Keresés

Részletes keresés

hörpölin Creative Commons License 20 perce 0 0 61898

Javasolhatnék még néhány rövidítést?

 

- Nagymaros-Magyarkút. Teljesen felesleges útvonalnövelő kitérő az a Börzsöny, sokkal egyszerűbb lenne egy Nagymaros - Kismaros - Verőce - Magyarkút táv! Ez is legalább 30 km-rel rövidítené az útvonalat. Kell a fenének az a kaptató fel a Nagy-Hideg-hegyre, meg a Csóványoson is mi látnivaló van? Csak az az egyszem kilátó! Hát érdemes amiatt felcaplatni odáig? :-)

- Klastrompuszta-Dobogókő átkötés. Minek az a fene nagy kurfni Hűvösvölgybe, hiszen az 1938-as nyomvonalon sem volt rajta, meg különben is az a komminista-cucialista Úttörővasút volt a fő oka az egésznek! Ez is vagy 60 km mínusz lenne. :-)))

 

De az egészre a koronát egy végső, legnagyobb útvonalrövidítés tehetné fel! A javaslatom az lenne, hogy az Írott-kőtől az OKT menjen légvonalban, tökön, dzsindzsán át Hollóházáig! Így mindössze 394 km és 682 méter lenne az OKT hossza, és pluszban még Szlovákiában is egy kicsit körülnézhetnénk! :-D

Előzmény: hobo-bobo (61896)
hobo-bobo Creative Commons License 7 órája 0 0 61897

No, meg Bélapátnál a kolostortól egyből felvinném a Bélkőre, ha valamit azt látni kéne mindenkinek, ott is nyernénk 2-3 km-t, és egy páratlan kilátást, élményt.

Jelzett turistaúton számoltam, az Apátságtól a zöld jelzés csatlakozásig.

Gerecse-tető... no, elég is. (Az is rövidebb volt és szebb. )

 

Amiket említettem szinte mind valaha létezett kék utak voltak. És mindjárt ismét bakancsos kéktúra lenne a kéktúra, nem valamiféle balerina-menet, mint amihez ma közelít.

 

 

Előzmény: hobo-bobo (61896)
hobo-bobo Creative Commons License 8 órája 0 0 61896

Jogos az észrevételed.

Mondjak párat?

-Vállus-Rezi átkötés, a mai kék+-en, végig erdő.

  Keszthely, Hévíz repülne, semmi közük már a kéktúrához mai állapotukban. -20km

-Csobánc vissza a régi útra, -pár száz méter

-Nagyvázsonynál Kab-hegy felé vissza a régi kékre (kék+) -1.5km

-Bodajkról a '80-as évek kékjét visszaraknám, Isztimér, Mellár-fennsík-Hamuház, Fehérvárcsurgó, Kisgyón menne, úgyis sok  a terelgetés arrafelé is. -15 km, vagy -20 km.

- Gántot minek is vették be... Mindszentpuszta-Kápolnapuszta, vissza a régire, -4km

- Felsőpetény-Romhány, klasszikus kék, visszatenném, bánya már alig üzemel.  Alsópetény nélkül -6km.

  (Ott is állandóan csak terelgetnek mióta bekerült Alsópetény.)

- A lentebb említett, legnagyobb visszaterelés a Hollókő felől a régi Ecseg-Buják-Szanda útvonalra -15km lenne.  

  Mindenképpen meglépném.

- Uppony-Putnok közt nem tettem volna vissza a Háromkő-bérci útra a kéket, hagytam volna ott ahol van. -4km

 

Ez így összesen már kb saccra -60, 70km, vissza is állna az egyik régebbi táv, az 1083km. És ezekkel a módosításokkal csak nyerne a kéktúra, különböző okokból. 

 

Talán még a Martonyi kolostorromokat sem vettem volna bele újra, semmi másért, csupán logisztikai okokból, mert amúgy régen is benne volt, jogosan, de a Cserehát amúgy sem könnyű terep. 

 

Előzmény: V43 1279 (61883)
korosde Creative Commons License 11 órája 0 1 61895

Való igaz, most szuperek a jelzések, köszönjük az elkövetőknek. :-)

 

Előzmény: Torgyi1 (61892)
hobo-bobo Creative Commons License 11 órája 0 0 61894

Fotóm nincsen róla, de az a szekérút most is járható szerintem, közlekedtek rajta motorral a falusiak, mentek fát vágni. Éppen egy ilyen résen át láttam őket, mint a fotódon.

Most még nem volt járhatatlan az útvonal, így aztán ennél jobban nem foglalkoztatott a dolog.

Előzmény: Pulmy (61890)
HEV Creative Commons License 11 órája 0 0 61893

 

Amikor az egykori DDK nyomvonalát kitűzték, a 60-as évek elején   én még kb. 10 éves voltam.

Előzmény: Pulmy (61890)
Torgyi1 Creative Commons License 11 órája 0 0 61892

Persze gyípíesszel lehet, de amikor nincs jelzés, csak a falu látszik, akkor van iránytű, térkép és egy templomtorony. Akkor lehet, hogy 100 méterrel arrébb vezet a jelöletlen út.

A jelenlegi helyzet nem ilyen, úgy látom, valóban jók a jelzések. Ezt tapasztaltam az utóbbi időben egész DDK-n, az OKT nyugati szakaszán, és a Cserehátban is. Viszont egyre több "túrázóval" találkozni: olyanokkal, akik frissen öltötték magukra a dekatlont, nyakukban a mérőműszerrel, kezükben a botokkal, és ráadásul szemetet hagynak maguk után (az út kellős közepén!).

Előzmény: korosde (61888)
hadidoki Creative Commons License 12 órája 0 1 61891

Elég lehangoló, kár érte. Pedig olyan hangulatos hely volt. :-( 

Leírásod alapján (utólagos engedelmeddel), le is vettem a térképről a hidat. Ne zavarjon meg ezután senkit.

Előzmény: Pulmy (61889)
Pulmy Creative Commons License 14 órája -1 1 61890

 Szerintem anno,mikor felmérték még a bokrok közt futó szekérúton ment a kék,de azt annyira benőtte a dzsindzsa,hogy teljesen járhatatlan.  Legalábbis a jeleket ott véltem felfedezni,mert a szántás mellett csak szalagok,mackónadrágok és palackok jelezték az utat. Az első használható jel a szemben lévő nagy fán található és az említett út is ide ér ki. Kíváncsi lennék azon túratársaink véleményére kik régebben jártak erre,akkor hol volt a nyomvonal?  Te itt nem voltál nyomvonalbejáráson anno?

 

 

2016.dec:

 

   ekkor már egyáltalán nincs ösvény a szántás mellett. Valamikor a jobb oldali bokrok közt egy szekérút vezetett,aminek a torkolata a 2. képen a fa mögött kivehető.

Előzmény: HEV (61865)
Pulmy Creative Commons License 14 órája -1 1 61889

Most ilyen,ráadásul a Te képeden még a meder is rendezett,ki volt kotorva.

 

Előzmény: hadidoki (61866)
korosde Creative Commons License 16 órája -1 2 61888

Létezik, pl. én és a barátaim. :) Persze ez mindig az aktuális kijelölésre vonatkozik, nem a 8 éves füzet térképeire. Emlékszem Hollóházáról egy szakaszon felfele nem találtunk jelzést és a Locus-ban lévő csíkot követtük GPS-el, amíg nem találtunk jelzést újra a tarra vágott hegyoldalban. Pedig mehettünk volna toronyiránt is :). Az elején megbeszéltük hogy vagy így vagy sehogy. Még szoktuk is túra közben piszkálni egymást ha eltévedünk pár szász métert: Levágjuk vagy visszamegyünk. Mindig a visszamenés győzött a szavazásokon :)

Előzmény: Torgyi1 (61878)
hörpölin Creative Commons License 16 órája 0 0 61887

Ezt már én is javasoltam a jó múltkoriban... :-) vagy inkább: :-(

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61885)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 16 órája 0 0 61886

Egy-két helyen volt ugyan rövidítés a 2015-ös nagy változás során, de alapvetően akkor és ma is inkább a hosszabbítások a jellemzőek. Sajnos ebbe nincs beleszólásunk.

Előzmény: V43 1279 (61883)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 16 órája 0 0 61885

Én az MTSZ helyében lassan kitennék oda egy elektronikus kijelzőt az aznapi hivatalos távolsággal. :-)

Mondjuk a 0-s oldalra felesleges...

Előzmény: hobo-bobo (61881)
hobo-bobo Creative Commons License 17 órája -1 1 61884

Nem biztos hogy akkoriban is fent vezetett!

 

Ugyanis a 64-es kéktúra útikönyv még bizony a Baradla-barlang hosszú túráját említi a kéktúra útvonalaként, a felszíni séta csupán opció, abban az esetben ha a barlang nem lenne járható.

 

 az útvonal pontos leírása 

 az 1965-ös kiadású füzetben is csupán a barlang van berajzolva, fenti útvonal nincs is!

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61875)
V43 1279 Creative Commons License 17 órája -1 0 61883

Nem kötözködésből: rövidítés szóba sem jöhet? Lassan már az OKT önmagában egy hosszútávú vándorút lesz.

Nyilván nem azt mondom csak csapjanak le a legszebb részekből, de így egyre kevesebb embernek lesz kitartása hozzá.

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61875)
pavarotti Creative Commons License 17 órája 0 0 61882

Köszi! Kíváncsian várom h. lesz-e ezen túlmenően bármilyen fejlemény és ha igen mikor mi.

Előzmény: olahtamas (61876)
hobo-bobo Creative Commons License 17 órája 0 1 61881

Én meg találtam saját fotót. :-))

 

Előzmény: Güsziológus (61874)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 19 órája 0 1 61880

Persze, hogy nem, hiszen aki buszozott, az bizony nem teljesítette! De ettől még átvette. Mindenki a maga lelkiismeretével számol el akkor is, ha pl. kihagyja a Nagy-Milicet meg a Csobáncot. Volt ilyen, simán át is vette. Papíron szabályos teljesítés volt.

Előzmény: Torgyi1 (61879)
Torgyi1 Creative Commons License 19 órája 0 0 61879

Aki lebuszozott egy szakaszt, nem illett, hogy a jelvényt átvegye. De itt nem erről van szó, a két dolog nem hasonlítható össze!

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61875)
Torgyi1 Creative Commons License 19 órája -1 0 61878

Az "Aggtelek bg. - Jósvafő bg. (felszínen)" viszont értelmezésem szerint azt jelentette, hogy a távolság a felszíni szakaszra vonatkozik. Az AK-n Császártöltés és a Hajósi pincék között is érdekesebbnek látszott 2015. októberében az alternatív útvonalat járni. Talán addigra már az is megváltozott, és lehet, hogy az a teljesítés is érvénytelen.

Csak ilyenkor felmerül az a kérdés, hogy létezik-e az egyszerű túrások között olyan, aki szabályosan járta végig? (Például a Cserehátban alig létezett régebben jelzés, és toronyiránt érkeztünk be több faluba is.)

Előzmény: nagypapi (61833)
Güsziológus Creative Commons License 20 órája -2 0 61877

Nocsak, nocsak.

Most már csak azt szeretném tudni, hogy kinek lesz hatásköre turistautakat kijelölni és nyilvántartani.

 

Ha az erdészetnek nem hatásköre, akkor a jövőben nem is kell engedélyeztetni?

Akárki festhet akárhol?

Nagy lépés előre:-)

Előzmény: olahtamas (61876)
olahtamas Creative Commons License 20 órája 0 0 61876

Kikerestem a javaslatot:

"Az erdészeti hatóság turistautak kijelölésére és nyilvántartására vonatkozó hatásköreit indokolt
megszűntetni, mert ez nem erdészeti szakfeladat, és ennek megfelelően ilyen feladatokat az
erdészeti hatóság nem is lát el. "
Forrás: http://www.parlament.hu/irom40/14461/14461.pdf

Előzmény: olahtamas (61873)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 20 órája 0 0 61875

Igen, Rokiék is a föld alatt mentek át, de a hivatalos út fent vezet. Vicces volna ezért visszaadni a jelvényt! Gondoljunk csak bele, ilyenek miatt hányan jönnének vissza a jelvénnyel, mert felébredt a lelkiismeretük pl. egy szakasz lebuszozása miatt és most inkább visszaadnák. Amit egyszer igazolt az akkori ellenőr, azt nyilván most is elismert teljesítésként tartjuk számon.

 

Az OKT jelenlegi hossza valamivel 1160 km felett van, de a közeljövőben megjelenő módosítások nyomán ez hamarosan ismét nőni fog.

Előzmény: Torgyi1 (61871)
Güsziológus Creative Commons License 20 órája -2 0 61874

Én meg találtam egy honlapot, ahol a kilométerkő mindkét oldala látszik.

Nem mai, de jobbat nem találtam.

 

http://mergezetteger.blog.hu/2012/06/12/a_masfelmillio_lepesnyi_ut_kezdete

Előzmény: V43 1279 (61872)
olahtamas Creative Commons License 20 órája -1 0 61873

Ráadásul a nevezett törvényt most módosítják megint, és lehet kiveszik belőle a turistautakat...

Sajnos nem nagyon sikerült érvényt szerezni eddig sem a "hivatalos" nyilvántartásnak:

http://erdoterkep.nebih.gov.hu/

Ha megnézed pl. a Pilis-Visegrádi HG-ben, kb. a Spartacus ösvény, Rám szakadék, Árpádvár-Dobogókő zöld négyszög meg pár tanösvény van feltéve a nyomvonalas közjóléti létesítmények közé...

Előzmény: pavarotti (61860)
V43 1279 Creative Commons License 20 órája -1 0 61872

Fb-n láttam egy képet ahol a hollóházi km kövön már nem 1128 szerepel.

Előzmény: Torgyi1 (61871)
Torgyi1 Creative Commons License 20 órája -1 0 61871

Nem tudom, hogy a Jósvafő-Aggtelek szakasz végigjárható-e egyáltalán a föld alatt, vagy ha igen, ez hogyan lehetséges. Én az ellenkező irányban jártam végig a föld alatt, azzal a tudattal, hogy az is érvényes teljesítés. Valahol olvastam akkoriban, hogy ez is hivatalos... Talán valaki elterjesztett egy legendát, amit egy csomó ember elhitt, aztán évek múlva kiderül, hogy ez humbuk? Lehet, hogy még Rockenbauer volt az első dezinformátor... Akkor jóhiszeműen mentünk arra és valamiért a füzetemben sajnos nem tettem erre vonatkozó megjegyzést. Tervbe volt a felszíni út is, de arra valamiért nem került sor. A jelvényt megkaptam. Akkor hivatalosan vissza kellene adnom, és utólag teljesíteni? Aztán kapok egy más sorszámú jelvényt? Most mi a teendő???
Most júniusban Jósvafőről megyünk Aggtelekre, de a felszíni úton.

Mennyi most tulajdonképpen a Kéktúra hossza? Az 1128 km szó szerint kőbe volt vésve.

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61825)
Güsziológus Creative Commons License 21 órája -2 1 61870

Kilátók a Bakonyban

Bánd, dr. Májer Antal kilátó a Miklós Pál-hegyen

 

(A terület közigazgatási szempontból Szentgál, de onnan kicsit nehezebb megközelíteni.)

 

2015-ben adták át, de eddig valahogy nem esett útba jövet-menet.

Pedig érdemes felkeresni, csodás a panoráma a Kab-hegy irányába, látszik a hatalmas erdő, mely az ottani kilátóból is megcsodálható.

Látszik a Papod kilátója is, na és Bánd, az aprócska gyöngyszem a Séd partján.

 

Nem egyszerű megközelíteni, ha a legrövidebb utat (P+) választjuk, akkor sok-sok lépcsőt kell "leküzdeni", a viszonylag új P3 jelzésen jó nagy kerülő. (Ez a jelzés még nincs a TUHU térképén, de most már tudok a hiányáról, remélem, sikerül becserkészni az útvonalát!)

 

A hegyen keresztül vezető P- jelzésű útvonalat 2016-ban felújították (MTSZ), és van egy tanösvény is, jó állapotban lévő táblákkal, együtt a két jelzés, ez jó.

A kilátó alatt, ott, ahol a P3 kiválik a főútvonalból, kiépített pihenőhely, esőház, kicsit távolabb emléktábla.

A kilátó igen jó állapotban van, hatalmas, a környék rendezett. Padok is vannak.

 

Számomra kicsit elszomorító, hogy a TUHU vonatkozásában ennyire "megállt az élet", jóllehet több változás nyomát is észleltem a "terepen".

Apró slendriánság, hogy a kapun, ahol a tanösvény kezdődik, ott a tiszta P3 jel, úgy látszik, elfelejtették leszürkíteni. A lépcsők miatt sok jelzésre nincs szükség, de egy-két öreg P3 jelet ott is találtam. Remélem, nem nagy hiba, de leszürkítettem ezt az útvonalat, az egykori P3 "emléke" egy ideig fennmarad, de a lépcsőkön már csak SG és PT jelzésű útvonal van, igaz, SG leginkább ott, ahol becsatlakozunk a P- jelzésű főútvonalba.

 

Végső soron az érthetetlen Pbarlang jelzés döntötte el, hogy ezt a "terepet" választottam, ma sem értem, miért kellett sok kilométeren keresztül ezt feltenni a TUHU térképére. A kilátó alatt találtam két kettős jelzést, igen kopott Pbarlang jelek voltak, de egyértelmű, hogy ez valami ősmaradvány lehet, onnan, ahol a P3 indul a kilátó felé, már csak P és P3 fonódó jelzés van (ezen most nem jártam), ellenkező irányba meg a P és PT, de erről már írtam.

 

A Szentgáli Tiszafás, ha jól tudom a Bakonyerdő ismerője mozgalom egyik érintőpontja (felkerestem anno), leginkább egy bekerített rezervátum.

Ettől függetlenül kellemes kirándulóhely, a panoráma miatt érdemes errefelé is ellátogatni!

A megközelítés gyalogos turistáknak egy szép túra (Szentgál - Márkó, esetleg Veszprém) keretében a legkézenfekvőbb. Bánd felől, ahogy írtam két lehetőség is van, de közlekedési szempontból egyik se ideális.

 

Végül a "visszatérés".

A tanösvény a völgyben "visszafordul" (itt is van pihenőhely), vannak jelek is, de ez a szakasz feledhető, talán, ha alaposabban kitisztítják, kényelmes sétaút lesz, de most inkább a párhuzamos szekérutat javasolnám, az is visszavezet P+ jelzésig, onnan még jó egy kilométer a Kakukk vendéglő.

 

A sör finom.

A közlekedés hazafelé gond nélküli, van csatlakozás Veszprémben, és gyorsjárat (busz), 2,5 óra volt az utazás, oda kicsit több.

maszogep74 Creative Commons License 24 órája -1 0 61869

...hát én, a montipályához :D (A jelenlévők meg természetesen kivételesek. :D )

Előzmény: Pulmy (61864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!