Nem, Cartographia. Hétfőn volt ugyebár a C. kedvezményes karácsonyi térképvására az MTSZ központban, nyilván Optika is ott szerezte be a nevezett térképet. Én egyébként 6 db-ot frissítettem most a 2009-esekre, sőt ebből a Zselic már 2010-es! Néhány tájegységben igencsak bővültek a jelzések, nem is beszélve a Mária út által bevont és majd bevonandó új útvonalakra.
Egyébként a Mária út majd a Lánchídon fog átmenni a Dunántúlról a Duna-Tisza-közére; elképzelem, hogy Pesten mennyi lesz majd az urbánus caplatás Gödöllő felé, pedig a budai se rövid...
Bejelentkeztem, beleolvastam a topikokba, és én is jót mosolyogtam néhány hozzászóláson :)
Lehet, hogy az MTSZ a szakadék szélén van, de a másik szélén meg a turisták vannak. Én bízom benne, hogy ez a szakadék egyre szűkebb lesz, és közösen lehet majd érvényesíteni a természetjárók érdekeit, és akkor nem lesznek ilyen Hernádcéce féle esetek.
A sárdobálással, és dicsekvésekkel nem kell törődni! Van egy régi mondás, hogy a munka dicséri a mestert, és nem a mester nagy pofája :)
A mezőföldi kékből is sok helyütt így lett kék kereszt, aztán szép lassan az is lekopott, és bepirosodott :) Azért még lehet fényképezkedni megmaradt originális példánnyal, de ki tudja meddig.
"az MTSZ vezetésnek nem sikerült megállapodni pénzügyekben a környéken jelzéseket festő szakosztállyal"
Ez a szomorú, hogy ennyire a pénzről akar szólni ez az egész, pedig a most végül felfestésre került jelzéseket ezek szerint nem finanszírozta az MTSZ még is elkészült !
Szinte biztos vagyok benne, hogy jobb kommunikációval az egész ügy nem így alakult volna...
"Pótpecsét került a kerítésre, a levelezgetés az önkormányzatnál elakadt, az MTSZ majd leszürkít, de a táblához nem nyúl."
Az nem lenne jó megoldás, ha már egyszer kimegy a helyszínre szürkíteni, akkor a K sávból egy vonással K keresztet csinál? Nem túl esztétikus, de kevesebb festék kell hozzá, meg a jelzés is megmaradna Méra felé.
Épp ma gondoltam rá, hogy este majd írok Neked egy mailt a témában, ugyanis szintén hétfő óta :-) nekem is megvan az ugyanolyan legújabb térképem, így én is felfedeztem azokat a - jelenleg még folyamatban lévő, tehát a terepen csak részben elkészült - drasztikus változásokat, amelyek merőben átalakítják a Soproni-hegység jelzéshálózatát!
Izgatottan várom a beszámolót! :-) Hétfőig még netközelben vagyok, utána várhatóan majd csak az ünnepek után...
Beszélgettem az MTSZ-ben, az ő álláspontjuk következik:
Korábban az önkormányzat elfogadta azt az ajánlatot, hogy a kék továbbra is a "sarkon" fordul, de lesz egy K+ a hídon át Méra vasúti megállóhoz. A híd túlsó oldalán a gáton pedig egy Knzt indul az erőművi bélyegzéshez. Ezt a polgármester alá is írta. A 2009-es Zemplén atlaszba ez már be is van rajzolva. A közelmúltban 5 olyan kiadvány jelent meg vagy frissült, ami a fenti kiegészítés nélkül is a Kéktúrát a jelenlegi nyomvonalán ábrázolja, köztük a Füzet. Elkerülték egymást a hídépítéssel!
Ez a festés az idén elmaradt, az MTSZ vezetésnek nem sikerült megállapodni pénzügyekben a környéken jelzéseket festő szakosztállyal. A hernádcécei "önkéntesek" nem tököltek, átvitték a sarki bélyegzőt a fogadóhoz és felfestették az OKT-t a falun át, kitették a táblákat. Voltak, akik ez alapján Méra vasútállomáson találták magukat az estében és ott kevés vonat áll meg.
Az MTSZ javaslata nem kényszeríti a túrázót minden évszakban az ártérbe. A híd cécei oldala ugyanis oda ér le. Nem kell árvíz, hogy gyakran sár legyen, jócskán kell menni a hídig. De számomra megfelelő évszakban én is arra mennék! Folyó feletti panoráma a szeles dombon, mint eddig vagy híd és onnan gáttúra. A falu nem sokat veszítene, hiszen aki amúgy is itt szakaszol, csak párszáz méter a fogadó. De most már igazolniuk kell a hídépítés fontosságát.
Pótpecsét került a kerítésre, a levelezgetés az önkormányzatnál elakadt, az MTSZ majd leszürkít, de a táblához nem nyúl.
Nem, nem felejtem közös eltévedésünket a Soproni-hegységben, melyről azt hittem, hogy már ismerem. Hétfő óta van új térképem, a jelzésváltozások komolyabbak mint gondoltam, nem sima piros-kék metamorfózis. Visztula készülj, és kékülj! Még egy vázlatot kell rajzolnom és a héten visszajövök.
Remélem majd csináltatnak újat, hiszen több embert most vettem rá, hogy igyekezzenek megszerezni ezt az elismerést. - Vagy megszüntetik a mozgalmat, ha kifogy a készlet?
Legjobb tudomásom szerint azért szőröznek egy kicsit ezen jelvénnyel,mert már csak egy maréknyi van belőle(szó szerint ezt mondták)mi is az MTSZ tagság hiánya miatt nem kaptuk meg,pedig mi le is mentünk volna érte.
A teljesítménytúra - immáron másodszor - a Kohász-kék mozgalom megalapításának jubileumához kötődik, amely 2010-ben lesz 40 éves.
A rendezést ózdi és salgótarjáni szervezetek végzik, de lesznek segítségünkre topikos túrázók is, akiknek már most nagyon köszönöm az önzetlen felajánlást. (Még lehet jelentkezni.)
Négy féle gyalogos táv és egy féle bringás táv közül lehet választani.
10/25/70/130 és 130k.
A hosszú táv végigjárja a kohászok útját, így a célba érő teljesíti a komplett mozgalmat is. Ez ugye Diósgyőrből fog indulni. A többi rajtja Ózd, a célok pedig Járdánháza ill. Salgótarján lesznek.
A várak.hu oldalon nagyon jó képek vannak,légifelvételek is,de én is tudok neked küldeni egy csomó képet,ha gondolod.(Salgóvárról is van egy csomó,sőt a makettje is megvan fényképen ,ahogyan egykor kinézett)Egyébként a vár jegyszedő bódéjában elég sok kiadvány is kapható,jó minőségűek.Régi papírképeken azt is meg tudnám mutatni hogy nézett ki a vár kb 25 éve,hát a fele sem volt meg,a szlovákok építették fel,sőt még két tornyot is fel akartak építeni,csak '90 után már nem jutott rá pénz.Nem ugrálok a tótokért,de el kell ismerni,hogy ez a vár nem így nézne ki ha nálunk lenne,szerencsére szinte nekünk építették föl.Régen még a határőr is megkergetett ha átmásztunk a kerítésen,ma már teljesen szabadon látogatható.Egyébként érdekes a környék történelme a trianon utáni években,ugyanis ez a vidék az egyetlen máig élő sikeres határrevízió eredményeként lett újra MO.-é.Na abbahagyom,mert még oldalakat tudnék erről írni.