Keresés

Részletes keresés

Zoli_t5H Creative Commons License 10 perce 0 0 58822

Szevasztok!

 

Az lehet, hogy harom pecset van, de jelenleg mind mas. En ket hete csinaltam azt a szakaszt es a biztonsag kedveert inkabb mindharmat bepecseteltem, oda ahova elfert a fuzetben. :-)

 

 

Előzmény: timetable (58820)
garass Creative Commons License 10 perce 0 0 58821

A három bélyegzőhely felsorolása helyes. Az utolsó mondatod nem. Eddig azért volt lehetőség az állomási bélyegzésre, mert aki itt fejezett be egy túraszakaszt, annak az állomás adott lehetőséget. Mivel azonban az OKT nyomvonala 2015-ben megváltozott, azaz a Nagynyugodón át halad, ennek érintését bélyegzéssel dokumentálni kell.

Valójában az állomási bélyegző mostantól már nem is az OKT, hanem az AKT bélyegzőhelyévé lépett elő, mivel az elmúlt hetekben meghosszabbítottuk az AKT végpontját a Sátoraljaújhely vasútállomásig.

Előzmény: timetable (58820)
timetable Creative Commons License 1 órája 0 0 58820

Szerintem sem az...

Saújban három helyen van elhelyezve pecsét, az állomáson, a régi helyén a Bányi-nyeregben, és a Nagy-Nyugodónál. Lehet választani közülük.

Előzmény: HEV (58819)
HEV Creative Commons License 1 órája 0 0 58819

Köszönöm a Nagy Nyugodós információkat. A Facebook OKT csoportjában van néhány hitetlen ember akik szerint ez a pecsételőhely még nem kötelező.

donjuan1984 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 58818

Pünkösd hétfőn jártam ott, éppen festették át a zöld keresztet és zöld háromszöget kékre az OKT módosítás okán :)

Előzmény: timetable (58815)
rozaa Creative Commons License 2 órája 0 0 58817

Egy jó cikk az erdőjárásról.

garass Creative Commons License 4 órája 0 1 58816

Ha a legutóbbi útvonaláthelyezésre gondolsz, akkor az hivatalosan 2015 május 15-től él. Ekkorra lett az OKT felújítási pályázati munka lejelentve.

A bélyegzők elhelyezését az MTSZ végezte, így a pontos napot ők tudják, de ott az új doboz október közepétől lett kihelyezve.

Előzmény: HEV (58814)
timetable Creative Commons License 4 órája 0 0 58815

2015. május 23-án már az új útvonal élt. Egy május 4.-i hozzászólás szerint pedig akkor ment a jelzésfestésnek az a fázisa, mikor a fehér alapozás elkészült. Tehát az útvonal-áthelyezés a két időpont között kellett hogy legyen.

 

A pecsét kihelyezése szerintem egyszerre történt a teljes dobozcserével (október?).

Előzmény: HEV (58814)
HEV Creative Commons License 5 órája -1 0 58814

Tud valaki egy pontos dátumot, hogy mióta vezet az OKT a Nagy Nyugodón át, és mikortól él ott az új pecsételőhely? 

Csuhás Creative Commons License 7 órája -1 0 58813

Tervezem az őszi hónapokban a Balaton-felvidéki kéket. Tudtok az útvonal mentén valami olcsó kulcsosház jellegű szállást ahova kutyákkal is mehetünk ( ők elvannak éjszakára az ajtó előtt kikötve is )?

Fővárosi blog Creative Commons License 7 órája -1 0 58812

Ajánlom magamat, ide töltök fel havonta egy új posztot a kéktúrámról:

 

Balatonhenyén nagyon szuper szállásom volt ezen a hétvégén az Akácfa utca 3. alatti vendégházban, ajánlom figyelmetekbe! (Bodor ház, tel: (30) 493-2671, (30) 435-2982.) 

Nagyvázsony / Kab-hegy / Úrkút / Városlőd környéken mennék tovább, arrafelé tudtok jó szállásokat ajánlani? 

 

olahtamas Creative Commons License 19 órája 0 1 58811

Ketté választanám a kérdést!

Szabványos turistajelzésből igen kevés van, a jelenleg elterjedtekhez képest, igaz a szabvány alkalmazása jogilag nem kötelező...

Az alábbi oldalon letölthető kiadvány ok közül a "Jelzésfestők Sablonmintái"tartalmazza az MTSZ által kiadott sablonokat:

http://termeszetjaro.hu/szakmai_fuzetek_sorozat

Előzmény: jzp2107 (58808)
Güsziológus Creative Commons License 25 órája -1 0 58810

"...erre is járjatok, nagyon különleges vidék!"

 

Köszi a képeket.

Jártam már arrafelé, ttúra "ürügyén".

Meg tudom erősíteni, különleges vidék.

 

Amúgy van KÉK is a közelben:-)

Előzmény: jzp2107 (58808)
jzp2107 Creative Commons License 29 órája -1 0 58809

ezek pedig a Magyar zarándokút ojjektumai

bevallom nektek, ezt az utat én mindig olyan mostohagyereknek éreztem, amit eddig láttam belőle Bp-Esztergom között, olyan, khm, bénán, amatőr módon volt jelezve

 

itt viszont homlokegyenest az ellenkezője igaz: infotábla, betonoszlop (mondjuk fákkal szegélyezett úton, dehát ez a mai világban részletkérdés :-)

sőt még aszfaltba épített irányjelző "korongot" is láttunk

 

Már csak azt nem értem, hogy a Máriagyűd-Beremend-Nasice útvonal, ami láthatólag ki van táblázva, fel van festve, még egy cikket is találtam róla (tehát "hivatalos" a létezése) a zarándokút honlapján az útleírás/térkpek között miért nem szerepel?

 

jzp2107 Creative Commons License 30 órája 0 0 58808

hoztam nektek néhány turistajelzést a Villányi-hegységből, kedvcsinálónak :-)

erre is járjatok, nagyon különleges vidék!

 

 

Túrony:

 

 

(a kilátóhoz vezető "torony", illetve a lovas gyalogos piktogram szabványos jelzések?)

 

 

 

Tenkes-hegyi csodabogyó tanösvény:

 

V43 1279 Creative Commons License 2 napja -1 2 58807

SNP Trencsén-Felsőtölgyes

A múltkori buszos bravúr Pozsonyban Dvory megállójában nem jött össze, így jó 10 perc várakozás után 16:43-kor szálltunk fel a 93-as buszra, amely 54-re rakott le a központi vasútállomáson. Sajnálkozva vettem volna tudomásul, hogy később kezdjük a túrát, de némi bizakodásra adott okot, hogy többen is futottuk az állomás felé,így mi is futottunk,  majd konstatálltuk, hogy a 16:55-ös vonat 10 perc késéssel indul, szóval ezt a csatát szerencsésen megnyertük, jegyvétel után a tömött vonaton indultunk el Trencsén irányába, a folyosón állva. Az előttünk álló következő nagyobb szakasz a facskói hágóig az előzőhöz hasonlóan 65 km-es hosszúságú, de sokkal több szinttel, így végülis az a döntés
született, hogy a túrát megszakítjuk Felsőtölgyes (Horná Poruba) faluban, az odáig vezető 27 km-es úton elég egy éjszakát sátrazni, és a maradékot letudjuk egy 3 napos túrán. Trencsénbe fél 7 környékén értünk, így világosba már sokat nem tudtunk haladni.

Az állomás melletti hosszú egyenes utcán mentünk végig majd egy bal oldalt emeletes, jobb oldalt kertes utcákkal szegélyezett út következett. Egy iparvágány útátjárója után már Kubrá kertvárosi külterületi részhez értünk, amit nem sokkal később egy templomnál hagytunk el. A házak felső keritése mellett vitt az utunk, le is lehetett látni a
völgyre ahol Kubrá városrész húzódott. Az ösvény végén pár ház erejéig ismét a házak között mentünk, majd ennek végén egy igényes kis büféhez értünk ahol egy elég savas vizet adó forrás is volt. Kollégám egy lángosra és egy korsó csapolt kofolára, én pedig szintén egy lángosra és egy korsó csapolt sörre neveztem be. Helyiek is voltak bőven a
hangulatos kis helyen. Vacsoránkat elfogyasztva este 8 körül indultunk tovább az egyre sötétedő úton. A főúthoz kiérve láttam Kubrá kyselka útjelző tábláját mely egyben opís text igazolópont. A túra az úton átkelve szemközt folytatódott tovább egy sorompó után. Bal oldalt domb végződött, jobb oldalon dzsindzsás után patak következett majd a másik
domb vége és ez az egész egy szűkülő völgyben. Sürgősen alkalmas sátorhelyet kellett keresnünk, mert semmi hangulatom nem volt ezt sötétben tapogatózva feljebb megtenni. Az alkalmas sátorhelyért sajnos küzdeni kellett, mert egy embermagasságú csalánosban kellett letaposni a helyet magunk számára. A pár lépésnyire az út mellett lévő kis
patakban este meg lehetett mosdani, a vacsorával ugye nem volt gond.

 

 

1. lassan elhagyjuk Trencsét

2. Kubrá szélén vezetett utunk

3. vacsora előtti pillanatok Kubrá, kyselka büféjénél

4. a piros a konyhába vezet :)

5. a küzdelem kezdetén a sátorhelyért


Hajnalban 4:45 környékén felébredve kinyitottam a szememet és nemsokára egy erős fehér fénycsóvát láttam meg a sátram oldalán, a túratársam még aludt a saját sátrában. A fényt nem követte se közeledő, se semmilyen zaj, de visszaaludni már nem tudtam. Valószínűleg a közeli útról világított valaki rá a sátramra. Így a szobából írva soraimat persze ez nem tűnik nagy dolognak, de ott élőben azért nem volt annyira szívet melengető körülmény, mivel a sátor anyaga nem betonfal sem embernek, sem állatnak. Fél 7 után indultunk el a ködös, párás időben. A mi sátorhelyünk után nem sokkal egy lankásabb tisztás volt bal oldalt ahol szintén állt két sátor, meg is jegyeztünk, hogy csak idáig kellett volna jönni, de ugye nem tudtuk mi következik pontosan, meg jobb is volt így külön. Jobb oldalt is volt egy rét, de az már eléggé lejtett a piros felé. Beértünk az erdőbe, majd egy rövidebb irtásos rész után ismét az erdőé volt a főszerep. Felérve az aktuális magaslatra lejteni kezdett az út egyre meredekebben, majd egy rétet érintve keréknyomba torkollt a piros, majd ismét emelkedő következett, aztán nagyjából szintben haladt a túra. Kb. 2 km jobb oldalt hangulatos kis faház állt és ezek után a Csvirigovcom alatti sziklás kis nyúlvány jött. Itt megálltunk nézelődni és enni. A smerovnik 25 percre írta Trencsénteplicet, melyet 2 forrás érintése és egy kilátópont után el is értünk. Szép kis település a környező hegyek miatt magashegységi hangulatot áraszt. Egy panzióban pecsételtem, majd a városka hangulatos főterén lévő Krym szállóban ahogyan az igazolófüzet is előírja. A recepciós hölgy elsőre nem akart kötélnek állni állni, de amint kimondtam a Cesta hrdinov szavakat máris mosolyogva, készségesen pecsételt a füzetembe. Így két pecsétem lett Teplicről biztos ami biztos alapon. A főtér után az út egy kávézó és a régi mozi épülete mellett haladt el egy patak mellett.

 

 

6. párás időben keresztülvágva egy réten

7. hangulatos kis faház az útról pár métert letérve

8. sziklás nyúlvány Teplic előtt

9. Trencsénteplic

10.-11. szép helyeken vezet a túra a városkában


A patakból feljebb tavat is duzzasztottak, itt búcsúztunk el a hangulatos városkától, a Baracska nevű ponton. Itt a tábla 245 méter emelkedés után 50 percre jelezte a következő pontot, a Kamenná vráta-t. Az út először kertek környezetében vezetett majd meredek emelkedők után vitt fel az 540 méter magas magaslatra, amelyen szép kilátópont volt. 47 perc alatt felértünk ide Templicről, így némi kajaszünet és ejtőzés után haladtunk tovább. Indulás előtt egy fiatalabb és egy idősebb pár alkotta csoport félszemű kutyájukat sétáltatva érkezett a csúcsra, túratársam kérésükre lefotózta őket, majd
tovább haladtak. Mi is elindultunk és később is találkoztunk velük. Észrevettem, hogy Szlovákiában sokkal népszerűbb a természetjárás mint itthon, az emberek között is lényegesen kevesebb van elhízva mint Magyarországon. Úgy látszik több a hegy mint itt és ezt ki is használják amit nagyon jól tesznek. Kamenná vráta után egy 1-1,5 km-re jobb kéz felé némi szintvesztés után szép kilátópont volt. Ezt is meglátogattuk majd a következő (vélt) pont felé vettük az irányt mely Omsenská Baba névre hallgatott. Az erdőből kiérve és szép tisztáson haladtunk át, előttünk a 4-es csapat, jobbra az erdő szélén favágók. Ismét az erdőben meredek lejtő, utána forrás majd meredek emelkedő következett. Az emelkedő elejénél cseh rendszámú autó állt (ennek a pontnak nemsokára jelentősége lesz), utasa szólt is hozzánk, de mivel egyikünk sem tud se szlovákul, se csehül így a beszélgetés nem jött létre. Egyre feljebb kapaszkodva az út egy idő után szelídebb lett, kis rétnél jobbos kanyarnál már egyre jobban feltűnt, hogy nem akar az Omsenská Baba nevű smerovnik a szemünk elé kerülni. Kissé feljebb felhívtam a túrázós haveromat, hogy ő mit csinált itt, közölte, hogy nincs is smerovnik ezen a ponton és ő a lejjebb lévő nemzeti parkos táblánál lévő szöveget fogja az igazolófüzetébe írni (végül én is ezt tettem). Természetesen a nemzeti parkos táblát már egy jó pár száz méterre elhagytuk, de én ledobtam a cuccomat és visszamentem megkeresni. Futólépésben a meredek emelkedő immáron lejtett, így percek alatt odaértem az elágazásba ahol a cseh autó állt. Itt jobbra tértem majd felfele kapaszkodva találtam meg a táblát, melyet lefotóztam majd
visszatértem a kollégához aki a ledobott zsákomnál várt. Innetől már igencsak sietni kellett mert 3/4 1-et mutatott az óra, és a kinézett busz 14:58-kor indult Felsőtölgyesből. Sajnos az Omsenská Baba csúcsa így kimaradt (a tábla után kellett volna az utat felfele folytatni), a kissé messzebb lévő kis kilátóponttal vigasztalt minket a természet.

 

12. Kamenná vráta kilátópontja..

13. ..és az utána 1-1,5-re következő másik

14. Omsenská Baba utáni kilátópont, a völgyben Omsenie faluval


Réges-régen használt elkerített terület betonoszlop és kerítésmaradványai mellett vezetett az út eleinte, majd egy egyre szűkölő majd kijjebb terülő völgyben vezetett az út egészen egy nagyobb rétig. Itt jobbra kb. 100 méteres kitérővel szép kilátás nyílott a déli irányú hegykre és a Vápecsre amely a "következő foglalkozás tananyaga" volt. Az út a rét északi oldalán ment be az erdőbe, de itt sikeresen összejött egy úttévesztés, a korrigálás után pedig már eléggé sietőssé vált a tempó az idő rövidsége miatt. Egy legelőre kiérve ismét kifutott a piros alólunk, de már nem volt mód ezt korrigálni, de nem is kellett mert a túra is a közeli aszfaltos útba torkollt mint a mi alternatív utunk. Kiérve az aszfaltra szinte végig futva értük el a piros becsatlakozását, mely Felsőtölgyes falu feletti aszfaltos elkerülő utat (amin mi is jöttünk lefele) metszve nagy lejtéssel vezet a lakot terület felé. Az utolsó métereinket is jócskán nehezítette a patakmederré vált lejtős ösvény és a közvetlenül a házak előtti vizenyős rét. Végülis 14:55-re értünk Horná Poruba, u. Brdárov buszmegállójába, a busz ki is volt írva 14:58-ra (igaz egy számunkra nehezen értelmezhető korlátozás mellett). Vártuk a buszt, de
semmilyen D kategóriás tömegközlekedési jármű nem érkezett 15 óra után sem. Megállítottunk egy biciklist, aki megnézte telefonján a menetrendet és nem kis feketelevest zúdítva a nyakunkba közölte, hogy az a busz csak hétköznapokon jár...tehát ez az a rejtélyes korlátozás. Sajnos nekem is beugrott, hogy a túra tervezésekor mellékattintottam és
szombat helyett pénteki menetrendet sikerült megnéznem...a biciklis ajánlotta, hogy stoppoljunk majd elment. Túratársam higgadtabb maradt mint én, elindultunk lefele a faluba, közben hüvelykujjainkat a fentről jövő autók felé mutatva, eredménytelenül. A helyi kocsmánál próbáltunk informálódni, de angolul beszélő partner nem találtunk ehhez.
Kiérve a falu szélére, még kísérleteztünk a stoppolással, megmondom őszintén én már kevés esélyt láttam a pozitív végkifejletre akkor (16:07-kor indult Ilaváról a vonat és már fél 4 volt), 17:18-kor jött volna a busz vagy marad a jó 8 km legyaloglása amit mindketten elvetettünk, tekintve, hogy időben ugyanott lennénk. Éppen kezdtem volna belenyugodni az előttünk álló jó másfél órás várakozásba amikor próbálkozásainkat siker koronázta: egy jó középkorú úriember megállt és felvett minket, így már 15:35-kor kocsiban ültünk. Nagyon rendes volt, elvitt minket egészen az állomásig, pénzt nem fogadott el, természetesen szépen megköszöntük neki. Ezzel megtörtént életem első stoppolása.

 

 

15. a rétről látszott a közelgő Vápecs (956 m)

16. kilátás déli irányba Alsótölgyes felé a pirosról kissé letérve

17. legelőn lefelé az aszfaltos út felé

18. Felsőtölgyes falu a Vápeccsel

Volt idő kényelmesen megvenni a jegyet, aztán jött a következő aggály: a személyvonat késett 10 percet és félő volt hogy a mögötte haladó gyorsvonatot (amire átszálltunk Trencsénbe) beelőztetik a kétvágányú pályán, ezzel elmulasztva a pozsonyi csatlakozásunkat. Szerencsére a szlovák forgalomirányítás nem így gondolta, így szépen át tudtunk Trencsénben szállni a gyorsra, amellyel Pozsonyig mentünk. Szokásos átbuszozás a városon, Rusovcén 1-1 korsó sör társaságában ütöttük el az időt. Sajnos a magyar oldalon már nem volt menekvés a buktatók elől: Hegyeshalomból egy óra késéssel indultunk el a Dácsia nemzetközi gyorssal, felsővezeték szakadás miatt ami később csak nőtt, így késő este helyett mindketten az éjszaka közepén tértünk haza otthonainkba.

V43 1279 Creative Commons License 2 napja -1 2 58806

SNP Miava-Trencsén

 

Félig kialudva ébredek 6:30 körül otthon, azonnal átfut az agyamon, hogy bizony sikerült elkövetnem életem első bealvását (előző nap hajnal 3-kor keltem és kb este 11-kor feküdtem és ismét kora hajnalban, 4:10-kor kellett volna kelnem), a túratársam aki egyben kollégám is, már úton van...gyorsan felhívtam, megbeszéltük a dolgokat és gyors újratervezés következett. Szerencsére annyira nem csúszott el a program, hogy az jelentősen befolyásolta volna a tervezett 3 napos utat. A fél ország átvonatozása után Rajkán keresztül értük el Pozsonyt, majd ott egy szerencsés körülmény által (a 91-es buszról át kell szállni a 93-asra, amelynek van egy közbenső megállója ami a 91-esnek nincs, ott sikerült beelőzni a buszt, majd a következő megállónál a rögtön érkező 93-ra átszállni), elértük a 11:55-ös gyorsot majd vágújhelyi átszállás után negyed 3 magasságában landoltunk Miaván. A vonat első motorkocsija tovább haladt Vrbovce-Velké Velickou irányába Csehországba, az ott maradt másik motorkocsi a mellékkocsijával később indult vissza Vágújhelyre. Az állomáson meg lehetett nézni a berezói Bradlo emlékmű kicsinyített makettjét. Tehát összességében 2 órával később keltünk útra, de ez az égvilágon semmilyen negatív befolyást nem gyakorolt a túrára. A vasút alatt átkelve (jobbra szép viadukt, sajnos takarásban volt), egy közepes emelkedővel hagytuk el a várost, majd mentünk egyre feljebb. Közben azt beszéltük, hogy a 65 kilométeres utat meg tudjuk csinálni 3 nap alatt is a tervezett 4 helyett, ha a következő napon belehúzunk, így is történt. Egy kis dombtetőn lévő pihenőhelynél megálltunk egy pár percre, körbe láttuk az elterülő hegyeket (köztük a Velká Javorina tv tornyos csúcsát is melyet másnap érintettünk), majd lefele továbbhaladva mentünk tovább érintve Poriadie település Sovinec nevű külterületét majd Ómiava Horny Vyhon csendes kis falucskája következett. Elérve az erdőt az út kis emelkedésű de könnyen járható helyen folytatódott. Az útjelző tábláknál néhol megjelentek a km adatok, ez sí- és kerékpárutak környezetében jellemző. Megálltunk egy takaros kis háznál (igényes ház, nyitva a fatároló, tűzrakóhely, budi) megmelegíteni a konzerves levesemet. A művelet közepén jelentek meg a kiskorú táborozók a náluk idősebb, de tőlünk fiatalabb vezetőikkel. Néhány szót váltottunk, rendesek voltak adtak újságpapírt a tűzhöz meg kínáltak minket sütivel is. Azóta már többször elhangzott a kérdés, de itt történt az első eset a "Where are you from?" kérdés feltevése, erre kissé félve válaszolja az ember a "Hungary"-t, ki tudja mit nevelt a politika a fiatalokba, de akár az idősebbekbe is. De se akkor, sem azóta nem történt semmilyen negatív tett, hozzászólás a válasz után. Ezek után jött a már említett sütikínálás és még le is fotóztak minket. Tovább haladva következett a Miavától 9,3 km-re lévő Hrabina nevű pont, amelynek síszezonban lehet nagyobb jelentősége. Az igazolófüzet Miava utáni opís text pont a Vrch Slobodnych (Szabadság-hegy) volt, amelyet egy kisebb szögű, de elhúzódóbb emelkedő után értünk el. Kisvártatva figyelmeztető táblák és határkövek sokaságához értünk, Nagy-Milichez hasonló stílusban, az út egy ideig a határsávban vezetett tovább. A következő opís text pont a füzetben a Csupec volt, melynél pihenőt tartottunk, majd a már cseh oldalon lévő szép kilátás megtekintése után folytattuk az utat lefele ereszkedve a fenyők által szegélyezett úton. Sajnos mint utólag kiderült nem a Csupec táblájának szövege kell a füzetbe, hanem a következő Dibrovov pomník nevű helyen lévő emlékmű táblájának részben ciril betűs szövege lenne az igazolás. Mivel ezt még ottjártamkor nem tudtam, így nem valami jó minőségű képet sikerült elkövetnem az említett tábláról (félhomály+vaku), így ennek a szövege még fejtörés tárgya. Legrosszabb esetben be lesz írva a Csupec és a Dibrovov pomník táblájának szövege, talán nem annyira szigorú az elbírálás. A "Pozor statná hranica" nevű táblák kitartóan dacolnak az idővel az út bal oldalán. Nemsokára keresni kezdtük az éjszakai szálláshelynek kinézett Durda forrást, amely a pirosról pár száz méter kitérővel és némi szintvesztéssel érhető el. Sikeresen megtaláltuk a forrást és a tőle nem messze lévő kis faházat melynek teraszán állítottuk fel sátrainkat. A forrás ugyan csekély vízhozammal rendelkezett, de a gyors fürdéshez és az ivóvízkészlet feltöltéséhez a tárolójában lévő mennyiség mindkettőnk részére bőven elegendő volt.

 

 

1. kis Bradlo Miava állomáson

2. csendes kis faluban haladva Ómiava külterületén

3. csapás a Szabadság hegyen

4. útvonal a határsávban Csupec előtt

5. kilátás Csehország felé Csupecről

6. Csupecről lefele menet

7. emlékmű Dibrovov pomníknál

Reggel csípősebb idő volt mint este, köd is jutott bőven a fák közé. 7 óra magasságában egy autó állt meg a faháznál, egy erdészeti dolgozó szállt ki belőle, látta, hogy nem vagyunk a szlovák nyelv professzorai, így sokat nem beszélgettünk, kezet nyújtott, megnézte hogy a kis faház ajtaja nincs-e feltörve, bent rendben van-e minden, majd távozott. Hamarosan mi is távoztunk mert a napra előirányozott kilométer mennyiség bőven 3-assal kezdődött, terveink szerint a teljes cseh szakaszt (itt is vezet az SNP kb. 25 km-t) és Szlovákiában is menni kellett volna még a Sokolí kamen alatti forrásig. Nekiveselkedve az alapvetően emelkedő útnak, azon kaptam magam, hogy egyre kevésbé fázok. Elértünk egy köves utat Ceská Republika táblával majd innen kezdődött a rövid, de izzasztó emelkedő a Velká Javorina gerincére. Felérve még mindig tartott a köd, majd elérve a tv tornyot fokozatosan kezdett eloszlani a köd és szépen kitisztult az idő. Fent a csúcs környékén készültek szép képek, majd lementünk a turistaházba pecsételni. Szép kör alakú bélyegzés került a füzetembe. A helyet a szép fa bútorok és az egyik asztalnál szabadon lévő nagy méretű papagáj tette egyedivé. Visszatérve a hegyre, kis kajaszünet után a hegy oldalában haladtunk, majd nagy lejtő után immáron jó ideig véglegesen a cseh részen mentünk egyre lejjebb. Erdős rész után kiértünk egy forgalmasabb földútra, majd egy kis házikónál megálltunk (Kamenná Bouda pont), babkonzerv melegítés és ücsörgés után keltünk ismét útra. Az út sokáig lejtett, jobb kézre egy szép forráshoz invitált a jelzés. Feltöltve készleteinket mentünk tovább az időnként szép kilátópontokat tartogató, de amúgy nem túl izgalmas cseh úton. Egy nem túl régi kilátónál nézelődtünk a túra útvonala irányába, megláttuk Lopeník falu szélső házait és a látóhatárt záró Mikulcsín hegyet. Erdős rész következett hol ösvényen, hol keréknyomokon teltek a kilométerek. Lopeník felett értünk ki az erdőből, majd egy szinte nyílegyenes bő egy kilométeres emelkedős aszfaltos rész következett Trojákig (előtte visszanézve szép kilátásban volt részünk), ahol elértük a Mikulcsín felé vezető, mérsékelten forgalmas utat, mely tartogatott szép kilátópontokat. Mikulcsínbe (26 km-re Velká Javorinától) pecsételést írt elő a füzet, amelyet végülis a harmadik (egyben utolsó) lehetőségnél sikerült beszerezni, nem kevés időveszteséggel. Három szálláshelyen próbálkoztam, az elsőnél elhajtottak, hogy nincs pecsétjük, a másodiknál a főnök elvitte magával, a harmadiknál sikerült végülis a pulton elhelyezett bélyegzővel elkövetni az igazolást. Visszatérve a pirosra nemsokára Vyskovec falu külső részén lévő szép szerpentin következett, mely látványos vonalvezetéssel vitt le minket egy kis kápolna mellett a völgybe, ahonnan ismét felkapaszkodva értük el a cseh-szlovák határt jelentő Kykula-t, melynél a naplemente ért minket. A határsávban gyalogolva pár száz méterre az útjelző táblától (szlovák viszonylatban smerovnik a neve a smer (felé, irány) szóból), sátraztunk le, immáron újra Szlovákiában.

 

 

8. Csehország táblája, a tábla mögött keresztben megy az SNP a határkövek mentén

9. kilátás délnyugati irányba Velká Javorináról

10. tv torony Velká Javorinán

11. papagáj a turistaházban

12. -13. Velká Javorináról lefele

14.-15. két kilátópont a cseh szakaszon

16.-17. kilátás Trojákról

18.-19. kilátás a szerpentines útról Vyskovecnél

20. a Nap utolsó sugarai Kykulánál, Mikulcsín felé nézve


Enyhe reggelre ébredtünk, szép volt a kilátás a táborhelyen, szeretek ilyen helyeken sátrazni. Távolról látszott az előző nap egyik főszereplője a Velká Javorina tömbje a tv toronnyal. A határsávon folytattuk ott ahol előző este abbahagytuk, a nyílt területen gyorsan haladtunk, messzire előre látva az utat nem volt nagy ördöngősség a tájékozódás. Egy szelíd sünről is sikerült közeli fotókat készítenem. Kisvártatva némi emelkedő után értük el a Machnác kettős kereszttel jelzett csúcsát, melyről pazar panoráma nyílt a Trencsén környéki hegyekre, ezt még a félig borús, félig napos idő még hangsúlyosabbá tette. Elhagyva a hegyet, rögtön jókora lejtő majd egy elég hosszan tartó rész következett vegyesen emelkedőkkel, lejtőkkel. Ebből a Sokolí kamen sziklás kis csúcsát emelném ki, amely a pirosról pár lépés kitérő, de megéri felmenni rá. A Sokoli kamentől nem messze lévő (Pod Sokoli kamen útjelzőtől, amely egyben igazolópont, nem túl távol) forrás sajnos nem volt egy nagy durranás (kis vízfolyás az út szélén) és alkalmas sátorhely sem lett volna (előző nap ide terveztük a 36 km-es gyaloglás végét, de szerencsére Kykula lett belőle. Itt viszont sajnos sikerült egy jó időre elhagynunk a pirosat, ennek tényét a patakká érett forrás és a folyamatos lejtés tette egyre nyilvánvalóbbá. Kiértünk a zöld jelzéshez, melyet a szlovák térkép nem ismert. Végülis Drétoma helyett annak egy Brúsne nevű külterületére sikerült megérkeznünk. Hangulatos egyutcás település, kacsalábon forgó villákkal és szerényebb hajlékokkal egyaránt. Elérve az elég forgalmas főutat kb. 3 km-es kényszerű gyaloglás következett Drétomáig. A település központjában lévő kis étteremben sikeres pecsételés után hagytuk egy a községet/várost, ahonnan hosszú emelkedő vezetett ki. Közben erőteljesen akcióba lendült a nap, mely nem kis fárasztó hatást gyakorolt rám, így nyűgösen nyújtogattam a hegymenet irányába a lábaimat. Szántóföldek peremén, majd később közepén (előtte egy vadászles Trencsénre szép kilátással) gyalogolva értünk el egy kisebb erdőt, ahol egy forrás után élesen jobbra fordult az út. Átkelve az autópálya alatt az út balra fordult majd egy hosszabb egyenes után jobbra és ismét egyenes következett és elértük Trencsén szélső házait. Kertvárosi részen vezetett a túra, majd átkeltünk a Pozsony-Zsolna vasútvonalon és érintettük annak Zlatovce nevű állomását is. Hosszú egyenes következett ismét, majd átkelés a Vág folyón és a város sétálóutcáján jártunk. Az igazolófüzet pecsételést ír elő a Tátra hotelben, de mint ahogy némi kérdezősködés után kiderült Erzsébet hotellé neveztek át. A csarnokszerű aulában látszott a sziklás hegy amelynek szomszédságába épült a szálloda, a recepción sikeres pecsételés után lépkedtünk tovább az állomás irányába. A forgalmas út alatti aluljárón átkelve egy nagy parkon vezetett az utunk, bal kézre áll Trencsén régi állomásépülete. Ezek után érkeztünk el a mostani állomásra, amely vasút ás buszállomás egyben, ahogyan ezt mindenhol kéne. Jegyváltáskor egy nem várt problémával kellett szembesüljünk: a Pozsony felé kinézett Regiojet vonatra Trencsénben pénztár hiányában nem lehetett jegyet váltani, az utána következő vonattal pedig már borultak volna a hazafele út alapvetően laza csatlakozásai. Lett volna későbbi vonat Pozsony után is, de nem akartam további plusz két órát eltölteni a semmivel. Végül a túratársam nálam lényegesen nagyobb angol tudása által a vonaton megoldottuk a dolgot, így időben Pozsonyba értünk (igaz a komfort a légkondi kis teljesítőképessége miatt eléggé csapnivaló volt) és a városon átbuszozva, Rajkán keresztül tértünk haza.

 

21. reggel a határsávon, háttérben a Velká Javorinával

22. szelíd süni

23. Pazar kilátás Machnác-on

24. kilátás részlete Sokolí kamen-nél

25. Brúsne

26. visszanézve Drétomára

27. közeleg Trencsén

28. trencséni Erzsébet hotel közvetlen a hegy szomszédságában

llakli Creative Commons License 2 napja 0 3 58805

Aki jót akar mosolyogni, menjen el egyszer a Barát-háttól a Bableves csárdáig a Cserhátban.

Igen, az új kéken ez 2 (kettő) kemény kilométer. Ezen a szakaszon eltévedni nem lehet. Elágazás, új jelzés nincs. Dupla oszlopnyi tábla a két végén, és táv közben MÉG KETTŐ ... fontos a tájékoztatás. Nem fértek el szegény táblák sehol egy oszlopra. Pedig fordítva is raktak párat. Van olyan oszlop, amelyen két egyforma(!) tábla látható. Az oszlopok elhelyezése is "nagy tapasztalatra" vall. A csárda utáni elágazásnál pl a Hármas-forrás is olvasható (állítólag) kék jelzésen. Aki oda igyekszik, nem árt, ha előveszi a térképet.

Látom én a jó szándékot, hogyne látnám. Dehát kampány, gyorsan kell pénzt költeni, határidő van, ne vacakoljunk sokat, józsikám itt jó lesz, eggyel több vagy kevesebb nem számít. Örüljenek ezek, hogy táblákat kaptak.

(Mégiscsak innen vagyunk az Óperencián...)

Csuhás Creative Commons License 3 napja -1 2 58804

Hmm, legyen. Sőt akár mehetne egy automatikus email is. Nem hiszem hogy 50..60 embernél több játszott eddig a versenyeken összesen. 

Előzmény: csg65 (58803)
csg65 Creative Commons License 3 napja -1 0 58803

Lehetne, szoktam is, de most nekem is kiment a fejemből.

Előzmény: nagypapi (58800)
donjuan1984 Creative Commons License 3 napja -2 0 58802

Nekem eszemben volt..de valamiért augusztus 27...aztán már csak este 9 után kapcsoltam amikor olvastam joe üzenetét.  Így elnézve a képlistát talán ment volna hasonló eredménnyel..de a volna az volna :) Ja és igen. Szanda vár, nem szende :)

Előzmény: nagypapi (58800)
Csuhás Creative Commons License 3 napja 0 0 58801

Köszönöm, ma is tanultam valamit!

Előzmény: annyi baj legyen (58799)
nagypapi Creative Commons License 3 napja -1 0 58800

Lehetne esetleg kérni egy figyelmeztetést a verseny előtt 1-2 nappal, itt a topikban? Nem először tudom meg utólag, mert a heyjoe-t nem nézem heti rendszerességgel. Talán nem csak én járok így...

Előzmény: csg65 (58791)
annyi baj legyen Creative Commons License 3 napja 0 1 58799

http://friss.openstreetmap.hu/#18/46.90646/17.27920

 

 

Szerintem ez lehetett az az erdészház amiben Wentzely Dénes lakott egy időben.

Előzmény: Csuhás (58798)
Csuhás Creative Commons License 3 napja -1 1 58798

Gábor, hol van pontosan az romos erdészház Sarvalynál? Nem ugrik be hogy láttam volna. Egyébként tegnap játszottam egyet a verseny képeivel valami 42xx volt az eredményem, úgy hogy Úrkutat nagyon benéztem.

Előzmény: csg65 (58797)
csg65 Creative Commons License 3 napja -1 1 58797

A képlista:

Sarvaly-kút

rom Sarvaly és Tátika között

Csobánc

Úrkút

Hamuház (Csőszpuszta-Kisgyón között)

Moli-pihenő (Barát-halom)

Upponyi-szoros

Gömörszőlős

Mlaka-rét (pihenő)

Hollóháza

Előzmény: Bikk Pubi (58795)
Güsziológus Creative Commons License 3 napja -1 1 58796

Bocs, de nem Szende, hanem Szanda:-)

Előzmény: donjuan1984 (58793)
Bikk Pubi Creative Commons License 3 napja -1 1 58795

Csobánc volt.

Meg Hollóháza, egy új pihenő valahol a Zemplénben (ennél csak néztem ki a fejemből hülyén), Gömörszőlős, Uppony, Barát-halom, Hamuház, Úrkút, valahol a Sarvaly-kút előtt és maga a kút.

Előzmény: donjuan1984 (58793)
pozo Creative Commons License 3 napja -1 1 58794

Szerintem Döbrönte volt.

Számomra megdöbbentő, hogy vannak akik (szinte) mindent felismernek

Előzmény: donjuan1984 (58793)
donjuan1984 Creative Commons License 3 napja -1 1 58793

Volt a képek között Szende vár, illetve Gesztes vár? Tegnap megcsináltam elvileg, de már este 10 után.

Előzmény: csg65 (58791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!