvel ezelőtt az akkori héberben hogyan ejtették ki,....kevesen, vagy senki sem tudja. "A saját nyelvhez idomítás pedig mindigis működött. ( Gondolj csak "Mai Károlyra", vagy Verne Gyulára!)
Azonkívül: nem hiszem, hogy komolyan állítanád, hogy egy keresztnév alapján biztonsággal kategorizálni lehetne! Ilyen alapon nálunk tömegével élnek francia lányok...hiszen IVETT a keresztnevük, és görögök (Katalin), és beszélhetnénk a Róbertekről, Henrikekről stb.
Előzmény: Törölt nick (6562)
Wazull Creative Commons License 2009.11.24 0 0 6563
Latom meg mindig nem erted. A "kaukazusi" (caucasian) az angol nyelvu szakirodalombol jott. Van aki nem bufe az irodalomban, ezert a "caucasian" neki a kaukazusbol szarmazo embert jelent. Ez csak egy meretes lejterjakab, minden zs-kategorias filmben elofordul.
Ha te a koronara nezve meg tudod mondani a kulonbseget egy kaukazusban lako es egy semi kozott (most felejtsuk el, hogy mikor keszult a korona, mennyire lehet hiteles az arc abrazolasa), akkor biztosan tudni fogod a jovo heti nyertes lottoszamokat is, szoval ird mar meg nekem legyszi.
Előzmény: enkies (6559)
Akozs Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6560

Tisztelt Sokadikk!

 

- 1880-ban csak a keresztet és nem a keresztpántot vették le a helyéről. Így a vizsgálat alatt ugyanazon körülmények között szemlélődhetett a rajzoló, mint a tollbamondó. Vagyis a rajzoló sem láthatott az " íves zománcozott lap" mögé.

- Az 1795-ben készült rajz irodalma: "Josephi Koller... Sacra Regni Ungariae corona Commentarius Quinque-Ecclesiis MDCCC". Ezt sajnos Borbola János sem közölte.

- Az apostolképek betűméreteinek alapján a Szent Bertalan nevét teljes egészében nem lehet kiírni.

- Decsy Sámuel által közölt rajzon a Szent Tamás felirat helyének magassága kétszer nagyobb mint az ARTHOLO-é, és ebben a betűk magassága és nyoma kicsi és vékony.(Sajnos a képet a mérete miett nem lehetett beolvasni.)

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: Törölt nick (6556)
enkies Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6559
Meg kéne értened: Kinek az értelmezésében jelent a kaukázusi fehér embert??...
No és nézd meg azt az arcot....és nézz meg egy sémi arcot...
s majd azok után.... Persze, ha ÚGY AKAROD LÁTNI, akkor minden hiába.
Előzmény: Wazull (6555)
enkies Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6558
Kissé félreértetted.
Nézd meg. Igaz, véletlenül az idézőjelet megismételtem. Valóban, az idézet csak annyi, hogy kaukázusi. A "nem semita"' utána az én megjegyzésem. De fenntartom.
Előzmény: KXL (6553)
Wazull Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6555
Ne viccelj mar. A torinoi lepellel akarod bizonyitani, hogy Jezus nem volt zsido. Raadasul meg mindig nem vilagos szamodra, hogy a "kaukazusi (causcasian)" az feher embert jelent, altalaban. Ezek utan...
Előzmény: enkies (6551)
Akozs Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6554

Tiztelt Sokadikk!

 

- A 6519-ben említett fénykép "méretére és szerelésére" vonatkozott.

- Eddig is a "kép" méretéről, azon látható feliratról, valamint a felső részről volt szó, amit a közölt rajz mutat.

- Pulszky Károly aki tagja volt az Ipolyi Arnold által vezetett csoportnak (1880) vizsgálta a Szent Koronát és a látottakat tollba mondta:

"öt azonban a homlokrésszel összefüggő íves zománczozott lap annyira eltakarja, hogy csak a feje fölött levő fölirásról adhatunk számot: ARTHOLOME."

Ez azt jelenti, hogy az említett rajz rajzolója nem láthatta az általa rajzolt ARTHOLOME képet, amire Ö "SCS BARTHOLO"-t irt.

Ezek alapján nem az1792-ben, hanem az 1880-ban készített rajz a pontatlan.

- 1792-ben és 1983-ban a felirat ARTHOLO, ami azt jelenti, hogy nem 1880-1983 között, hanem 1792 elött történtek a képpel kapcsolatos események.

Oka ismeretlen.

 

Üdvözlettel: akozs

Előzmény: Törölt nick (6546)
KXL Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6553
" " nem semita, hanem kaukázusi tipus"!! KÜLÖNBÖZIK !!! "

Van ilyen a cikkben?
Nincs.
Javítottad?
Nem.
Előzmény: enkies (6552)
enkies Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6552
Hát épp ez az!
Ügyesen úgy, ahogy "kell" az USA-ban a teminológiát meghatározni, hogy "ne látszódjunk ki belőle!" sszemosni...itt konkrétan a kategória-meghatározást kiszélesíteni, hogy mindenki benne legyen..."ember vagyok én is, a dravida is...tehár nincs különbség közöttünk, egyformák vagyunk!"
...egyébként: ne írj valótlanságokat!
Épphogy MEGTETTEM! Utána-néztem a ciknek és pontosítottam! (Vagy Te szelektíven olvasol?)
Előzmény: KXL (6550)
enkies Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6551
...szerinted
Előzmény: Wazull (6549)
KXL Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6550
"az USA terminológia szerint egybemosódik a kaukázusi, meg a sémi,"

Nem egybemosódik: a "caucasian" gyűjtőfogalom, amelynek része a sémi. Hívhatják felőlem kutyafülének is.

Az adott cikkben viszont a jelentése az, amit leírtam, más értelmezést (pl. Enkies-ét) NEM lehet bizonyítani a cikk alapján. Mivel eleve rosszul idézett, beírtam a forrása valódi lelőhelyét, hátha javítja. Nem tette...

Előzmény: Törölt nick (6547)
Wazull Creative Commons License 2009.11.23 0 0 6549
Nincs is ebben semmi rossz, csak annyi, hogy semmit nem bizonyitottal.
Előzmény: enkies (6538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!