Most épp behalt a szkennerem, ezért hirtelen lekaptam, nem lett túl jó kép, de azért látszik igencsak a különbség. Ami több benne, és nagyon helyesen, hogy a szintadatok is benne vannak, korábban nem voltak. meg biztos a távolságok is pontosabbak.
Én spec hiányolom azokat az ikonokat, tájékoztató céllal az bizony jól tud jönni. HA nem tervezem be, de tudom hogy van ott egy kocsma, esetleges szálláshely, vonatközlekedés (ez nem változó faktor) az ilyen minimális tájékoztatási szinten jól jön. Olyan nagyon üresek lettek az oldalak :-(
De lehet csak egyedileg akadékoskodom :-). és ettől még szeretni fogjuk az RPDDK.t :-).
Valamikor az OKt valóban a tó előtt felkanyarodott a Rádics-völgyön át a tetőre. A Kohász-út (K+) pedig a tóparton haladt. Talán tíz éve a Nemzeti Park letiltotta a felső utat, ezért a két kéket egészen a tó felső végéig, Upponyig együtt kellett vezetnem. (a tó vízminőség óvása érdekében, - ugyanis innen kap ivóvizet Kazincbarcika és környéke - a vízparti sáv fokozottan védetté lett nyilvánítva.) Ezért is van a tóparti sorompó előtti utolsó villanyoszlop gyámján az a szájbarágós kétirányú nyíljelzés mindkét kéknél felfestve. A gerincen a régi jelek egy része még valóban fellelhető, de természetőri ellenőrzést kaphat a vándor.
Az külön hab a tortán, hogy a Lipóc-völgyi tanösvény ezt követően lett létesítve.
A mostani nagy javaslati dömpingben is szóba került a régi nyomvonal felélesztése (Peták I.) de végül is a NP nem engedett. Talán joggal. Ugyanezért kicsi az esély a földvár jelzésére is.
A falu fölötti Csernely-völgyből, a K+-ről van egy rövid, de meredek le/felágazás az Eszkálára.
A K3 három éve lett létesítve. A szoros hídjától leágaztatva az északi gerinc tetején lévő Herkópáter keresztig vezet. Innen télen, nyáron párját ritkítóan mesés a panoráma.
"Bár tudom a net korában akár feleslegesnek is mondhatóak ezek az infók, de egy hátizsákkal az erdő közepén már lehet, nem így van, ha valamit újra kell tervezni."
Egyetértek.
Szerintem is puritánra sikerült a DDK igazolófüzet. Amit én hiányolok: az OKT füzetbe szakaszokra van osztva a túra és jobban össze vannak szedve a távolság adatok is, a DDK-sba meg az előző+ x km alapon van benne az egész, elég gyatra ez így. A térképvázlat is folyamatosan ugrál minden irányba, nincs egy fix léptetése, mint a OKT-nál.
Cserébe mondjuk a térkép kicsivel részletesebb.
Ami ár-érték arányban korrektnek tekinthető az az AK igazolófüzet.
Azt erősen vitatnám, hogy a 2013-as változatban kevesebb az információ, szégyenlem ugyan de van hozzá közöm, mert a táv és szint adatokat én számoltan hozzá.
Ezek egyértelműen pontosabbak.
A korábbi ikonos tájékoztató viszont a gyakorlatban semmit nem ért, aki szállást, közlekedési lehetőséget keresett az eddig sem találta azt meg és természetesen nem is ott kell keresni.
A füzetbe a pecséteket kell gyújteni.
Csináltam korábban egy ilyen táblázatot is, minden lehetséges ki és beszállási pontra számolva itt van göngyölített távolság is mindkét irányba. Nem sok volt a változás azóta de azért volt.
A 2012-es vándorlás egyes leírásai is tartalmaznak hasznos infókat bár erősen megoszló azok színvonala.
Ma egy új pihenőt is találtunk Somogy-Baranya határán a Csepegő-kő felett. Még meleg :-)
Ott van a közelben a Damasa-szakadék is. Olyan szűk és mély, hogy még nyáron is fagypont közeli hőmérséklet van az alján. Érdemes azt is megnézni, ha még nem láttad.
Van egy K3 jelzés, ami a K+ jelzésről ágazik le a falu mellől. Ezen fel lehet menni? Amikor OKT-ztam tavaly arrafelé, a K+ leágazás még megvolt, de hogy arról a K3 milyen állapotban van nem tudom...
De az Eszkála tető ki volt táblázva, hol kell felmenni, ott ahol a K+ elhagyta a "fűutat" a faluban. Mert gondolom ez a földvár valahol az Eszkála tetőn lehet.
A fene vigye el, ha tudtam volna róla, én is felkerestem volna a földvárat, még időm is lett volna rá.
Egyébként az az Upponyi-szoros az egyik kedven helyem lett. Északról jövet lefelé gyönyörű a hely, a látvány. Korábban sose jártam itt. Ha tudom hogy ilyen, ott sátrazok a hegyoldalban, szép kilátással lehetett volna ébredni :-).
Amikor befejezel egy adott szakaszt akkor pecsételsz, majd amikor újra indulsz ugyanonnan tovább, akkor megint pecsételsz.
Azaz duplán pecsételsz, nyalókázol :-).
De ha már nem vagyok egyedül az RPDDK kezdéssel egy kérdés a nagyérdeműhöz.
Volt egy igazolófüzetem, 2005-ös, de láttam, hogy kiadták a 2013-asat. Elmentem megvenni, mert azt gondoltam azóta sokminden változott, célszerű "naprakészebbé" tenni. Megvettem hazahozom, mit tapasztalok?
Bár a formátum ugyanaz, de az infó meg kevesebb. A korábbi füzetben nem csak a pontok közötti távolságok vannak benne, hanem a teljes távolság viszonya, benne vannak buszlehetőségek, vonatkapcsolat, szállás, stb, bár igaz csak ikonos jelzés szinten. Azaz sokkal több benne az infó.
Miért butították le, és miért szedték ki ezeket a dolgokat? Ártani nem ártatott, néha kifejezetten jól jött, pl. a közlekedési lehetőségek, vonatkapcsolat, szb. már csak azért is, mert lehet valami nem feltétlen a tervezett módon sikerül.
Bár tudom a net korában akár feleslegesnek is mondhatóak ezek az infók, de egy hátizsákkal az erdő közepén már lehet, nem így van, ha valamit újra kell tervezni.
Az RP-DDK elkezdésére készülök. Még nem indultam túrázni jelvényért. Megvettem az igazolófüzetet, és annak kapcsán kérném szíves segítségeteket. Hogyan jelöljem az egyes szakaszok befejezését, majd a későbbi folytatást ugyanarról a pontról? Egy pecsétnek vagy nyalókának és egy dátumnak van jelzett helye. Kérték, hogy mindig bele kell írni a füzetbe a megszakítást és a folytatást: mi ennek az elfogadott jelzése? Köszönettel fogadom a segítő választ!
A hét kicsit mozgalmas volt abból a szempontból, hogy mostanában annak van prioritása, hogy mi lesz a kéktúra után.
Azért túrázok is, de ez most másodlagos.
Régi, nagyon régi restancia az upponyi földvárhoz vezető ösvény "bemutatása" a TUHU térképén.
Mától - részben - ez már látható, HEV a trekk alapján megrajzolta az utat.
Nagyon meredek az ösvény, és még sok szint lett volna.
A szűk időkeret miatt a lényeg, a látvány ezúttal kimaradt, de az fontos, hogy a térképen van már "kiágazási pont".
OKT(x) Uppony, földvár.
Ez a vár az egyik kedvencem, kétszer futottunk neki, mire megtaláltuk, igaz, nem "alulról" próbálkoztunk.
A látvány megéri a fáradtságot, nagy élmény.
Jól látható az aszfaltos útról az ösvény, mely igen meredek.
Innen a híd mindössze 291 méter!
A másik hiányosság.
A sajómercsei földvárhoz vezető út kezdőpontja eleddig nem volt a térképen, ezt is pótoltuk.
Ennek a pontnak a közelében van egy "erős" földút, mely vélelmezhetően Sajómercsére vezet.
Sajnos, csak annyi időm volt, hogy pár métert gyalogoljak, és ami a legbosszantóbb, a TUHU térképén az út mintha nem ott lenne, ahol kéne lennie.
Más a bennem élő kép, és más, az, amit látok.
Alaposabban kellett volna trekkelni, úgy látszik, még nem tökéletes a technikám.
Ide tehát vissza kell menni.
Sebaj, Sajómercse nincs a világ végén, és a google térkép alapján úgy néz ki, van út, csak nem felmért.
Ez van.
Én úgy gondolom, hogy az OKT útvonalának közelében lévő településeket "be kell kapcsolni" (pl. K4), még akkor is, ha kicsit a valószínűsége annak, hogy valaki azt válassza, hogy leereszkedik, jóllehet a becsült távolság két kilométer körüli.
Nem tudom, mikor kerül sor arra, hogy visszatérek, de hátha van olyan, aki olvassa, és arra jár, és felméri.
A Somogy megyei Természetbarát Szövetség a 2014.03.28.-i éves közgyűlésén egyhangú határozatban elutasította a kovalik-javaslatot. A megyei határozatról, miszerint az útvonal maradjon ott ahol van hamarosan tájékoztatják az MTSZ-t is.
Ennél többet már nem tudunk tenni várjuk az érdemi választ. Mivel 6 egyesület adta nevét a döntéshez így talán megmarad az útvonal úgy ahogy van.
Az Izma-kő mellett valóban mindjárt kész a kilátó. A Római-fürdőnél is elbontották a régi esőházat, szemmel láthatóan egy újabb fajta épül, ráadásul kettő is.