Egyetértek, szerintem is útfelújításokra adjanak pénzt, de ha már adnak, akkor minőségi, profi munkára adják. Ehhez hozzátartozik az egyidejű útrögzítés is, ami a térképekre kerül.
Amiért alapvetően írtam az az, hogy ezeket a munkákat nem lehet csak önkéntesekre bízni.
Ranger - festhetne rendszeresen jelzést, takaríthatná az utat. Semmi értelme. Már most meglenne rá a gárda, hiszen ott van a kiképzett jelzésfestő csapat, csak szerződtetni kellene. De tényleg felesleges. Felejtsük el.
Már megint ott a két pont! Hát persze, csak OKT-s (hivatalos) honlap van, a többi nem vihet sehová. De ha megdobnál egy ilyen sehova se mutató linkkel, már csak kíváncsiságképpen, azt nagyon megköszönném.
No lám, pár óráig nem vagyok gépnél, erre alig győzöm visszaolvasni a hozzászólásokat. Bár talán jobb is lett volna kihagyni...
Pozo, szerintem inkább útfelújításra adjanak pénzt, legyen akárhány kilométer, mert legalább értelme van, nem úgy, mint ezeknek a csilliárdokba kerülő, nem működő TTR-rendszernek, QR kód igazolásoknak, réndzs-őr gárdának, szolgáltatóhálózatnak stb.
Válaszoltam HEV 61465 hozzászólására. Persze, lehet, hogy hozzászólásomat másnak is lehetne címezni.
Természetesen úgy gondoltam, hogy az országos profi gárda főállású lenne, ez lenne a biztosítéka annak, hogy a jelzések a különféle térképeken egyforma útvonalon haladnának, a tereptárgyak is azonos helyeken lennének ábrázolva.
Azt nem tudom megérteni, miért kell 4000 km utat felújítani egy év alatt, mire a nagy rohanás.
A sokszínűséget (a sokféleség jobb szó lett volna) nem a jelzésekre értettem (bár az utóbbi időben sok értelmezhetetlen jelzés is felbukkan), hanem arra, hogy egy azonos útvonal jelzése másfelé halad a TUHU-n, az OSM-n és másképpen a papírtérképen. Akkor melyik is az igaz? Ha egy profi festőgárda lenne, akkor egyúttal felvihetné egységesen az említett helyekre az útvonalakat.
Garass, tudom, hogy mi volt régen. 2009ben kezdtem teljesíteni az OKT-t.
Itt is sokszor csínbe mentem az őskövületekkel.
Mint látod HEV eleve ellenlábasom. Sőt Güszi is.
Idén volt időm megint kijárni rövideket és nagy örömmel tapasztaltam, hogy a jelzések minden igényt kielégítenek, teljesen bolondbiztossá tették a túrázást. Két éve Zemplénben is ezt láttam, pedig akkor még dübörgött a projekt, ha jól emlékszem.
Ami pedig a támadásokat illeti - nézd meg, HEV mit csinált. A sarzsi miatt sokan acsarkodtak akkor is, most is, illetve ez az a közeg, ahol mindenki mindent kvára tud és jobban tud, mint mindenki más. Beleértve engem is :D
Ezért még egyszer megkérdezem, hogy a Rozália téglagyárnál biztos jó-e hogy annyira a sín mellé tettétek az elterelést, mert ott nyáron nagyon nagy dzsindzsa szokott lenni és ahogy a maiakat nézem, nehogy valaki a sineken táncoljon.
Nekem van türelmem kivárni mindent, mert ami eddig történt, az tök pozitív.
Idefigyelj HEV, igen, én vagyok az. És a véleményem rólad továbbra is ugyanaz. Nyugodtan mutogass ujjal, majd én meg megint előszedem azt, hogy te mit műveltél. Még mindig adós vagy egy rohadt nagy bocsánatkéréssel azért, mert sunyin bemásztál egy magán fórumba, nem jelezted, hogy ott vagy, majd teljesen hamis vádakat terjesztettél itt ezen a fórumon.
Jelesül azt, hogy a magán fórum résztvevői elkezdték osztogatni az OKT projekt pénzét. Állításod semmilyen szinten nem volt megalapozva, a magánfórum egyik tagja sem részesedett pályázati pénzből.
Ha jól belegondolok, akkor tulajdonképpen túratársakat sároztál be érdemtelenül.
Annyival egészítenélek ki, hogy a Hörpölin féle lerövidített szöveg kizárólag az OKT-ra érhető el. (szerencsére, annak idején ezt is kitárgyaltuk, tudom, hogy nem az Ő ötlete volt)
Én OKT-s QR kódot még nem próbáltam lehet, hogy az legalább a működő oldalra vezet de az RP-DDK és AK sehova.
Ott a két pont! Most, hogy megnéztem a kód alatti szöveget, már egyértelmű. Az valóban egy szakasz azonosítója, tehát alkalmatlan a pont igazolására, már csak azért is, mert nincs hozzá működő alkalmazás, meg annak a háttere. Legfeljebb elolvasható az a használhatatlanul rövidre visszavágott szakasz összefoglaló, ami a hivatalos honlapon van.
Már megint olyan témában akadtunk össze, amire azt kell írnom, részt vettem benne.
Az Ódvaskői- barlangszálló építésében és az alatta lévő Ámor forrás foglalásában. Az avató ünnepségen is jelen voltam. Tehát tudom, hogy az a mellvéd, aminek a tábláját beemelted, mire vonatkozik. A második képen van a megoldás. A mellvéd jobb oldalából ahogy látom, hiányzik egy tábla. annak a szövege: ÁMOR-FORRÁS.
Tehát a baloldali szöveg mind az Ámor-forrás foglalására vonatkozik és nem csak úgy egy jubileumi emlékműre.
Amikor a barlangszállót építettük, 6-8 sátorral ott sátraztunk a forrás előtti réten hétvégeken. Mert akkor ott egy kis tisztás volt. Aztán a foglalt forrás kitört, minden felé szivárgott, folyt a víz, csak nem a jobboldali mellvéd mögötti kiépített medencéből. A terület is elmocsarasodott. A medence ajtót és a forrás névtáblát meg valaki magáévá tette. Így évek óta tévesen turista emlékműként hozza a turistatérkép.
Ezek még kedves emlékek voltak. Bocs, de kissé bele éltem magam a régi szép időkbe.
'most már telefonnal és QR kóddal is megtehetik ezt, akkor elkerekedett a szeme'
Na ettől az enyém is elkerekedett, ennyire tudatlanok lennének egyes sporttársak? Sajnos lassan oda jut a természetjárás is, hogy a sok valótlanságot addig ismételgetnek amig egyesek azt el is hiszik.
Tessék itt egy QR-kód, a pecsételő doboz oldaláról.
Ugyanez a kód és link van az innen kb. 10 km-re lévő következő pecsételődobozon is, és persze ismétlődik a 25 km-re lévő pecsétnél is.
Nem egyedi a kód, és valójában nem vezet sehova a link. Az értelmetlen és használhatatlan munkáért remélhetőleg senki nem tett zsebre semmit. Ezt persze nem állítom biztosan.
Régóta ez a véleményem, hogy aki a kéktúrázás szinte egyetlen szabályába már az elején beleköt abban semmiféle alázat nincsen a több mint 60 éves mozgalom iránt, és nagy valószínűséggel soha nem is fogja teljesíteni.
Régi és gyakran előkerülő téma ez, szerencsére nem kell újrafogalmaznom, elég ha idézek régebbi hozzászólásokat amelyek tökéletesen fedik a véleményemet.
Annyi baj legyen:
"...Lehet túrázni a kéken pecsétgyűjtés nélkül is, lehet pecsételve is, de ahhoz, hogy a kéktúra teljesítésünket hivatalosan elismerjék, néhány szabályt be kell tartani a pecsételéssel kapcsolatban. És igen, ki lehet játszani a dupla pecsételést, hogy kétszer nyom az ember, de nem sok olyan módszer van, amit nem lehetne. Ha kötelezővé tennék a gps track leadását, egy óra alatt írhatnék olyan scriptet, ami legyártja a gpx-et, tetszőleges dátummal, és megadott sebességhatárok közt ingadozva. A mozgalom kiírói a szakaszhatáros pecsételést választották ellenőrzésnek, és ez senki előtt nem lehet ismeretlen, mert ott van a megvásárolt füzet elején. Lehet más szabályok szerint is játszani, de akkor ne kérjük, hogy az okt nevű játék szabályai szabályai szerint ismerjék el tettünket. Az egyik kéktúrázik, a másik túrázik a kéken."
2015 februári saját véleményem nagyjából ide is passzol, vonatkozik a pecsételést, mint 65 éves szabályt rögtön felrúgni akarókra is.
Láthatod hogy a véleményem azóta sem változott, ezt ma is írhattam volna:
Olyan divat-turistáknak pedig akiket a városokban is szoktam látni több százezres szerkókban, botokkal pózolva sétálgatni eszébe ne jusson elindulni rajta, akik már az első száz km-en, GPS-szel a kézben nyavalyognak hogy hiányosak a jelzések, meg nem tökéletes a bélyegző lenyomata. Olyanoknak akiben a tisztelet és az alázat legparányibb jele sem érhető tetten a kéktúra iránt.
Akiknek például a bélyegzőhelyek fórumán az első bejegyzései szinte mind kritikák, ahelyett hogy örülne hogy kéktúrázhatott. Na, az ilyen maradjon inkább otthon, ha meghallja hogy szar a jelzettség, nincsenek pihenők, hidak, vagy éppen gazos az ösvény, mert nem is akar igazán kékezni és megkockáztatom a Dunától keletre nagyjából Romhány után már nem is nagyon fog eljutni úgysem,mert kezd macerássá válni a buli.
Naív és konzervatív idealista vagyok? Az.
Meg lehet hogy egy kicsit hülye is, de vállalom! :-)
Igazad van, rengeteg a változás. De ennek ma oka van. Korábban soha nem volt lehetőség ekkora felújítási munkát elvégezni az ország turistaútjain. Időközben elszaporodtak az illegális utak, elhanyagolt utak, hibás utak, többszörös jelzettségű párhuzamos utak, a látnivalók küszöbéig vezetendő elméletek és még sorolhatnám. Most van alkalom arra, hogy ezeket felülvizsgáljuk, és ahol szükséges, módosítsuk, egyszerűsítsük, racionalizáljuk az úthálózatunkat. Mi itt borsodban legalább is már két éve ezen dolgozunk. Ez persze most változásokat jelent, sok változást. De amíg van pénz addig kell ezt kihasználnunk. Aztán remélem minden letisztul, mint ahogy ez talán már a Zemplénre lassan elmondható.
Türelmet kérünk.
Elismerő szavaidat ezúton is köszönöm. Sokáig kellene visszaolvasnom, míg valaki köszönetet mondott és nem támadott, követelt eddigi erőfeszítéseinkért.
E bejegyzésed kapcsán most én kérdezek. Milyen céllal lett létrehozva az OSM? Talán nem csak "a sűrűn járt főútvonalak" út formátumú térképi ábrázolása volt a cél?
Mert a többit "most én jelenleg egyik térkép esetében sem merem kijelenteni."
A "mindenki festés" lehetőségének lebonyolítását meg javaslom, érdeklődd meg kollégád, Oláh Tamástól. Tökéletesen elmagyarázza, hogy vannak előmunkások és dolgozók. A végeredmény pedig egy egységes, szép, járható jelzéssor.Csak csinálni kellene, nem másokra hagyatkozni.
Itt csak az utolsó gondolatodat emelném ki, a tanösvények egy csődhalmaz. a zarándokutak is kezdik túlnőni az úthálózatok kapacitását. A HEV által ide sorolt Tematikus utak pedig egy nagy erőlködés volt, amit jellemzően már az MTSZ is lereagált azzal, hogy az elkészített öt éves felújítási tervbe azokat nem is kellett beterveznünk.
Amit írsz, az valóban marhaság, de be kéne fejezni a mondatot. Aki nem útépít, az meg fizet. Útdíj, útalap, úthasználat... Mert az állam felépíti helyettünk, mi meg fizetünk érte adóban, benzinben.
A Te konokságodat és tenni akarásodat csak tisztelni tudom, még ha magános farkasnak is tűnsz néha. Amit leírsz, az is tükrözi korábbi tapasztalataidat.
Egy dolgot azért nem fogadnék el. Nevezetesen, mindenki azt fessen, amit akar, engedély nélkül. Ez átláthatatlan káoszt eredményezne, amiből épp most szeretnénk kilábalni. A turistautak regisztrált nyilvántartása elengedhetetlen, ha azokat el akarjuk ismertetni és fenntartatni állami szinten. A mai jogszabályok alapján e nélkül bármely utat lezárathatnak, megszüntethetnek. Ez a turizmus létét is bizonytalanná teheti.
Bizony, kell az engedélyeztetés, kell a felújítás, a felmérés, ami alapján összeállhat az országos regiszter. Mert ez a mi sportpályánk. Ami jelenleg csak mi mondunk és gondolunk, de mások más jogi állásponton vannak.