Keresés

Részletes keresés

csg65 Creative Commons License 5 órája 0 0 62747

FIGYELEM! A jövő havi verseny kivételesen a hónap utolsó szerdáján, 28-án lesz!

Előzmény: csg65 (62746)
csg65 Creative Commons License 5 órája 0 2 62746


A mai verseny tényei: 25 játékos (ebből 4 versenyen kívül).
Mai érmeseink:
 1. donjuan1984 4300 pont
 2. bolyopapa     4221 pont
 3. kgabi             4071 pont
Gratulálok a dobogósoknak!
És már mehet is tét nélkül újra: http://heyjoe.hu/okt/oldal/nemverseny.php

Torgyi1 Creative Commons License 8 órája -1 11 62745

Köszönöm, elolvastam, és annyira elragadott, hogy a szerző írásait továbbiakban is figyelemmel fogom kísérni. De el tudom képzelni, hogy ilyen nemcsak az internetes irodalomban, hanem a valóságban is megtörténhet.

Előzmény: korbela (62741)
Tavaszi Széll Creative Commons License 9 órája 0 12 62744

Állatorvosi ló. :-)

Előzmény: korbela (62741)
timetable Creative Commons License 10 órája 0 11 62743

KDP, Oroszlány-Mór

 

"Úgyis elkap az eső. De úgyis ki kéne már mosni a kabátomat, tehát mindegy". Gurul a késő délelőtti vonat Oroszlány felé. Kihasználtam, hogy munkahelyemen tegnap csak néhány óráig kellett jelen lennem, így 11 után nem sokkal már meg is kezdhettem a túrát. Nem vártam sokat a szakasztól – de most teljesítve, az egyik legszebb, leghangulatosabb vértesi útvonalként gondolok vissza rá.

 

Lakótelepek, garázssorok (melyeken rejtélyes oknál fogva, nincs két egyforma villanyóra-szekrény), majd az ipari parkok után a kiskertek. Nyugdíjasok kertészkednek - talán azon se lepődnének meg, ha "jó szerencsét" köszönéssel lépnék a kapujukhoz. "Lakás-autó-telek" - valaha ezt akarta mindenki, mert ez volt a hivatalos ideológia. Ma ebből a "Ház-autó(k)-gyep" lett, a nélkül hogy bárki mondta volna. Ilyen gondolatokba merülve az erdészet telephelyéig érek, ezt elhagyva kezdődik a vegyes (fenyő, tölgy, bükk) erdő. A vasúttól szűk óra alatt el is érek a régi külfejtés hatalmas bányataváig. Gyűlnek mögötte a felhők, zúg az erdő, repkednek a víz felett a madarak, nagyon él minden. Gyalogolok tovább, a térképen Terv útként nevezett aszfaltcsík mellett öreg bükkösök maradnak el. A Tekert-Iharfa-tisztásnál balra a P+ megy, rápillantok az útjelző táblára: mehetünk is tovább, jó helyen járok, a P-t kb. egyenesen mutatja. Jobbra nem nézek: további fél kilométer múlva tűnik fel, hogy jelzés az nincs. Elő a térkép: no persze, mert a jelzés pár lépés után elment jobbra. Betonút indul jobbra, ezen kapom el újra a jelzést, ahol éppen favágók dolgoznak. Kicsit ritkábban jelzett szakasz következik (kombinálva egy nem túl régi tereléssel), a térkép most nagy segítséget jelent. (A hiányos jelzettség okán gondolkodtam: az útvonal itt megyehatárt keresztez éppen, lehetséges lenne hogy egy rövid szakaszt senki sem érzett igazán a „magáénak”? Mert az út többi részén ilyen problémám nem volt). Nem sokára leérek a festékgyár alatti tóhoz, itt is időzök egy kicsit. A gyárhoz ösvény vezet tovább, itt-ott benőve, de jól követhető.

 

A gyár portáján bezörgetek: elsőre nincs válasz, de szerencsére két perc múlva előkerül az öregúr. Műszakváltás volt nemrég, át kellett mennie egy másik épületbe. Megköszönöm a „Pusztavám-Budalakk” feliratú nyomatot, és indulok is tovább. A Lipa-kúti völgy a szakasz egyetlen komolyabb emelkedője (bár Oroszlány óta lényegében folyamatosan, nagyon enyhén felfelé visz az út). Megpihenek előtte, de hamar meg is állok újra: bodzabokrokat látok meg, és tudatosan készültem szüretre… Nagyon lóg már az eső lába, szinte besötétedik a völgyben, jobb ezzel hamarabb végezni. Tompa puffanásokat hallok meg, de ez nem dörgés. Ismétlődően, kb. 10 másodpercenként. Még Mór szélén is hallani vélem aztán – a hang forrása ismeretlen marad. A völgy tetejénél kezd esni az eső. Szerencsére intenzíven csak kevés ideig hullik, és mire elérem az útvonal legmagasabb pontját, inkább csak szemerkél. Az ereszkedés közben már inkább a belógó faágak áztatnak el – előbb egy ösvény, majd egy ritkán járt erdészeti út vezet a város feletti dombtetőig. Fél négy körül érek a házak közé. Mire bejutok a központba, újra esik: bepillantok a kastélyudvarba, a kollégium bejáratánál kérek bélyegzést. Még elsétálok a főutca másik végéig – ott a Varga pince, ahol feltankolok királyleánykából. Még egy hosszú gyaloglás a vasútig – a vonat meg már napsütésben indul velem Fehérvár felé. Piros jelzés, Gerecse, Vértes, pipa!

akárkibárki Creative Commons License 11 órája -1 8 62742

Gondolom,hogy csupa szépet és jót írnál,nem?:)

Előzmény: korbela (62741)
korbela Creative Commons License 11 órája 0 13 62741

Ezt a mai bejegyzést olvassátok el. Nem kommentálom, pedig tudnám :)

http://www.teljesitmenyturazoktarsasaga.hu/okt_forum?a=dh&id=141

Pulmy Creative Commons License 16 órája -10 0 62740

Játsztam verenyen kívül ,versenyzőbarát válogatás!

Előzmény: csg65 (62737)
Zolcsi67 Creative Commons License 17 órája -2 0 62739
Előzmény: Güsziológus (62720)
Jesper Olsen Creative Commons License 1 napja -11 3 62738

A facebook-on magyarországi forrásokkal foglalkozó csoportot hoztam létre, ha valakit érdekel, a lenti címen megtalálja:

 

https://www.facebook.com/groups/1899259517013734/?fref=ts

csg65 Creative Commons License 1 napja -3 1 62737

Megint elment egy hónap. Holnap ismét kvízverseny!!!

jzp2107 Creative Commons License 1 napja 0 9 62736

> Ez a Hozzá Nem Értés Oszlopa (mas neven a Mennyei Tudatlansag Sztupaja)

 

LOL

:-)

Előzmény: korbela (62731)
Güsziológus Creative Commons License 1 napja -10 0 62735

A múlt héten volt szó a fórumon szerver váltásról, de a megadott kritikus idő elmúlt, és nem történt semmi.

Úgy látszik valami mégsem gömbölyű:-(((

Előzmény: Jesper Olsen (62734)
Jesper Olsen Creative Commons License 1 napja -11 0 62734

Nálatok sem működik a geocaching-es és a tuhus oldal?

nagypapi Creative Commons License 1 napja -10 0 62733

Ez pl. Ágasvár csúcsa alatt van az erdőben. Informatív, enélkül mindenki eltévedne.

Előzmény: vzolan (62730)
Csuhás Creative Commons License 1 napja 0 0 62732

Köszönjük! Már csak az "Ötezresek klubja" mezőből hiányzik a számoszlop. 

Előzmény: annyi baj legyen (62727)
korbela Creative Commons License 1 napja 0 15 62731
Ez a Hozzá Nem Értés Oszlopa (mas neven a Mennyei Tudatlansag Sztupaja). A kek uton barhol lehet, de leginkabb ott, ahol semmi ertelme.
Előzmény: vzolan (62730)
vzolan Creative Commons License 2 napja 0 0 62730

Rejtélyes oszlop

ezt pár hete fotzózta vki .. Én azt szeretném tudni hogy hol készülhetett.   Sajnos én meg nem jártam végig a OKT -t csak  kis részeit. Hátha vki emlékszik a helyszínre.. tud vki segíteni ?

kösz  vzolan

Előzmény: garass (62726)
Okulare Creative Commons License 2 napja 0 10 62729

Másfél hete ismét megtettem egy szakaszt a Dél-Dunántúli Kéktúrán, a Szálka - Mecseknádasd útvonalon. A betonoszlopok kevésbé hasznos elhelyezéséről magam is meggyőződhettem, miként azt is tapasztaltam, hogy lenne néhány hely, ahová valóban kellenének, mert elágazás van, de körbe csak mező és szántóföld, jelzés elhelyezésére alkalmatlan növényzettel. A szálkai tó feletti hegyen átvezető kék útvonal viszont nem a jelzések hiányától szenved, hanem én szenvedtem rajta az út hiányától. ;-) Bővebb élménybeszámolót a blogomon olvashattok, ha van kedvetek hozzá.

Torgyi1 Creative Commons License 2 napja -1 10 62728

http://mtsz.org/cikk/okt_nyomvonalvaltozas_a_balaton-felvideken

Mivel csak néhány hete jártuk végig az említett szakaszt, a hivatkozott bejegyzéssel kapcsolatosan szeretném megosztani tapasztalataimat:
Az OKT újra járjuk Ny-K irányában, 2016. Szilveszter napján a DDK befejezése után az Írott-kőtől indulva. Mindig egy irányban haladunk, és az egyes szakaszok bejárása folyamatos (tehát az előző túra során befejezett helyen kezdjük mindig a következőt). Az első bejárás során az volt számomra a kérdés, hogy egyáltalán képes vagyok-e lejárni ezt az utat, most viszont igyekszünk minél nagyobb figyelmet fordítani az úton, vagy az út közelében található látnivalók, kilátóhelyek meglátogatására.
Április utolsó napjaiban az OKT 6. sz. túrájával folytattuk utunkat, Badacsonytördemictől Szentbékkállára akartunk eljutni, ez kb. 24 km-t jelentett 1000 m körüli emelkedővel, tehát egy viszonylag nehéz szakasz volt (Menet közben derült ki, hogy már módosított útvonalon haladunk, és 1-2 km-rel hosszabb lett volna a teljes távolság).
Itt csak a Csobánctól Mindszentkállára vezető utat említeném:
Nagy élmény volt a Csobánc, az út legszebb pontjai közé tartozik, és örülök, hogy erre módosult az útvonal. A Csobánc tetejének keleti oldalán felérve megszűntek a jelzések, a hegy túlsó, nyugati oldalán a szekér úton vezet tovább, és viszonylag sokat kellett leereszkedni ahhoz, hogy az első kék jelzés is megjelenjen. Észak irányában, toronyiránt Diszel felé vezetett az út együtt a zöld jelzéssel, szőlők között, majd sokáig, kb 4 km-en át északkeleti irányban haladtunk, megkerülve nyugat felől a Hajagost. Kitaposott ösvény nem volt arra, de a fákon elég sűrűn követték egymást a jelzések, amelyeket bizonytalanul követtünk, közben kissé kezdtünk aggódni, mert a nap alacsonyan volt, és az erdőben már viszonylag sötét volt, a terep pedig sötétben nehezen járhatónak tűnt. A 77-es út zaja behallatszott, és jobb oldalt a hegy segítette a tájékozódást. Egyébként igen szép, vadregényes, turistaforgalomtól megkímélt hely volt. Az erdőból kiérve egy nagy legelőre, megláttunk magunk előtt egy tanyát, amely előtt aztán jobbra, DK irányába fordult az út.

Északi irányban karnyújtásnyi távolságra lévőnek tűnt a Hegyesd. Széles homokos szekérúton folytattuk utunkat Mindszentkálla felé. A falu előtt láttuk a régi útvonal kék jelzéseit, viszont az ellenkező irányba (ahonnan érkeztünk) csak a fehér négyzet volt meg, a kék sáv hiányzott. Áthaladva a falu szélén elérkeztünk a könnyen felismerhető, Szentimrepusztai buszmegállóhoz, ahol gyorsan eldöntöttük hogy nem térünk le balra a kijelölt úton, hanem egyenesen, a rövidebb úton az aszfalton megyünk be Szentbékkállára. Sötétben már nem láttuk volna a kőtengert, és a templomromot sem, ezért a másnapi, Nagyvázsonyba tervezett utunkat Szentimrepusztai buszmegállótól kezdtük.

Az alábbi képen látható szakasz és a buszmegálló az új vonalvezetéssel kimarad, gyakorlatilag lerövidül Szentbékkálla irányába:

annyi baj legyen Creative Commons License 2 napja 0 0 62727

Meg :)


kész.

Előzmény: Csuhás (62723)
garass Creative Commons License 2 napja -1 10 62726

A beton oszlopok annak idején a kék kör és a vele együtt felfestett tematikus utak mentén lettek kihelyezve. (Bükk, Zemplén, Mátra) Nálunk nincsenek teljesen üres oszlopok, csak a 2-3 előre felvitt alapból többnyire 1-2 van kihasználva. Nem a párhuzamos jelzések voltak a mérvadók a kihelyezéskor, hanem ahol tereptárgy hiányt jeleztek a festők a fenti utak mentén. Ez egy projekten belül volt a kör feltuningolásával, így elvben máshol nem is lehetnek.

Előzmény: vzolan (62724)
atp Creative Commons License 2 napja 0 0 62725

Én a Zemplénben (Sátoraljaújhely) tudok nagyon olcsó kulcsosházat.

Gyönyörű helyen van, pont annyit tud amennyit kell és olcsó!

http://varhegyitaltos.pe.hu/

 

 

vzolan Creative Commons License 2 napja 0 0 62724

Sziasztok

A betonoszlopok eloszlásáról és helyéről lehet tudni vmit ,pár kérdésem lenne ezzel kapcs. 

- Kizárólag a OKK -n lettek telepítve vagy pl regionális Kék jelzéseken is (Bükki kék, Börzsönyi kék , Karancs-Medves stb)  ?

- Mintha azt olvastam volna hogy leginkább olyan helyen vannak ahol párhuzamosan más jelzés is halad  ?

- A fel nem festett oszlopok melyik szakaszokon vannak leginkább hol a jellemző  ? 

Szép napot!

köszönettel vzolan

Előzmény: garass (62703)
Csuhás Creative Commons License 2 napja 0 0 62723

Esetleg a versenyek toplistáit is megjavítanád?

Előzmény: annyi baj legyen (62721)
hadidoki Creative Commons License 2 napja 0 1 62722

Ha már eddig is szóltam, most sem hallgatok:ezzel a hozzászólásoddal is teljesen egyetértek.  

Előzmény: rönofan02 (62718)
annyi baj legyen Creative Commons License 2 napja 0 0 62721

Kicsit megkésve, de kijavítottam a nemverseny-t
https://heyjoe.hu/okt/oldal/nemverseny.php#

Lehet játszani az utolsó verseny képeivel. A gyakorlás nem árt, hiszen Csg holnaputánra kiírta a májusi fordulót :)

Güsziológus Creative Commons License 3 napja -10 2 62720

PMP (Őrbottyán - Vácegres)

 

Ha valaki ezt a szakaszt tervezi, akkor érdemes felkészülni arra, hogy elkerített területen vezet az út jó 100 méteren, Őrbottyántól pár száz méterre, keletre. Jelzés itt nincs.

Sajnos, a tanya nincs a térképen, de eléggé egyértelmű, hogy balra kell kerülni.

 

Jó esetben a csorda nincs a közelben. A kerítésben nincs áram, át lehet bújni. Kétszer kell ezt megtenni:-)))

 

A völgyben nagy a sár, elvben vannak jelek, melyek kikerülik a sáros szakaszt, de ösvény nincs, és nagyon kell figyelni, gaz van rendesen.

 

Az alábbi térképen megjelöltem a problémás szakaszokat.

http://www.terkep.turistautak.hu/?zoom=16&lat=47.69863&lon=19.30716&layers=000000B00FFF

ssimi Creative Commons License 3 napja -9 0 62719

Szálas turistaház.

Előzmény: Csuhás (62713)
rönofan02 Creative Commons License 3 napja -1 9 62718

Azt hiszem, nem általában a motorosok szapulása volt (mint említém volt, jómagam is motorozok), hanem csak azoké, akik nem megfelelő helyen művelik ezt.

Sajnálom, hogy némileg OFF témakört dobtam fel, de cseppet beárnyékolta a tegnapi, egyébként fantasztikus túrát az eset.

Barátsággal

Tóni

Előzmény: asciimo (62717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!