Az akcióban csak a posta-, csomagolási- és kezelési költséget kell megfizetni az alábbi lista szerint: 1-2 térkép esetében 900 Ft + ÁFA = 1.146 Ft 3-4 térkép térkép esetében 1.150 Ft + ÁFA = 1.460 Ft 5-6 térkép térkép esetében 1.600 Ft + ÁFA = 2.032 Ft
A megrendeléseket legegyszerűbben erre az e-mailre válaszolva lehet elküldeni, de minden más csatornán érkező rendelést szívesen fogadunk, csak legyen ráírva: TIA, vagy Turistatérképek ingyen akció. Kérem, hogy a megrendelt térképek listáján és a mindenképpen megadandó számlázási / szállítási címen kívül kaphassak egy mobil számot is a könnyebb kapcsolattartás érdekében. A térképekért előre fizetni nem kell. Az áruval együtt fogom elküldeni a számlát, amely tartalmazza a fizetési módokat is: sárga csekk, utalás, bankkártya, PayPal.
A Turistatérképek ingyen akció egy hétig (2017. szeptember 10-17-ig), vagy a készlet erejéig tart.
Tisztelettel:
Szarvas András -- --
SZARVAS András Térképész mérnök / Engineer-cartographer
Jaja, az elején amig nem ottalvos túrákat csináltunk, még volt időm és kedvem beszámolókat írni. Majd egyik barátom csinált egy táblázatot ami megosztott a társaság többi tagjával így mindenki látja kinek mi hiányzik.Aztán amikor 10-30 fővel szerveztem a táborokat, hát volt velük melo, és mikor hazajöttünk, már nem volt energiám melo meg 3 gyerek mellett még erre is. Szánom-bánom most igy utólag. 😒 A face okt csőortba irtam:
-Szerencsére az első 10 szakaszról amit bejártunk, még közvetlenül akkor megírtam a beszámolókat. Ha nem így teszek akkor a a 2010-től nem sok minden maradt volna meg. Most amikor ezeket írom nyitva a füzet, a térkép, a Locus, a fényképek mappa, a google térkép. Meg még közben telefonálgatok is :). Pedig az adott utazásaink után hosszan emlegettük milyen jó kis túra volt ez meg az. :) Javaslom mindenkinek jegyezze fel mi történt vele mert engem megdöbbentet amikor elkezdtem írni, mi mindent felejtek.
Ezen sokat segít egy saját túranapló. Ez például nekem egy egyszerű excel fájl, ahová beírom a dátumot, tájegységet, útvonalat, távot és szintet. Néhány mezőbe olyan dolgokat írok, amire szűrni lehet: OKT1, OKT2, DDK1, DDK2, PPÚ, Gipsz Jakabbal, topiktúra, stb. Így aztán pontosan meg tudom mondani, hogy mikor hol voltam.
De utána tudok keresni a fényképek között is. Az adott túra dátumára nevezett mappákban tartom őket egy külső vinyón (és persze DVD-ken), erre is van egy excel fájl, hogy az adott dátumhoz milyen túra tartozik, milyen útvonallal, melyik DVD-n találom. Ez arra is jó, hogy ha például dobogókői képeket keresek, akkor egyszerűen rákeresek a táblázatban a "Dobogókő" szóra.
És akkor még nem is beszéltem a letöltött saját gpx trekkjeimről, amik dátum, valamint túra kezdő- és végpont szerint vannak elnevezve és mentve (pl: 2015_05_09_szarvasko-belapatfalva).
Szóval nem egy ördöngösség egy pár pillanat alatt megtalálni, hol jártam mondjuk 2009. június 7-én, vagy mikor voltam a 3. OKT bejáráson Bögötön, esetleg hányszor voltam már Klastrompusztán. :-)
Sokat beszélgettünk az ellenőrzés lehetséges módjairól. Szóba került a személyes kikérdezés is. Most írok egy blogot a 8 évről amit kéktúrázással töltöttünk, hát elég szita az ember agya már 2-3 év túrázásai után is :)
Ha valaki gyors vagy egyben csinálja akkor nem feltűnő, de azért több éves teljesítés esetén ugyanaz a toll és tintahasználat kicsit feltűnő lenne mondjuk számomra.
Szántód környékén is végeztek az idei jelzés festésekkel, áthelyezésekkel, színváltásokkal és megszüntetésekkel. Emiatt a Fejérkőtől Tündétvölgyig túramozgalom útvonalán is van változás. Ahogy hallottam van rá esély, hogy a megújulása megszűnést jelent.
Nekem az lenne a kérdésem, hogy ha nem kérdezi meg a dátumokkal kapcsolatos hiányosságát, hanem utólag kitölti a dátumokat, hogy az stimmeljen, akkor az ellenőrök honnan fogják megtudni, hogy azok az időpontok nem valósak?
Ha engem kérdezel, akkor így utólag bizony elég sokat. Egyszerűbb lett volna ott és akkor.
Idéznék egy ellenőr publikus ajánlásából:
"Röviden a lényeg: a kéktúrák mindegyikére igaz, hogy nem érintőpontos túra, tehát nem elegendő pusztán a bélyegző lenyomatok megszerzése, az összes szakasz lejárásának hitelt érdemlő módon való igazolása szükséges a teljesítés elfogadásához. Ez a dátumokkal ellátott eredeti bélyegzőlenyomatok (nem beragasztott cetlik!) meglétét jelenti. Az MTSZ bírálói számára minden túranapunk esetében nyilvánvalónak kell lennie a dátummal ellátott bélyegzőlenyomataink alapján, hogy azt mikor teljesítettük: egy adott napon honnan hová jutottunk el. Ezért kell egy szakasz befejezésekor és újrakezdésekor is bélyegezni és a dátumokat is feltüntetni mellettük a jelenlegi szabályok szerint. Egy adott napon lejárt szakaszunk nem kell feltétlen megegyezzek az MTSZ szerinti szakaszbontással. A túra bárhol megszakítható és bárhonnan folytatható, bármelyik irányban, bármikor. Ha a túra a következő nap folytatódik, akkor nem szükséges újabb bélyegző beütése. Az MTSZ szakaszok (számozott túrák, pl. az OKT esetében 27 db) csatlakozásainál van csak 2 db igazolóhely a füzetben, de ha máshol szakaszolunk, akkor nyugodtan üssük be a második bélyegzést a korábbi mellé, bárhova, ahol az elfér. Ha ezt elmulasztjuk vagy nem nyilvánvaló valamelyik szakaszunk bejárási időpontja, esetleg kimaradt akár egy bélyegzés is a füzetünkből, akkor azt utólag kell igazolnunk az MTSZ bírálói számára, ami sok esetben igen nehézkes vagy éppen lehetetlen lehet, ezért fontos erre ügyelni a túrák során. Ha mégis előfordul, akkor a helyszínt és a személyt együtt ábrázoló fotó, esetleg gpx fálj pótlásával igazolttá tehető utólag is."
Szeretném megkérdezni, hogy az OKT teljesítésnél mennyire nézik az igazolófüzetben a dátumokat? Mert bizony én elég sokszor hanyag módon nem töltöttem ki, mondván, hogy majd utólag. Most lassan bekerül az utolsó pecsét Írottkőnél :) és pótolnom kell a dátumokat, fényképekből, meg társaktól tudok saccolni, de tudni szeretném, hogy mennyi energiát érdemes erre fordítani?
Ha a megyei szövetségek értesítik a térképszerkesztőket, és a változtatások csak az OSM részéről történnek meg ez alapján, akkor, a későbbiekben miért értesítenének feleslegesen más társaságokat!
Ez nem hivatalos, hanem egyszerűen emberi kapcsolatok kérdése!
Én is kaptam egy rakás változtatást, hogy mit kell javítani, ha valaki kéri szívesen odaadom neki is, és akkor nem kell nekem megrajzolni...
Azt olvastam egy másik fórumon, hogy a megyei szövetségek értesítik az OSM "szerkesztőségét" de a turistautakhu-t nem, és ez sérelmes.
Valóban van érdemi hivatalos együttműködés (ami természetesen nagyon jó lenne) vagy a szerkesztők, rajzolók egyéni és személyes kapcsolatai állnak a gyors és érdemi munka mögött?
Ez egy viszonylag új szakasz, nem is változott (szerencsére), de a "környezete" igen.
Aki errefelé tervez túrát, jó ha felkészül, hisz sok-sok tájékoztató "tacepao"-val fog találkozni, vannak új útvonalak, egy szakaszon új jelzés (Z), és megszűnt a K+, melynek "felfedezése" a cél volt.
Egy feltöltött trekkben jelezték, hogy sok a változás arrafelé, nem véletlenül jártam tehát az útvonalon, nem kékeztem.
A barlang után (Bódvaszilas felé) csatlakozik a nyugat felől érkező ZÖLD (ez új útvonal, a tájékoztatás szerint Tornagörgő lesz a vége, Szlovákiában. Mielőtt a KÉK és a ZÖLD szétválna, valahol itt
indul DÉL felé egy KQ jelzésű ösvény, mely a tájékoztató szerint a Barlangkutató forráshoz vezet.
Igen meredek lefelé, csak "belegyalogoltam", hogy legyen nyom.
Az érdekesebb az észak felé "forduló" ZÖLD. Ez az útvonal egykor K+ volt. Az MTSZ-es tábla szerint még mindig, igaz, zöld filctollal ott a megjegyzés, hogy ez Z-. Hogy miért "fordít hátat" a tábla, az nem tudom, talán azért "rejtették el", nehogy valakit félrevezessen.
A nevezetes töbör (Vecsem-Bükk) felé tehát a ZÖLD megy.
Változott a tanösvény is, melynek jelzéseit szépen felújították, a KQ jelzéssel együtt "visszatér" a völgyből, ahol eredendően az OKT útvonala volt, és becsatlakozik a KÉK-be, ahonnan innen nem messze észak felé kiágazott.
Minderről sok-sok információ olvasható a terepen, talán egy kicsit sok is a festés, de a lényeg az, hogy aki ott jár, az tájékozódhat.
Azt nem tudom, hogy lesz-e hivatalos tájékoztatás a változásokról, de jó lenn!
Garass és csapata mindenesetre alapos munkát végzett, jelenleg úgy néz ki egy "kijárat" van Bódvaszilas felől, ez az eredendően tanösvény, ma már OKT útvonal. Nagyon kényelmes amúgy, nem annyira "húzós", mint az eredeti volt, de ez van.
Nem jártam a völgyben, ahol a záportározó létesítésével alaposan megváltozott a járhatóság, de az, hogy a tanösvény se arra megy, arról árulkodik, hogy az a turisták elől "elzárt" terület lett.
A vasútállomásra vezető egykori PIROS helyett K4 van.
Ennyit röviden, részemről várom a hivatalos tájékoztatást!
A nemrég közzétett dokumentum 2. oldalán a 6. "tétel" a "Varjúvár (K4)" útvonal létezésének ellenőrzése "feladat".
Ennek prioritása igen magas (5-ös). Mindez volt.
Lehet, hogy nem a legfontosabb, de én úgy gondoltam, hogy mindenképp megnézem, mielőtt új verziót teszek közzé. Ez a "felderítés" meg is történt tegnap, íme az eredmény.
Ez a kiágazó útvonal a TUHU térképén szerepel, de létezéséről nem találtam "nyomot".
Az "Ifjúsági tábor" buszmegálló és a Varjúvár közötti aszfaltos szakaszon találtam kopott jeleket. Ez most a Mária Út szakasza, a buszmegállónál jó sok tábla van, merre mennyi Bodajk, mennyi Balinka, a jelzett úton és az országúton külön-külön.
Elindultam ellenkező irányba is, ott ui. van egy "pöcök" a TUHU térképén, mely azt jelzi, hogy észak felé, felmérendő út van, és jelzettnek minősítette, aki arra járt.
El is indultam, és láss csodát, több jelet is találtam. Igen kopottak voltak, de egyértelmű K4 jelek.
Egy darabig követtem a jeleket, majd egy meglehetősen széles, keresztező útnál visszafordultam.
Itthon megnéztem, a digitális térképeket, mindkettőn vasútvonal van ott, ahol visszafordultam, márpedig én síneket nem láttam.
Itt tehát nem volt megállója a vasútnak, és épületeket se nagyon láttam.
Vajon miért irányították elődeink a turistákat ide, a mára meglehetősen elvadult tájra?
Mi lehetett itt, esetleg északabbra?
Ha valaki tud erről az egykori útvonalról, kérem ossza meg az információt!
A TUHU térképén azóta "szürkítettem" az útvonalat.
Az országútnál a Mária Út az aszfaltos úton vezet a Varjúvár felől, ott, ahol ez eléri az országutat, ott vannak az irányító táblák.
Ezt is javítottam.
Amúgy a Mária útnak az a szakasza, mely közös az egykori K4-el, meglehetősen elvadult, az elágazást követően az erdőben eléggé durvának tűnt, az elágazásban jelzés sincs.
Azt hiszem, félreértettél valamit, ugyanis mindketten azt írtuk a korábbiakban, hogy jelenleg nem lehet így igazolni a kéktúra teljesítést! Egyelőre nincs más tehát, mint a bélyegzés, és annak hiányában, kiegészítő lehetőségként a fényképezés!
Ja, 65 napig azért sikerült, de lányom GyKT-ja miatt nem bírtam kivárni az új füzetet, mert mire meglesz, már nem is GyKTzhat és bélyegzés nélkül kísértem már eleget. Szóval újra a nagy kék úton...
A Szabadság téren holnap Erdővarázs családi nap lesz, ekkor Budapestre költöznek a magyar erdők!
Érdemes kilátogatni, különösen a gyerekes családoknak, a részvétel ingyenes.
Itt lesz mind a 22 erdőgazdaság, bőséges prospektus kínálattal. Akinek nincs meg az ország összes erdőgazdasági szálláshelye, itt beszerezheti ingyen a vaskos kiadványt.
Teljesen egyetértek ezzel. Tegnap Okány és Geszt között sétáltam egyet az Alföldi Kéktúrán. Békés megye tökéletesen kihasználta az útjelző táblák és az oszlopok nyújtotta lehetőségeket, azokban a kereszteződésekben, letérésekben, azokon a szakaszokon lettek kihelyezve, ahol szükség van rájuk. Tették ezt olyan terepi adottságok mellett, ahol a jelzésfestés a fák és a tereptárgyak hiánya miatt nem egyszerű. Külön köszönet azért, hogy - emlékeim szerint - az útjelző táblákon kizárólag az Alföldi Kéktúra által érintett helységek és pontok vannak feltüntetve. A "mumus" Zsadány - Geszt szakasz is gond nélkül követhető. Nagy köszönet a megyének ezért a munkáért (is).
Zsadány után az elmúlt időszak csapadékviszonyainak köszönhetően száraz lábbal jutottam el Gesztig, nem voltak vizes/tocsogós részek. Bakancsban mentem, de bőven elég lett volna egy futócipő is. A geszti temetőt szépen kitakarították, a Tisza-kripta így eltéveszthetetlen. Geszten a Tisza-kastély felújítása zajlik, az iskola innen kiköltözött, az MTSZ bélyegző elérhetetlen, így a falu egyetlen kocsmájában bélyegeztem (Gomba Presszó). A szegénység kézzel fogható. Az OKT révén a Cserehátban megismert, lesújtó szociális állapotok többé-kevésbé végigkísérik az Alföldi Kéktúrát nagyjából Békés megye északkeleti részétől gyakorlatilag Sátoraljaújhelyig.