Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

HEV 2012.04.20 Creative Commons License 35948

A kerek jelvény már az RP-DDK túramozgalomhoz készült, elméletileg 1989.július 20-utáni teljesítésekre adható.

 

Előzmény: nagypapi (35947)
nagypapi 2012.04.20 Creative Commons License 35947

Mikortól van az új, kerek DDK-jelvény? Nem tudom, ki hogy van vele, de a régi szerintem sokkal szebb, autentikusabb és az alakja miatt is különlegesebb. Nem is értem, miért kellett lecserélni.

Előzmény: HEV (35946)
HEV 2012.04.19 Creative Commons License 35946

A nyári RP-DDK 2012 vándorlás kapcsán megpróbáljuk összeszedni azokat a régi dokumentumokat, melyek  a túramozgalomhoz köthetők.( Régi igazolófüzetek, újságcikkek, képek, beszámolók stb.) Néhány sárguló, kopott, de mégis eredeti dokumentumot már láthattok az MTSZ honlapon is, ha van kiegészítő vagy új információtok, személyes élményetek,  küldjétek el emailban.

Jó lenne ha turistatörténelmünk ezen dokumentumai nem merülnének feledésbe. 

Ezek a kiadványok az RP-DDK hivatalos oldaláról érhetők el. 

 

http://termeszetbarat.hu/turamozgalmak/rockenbauer_pal_del-dunantuli_kektura

 

 

Güsziológus 2012.04.19 Creative Commons License 35945

Én is belenéztem, mielőtt írni kezdtem, én sem tudom:-)))

Előzmény: nagypapi (35943)
Güsziológus 2012.04.19 Creative Commons License 35944

RP-DDK

Nemesvid - Nemesvid-Kisvid

 

Technikai elemzés

 

Amikor elérjük az erdőt, akkor egy furcsa "Y" elágazást veszünk észre.

Az eddigi földút enyhén balra indul, mintha "felszívódna".

Indul ugyanakkor enyhén jobbra egy szekérnyom féleség, egy pici rétnél.

Jobbra, elől megpillantjuk a jelzést.

 

Három emlékezetes szakasz következik.

105 méter (ez ösvény a TUHU itinere szerint)

349 méter (erről a szakaszról nem tudunk semmit)

224 méter (ennek a szakasznak a "minősítése 'C', azaz nehezen járható.

 

 

A három szakasz (678 méter) a két település közötti útvonal legszebb része, a probléma az aljnövényzet.

Nekem nem nagyon sikerült beazonosítani a szakaszhatárokat.

Ezt vittem magammal:

 

 

 

Az első 105 méteren emlékeim szerint vannak keréknyomok, a balról érkező út nem ugrik be.

 

Jó tudni, hogy "csak" 678 méter, bár ha ember magasságú az aljnövényzet, akkor marad az úttal párhuzamos szántóföld széli "út".

Nem próbáltam, mert most még járható az ösvény, néha keréknyomokat is felfedeztem.

Viszonylat sok a jelzés.

 

A legnagyobb problémám a vízfolyás "beazonosítása" volt.

Az ATLASZ térképén jól látszik, a TUHU térképéről hiányzik.

Pedig van egy kicsit megroggyant, de széles fahíd is.

Gyalog át lehet menni a patakocskán, száraz lábbal.

 

A patakátkelés pontos helyét nem ártana a térképre felvinni!

 

Innen enyhén balra megnyílik az erdő, egy tisztás fel kell menni, út van, de jelzést nem láttam.

A TUHU térképén ez ott lehet, ahol a hullámos felirat (nehezen járható) végződik.

Kissé zavaró, hogy a TUHU itinere szerint a földút előtti 224 méter 'C' "minősítésű" ösvény, de a lényeg, hogy elérjük a széles földutat, mely jobbról érkezik.

Ezt követőn a TUHU térképén a jelzett út picit északi irányba megy, majd keleti, végül felveszi a végleges, északi irányt.

 

A földút igen széles, nem ártana pontosan feltűntetni a folytatását is.

 

Innen homokos út, keresztező vezeték pásztája majd Kisvid.

 

Jelenleg tehát jól járható a Nemesvid és Kisvid közötti szakasz, hogy mi lesz nyáron, azt nem tudom.

Remélem a leendő túravezető ismeri a "menekülő" útvonalakat.

Jó lenne, ha nem kéne letérni az útról, de ez már egy másik történet.

Előzmény: Güsziológus (35941)
nagypapi 2012.04.19 Creative Commons License 35943

Olvasgatom ezt:

http://termeszetbarat.hu/cikk/beszamolo_a_gyalogtura_bizottsag_uleserol

 

Tudja valaki, mi az az i22 útvonal, illetve melyik az új E út, ami érinti Mo-ot?

Güsziológus 2012.04.19 Creative Commons License 35942

 

Sikeresen lemaradt az 1.080 méteres szakaszt szemléltető térképrészlet.

A két hozzászólás együtt kezelendő.

Előzmény: Güsziológus (35941)
Güsziológus 2012.04.19 Creative Commons License 35941

RP-DDK

Nemesvid - Nemesvid-Kisvid

 

Technikai elemzés

 

Természetesen volt túra is (Zalakomár vá. - Nagyszakácsi), de most nem ez a fontos.

A terepfelmérést alapos felkészülés előzte meg, ennek részeként kaptam nagyon hasznos információkat HEV-től.

 

Három szakaszra koncentráltam.

 

A TUHU itinere, nem tudom miért 'C' "minősítéssel" illet egy 1.080 méteres szakaszt.

A szakasz három "szakaszocskából" áll.

446 m

201 m

433 m

A kezdőpont ott van, ahol a NY-K irányú, a temetőbe vezető aszfaltos útnak vége van.

Itt változik a mi útvonalunk iránya, D-É lesz.

Jobbra a temető, balra fák.

Amikor arra jártam, vélelmezhetően közmunkában, épült egy vízelvezető árok.

 

Az alapvetően földút apró kővel van megerősítve, a hossza nem ismert, mert az első - 446 méteres - szakaszocska vége kb. ott van, ahol a temető keleti határa, ez a 446 méter szerintem megbontandó (D-É irányú rész és NY-K irányú rész).

A jobbos kanyar után indul egy mezőgazdasági út balra szántóföld, jobbra néhány fa, az egykori erdősáv maradványa.

Hatalmas, földből kifordított akácgyökerek, sok-sok csonk jelzi az irtást.

 

Az ATLASZ leírását el kell felejteni, a mi utunk a földút, szinte nyílegyenes, és jól járható.

A TUHU felmérői a szakasz megbontásával vélelmezhetően azokat az "átjárókat" jelzik, ahol régebben keresztezni lehetett az erdősávot.

Az egyiket azt hiszem megtaláltam, az egykori erdősáv (vélelmezhetően akácfák voltak) másik oldalán új telepítésű fiatalos van, ennek szélén van szekérút.

 

Összefoglalva.

Az első, aszfaltos 826 méter után van egy kb. '100-150' méteres köves út (jobbra a temető), majd egy 1.080 - '100-150' méteres széles földút.

 

Ez a valóság.

 

Innen folytatom.

Vagdalthús 2012.04.18 Creative Commons License 35940

A Karancs-Medvest már jó ideje beterveztem, mindenféle kupa, apropó, és járulékos dolog nélkül, egyszerűen mert szép :-)

Más kérdés, hogy a Karancs-Medves csúcsai is adja magát, a füzetem már régóta megvan.

Előzmény: Múzsla (35938)
Múzsla 2012.04.18 Creative Commons License 35939

A Tompaharaszt = Zsibak-tanya?

Ha igen, akkor ott vannak épületek, sőt még viszonylag új építésűek is akadnak közöttük.

Előzmény: Jesper Olsen (35907)
Múzsla 2012.04.18 Creative Commons License 35938

Helyes!

Gyertek azért az élményért (jelvényért) is!

Most ráadásul megnézhetitek, hogy milyen volt 20 éve az útvonal. Mert mostanában már sok helyen másfelé ment. (A régi a nehezebb.)

 

Gratulálok a teljesítésekhez!

 

A listáddal kapcsoltaban jut eszembe, hogy mi a helyzet a "Börzsöny csúcsaival"? Nem látlak a teljesítők között. Évekkel korábban írtad ide, hogy már csak xy hegy van hátra.

 

Én sokat gondolkodtam a hétvégi variációkon. Felvetődött az Andezit is (Cserhát kupa), de két napra nem tudtam (nem is akartam) elszakadni, így inkább a "Keresztek a Börzsönyben" mozgalom befejezését választottam a szombati napra.

Igazán csodálatos utam volt! Az eső is csak nagyon gyengén szemerkélt.

Előzmény: Vagdalthús (35920)
Jazzkedvelő 2012.04.17 Creative Commons License 35937

Nógrád megyében eddig se volt valami fényes a és túrabarát/emberbarát a közlekedés, de ezután sem lesz jobb a helyzet:

 

http://index.indavideo.hu/video/Ket_ora_es_hazajutok

Jazzkedvelő 2012.04.17 Creative Commons License 35936
timetable 2012.04.17 Creative Commons License 35935

A Cserepes-kő lenne amire gondolsz?

Nem, az odvaskőire. Ami Mályinkától a K+-en van úgy két kilométerre.

 

A másik két választ köszönöm.

Előzmény: Güsziológus (35934)
Güsziológus 2012.04.17 Creative Commons License 35934

A Cserepes-kő lenne amire gondolsz?

Az kicsit odébb van.

 

Úgy láttam, működik, bár amikor arra jártam (decemberben), zárva volt.

A jelzésekkel nem lesz gond.

A S+ jelzés a legrövidebb, jól járható, bár most lehet, hogy sáros a völgy.

Előzmény: timetable (35932)
Jesper Olsen 2012.04.17 Creative Commons License 35933
Előzmény: Vagdalthús (35931)
timetable 2012.04.17 Creative Commons License 35932

A bükki OKT szakaszhoz kötődően lenne néhány kérdésem:

 

- Járt-e (aludt-e) valaki mostanában Mályinka felett, az odvaskői barlangszálláson? Ha igen, milyen körülményeket tapasztalt, mennyire "lelakott"?

- Mályinka és Bánkút között jók-e a jelzések, nincs-e a haladást különösebben gátló tényező?

- Bánkútról Ómassára leggyorsabb út a S+?

Vagdalthús 2012.04.17 Creative Commons License 35931
Egyáltalán még létezik a Börzsöny turistája?
Előzmény: Jesper Olsen (35929)
Güsziológus 2012.04.17 Creative Commons License 35930

Szombaton és vasárnap lehet utazni, éppúgy, mint eddig.

Csak 38 percet kell várni az állomáson, és már indul is a vonat:-)))

IC-vel "csak" 21 perc a várakozási idő.

 

A 6:15-ös busz 2 órával ér oda hamarabb, és kevesebbet kell gyalogolni.

Eger és Szilvásvárad között van jó sok busz.

 

Nekem a hajnali hiányzik.

Tavaly nyáron 5:00-kor indultam a Keletiből, és 8:14-kor már Szarvaskőn voltam.

A busz 8:38-kor ér oda, de akkor minden perc számított, a csapat (OKT50) ui. 8-kor indult.

Időben érkeztem, hisz sokan voltunk, és nem volt hosszú az út Bélapátfalváig.

Előzmény: annyi baj legyen (35926)
Jesper Olsen 2012.04.17 Creative Commons License 35929

Utánaolvasva számomra az derült ki, hogy már nincsenek istállók a Tompaharaszton. Módositom kérdésem: akkor hogyan lehet igazolni az ottjártunkat?

Előzmény: Jesper Olsen (35907)
Saladin9 2012.04.17 Creative Commons License 35928

A Pilisben találkozott már valaki medvehagymával?

HEV 2012.04.17 Creative Commons License 35927

Nagyszakácsi és Nemesvid között ez volt az eredetileg tervezett útvonala az RP-DDK-nak:

 

http://termeszetbarat.hu/images/staticfilesimage/DDK/DDK-1989-0021.jpg

 

Aztán kimentem megnézni és jól eltereltem mert nem volt híd a Marót - Völgyi csatornán: -)

 

http://termeszetbarat.hu/images/staticfilesimage/DDK/potlap.jpg

 

Ha látsz erre ott felejtett, régi több mint 20 éves kék jelzést akkor azt még én követtem el.

Előzmény: Güsziológus (35925)
annyi baj legyen 2012.04.17 Creative Commons License 35926

"A Bakonyon át haladó Veszprém-Győr, és a bükki Eger-Szilvásvárad vonal pedig leginkább a turizmus kiszolgálására áll fenn, mely számára napi néhány viszonylatpár elég, hiszen a kirándulók nem sietnek."

http://fenteslent.blog.hu/2012/04/17/vasuti_jaratritkitas_gondolkodjunk_mielott_rinyalunk

 

Persze, hogy nem sietünk, sőt, kifejezetten szeretjük, ha a túrázásra szánt napjaink egy részét nem a gyaloglással, bámészkodással töltjük, hanem átszállásokra, csatlakozásokra várakozással.
Hiszen mi ráérünk, ha nem érnénk rá, mert fontos dolgunk lenne, akkor nem az erdőt járnánk

Güsziológus 2012.04.17 Creative Commons License 35925

RP-DDK

 

1/3

 

A hivatkozott összefoglaló meglehetősen rövidre sikeredett.

Ennél több történt, bár azt hiszem, sokakat ez nem nagyon érdekel.

De hátha.

 

Már a kezdetektől foglalkoztat, hogy az OKT-hoz hasonlóan miért nincsenek "túrák".

A hiánypótlás nem könnyű, de megkíséreltem ezt is, praktikus okokból kifolyólag.

1. Írott-kő - Ivánc

2. Ivánc - Zalalövő (ez a szakasz nem szerepel terveim között)

3. Zalalövő - Zalakaros

4. Zalakaros - Kaposmérő

5. Kaposmérő - Abaliget vá.

6. Abaliget vá. - Óbánya

7. Óbánya - Szekszárd vá.

 

Tudom, minden csoportosítás vitatható, ezért inkább csak magam számára rögzítettem, de ha már "összeraktam"...

 

Nem titok, az első szakaszt terveztem, de a terv időközben elváltozott:-)

 

Egy kivételével minden szakaszba "belekóstoltam", de befejezni egyet tervezek.

 

4. Zalakaros - Kaposmérő

4.1 Zalakaros - Mesztegnyő

4.2 Mesztegnyő - Kaposmérő

 

A második már a múlté, igaz, a tervezett részletes összefoglalás elmaradt, de a dokumentumokat őrzöm, talán egyszer ...

Az izgalmasabb az első.

Zalakaros és Zalakomár vá. között már jártam (sétáltam), hiányzik tehát a Zalakaros vá. - Nagyszakácsi közötti mintegy 20 kilométer.

Ennek fele aszfalt, az "izgalmas" rész a Nemesvid - Nagyszakácsi közötti "átkelés".

 

Remélem, hamarosan erről is be tudok számolni, most azt döntöttem el, hogy erre a szakaszra fókuszálok.

 

A TUHU szerint a távolság:

70.648 méter.

1 méter a "lejtés" a két végpont között:-)

 

Ha valaki, hozzám hasonlóan, szereti az egzakt megfogalmazást.

A HEV által rögzített csomópontok:

RP-DDK-52

RP-DDK-64

 

Az ominózus szakasz (Nemsvid - Nagyszakácsi) részletes dokumentálása remélem, hamarosan elkészül, és akkor indulhat az állapotfelmérés.

Lesz nálam metszőolló, és arra is felkészültem, hogy Kisvidnél elakadok.

Igaz, a Kisvid - Nagyszakácsi közötti szakasz járhatóbbnak tűnik, de majd elválik.

 

Sokszor elolvastam Hörpölin 2009-es beszámolóját.

Vannak emlékeim is, igaz, akkor (2003-ban) nem volt akadály, esett is, mentem, ahogy tudtam, vártak Mesztegnyőn.

Előzmény: Güsziológus (35891)
Güsziológus 2012.04.16 Creative Commons License 35924

OK

Örülök, hogy nem pereskedünk:-)

 

Tetszik az albumod, onnan "emeltem át".

Betehettem volna a linket, de arra voltam kiváncsi, hányan ismerik fel.

Én is havas időben jártam arra, de nem fotóztam.

Előzmény: sincsavar 1.1 (35913)
Törölt nick 2012.04.16 Creative Commons License 35923

Garofano, az alábbi hsz-ben már mindent megírtam a Veszprém Megyei Kéktúrával kapcsolatos jelvénykékről! (34275)  Postán is könnyedén intézhető, utólag is el lehet utalni a jelvények árát, maximális a bizalom! Ez itt ebben az esetben csak egy becsületbeli ügy...:-)

Előzmény: Törölt nick (34275)
Garofano 2012.04.16 Creative Commons License 35922

Jó, hogy mondod. Erről jutott eszembe, hogy nekünk meg meglehetne a Veszprém Megyei Kéktúra jelvény. Gyorsan utána is nézek. :)

Előzmény: Törölt nick (35919)
Vagdalthús 2012.04.16 Creative Commons License 35921

Szombaton a Mátrabérc túrán legyalogoltuk a kéktúra Sirok-Kékestető szakaszát, egyúttal már bejárt, de pecséthiányos szakaszokon is bélyegeztünk. Bár terveztem, hogy a Mátrabércet teljesítem majd valamikor, de most afféle gombhoz a kabátot-elven, eleve az OKT apropóján neveztünk. Hasznos volt e koncepció, mert:

 

- Sirok: a teljesítménytúra bélyegzőjével pecsételtünk a rajtban (vá.), ott nem találtuk a pecsétet, más sem nagyon tudott róla

- Hármashatár: rendben, oszlopon

- Kékestető: nem kellett kitérőt tenni a szanatóriumhoz (januárban már megvolt amúgy is az a pecsét, de szakaszmegszakítással), mert Kékestető lenyomatú bélyegzőt adtak az ellenőrzőponton

- Galyatető: sajnos a parkoló szélén a ládikában lévő fémpecsétről eltűnt a gumilenyomat, a kilátónál az ellenőrzőponton viszont Galyatetős bélyegzőt adtak

- Ágasvár: még fent a csúcson bélyegeztünk (egyébként teljesítménytúrákon, ahol az OKT mentén egy csúcson van az ep., és a csúcs nevét adja a lenyomat, a térképoldalra szoktunk kérni bélyegzést, ergo túl is biztosítjuk az igazolást), de lent a réten, a th. melletti fenyőfán, a ládikában Galyatető-szindróma: a gumilenyomat eltűnt a fémpecsétről

Vagdalthús 2012.04.16 Creative Commons License 35920

Igen, valóban, a Karancs-Medves 35 vagy 50 tt. kiváltja a Bányász körutat. Jó, hogy szóltál, én már rég teljesítettem a Nógrád megye természetjárója feltételeit, így jelzem is nekik, úgyis megyünk a karancs-Medvesre.

 

Egyúttal az Andezit 30 céljában tegnap díjazásarzenálom volt: a BTHE valamennyi börzsönyi túramozgalmának (Börzsönyi kék, Emlékhelyek I., II.) díjazását átvehettem. Így a 2012-ben teljesített mozgalmaimnak száma immár öt, ebből négy börzsönyi, egy pedig az OKT60, amiben sikerült duplázni.

 

Azt hiszem, jövő héten begyűjtöm a Nógrád megyei jelvényt is :-)

Előzmény: Törölt nick (35919)
Törölt nick 2012.04.16 Creative Commons License 35919

Ezután csöndbe maradok egy időre, mert nem akarok floodolni, de ezt még úgy érzem meg szeretném osztani a nagyközönséggel:

Pontosan két hét múlva lesz a Karancs-Medves 35-50 túra, amelyet ha teljesít egy olyan kéktúrázó akinek megvan már a Nógrád megyei szakasz az OKT-ból akkor akár a ttúra céljában is átveheti a "Nógrád Megye Természetjárója" címért járó szép jelvényt, amelyet a K-M 35 (esetleg 50) túra azaz a Bányász Körút és az OKT Nógrád megyei szakaszának bejárásával érdemelhet ki a lelkes turista.

Előzetes egyeztetés azért úgy gondolom nem árthat a szervezőkkel...én ma beszéltem velük, úgy tűnik rugalmasan kezelik a dolgot, éppen úgy mint két éve mikor én is megkaptam már a célban ezt az elismerést.

Szóval hajrá!

a bal felső volna az ominózus jelvény...(ez egy régebbi fotó, nem pont ehhez a hsz-hez készült.)