Keresés

Részletes keresés

olahtamas- Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39121

Ej-ha!

Most gondolkodóba is estem, hogy milyen tudományosan is lehet kéktúrázónak lenni :)

Most épp azon morfondírozom, hogy zöldturista vagyok e, ha épp kéktúrázom, vagy ökoturista, vagy más? :)

Előzmény: hörpölin (39119)
HEV Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39120

Szép munka, sok tényadattal! Remélhetőleg elolvassák olyanok is akik akár hasznosítani is tudnák, - bár most éppen költöznek :-)

Előzmény: hörpölin (39119)
hörpölin Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39119

A legkomolyabb munka - aminek csupán a kétharmada foglalkozik a kéktúrázással, de ott mélyre ás a szerző - megvan nekem. Ezt a szerzője akkor, 2011 nyarán néhányunknak, akik írásban jeleztük felé, email-ben elküldte. Én ezt a dokumentumot (kb. 1 MByte, pdf formátumban) feltöltöm és linken megadom az elérhetőségét. Kérlek Benneteket arra, hogy a dokumentumot ne terjesszétek, belőle ne idézzetek, még a szerző megnevezésével sem. Minden ilyen dologhoz szükség van a szerző és az iskola írásbeli beleegyezésére is. Szóval csakis saját használatra! :-)

Link

Előzmény: HEV (39118)
HEV Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39118

Néhányat már én is kitöltöttem de egyikről sem kaptam semmiféle visszajelzést, kiértékelést. Ha valaki más kapott és megosztaná azt bizonyára elolvasnánk.

Előzmény: nagypapi (39115)
nagypapi Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39117

http://termeszetbarat.hu/cikk/koltozik_az_orszagos_kozpont

 

Tisztelt Természetjárók!

A Magyar Természetjáró Szövetség Országos központja 2013.  április 2-án új helyen kezdi meg működését.
A Központ új címe:
  1075. Budapest, Károly körút 11. VII. emelet

  A számlázi cím változatlan marad, a postacím napokon belül megváltozik. A költözés miatti műszaki munkák hátráltatják a zavartalan ügyfélfogadást, így minden kedves természetjárótól elnézést kérünk előre is.   MTSZ Országos Központ

Előzmény: hörpölin (39089)
Lud Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39116

bár idehaza nem tudok elképzelni olyan konstrukciót, ami ne a gyors lenyúlásról szólna, azért létezik megoldás több helyen a világon.

pl. Kungsleden a svédek kéktúrája. a helyi turistaszövetségnek vannak menházai és menedékkunyhói oly módon, ami támogatja a szakaszolást. osztrákoknál is vannak helyi túraútvonalak amelyek a hüttékre vannak felfűzve, nem is kell a civilizációt érinteni, vagy sátrazni. appalachian trail szintén szakaszolás szerint tele van szórva kunyhókkal. ugyancsak usa, nagy nemzeti parkokban a NP mond egy fix szobaárat és a nagy szállodaláncok kuncsorognak a licenszért, mert milyen értéke van hogy adott helyen az egyetlen szálloda (másnak esélye sincs építeni) az övék.

 

itthon meg valóban vannak falusi vendégházak, de semmi garancia, hogy ki mikor van nyitva vagy mikor dobja be a törölközőt. valamilyenféle sztenderdet meg ne is keressünk.

ettől függetlenül vagy ezért én azt írtam nem érdekel ilyen, mert hozzászoktam, hogy megoldom másként.

 

jó megoldás lehetne erre a falusi turizmus támogatása is, de ez meg sokszor az EU pénzből a saját ház finanszírozásáról szólt, mert gyakorlatilag csak papíron működött szálláshelyként az adott ház.

Előzmény: nagypapi (39115)
nagypapi Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39115

Nekem leginkább ezzel a kérdéssel volt problémám:

"Ön hogyan viszonyulna egy, a Kéktúra mentén kialakított szálláshely-hálózathoz?"

Nem értem, milyen szálláshely-hálózatra gondolsz. A Kéktúra mentén most is vannak szálláshelyek, szerintem egyre több is, e mellé képzelsz el újabbakat (aminek működését leginkább a piac befolyásolja, már az is kérdés, érdemes-e ebbe belenyúlni), vagy a meglévőket valamiféle szervezet alatt szeretnéd működtetni?

 

Néhányezer hozzászólással ezelőtt már egyszer valaki készített hasonló kérdőívet és diplomamunkát, talán érdemes lehet visszaolvasni. Mintha az elkészült anyag is olvasható lett volna, de lehet, hogy csak elküldte az illető néhányunknak kérésünkre.

Előzmény: Jáger Zsófi (39110)
asciimo Creative Commons License 2013.03.21 0 0 39114

szivesen kis vadász!

Előzmény: Jáger Zsófi (39110)
jzp2107 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39112

Ma elvittem sétálni a bringám Dobogókőre, megmutattam neki a havat hogy egy darabig ilyet nem lát (remélem!) :-)

Pilisszentkereszten volt ma a hóhatár, odáig semmi, onnan körbe-körbe havas csúcsok

Kétbükkfánál már az aszfaltot leszámítva masszív hó, feljebb imitt-amott még az úton is volt valami. Menedékházhoz illetve a kilátóhoz már csak tolva tudtam eljutni. Persze olvadt rendesen, a kinti hőmérő 9 fokot mutatott. (azt hittem különben hogy nagyjából egyedül leszek, de tele volt nyugdíjassal illetve valami csapatépítő izé is lehetett a közelben)

 

Visszafelé legurultam  Esztergom felé Ráró-kútig hogy ne maradjak túramozgalom nélkül, hááát, nem gondoltam volna hogy dobni fogok egy hátast az irgalmatlan saras és csúszós patakparton :-)

Cserébe földetérés után láttam hóvirágot és vöröslő hunyort

Miután újból felpattantam a nyeregbe már csaka fel kellett tekeni a nyeregbe, na ez utóbbi kicsit nehezen ment, gyúrni kell még erre

Lefelé is jól megaláztak, gurultam csendesen 43-mal, mikoris egy országútis lazán megelőzött :-) Áááá

 

Táv 81 km, szint borzasztósok (legalábbis nekem :-)

 

 

annyi baj legyen Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39111

:)

Már kezdi kinőni a kádat :)

Előzmény: HEV (39098)
Jáger Zsófi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39110

Először is köszönöm mindnekinek a kitöltést! Nagyon sokan kitöltötték így igen precíz statisztikát tudok belőle készíteni. Az alkoholosra visszatérve, senkit nem szeretnék alkoholistának titulálni vagy megsérteni. Semmi esetre se szerettem volna túl sok kérdést, mert ugye akkor egy idő után, akármennyire is türelmes a kitöltő, meg fogja unni. Ezért lett a költekezés ennyire egyben (így is utólag lett szétszedve). Mindenképp gondolnom kellett arra, hogy valaki olcsó szállás választ, míg valaki drágát, így alakultak ki az értékhatárok. Olyat pedig nem lehet a rendszerben, hogy egy adott értéket csak egy sorban adok meg. Hozzátenném, még senki se írta be a 30.000Ft-os alkoholt! 

A szakdolgozatom, amennyiben lehetséges megosztom, mert már más Kéktúrás csoport/oldal is, ahol segítséget kértem a kitöltéshez, jelezte, hogy szívesen elolvasnák. 

Hörpölinnek külön köszönöm a megosztást, nekem ugyanis csak mostanra sikerült ide regisztrálni és hozzászólni.

Mégegyszer mindenkinek külön köszönöm a kitöltést.

Güsziológus Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39109

OKT

Szajki-tavak - Ötvös

 

Kemény kihívás, de ennél rosszabb, hogy Ötvös környékén sincs pihenési lehetőség, bolt sincs, a következő ponton, Kisvásárhelyen esetleg egy lelkes helyitől lehet kapni valamit.

 

A legnagyobb problémám az volt, hogy nem tudtam pihenni.

 

Lássuk sorban!

 

Az első három kilométer, az aszfaltos útig.

Jó nagyot kell kerülni az erdészház miatt, visszafelé kell indulni, majd át az országúton, a kerítésnél jobbra a tó felé.

Majdnem az országútig kell bandukolni, balra a kerítés.

Végre felvesszük az irányt, és jó hír, hogy nincs "felszántva" az út, járművek arra nem közlekednek.

Bújnak kifelé a medvehagymák, jobbra látszik a tó, leginkább nádas.

Kényelmes az út, nincs sár.

 

Sajnos, van egy rövid szakasz, melyen már keréknyomok is vannak, de ez még nem vészes.

Megváltás az aszfaltos út, előtte ui. vannak pocsolyák.

 

Egy kis pihentető aszfalt (kb. 1 km).

Átlátszó az erdő, hatalmas irtások mindenfelé. Jelzés nem nagyon van, de akkor amikor jobbra kell kanyarodni, szép, tiszta jelek vannak. Ez a lényeg.

Alighogy elindulunk, van egy hatalmas rönk, ezen tudtam pihenni, kicsit napozni.

 

A következő 4 kilométer.

Gyakori irányváltás, de ami a lényeg, leginkább füves út, sok-sok kerítés mindkét oldalon. A fakitermelésnek vége, az út jól járható.

 

A hosszú nyiladékig (kb. 2 kilométer)

A aszfaltot követően van egy farakás, ezen lehet ücsörögni, bár meglehetősen kényelmetlen.

Errefelé volt erdőirtás, nem a legjobb az út, na és vizenyős is. Viszont nem hosszú.

Nekem az egyik kedvencem a rövid egykori szekérút, mely az erdőben vezet, és jól van jelezve, na és járható is.

Jól van jelezve a balra kanyarodás, na és a nyiladék is jól járható. Így érjük el a murvás utat, ahol egykor a ROBUR állt.

Szerencsére itt is befejezték a fakitermelést, hatalmas az űr, fa inkább mutatóban.

Végre lehet indulni a nyiladékban!

 

A hosszú nyiladék, kisebb törésekkel (kb. 5 kilométer)

Nem látszik a vége, de nincsenek keréknyomok. Sok-sok vadles, kényelmes altalaj, vastag avar.

 

Kicsit balra, majd szinte azonnal jobbra. Itt kell vigyázni, mert hamarosan újra balra, ha ez kimarad, akkor lehet probléma.

 

Újra nem látszik a nyiladék vége, de itt sincs sár. Itt már kiütközik a fáradtság, pihenési lehetőség nincs.

Jó hosszú bandukolás után kerítés, itt balra, majd pár száz méter után keresztezzük a bekerített területet, a kerítés kiakasztható.

Újra hatalmas vadles, gázvezeték pásztáját keresztezzük. Még mincsig nincs sár.

 

Az utolsó kb. 700 méter a veszélyes, itt vannak akkora tócsák, hogy csak az erdőben lehet kikerülni. Volt ennél rosszabb is:-)))

 

A keresztező aszfaltcsíknál a kerítésen egy felfestés, pecsét 1 kilométer.

 

A híd előtt hatalmas hókupac, szinte meg kellett mászni. Mi lehetett errefelé?

 

Országút.

Balra Ötvös, de mi indulunk "megyét váltani", jobbra.

Jó 500 méter aszfalt után érjük el a keresztező nyiladékot, amiről már írtam.

 

Szép túrát!

Előzmény: Güsziológus (39108)
Güsziológus Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39108

OKT

Hosszúpereszteg - Szajki-tavak

 

Nem a legizgalmasabb szakasz, ráadásul az első 2 kilométer aszfalt.

A 8-as úton mentem a szombathelyi távolsági busszal.

A kereszteződésben meglehetősen nagy bolt, a hét végi nyitva tartást nem néztem, de munkanapokon 17:00-ig nyitva, a választék komoly.

 

A bolt után van az egykori kocsma, amikor először jártunk arra, még meleg étel is volt, és a tulajnak volt vendégháza a tónál, ott aludtunk.

A kocsmáros időközben elvált, a turistákat azonban készséggel kiszolgálja, csak csöngetni kell.

 

Van pecsét kicsit később is, a templomnál, minősége kiváló.

 

Az országúti bandukolást követően az erdészeti út a Vas megyében oly gyakori sóderes-kavicsos, nagy előnye, hogy stabil, az eső után is jól járható.

A tó közelében fakitermelés lehetett, itt meglehetősen silány az út minősége.

Ha nem lesz újabb eső, akkor javulhat a helyzet.

 

A pecsét előtt rövid aszfaltos szakasz van. A házak még üresek, a boltok zárva voltak.

 

A pecsét kiváló, a környéken vannak padok, itt lehet pihenni.

Talán húsvét táján már lesz élet, reménykedjünk!

Előzmény: Pápai vándor (39105)
K. Kata Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39107

Na és a képek:  Garáb fentről

 

                        

 

                        

 

                        

 

                          A Mátra, előttte Pásztó

 

                        a szlovák tócsni

 

 

 

Előzmény: K. Kata (39081)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39106

Jó-jó, ez is igaz amit mondasz, de kevésbé jellemző azért a kéktúrázókra hogy benyomnak 8 powergélt egy túrán.:-) A Te eseted kicsit speciális, mert profi t.túrázó vagy, másléppen látod a világot és a kilométereket. Neked egy nap 50-60 kili meg sem kottyan, az átlag mezei kéktúrázó meg max 20-25 kilométert tervez és tesz meg egy nap alatt. Ez a jellemző inkább, és általában az hogy a bélyegzőhelyként szolgáló kocsmákban, boltokban azért fogyasztunk ezt-azt, nyilvánvalóan erre az összegre kíváncsiak.
Az már más kérdés hogy ebben is nagy a szórás, függ a helytől, a kínálattól, a helyi törzsközönségtől, több napos vagy egy napos túra...und so weiter...(hogy stílusos legyek irányodba) :-)

Előzmény: asciimo (39103)
Pápai vándor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39105

Szia!

 

Én Húsvét 7végén készülök arra felé , megköszönném ha írnál az útviszonyokról

Előzmény: Güsziológus (39094)
Lud Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39104

powergel automatát minden pecsételőhelyre ! :)

 

én is töltöttem. igazából az a baj a formmal, hogy ha családdal túrázok akkor szálloda, füdrőszoba, dőzs és napi 5 kilométer. ha barátokkal, akkor inkább autózunk 100 órát és abból élünk ami a hátizsákban van - és 30 kilométer. vagy a hegyekben 15 de az annyi mint középhegységben 30. aztán van amikor csak elindulok gyalog otthonról vasárnap reggel és tízre otthon vagyok. 0 rezsi és 20 km.

a piára meg már hosszú évekkel ezelőtt elköltöttem az életre szóló kvótám, úgyhogy szép csendben lemorzsolódtam az igaz férfiemberek társaságából :)

Előzmény: asciimo (39103)
asciimo Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39103

Hello,

 

azert szerencsetlenek a kerdesek, mert nem elegge konkretak. Pl. mennyit költök egy turara? Hat ha egy napos, akkor csak 1000 forint kaja. Ha több napos, akkor többet mert nincs kedvem semmit cipelni. De penzben ugyis a kajara költök, de nem helyben hanem itthon. Pl. elmegyek turazni. 1 napos tura, 7 ora. arra kell nekem kb 8 powergel, darabja 500 forint. Azaz 4000-t költöttem, de mindezt a tura elött a Spuri futoboltban, a helyi kocsmat/boltot nem tamogattam. Ez szerintem nagyon nem mindegy.

Előzmény: AttHunter (39102)
AttHunter Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39102

Ritkán szoktam hozzászólni, de most megteszem egy ifjú Hölgy védelmében.

A kérdőívről van szó.

A Hölgy kezdő túrázó, kisebb atyai ráhatásra választotta ezt a témát, kezdett el túrázni (DDK, Közép-dunántúli piros túra).

Biztosíthatok mindenkit, hogy a szakdolgozatra sok energiát fordít, és sikeres szakdolgozat készül, esetleg a későbbiekben folytatni fogja, kiegészíti. A kérdőív elkészítésében többünk segítségét kérte és természetes, hogy maradt benne hiba, vagy félreérhetőség (az alkohol kérdés egy mátrix része, ezért lehet úgy megítélni, hogy esetleg valaki ivótúrának tekintheti a Kéktúrát). Természetesen ezen hibák feltárásában is kérjük a Túratársak segítségét. Esetleg ötleteket is szívesen veszünk, mit kelett volna még megkérdezni.

A szakdolgozatot, amennyiben nincs jogi akadálya, természetesen közkincsé teszi a felméréssel és egyéb készülő dolgokkal(interjú...) együtt.

Persze nem szeretnék a nevében nyilatkozni, és valószínűleg be fog kapcsolódni a fórumba is, de mint apa, segítenem kell.

 

 

HEV Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39101

A festés bizonyára még nincs teljesen kész, de az MTSZ figyelemmel kíséri az eseményeket, a módosítás kezdeményezés is onnan származik nyilván közzé is teszik ha elkészül.

Előzmény: nagypapi (39097)
HEV Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39100
Pápai vándor Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39099

Néztem az időjárás előrejelzést a hétvégére és

semmi jóval nem kecsgtet , szombat még csak-csak , igaz túl meleg akkor sem lesz ,

viszont vasárnapra már havat írnak arra felé.

Meg éjszakás vagyok a héten , így szombaton reggel érek haza , talán jobb lenne ha ezt

a hétvégét kihagynám , bár tudom akkor "bolond" leszek egész hétvégén ha nem mehetek túrázni.

Nem bírom az otthon ülést , nem olyan típus vagyok.

29-én péntekre kértem már szabit , akkor húsvét hétvége hosszu lesz nekem , remélem

addigra végre tavasz lesz, igaz szerintem sár akkor is lesz a tavak környékén , pedig én

eddig sorrendbe mentem Kőszegtől Káldig remélem továbbra is tudok így haladni.

Meg talán akkor szállás is lesz már nyitva a Szajki tavaknál.

Zalaerdődön van egy jó szállás , de oda eljutni............

Előzmény: annyi baj legyen (39082)
HEV Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39098

Ha annyi baj legyen sporttárs megkérdezné Vackor túratársát Ő biztos azt mondaná, hogy végre jó az út :-)

 

Előzmény: Güsziológus (39094)
nagypapi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39097

Meg erről sincs...

Előzmény: HEV (39095)
nagypapi Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39096

Az MTSZ honlapján nincs hír erről a változásról, pedig szerintem ott is fontos lenne ezt közölni.

Amúgy teljesen OK ez a nyomvonal-módosítás, elég unalmas volt az az 5 kilométeres tökegyenes aszfalt Nárai és Ják között.

Előzmény: hörpölin (39093)
HEV Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39095

Bozsok és Irottkő között is változás van, az RP-DDK a régi K3-ra van átrakva mert látványosabb.

 

http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.329792&lon=16.477058&zoom=128&arrow=0

Előzmény: hörpölin (39093)
Güsziológus Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39094

OKT

Hosszúpereszteg - Ötvös - [Dabronc]

 

2013. március 19. (kedd)

 

Írok majd részletesebben is a túráról, de kezdjük a legfontosabbal.

 

A mellékelt térkép-részlet azt a környéket mutatja, mely eddig sem volt problémamentes, de pár éve, hogy a vasúti közlekedés gyakorlatilag lehetetlen, még problematikusabb a nagyon hosszú szakasz, Szajki-tavak és Kisvásárhely között.

 

Az útviszonyokról azt érdemes tudni, hogy a kb. 2 kilométer (1 953 méter) gyakorlatilag járhatatlan.

Készítek majd részletes DEMO-t is a dokumentálás érdekében, de aki a pecsételés után elindul Kisvásárhely felé, az készüljön fel arra, hogy vagy a sárban tapickol, vagy az út szélén próbálkozik, dacolva a csemetékkel. Még most csak-csak, de a faágak nyomai maradandóak.

 

Pontosabban van 321 méter, mely jól járható (É-D irányú nyiladék), de utána még rosszabb.

 

Az aszfaltos szakasz jól járható:-))

Én azt a megoldást választottam, hogy előző alkalommal Gógánfa felől indulva értem el az É-D irányú szekérutat, most eddig mentem, innen Dabronc felé, onnan tudtam ui. hazaérni.

 

És akkor lássuk a környéket!

 

 

hörpölin Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39093

"Elvileg ezen a hídon is átmenne a kéktúra"

 

Kár, hogy elvitte a víz a hidacskát, viszont azt csak most néztem a beírásod nyomán a tuhun, hogy végre megszűnt a Ják és Nárai közötti hosszú aszfalttaposás! :-) -like-

Előzmény: olahtamas- (39088)
Jesper Olsen Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39092

Én ezt a kérdést (túrafelszerelés) úgy értelmeztem, hogy ha veszek, akkor mennyit költök. De lehet, hogy félreértettem.

Előzmény: asciimo (39090)
Jesper Olsen Creative Commons License 2013.03.20 0 0 39091

Köszönöm, ez nekem jó hírnek számít. :-)

Előzmény: hörpölin (39089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!