KARBANTARTÁS AZ MTSZ SZERVEREIN 2017. május 26-án a honlapjaink nem lesznek elérhetők
Tájékoztatjuk tisztelt olvasóinkat, hogy a szerverek karbantartása miatt 2017. május 26-án, pénteken a Magyar Természetjáró Szövetség weboldalai nem lesznek elérhetők.
Nekem a második kép volt, amin egy vörös agyagos földút vezet a hegyek felé, de azt nagyon nem tudtam. A távolság alapján amivel mellélőttem az OKT zala vagy vas megyei szakasza lehet. Aki tudja megírná hol készült? Köszi :)
A mai verseny tényei: 25 játékos (ebből 4 versenyen kívül). Mai érmeseink: 1. donjuan1984 4300 pont 2. bolyopapa 4221 pont 3. kgabi 4071 pont Gratulálok a dobogósoknak! És már mehet is tét nélkül újra: http://heyjoe.hu/okt/oldal/nemverseny.php
Köszönöm, elolvastam, és annyira elragadott, hogy a szerző írásait továbbiakban is figyelemmel fogom kísérni. De el tudom képzelni, hogy ilyen nemcsak az internetes irodalomban, hanem a valóságban is megtörténhet.
"Úgyis elkap az eső. De úgyis ki kéne már mosni a kabátomat, tehát mindegy". Gurul a késő délelőtti vonat Oroszlány felé. Kihasználtam, hogy munkahelyemen tegnap csak néhány óráig kellett jelen lennem, így 11 után nem sokkal már meg is kezdhettem a túrát. Nem vártam sokat a szakasztól – de most teljesítve, az egyik legszebb, leghangulatosabb vértesi útvonalként gondolok vissza rá.
Lakótelepek, garázssorok (melyeken rejtélyes oknál fogva, nincs két egyforma villanyóra-szekrény), majd az ipari parkok után a kiskertek. Nyugdíjasok kertészkednek - talán azon se lepődnének meg, ha "jó szerencsét" köszönéssel lépnék a kapujukhoz. "Lakás-autó-telek" - valaha ezt akarta mindenki, mert ez volt a hivatalos ideológia. Ma ebből a "Ház-autó(k)-gyep" lett, a nélkül hogy bárki mondta volna. Ilyen gondolatokba merülve az erdészet telephelyéig érek, ezt elhagyva kezdődik a vegyes (fenyő, tölgy, bükk) erdő. A vasúttól szűk óra alatt el is érek a régi külfejtés hatalmas bányataváig. Gyűlnek mögötte a felhők, zúg az erdő, repkednek a víz felett a madarak, nagyon él minden. Gyalogolok tovább, a térképen Terv útként nevezett aszfaltcsík mellett öreg bükkösök maradnak el. A Tekert-Iharfa-tisztásnál balra a P+ megy, rápillantok az útjelző táblára: mehetünk is tovább, jó helyen járok, a P-t kb. egyenesen mutatja. Jobbra nem nézek: további fél kilométer múlva tűnik fel, hogy jelzés az nincs. Elő a térkép: no persze, mert a jelzés pár lépés után elment jobbra. Betonút indul jobbra, ezen kapom el újra a jelzést, ahol éppen favágók dolgoznak. Kicsit ritkábban jelzett szakasz következik (kombinálva egy nem túl régi tereléssel), a térkép most nagy segítséget jelent. (A hiányos jelzettség okán gondolkodtam: az útvonal itt megyehatárt keresztez éppen, lehetséges lenne hogy egy rövid szakaszt senki sem érzett igazán a „magáénak”? Mert az út többi részén ilyen problémám nem volt). Nem sokára leérek a festékgyár alatti tóhoz, itt is időzök egy kicsit. A gyárhoz ösvény vezet tovább, itt-ott benőve, de jól követhető.
A gyár portáján bezörgetek: elsőre nincs válasz, de szerencsére két perc múlva előkerül az öregúr. Műszakváltás volt nemrég, át kellett mennie egy másik épületbe. Megköszönöm a „Pusztavám-Budalakk” feliratú nyomatot, és indulok is tovább. A Lipa-kúti völgy a szakasz egyetlen komolyabb emelkedője (bár Oroszlány óta lényegében folyamatosan, nagyon enyhén felfelé visz az út). Megpihenek előtte, de hamar meg is állok újra: bodzabokrokat látok meg, és tudatosan készültem szüretre… Nagyon lóg már az eső lába, szinte besötétedik a völgyben, jobb ezzel hamarabb végezni. Tompa puffanásokat hallok meg, de ez nem dörgés. Ismétlődően, kb. 10 másodpercenként. Még Mór szélén is hallani vélem aztán – a hang forrása ismeretlen marad. A völgy tetejénél kezd esni az eső. Szerencsére intenzíven csak kevés ideig hullik, és mire elérem az útvonal legmagasabb pontját, inkább csak szemerkél. Az ereszkedés közben már inkább a belógó faágak áztatnak el – előbb egy ösvény, majd egy ritkán járt erdészeti út vezet a város feletti dombtetőig. Fél négy körül érek a házak közé. Mire bejutok a központba, újra esik: bepillantok a kastélyudvarba, a kollégium bejáratánál kérek bélyegzést. Még elsétálok a főutca másik végéig – ott a Varga pince, ahol feltankolok királyleánykából. Még egy hosszú gyaloglás a vasútig – a vonat meg már napsütésben indul velem Fehérvár felé. Piros jelzés, Gerecse, Vértes, pipa!
ezt pár hete fotzózta vki .. Én azt szeretném tudni hogy hol készülhetett. Sajnos én meg nem jártam végig a OKT -t csak kis részeit. Hátha vki emlékszik a helyszínre.. tud vki segíteni ?
Másfél hete ismét megtettem egy szakaszt a Dél-Dunántúli Kéktúrán, a Szálka - Mecseknádasd útvonalon. A betonoszlopok kevésbé hasznos elhelyezéséről magam is meggyőződhettem, miként azt is tapasztaltam, hogy lenne néhány hely, ahová valóban kellenének, mert elágazás van, de körbe csak mező és szántóföld, jelzés elhelyezésére alkalmatlan növényzettel. A szálkai tó feletti hegyen átvezető kék útvonal viszont nem a jelzések hiányától szenved, hanem én szenvedtem rajta az út hiányától. ;-) Bővebb élménybeszámolót a blogomon olvashattok, ha van kedvetek hozzá.