Hamuházas pecsétről nem tudok, de ha gondolod, hétvégén megnézem. A jelzés nekem most végig kiváló volt. Az Oroszlány - Csernye közötti szakaszon tavaly ősszel voltam utoljára, de azzal sem volt semmi baj, bár ott általában helyismeretből megyek, nem a jelzések alapján, mint most voltam.
Itt a mostani túrán annyira jók voltak a jelzések, hogy nem is kellett se térkép, se GPS.
Idén tervezem folytatni a KDP-t Iszkaszentgyörgytől Piszke irányába , tudsz valamit mondani a jelzettségről , mire számítsak , illetve a Burok völgy mennyire járható most.
Erről még nem hallottam, de az a Verga területe, őket annyira nem ismerem. Itt körülöttünk a Vadex most bálványfaírtásra állt rá a Kisgyónbánya körüli szakasz de inkább csak ritkítanak, tarvágás nincs. Tavaly beszélt arról az egyik erdész, hogy sajnos a hitelezés révén sokszor a bank "kényszeríti" rá az erdészeteket, hogy közvetlenül az utak mentén tarvágjanak, mert számukra az a legköltséghatékonyabb eljárás (sok faanyag egy helyen kidöntve, közvetlenül az út mellett, tehát nem kell kivonszolni őket messziről, kevesebb munkaórával több haszon jön be).
A kocsmában viszont mindenféle emberek mindenfélét tudnak mesélni ám :) "Illegális" vágást biztosan nem "megrendeltek". A felszántott utak rendszeresek, ezek a munkagépek durván súlyosak ám :) Ha vége a munkálatoknak, egy idő múlva le szokták túrni simára az utat, de ezt a végső fázist nem szokás elkapkodni. Nemrég írtam ugye, hogy alig lehetett Jásdról felkapaszkodni a tési kilátó felé, mert járhatatlanra törték a kiolvadó sárban az utat a munkagépek: na azt például már le is tolták, két hete már teljesen jó volt az út ismét. De itt nálunk a Hamuházhoz tartó Piroson volt, hogy nyár végén tették csak rendbe, amit tavasszal szétcsesztek, addig csúful nézett ki nagyon.
Ez nagyon király! De jó lenne látni és átsétálni! Azt olvasom, hogy előre egyeztetett módon 25 fős csoportnak is megnyitják. Nem? Csak szervezni kell még pár embert...
Egyébként nem tudom mit várnak az emberek, hogy csalódás. Valószínű nem látják a halakat és alulról az uszályokat. :D Én a Dél-Pesti szenyvíztisztító építése során voltam a duna alatt. Van egy kivezetése a meder közepéig vezető alagúton keresztül. Ahol a tisztított vizet eresztik a Dunába, még elkészülés előtt voltam benne. Az is buli volt. Ja és átsétáltam a még félkész M4 metró alagúton is a duna alatt. :D
Páran írták hogy csalódás volt, nem tudom mit vártak:), mi 1-2 éve voltunk, és szerintem 1x mindenképp megéri megnézni. Viszonylag nagyobb sétával kell tervezni, a révtől azért jóval odébb (feljebb) van.
Egyébként azóta(vagy ott?) hallottam hogy vannak más alagutak is a Duna alatt, amelyek léte még kevésbé publikus, egyetlen többé-kevésbé összeszedett forrást találtam most rövid guglival: http://epa.oszk.hu/00000/00003/00005/218-243.html
Lehet, hogy már volt itt szó róla, de én csak most olvastam az ÉT 2015/14-es számában, hogy minden évben egyszer (a víz világnapja kapcsán) a DMRV Zrt. megszervezi a Visegrád-Nagymaros közötti, Duna alatti közműalagút látogatását - vagyis ekkor ezt a "kéktúra-szakaszt" is gyalogosan meg lehet tenni... :-)
Egyetértek, nagyon szimpatikus ember, ezek szerint te is ismered személyesen. Előzőleg telefonon már beszéltem vele, majd tavaly terepen, a várhoz közeli Peres-hegyen találkoztam vele, a zöld sávot újítottuk fel éppen. Már akkor említette a magyarnándori kilátót, amelynek immár el is kezdődött az építése, s amelyet szeretne majd bevonni a turistaút-hálózatba, ezzel kapcsolatban jelezte is, hogy majd keres.
Azért azt nem értem, hogy egyik helyen elterelik a Kéket a veszélyesnek vélt részről, a másik helyen (Bódvaszilas - Bódva híd) pedig éppen hogy balesetveszélyes szakaszra terelik.
Nem véletlenül pampogtam múltkor emiatt. Úgy három éve télen szerveztünk egy túrát a Burda-hegységbe (kis helembai, párkányi sörözéssel persze), a szobi vasúti híd járdáján kapaszkodás nélkül (ott van korlát) nem tudtunk végigmenni, mert a fémszerkezetre rá volt fagyva a csapadék.
Persze lehet, hogy felújítják a Bódva régi vasúti hídját, akkor rendben van, de sajnos el tudom képzelni, hogy erre már (meg pl. a Bakonynána melletti gázló megoldására) nem fussa a 2,3 milliárdból. Aztán ne legyen igazam...
Ez tök jó hír! Nagyon szép az útvonal, ami most újjáépül, párszor már megjártam gyalog.
Jó lenne még pár ilyen hír hasonló felélesztésről. Pl. milyen tuti lenne Szilvásváradról Bánkútra a siklót is feltámasztva végigvasutazni és hogy másik kék szakaszt is említsek: ott a régóta hiányzó hegyközi kisvasút...
Ja, és tényleg lehet. Igazad van. Ez már nekem is eszembe jutott.
Más:
Na, mindegy, annyi ma a jó hír hogy nem lehet velük betelni, a Regéci vár felújítása is gőzerővel halad, ezt a szomszéd topikból tudom.
Még egy toronydarut(!) is képesek voltak felcibálni a várba, így aztán aki arrafelé kékezik a következő pár hónapban az igen meglepő látványban részesülhet.
Még a végén felhúzzák ezt is teljesen mint a füzérit, úgy legyen:
ha nem akarsz ezen rugózni, azt is lehet, de akkor nem kell ám felizgatni az embört hogy huhú nem ám a forrás hanem más, mer' megkérdeztem, és tudom ám a választ de nem mondom el bibíí
Azé bmg :-) mer itt már nem akartam azon rugózni tovább hogy régen (77éve) bezzeg mind a 3 Szandai csúcsra felment a kék, és akkor az nem vót baj senkinek?
Hát mivé lett a turistatársadalom, hogy jön egy kis emelkedő oszt mingyá rinyál? :-)) :-P
Ugyanis -mint tudod, tudjátok, mert írtam már róla- van egy 1942-es térképem, azon már felmegy a Szandára a kék.
Nos ezt ott már leírtam, és így akit érdekel az ott elolvassa, nem is akartam itt tovább szőni a szálakat ebben a témában.